Müfredatın incelenmesi ile ilgili seminer çalışması sonuçları

okkesa

Üye
Üye
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
20
Puanları
13
Yaş
123
Konum
HATAY
Müfredatın incelenmesi ile ilgili seminer çalışması sonuçları ile toplantılarda sorunla ilgili dile getirdiğim görüşler:
Arkadaşlar konuyla ilgili görüşlerinizi sizler de her platformda dile getirirseniz bu sene sonuna doğru bir çalışma yapılacağını umuyorum.
İyi çalışmalar...

SONUÇ VE ÖNERİ:
Sosyal bilgiler dersi hayatın içinde bir derstir. Gün geçtikçe konular genişlemekte ilgi alanları artmaktadır. Genel Türk ve dünya tarihi ile islam tarihi, Türk kültürü, Türkiye coğrafyası, sosyal ve ekonomik hayat, okul hayatı, güncel siyasi, kültürel ve sportif gelişmeler, aile ve toplum düzeni ile iletişim ve insan ilişkileri hep bu dersin konuları arasındadır. Bunun yanında 6-7. sınıf seviyesindeki demokrasi ve vatandaşlık bilgileri de işlenmektedir. Bu nedenle 6. ve 7. sınıflarda Sosyal Bilgilerin ders saati 4 saate çıkarılmalıdır. Ya da bu sınıflarda müfredattaki vatandaşlık ve demokrasi konuları çıkartılarak 3 saatte kalmalı ve 8lerdeki gibi zorunlu 1er saat vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersi konulmalıdır.
8. Sınıflarda ise TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin de konuları genişlemiştir. Ve yıllar geçtikçe de genişleyecektir. Çok partili hayata geçişten günümüze kadar ülkemizde ve dünyadaki bir çok gelişmeler eklenmiştir. Bu nedenle bu dersin saatinin azaltılması yanlış olmuş yeniden 3 saate çıkarılmalıdır. Ayrıca müstakil bir vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinin zorunlu olması yerinde bir karar olmuştur.
Bu önerimiz için gerekli ders saati yabancı dil dersinin 6-7 ve 8'lerde 4 saatten 3 saate indirilerek sağlanabilir. Ayrıca yabancı dil eğitiminin okul öncesinden başlanarak 1-2 ve 3'lerde 1er saat verilmesi daha yararlı olacaktır. Çünkü okul öncesinden başlamayan bir yabancı dil eğitiminin 6-7-8 lerde 4 değil 5 saat yapılsa da bir yararı olmadığı ortadadır.
Saygılarımla.

Hilmi DERVİŞOĞLU
Sosyal Bilgiler Öğretmeni
 

yeşimşen

Üye
Üye
Katılım
20 Eyl 2008
Mesajlar
16
Puanları
6
Konum
Akhisar
Müfredatın incelenmesi ile ilgili seminer çalışması sonuçları

BENCE DERS SAATİ 3OLMUŞ 5 OLMUŞ HİÇ ÖNEMLİ DEĞİL. SOSYALİN İÇİNİ BOŞALTMIŞLAR PAPAGAN GİBİ AYNI ŞEYLERİ ANLATIP DURUYORUZ.ÖGRENCİ TÜRKİYE Yİ TANIMADAN LİSEYE GİDİYOR. PROĞRAMI HAZIRLAYANLARA DUYURULUR.
 

kurabiye81

Aktif Üye
Üye
Katılım
10 Haz 2009
Mesajlar
68
Puanları
18
Konum
İstanbul
Müfredatın incelenmesi ile ilgili seminer çalışması sonuçları

yeşimşen' Alıntı:
BENCE DERS SAATİ 3OLMUŞ 5 OLMUŞ HİÇ ÖNEMLİ DEĞİL. SOSYALİN İÇİNİ BOŞALTMIŞLAR PAPAGAN GİBİ AYNI ŞEYLERİ ANLATIP DURUYORUZ.ÖGRENCİ TÜRKİYE Yİ TANIMADAN LİSEYE GİDİYOR. PROĞRAMI HAZIRLAYANLARA DUYURULUR.
Doğru söze ne denir
 

poyrazimu

Üye
Üye
Katılım
12 Ara 2009
Mesajlar
16
Puanları
3
Konum
sakarya
Müfredatın incelenmesi ile ilgili seminer çalışması sonuçları

boşverin arkadaşlar 20.yılımı çalışıyorum.aynı hamam aynı tas.sosyal bilgileri dersinde öğrenci hakları bilen soran birer vatandaş olarak hazırlanır.kimse bunu istemiyor.ders saatleri azaltılıyor.serbest etkinliklerinde öğrenciler oturuyor verin bize o saatleri.öğrenci kendine güvenmiyor.öğretim zannediyor herşeyi.yapamayıncada korkuyor.ben şunu öğrendim kendim birşeyler yapabiliyorsam o kadar.vicdanım rahat. inşallah ileri ki zamanlarda isteklerimiz olur.iyi bir eğitim yılı diliyorum herkese.inkılap dersini nasıl yetiştireceğim diye düşünüyorum vatandaşlık dersinide almak istemiyorum.1.ünite inkılap dersinde ne kadar az süre vermişler.geçen yıl idarecilik yapmıştım.nasıl yetişeck bu konular bilmiyorum.derste birde test çözüyoruz.yapabilecekleri soruları bile kaçırıyorlar.test çözme konusunda duracağım.konuları vereceğim.nasıl olacak bilmiyorum.....
 
Üst