6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 36. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
e-Devlet Kapısı’nda kullanıcı sayısı yıl sonu hedefi olan 66 milyonu geçti
“…Her geçen gün içeriği ve kalitesi gelişen e-Devlet Kapısı’nda kullanıcı sayısı, yıl sonu hedefi olan 66 milyonu 1 Ağustos 2024 itibarıyla geride bıraktı. Bu yılın başından
itibaren en çok kullanılan üç hizmet şu şekildedir: Sosyal Güvenlik Kurumu, Çalışma Hayatım Bütünleşik Hizmeti, Gelir İdaresi Başkanlığıdır…”
Devlet genel ağ adresinde ve mobil uygulamasında vatandaşların yararlanabileceği hizmet alanları şunlardır:
Davanızın ve diğer adli dosyalarınız ile ilgili işlem yapın, dosya detaylarına ulaşın.
Tarım, hayvancılık faaliyetleri ve çevre konusundaki hizmetlerden faydalanın.
İhaleler, mevzuat, seçimler ve diğer konularda bilgi alın.
Eğitim, burslar ve sınavlar ile ilgili bilgi ve başvuru hizmetlerinden faydalanın.
Günlük yaşantınızda ihtiyaç duyabileceğiniz, genel bilgi ve veri kaynaklarından faydalanın.
Emniyet ile ilgili hizmetlerden faydalanın. Askerlik bilgilerinize erişin ve işlem yapın.
Çalışanların ve özel işletmelerin gerek duyabileceği hizmetlere erişin.
Devlet kurumlarında bulunan varlık, borç, sağlık, eğitim vb. kişisel bilgilerinize göz atın.
Sağlığınız ile ilgili bilgilere ulaşın, ilaç, muayene ve randevu işlemlerinizi yönetin.
Sosyal güvenlik ve yardım durumunuzu inceleyin. Sigortalarınız ile ilgili bilgi alın.
Devlet kurumlarına ve firmalara iletilen ihbar, şikayet ve bilgi taleplerinizi yönetin.
GSM, internet, telefon, posta ve diğer iletişim kanalları ile ilgili hizmetlerden faydalanın.
Soru: e-Devlet hizmet alanlarının vatandaşlık haklarından hangileri ile ilişkili olduğunu yazınız.
Adalet: Hak arama ve adil yargılanma hakkı.
Çevre, Tarım ve Hayvancılık: Sağlıklı çevrede yaşama hakkı.
Devlet ve Mevzuat: Seçme ve seçilme hakkı, bilgi edinme hakkı.
Eğitim: Eğitim hakkı.
Genel Bilgiler: Bilgi edinme hakkı.
Güvenlik: Can ve mal güvenliği hakkı.
İş ve Kariyer: Çalışma hakkı.
Kişisel Bilgiler: Özel hayatın gizliliği hakkı.
Sağlık: Sağlık hizmetlerinden yararlanma hakkı.
Sosyal Güvenlik ve Sigorta: Sosyal güvenlik hakkı.
Şikâyet ve Bilgi Edinme: Dilekçe ve bilgi edinme hakkı.
Telekomünikasyon: Haberleşme özgürlüğü hakkı.
e-Devlet Kapısı’nda kullanıcı sayısı yıl sonu hedefi olan 66 milyonu geçti
“…Her geçen gün içeriği ve kalitesi gelişen e-Devlet Kapısı’nda kullanıcı sayısı, yıl sonu hedefi olan 66 milyonu 1 Ağustos 2024 itibarıyla geride bıraktı. Bu yılın başından
itibaren en çok kullanılan üç hizmet şu şekildedir: Sosyal Güvenlik Kurumu, Çalışma Hayatım Bütünleşik Hizmeti, Gelir İdaresi Başkanlığıdır…”
Devlet genel ağ adresinde ve mobil uygulamasında vatandaşların yararlanabileceği hizmet alanları şunlardır:
Adalet
Davanızın ve diğer adli dosyalarınız ile ilgili işlem yapın, dosya detaylarına ulaşın.
Çevre, Tarım ve Hayvancılık
Tarım, hayvancılık faaliyetleri ve çevre konusundaki hizmetlerden faydalanın.
Devlet ve Mevzuat
İhaleler, mevzuat, seçimler ve diğer konularda bilgi alın.
Eğitim
Eğitim, burslar ve sınavlar ile ilgili bilgi ve başvuru hizmetlerinden faydalanın.
Genel Bilgiler
Günlük yaşantınızda ihtiyaç duyabileceğiniz, genel bilgi ve veri kaynaklarından faydalanın.
Güvenlik
Emniyet ile ilgili hizmetlerden faydalanın. Askerlik bilgilerinize erişin ve işlem yapın.
İş ve Kariyer
Çalışanların ve özel işletmelerin gerek duyabileceği hizmetlere erişin.
Kişisel Bilgiler
Devlet kurumlarında bulunan varlık, borç, sağlık, eğitim vb. kişisel bilgilerinize göz atın.
Sağlık
Sağlığınız ile ilgili bilgilere ulaşın, ilaç, muayene ve randevu işlemlerinizi yönetin.
Sosyal Güvenlik ve Sigorta
Sosyal güvenlik ve yardım durumunuzu inceleyin. Sigortalarınız ile ilgili bilgi alın.
Şikayet ve Bilgi Edinme
Devlet kurumlarına ve firmalara iletilen ihbar, şikayet ve bilgi taleplerinizi yönetin.
Telekomünikasyon
GSM, internet, telefon, posta ve diğer iletişim kanalları ile ilgili hizmetlerden faydalanın.
Soru: e-Devlet hizmet alanlarının vatandaşlık haklarından hangileri ile ilişkili olduğunu yazınız.
- Cevap:
