Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
MONDROS ATEŞKES ANTLAŞMASI’NIN İMZALANMASI VE UYGULANMASI (Ders Kitabı 56-63) Cevapları
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 62
Soru: İşgaller karşısında halkın birlik ve beraberliğini sağlamaya yönelik atılacak adımlar nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Halkı bilinçlendirmek için millî kongreler düzenlenmeli, işgallere karşı örgütlü direniş hareketleri oluşturulmalı ve millî mücadele liderliğinde halkın desteği sağlanmalıdır.
Soru: İşgaller sırasında Türk halkının bir araya gelmesini sağlayan duygu nedir? Açıklayınız.
Cevap: Türk halkının bir araya gelmesini sağlayan duygu, vatan sevgisi ve bağımsızlık arzusu olmuştur. Bu duygular, işgallere karşı direnişi ve millî mücadeleyi güçlendirmiştir.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 63
Soru: Nakiye (Elgün) Hanım’ın bu konuşmayı yapması onun hangi kişilik özelliğini yansıtır? Yazınız.
Cevap: Bu konuşma, Nakiye Hanım’ın cesur, vatansever ve kararlı bir kişiliğe sahip olduğunu yansıtır.
Soru: Onun bu konuşmayı yapması kamuoyunu nasıl etkilemiş olabilir? Yazınız.
Cevap: Nakiye Hanım’ın konuşması, halkın direniş ruhunu güçlendirmiş ve işgallere karşı millî birlik ve beraberliği teşvik etmiştir.
Soru: İnsanlar günümüzde ülke ve dünya sorunlarına dikkat çekmek ve kamuoyu oluşturmak için hangi araçları kullanmaktadırlar? Yazınız.
Cevap: Günümüzde sosyal medya, televizyon, internet, basın ve mitingler gibi araçlar kamuoyu oluşturmak ve sorunlara dikkat çekmek için kullanılmaktadır.