6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 82. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Performans Görevi
Adı: Ürünüme Ait Yatırım ve Pazarlama Projesi Hazırlıyorum
Amacı: Ekonomiye katkıda bulunacak bir ürün tasarlama ve tasarıma ait yatırım ve pazarlama projesi hazırlama
Beceri: Girişimcilik
Süre: 3 ders saati
Yönerge:

Ürün tasarlamak ve bu ürün ile ilgili yatırım ve pazarlama projesi hazırlamak için öğretmeniniz rehberliğinde gruplar oluşturunuz.

Oluşturduğunuz gruplarda her öğrencinin aktif olarak katılımını ve sorumluluklarını eksiksiz yerine getirmelerini sağlayınız.

Grup çalışması yoluyla çevrenizdeki kaynakları ve ekonomik faaliyet alanlarını dikkate alarak ekonomiye katkıda bulunacak bir ürün tasarlayınız.

Kitapta ve karekodda verilen örnek yatırım ve pazarlama projelerini inceleyiniz.

Önceki derste edindiğiniz bilgiler doğrultusunda tasarladığınız ürününüzün yatırım ve pazarlama alanını da tahmin ediniz.

Tasarladığınız ürünün yatırım ve pazarlama süreci ile ilgili deneyimli bir girişimciyi okula davet edebilir veya ailenizin tanıdığı deneyimli girişimcilerle telefon görüşmesi ya da röportaj yapabilirsiniz.

Edindiğiniz bilgiler doğrultusunda GZFT formu ile projenizin güçlü ve zayıf yönlerini, fırsatlarını, tehditlerini belirleyerek yatırım ve pazarlama alanına karar veriniz.

Ürününüzün yatırım ve pazarlanması için gerekli olan araç gereç, malzeme, sermaye ve iş gücü gibi kaynakları belirleyiniz.

Grup üyeleri arasından bütçe sorumlusu, malzeme yöneticisi, insan kaynağı uzmanı gibi roller belirleyerek üyelerin drama, rol oynama gibi teknikler ile bu rolleri canlandırmalarını sağlayınız.

Tasarladığınız ürünün yatırım ve pazarlama sürecini yansıtan bir proje raporu hazırlayınız.

Ürününüzü pazarlama sürecinde tüketiciyi yanıltıcı tutum ve davranışlardan kaçınarak her yönüyle tanıtınız.
Soru: Proje raporunuzu sınıfınıza sununuz. Proje süreci analitik dereceli puanlama anahtarı ile sunum süreci ise kontrol listesi ile değerlendirilecektir.
PROJE RAPORU
Ürün Adı: Doğal Elma Kurusu
1. Giriş:
Grubumuz çevremizde bol bulunan elmalardan yararlanarak
doğal elma kurusu üretmeyi seçti. Bu ürün hem sağlıklı atıştırmalık olarak tüketilebilir hem de ekonomiye katkı sağlar.
2. Yatırım Süreci:
Kurutma makineleri için sermaye ayrıldı.
Elma tedariki için çiftçilerle anlaşma yapıldı.
İş gücü olarak paketleme ve satış için çalışanlar belirlendi.
3. Pazarlama Süreci:
Ürün küçük paketler hâlinde hazırlanacak.
Marketlere, manavlara ve internet üzerinden satışa sunulacak.
Sosyal medyada tanıtım yapılacak.
4. GZFT Analizi:
Güçlü Yön: Doğal, sağlıklı, katkısız ürün.
Zayıf Yön: Kurutma makinelerinin maliyeti yüksek.
Fırsat: Sağlıklı beslenmeye ilginin artması.
Tehdit: Piyasada benzer ürünlerin bulunması.
5. Sonuç:
Doğal elma kurusu projemiz hem çevredeki tarım ürünlerinin değerlendirilmesini sağlayacak hem de ekonomiye katkıda bulunacaktır.