• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 75. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Tasarlanan bir ürünün ülke ekonomisine kazandırılması için yatırım ve pazarlama süreçlerine ihtiyaç vardır. Yatırım, parayı gelir getirici taşınır veya taşınmaz bir mala yatırmaktır. Yatırım yapabilmek için sermayeye ihtiyaç vardır. Sermaye, bir işin yapılıp sürdürülebilmesi için ihtiyaç duyulan ana paradır. Pazarlama ise ürün ve hizmetlerin tanıtılması, müşterilere sunulması ve satışının gerçekleştirilmesi süreçlerini kapsar. Yatırım süreci, gelecekte kazanç sağlamak için yapılan çalışmaları içerirken pazarlama süreci müşterilerin ilgisini çekerek satış yapmayı hedefler.

Soru: Yakın çevrenizde üretilen bir ürünün yatırım ve pazarlama sürecine örnek veriniz.

  • Cevap: Yakın çevremde üretilen fındık ürününü örnek verebilirim.
✅Yatırım Süreci: Fındık bahçelerinin bakımı yapılır, gübreleme ve budama için masraf yapılır, işçiler tutulur.

✅Pazarlama Süreci: Hasat edilen fındık önce tüccarlara satılır, oradan fabrikalara gider. Fabrikada işlendikten sonra iç fındık veya fındık ürünleri hâlinde iç ve dış piyasaya sunulur.
Soru: Görsellerdeki ürünlerden birini seçiniz. Seçtiğiniz ürünün yatırım ve pazarlama sürecinde hangi çalışmalar yapılabilir? Düşüncelerinizi yazınız.

  • Cevap: Patates ürününü seçiyorum.
✅Yatırım Süreci: Tarlaların hazırlanması, tohumluk patates alınması, sulama ve gübreleme yapılması, işçi çalıştırılması gerekir.

✅Pazarlama Süreci: Hasat edilen patatesler depolara konur, paketlenir ve kamyonlarla pazarlara, marketlere ve fabrikalara ulaştırılır. Oradan da tüketiciye satılır.

Soru: Yatırım ve pazarlama süreçlerini düşünerek seçtiğiniz üründen nasıl bir ürün oluştururdunuz? Oluşturduğunuz bu ürüne ne isim verirdiniz? Söyleyiniz.

  • Cevap: Patatesten cips üretirdim. Bu ürüne “Kıtır Patates” adını verirdim. Paketleyip marketlerde satılmasını sağlardım.
 
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 78. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
S
oru: Grup içi etkinliklerde sorumlulukların yerine getirilmesinin “çalışkanlık değeri” bakımından önemini tartışınız.



  • Cevap: Grup içi etkinliklerde herkes sorumluluğunu yerine getirirse iş bölümü adil olur, çalışmalar zamanında tamamlanır. Bu durum çalışkanlık değerini gösterir ve başarıyı artırır.
 
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 79. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Soru: Sizce incelediğiniz kaynaklar ve gözlemleriniz doğrultusunda tasarlanan ürünün yatırım ve pazarlama alanı ne olabilir? Tartışınız.


  • Cevap: Tasarlanan ürünün yatırımı için üretim tesisi, ham madde ve iş gücü gerekir. Pazarlama alanı ise marketler, internet satış siteleri ve ihracat olabilir.
 
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 81. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Soru: Aldığınız ürünün size anlatıldığı gibi bir ürün olmadığını fark ettiğinizde neler hissederdiniz? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


  • Cevap: Hayal kırıklığı ve kandırılmışlık hissederdim. Güvenim azalır ve o satıcıdan tekrar alışveriş yapmak istemezdim.
 
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 82. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Performans Görevi

Adı
: Ürünüme Ait Yatırım ve Pazarlama Projesi Hazırlıyorum
Amacı: Ekonomiye katkıda bulunacak bir ürün tasarlama ve tasarıma ait yatırım ve pazarlama projesi hazırlama
Beceri: Girişimcilik
Süre: 3 ders saati

Yönerge:

✅Ürün tasarlamak ve bu ürün ile ilgili yatırım ve pazarlama projesi hazırlamak için öğretmeniniz rehberliğinde gruplar oluşturunuz.
✅Oluşturduğunuz gruplarda her öğrencinin aktif olarak katılımını ve sorumluluklarını eksiksiz yerine getirmelerini sağlayınız.
✅Grup çalışması yoluyla çevrenizdeki kaynakları ve ekonomik faaliyet alanlarını dikkate alarak ekonomiye katkıda bulunacak bir ürün tasarlayınız.
✅Kitapta ve karekodda verilen örnek yatırım ve pazarlama projelerini inceleyiniz.
✅Önceki derste edindiğiniz bilgiler doğrultusunda tasarladığınız ürününüzün yatırım ve pazarlama alanını da tahmin ediniz.
✅Tasarladığınız ürünün yatırım ve pazarlama süreci ile ilgili deneyimli bir girişimciyi okula davet edebilir veya ailenizin tanıdığı deneyimli girişimcilerle telefon görüşmesi ya da röportaj yapabilirsiniz.
✅Edindiğiniz bilgiler doğrultusunda GZFT formu ile projenizin güçlü ve zayıf yönlerini, fırsatlarını, tehditlerini belirleyerek yatırım ve pazarlama alanına karar veriniz.
✅Ürününüzün yatırım ve pazarlanması için gerekli olan araç gereç, malzeme, sermaye ve iş gücü gibi kaynakları belirleyiniz.
✅Grup üyeleri arasından bütçe sorumlusu, malzeme yöneticisi, insan kaynağı uzmanı gibi roller belirleyerek üyelerin drama, rol oynama gibi teknikler ile bu rolleri canlandırmalarını sağlayınız.
✅Tasarladığınız ürünün yatırım ve pazarlama sürecini yansıtan bir proje raporu hazırlayınız.
✅Ürününüzü pazarlama sürecinde tüketiciyi yanıltıcı tutum ve davranışlardan kaçınarak her yönüyle tanıtınız.


Soru: Proje raporunuzu sınıfınıza sununuz. Proje süreci analitik dereceli puanlama anahtarı ile sunum süreci ise kontrol listesi ile değerlendirilecektir.

  • Cevap:
PROJE RAPORU

Ürün Adı:
Doğal Elma Kurusu

1. Giriş:

Grubumuz çevremizde bol bulunan elmalardan yararlanarak doğal elma kurusu üretmeyi seçti. Bu ürün hem sağlıklı atıştırmalık olarak tüketilebilir hem de ekonomiye katkı sağlar.

2. Yatırım Süreci:

Kurutma makineleri için sermaye ayrıldı.

Elma tedariki için çiftçilerle anlaşma yapıldı.

İş gücü olarak paketleme ve satış için çalışanlar belirlendi.

3. Pazarlama Süreci:

Ürün küçük paketler hâlinde hazırlanacak.

Marketlere, manavlara ve internet üzerinden satışa sunulacak.

Sosyal medyada tanıtım yapılacak.

4. GZFT Analizi:

Güçlü Yön:
Doğal, sağlıklı, katkısız ürün.

Zayıf Yön: Kurutma makinelerinin maliyeti yüksek.

Fırsat: Sağlıklı beslenmeye ilginin artması.

Tehdit: Piyasada benzer ürünlerin bulunması.

5. Sonuç:

Doğal elma kurusu projemiz hem çevredeki tarım ürünlerinin değerlendirilmesini sağlayacak hem de ekonomiye katkıda bulunacaktır.
 
Geri
Üst