6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 75. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Tasarlanan bir ürünün ülke ekonomisine kazandırılması için yatırım ve pazarlama süreçlerine ihtiyaç vardır. Yatırım, parayı gelir getirici taşınır veya taşınmaz bir mala yatırmaktır. Yatırım yapabilmek için sermayeye ihtiyaç vardır. Sermaye, bir işin yapılıp sürdürülebilmesi için ihtiyaç duyulan ana paradır. Pazarlama ise ürün ve hizmetlerin tanıtılması, müşterilere sunulması ve satışının gerçekleştirilmesi süreçlerini kapsar. Yatırım süreci, gelecekte kazanç sağlamak için yapılan çalışmaları içerirken pazarlama süreci müşterilerin ilgisini çekerek satış yapmayı hedefler.
Soru: Yakın çevrenizde üretilen bir ürünün yatırım ve pazarlama sürecine örnek veriniz.
Yatırım Süreci: Fındık bahçelerinin bakımı yapılır, gübreleme ve budama için masraf yapılır, işçiler tutulur.
Pazarlama Süreci: Hasat edilen fındık önce tüccarlara satılır, oradan fabrikalara gider. Fabrikada işlendikten sonra iç fındık veya fındık ürünleri hâlinde iç ve dış piyasaya sunulur.
Soru: Görsellerdeki ürünlerden birini seçiniz. Seçtiğiniz ürünün yatırım ve pazarlama sürecinde hangi çalışmalar yapılabilir? Düşüncelerinizi yazınız.
Yatırım Süreci: Tarlaların hazırlanması, tohumluk patates alınması, sulama ve gübreleme yapılması, işçi çalıştırılması gerekir.
Pazarlama Süreci: Hasat edilen patatesler depolara konur, paketlenir ve kamyonlarla pazarlara, marketlere ve fabrikalara ulaştırılır. Oradan da tüketiciye satılır.
Soru: Yatırım ve pazarlama süreçlerini düşünerek seçtiğiniz üründen nasıl bir ürün oluştururdunuz? Oluşturduğunuz bu ürüne ne isim verirdiniz? Söyleyiniz.
Tasarlanan bir ürünün ülke ekonomisine kazandırılması için yatırım ve pazarlama süreçlerine ihtiyaç vardır. Yatırım, parayı gelir getirici taşınır veya taşınmaz bir mala yatırmaktır. Yatırım yapabilmek için sermayeye ihtiyaç vardır. Sermaye, bir işin yapılıp sürdürülebilmesi için ihtiyaç duyulan ana paradır. Pazarlama ise ürün ve hizmetlerin tanıtılması, müşterilere sunulması ve satışının gerçekleştirilmesi süreçlerini kapsar. Yatırım süreci, gelecekte kazanç sağlamak için yapılan çalışmaları içerirken pazarlama süreci müşterilerin ilgisini çekerek satış yapmayı hedefler.
Soru: Yakın çevrenizde üretilen bir ürünün yatırım ve pazarlama sürecine örnek veriniz.
- Cevap: Yakın çevremde üretilen fındık ürününü örnek verebilirim.


Soru: Görsellerdeki ürünlerden birini seçiniz. Seçtiğiniz ürünün yatırım ve pazarlama sürecinde hangi çalışmalar yapılabilir? Düşüncelerinizi yazınız.
- Cevap: Patates ürününü seçiyorum.


Soru: Yatırım ve pazarlama süreçlerini düşünerek seçtiğiniz üründen nasıl bir ürün oluştururdunuz? Oluşturduğunuz bu ürüne ne isim verirdiniz? Söyleyiniz.
- Cevap: Patatesten cips üretirdim. Bu ürüne “Kıtır Patates” adını verirdim. Paketleyip marketlerde satılmasını sağlardım.