• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ Yazılı Çözüm Örnekleri
    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler 2. Ders Kitabı Cevapları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 81. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Soru: Aldığınız ürünün size anlatıldığı gibi bir ürün olmadığını fark ettiğinizde neler hissederdiniz? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


  • Cevap: Hayal kırıklığı ve kandırılmışlık hissederdim. Güvenim azalır ve o satıcıdan tekrar alışveriş yapmak istemezdim.
 
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 82. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Performans Görevi

Adı
: Ürünüme Ait Yatırım ve Pazarlama Projesi Hazırlıyorum
Amacı: Ekonomiye katkıda bulunacak bir ürün tasarlama ve tasarıma ait yatırım ve pazarlama projesi hazırlama
Beceri: Girişimcilik
Süre: 3 ders saati

Yönerge:

✅Ürün tasarlamak ve bu ürün ile ilgili yatırım ve pazarlama projesi hazırlamak için öğretmeniniz rehberliğinde gruplar oluşturunuz.
✅Oluşturduğunuz gruplarda her öğrencinin aktif olarak katılımını ve sorumluluklarını eksiksiz yerine getirmelerini sağlayınız.
✅Grup çalışması yoluyla çevrenizdeki kaynakları ve ekonomik faaliyet alanlarını dikkate alarak ekonomiye katkıda bulunacak bir ürün tasarlayınız.
✅Kitapta ve karekodda verilen örnek yatırım ve pazarlama projelerini inceleyiniz.
✅Önceki derste edindiğiniz bilgiler doğrultusunda tasarladığınız ürününüzün yatırım ve pazarlama alanını da tahmin ediniz.
✅Tasarladığınız ürünün yatırım ve pazarlama süreci ile ilgili deneyimli bir girişimciyi okula davet edebilir veya ailenizin tanıdığı deneyimli girişimcilerle telefon görüşmesi ya da röportaj yapabilirsiniz.
✅Edindiğiniz bilgiler doğrultusunda GZFT formu ile projenizin güçlü ve zayıf yönlerini, fırsatlarını, tehditlerini belirleyerek yatırım ve pazarlama alanına karar veriniz.
✅Ürününüzün yatırım ve pazarlanması için gerekli olan araç gereç, malzeme, sermaye ve iş gücü gibi kaynakları belirleyiniz.
✅Grup üyeleri arasından bütçe sorumlusu, malzeme yöneticisi, insan kaynağı uzmanı gibi roller belirleyerek üyelerin drama, rol oynama gibi teknikler ile bu rolleri canlandırmalarını sağlayınız.
✅Tasarladığınız ürünün yatırım ve pazarlama sürecini yansıtan bir proje raporu hazırlayınız.
✅Ürününüzü pazarlama sürecinde tüketiciyi yanıltıcı tutum ve davranışlardan kaçınarak her yönüyle tanıtınız.


Soru: Proje raporunuzu sınıfınıza sununuz. Proje süreci analitik dereceli puanlama anahtarı ile sunum süreci ise kontrol listesi ile değerlendirilecektir.

  • Cevap:
PROJE RAPORU

Ürün Adı:
Doğal Elma Kurusu

1. Giriş:

Grubumuz çevremizde bol bulunan elmalardan yararlanarak doğal elma kurusu üretmeyi seçti. Bu ürün hem sağlıklı atıştırmalık olarak tüketilebilir hem de ekonomiye katkı sağlar.

2. Yatırım Süreci:

Kurutma makineleri için sermaye ayrıldı.

Elma tedariki için çiftçilerle anlaşma yapıldı.

İş gücü olarak paketleme ve satış için çalışanlar belirlendi.

3. Pazarlama Süreci:

Ürün küçük paketler hâlinde hazırlanacak.

Marketlere, manavlara ve internet üzerinden satışa sunulacak.

Sosyal medyada tanıtım yapılacak.

4. GZFT Analizi:

Güçlü Yön:
Doğal, sağlıklı, katkısız ürün.

Zayıf Yön: Kurutma makinelerinin maliyeti yüksek.

Fırsat: Sağlıklı beslenmeye ilginin artması.

Tehdit: Piyasada benzer ürünlerin bulunması.

5. Sonuç:

Doğal elma kurusu projemiz hem çevredeki tarım ürünlerinin değerlendirilmesini sağlayacak hem de ekonomiye katkıda bulunacaktır.
 
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 83. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
ANAHTAR KELİME

Soru: Verilen tanımların harflerinden yararlanarak anahtar kelimeyi bulunuz.

1.
Yapılan veya üretilen ürünlerin kullanılıp harcanması anlamına gelen kelimenin birinci harfi.
2. Ürün ve hizmetlerin tanıtılması, müşterilere sunulması ve satışının gerçekleştirilmesi süreçleri anlamına gelen kelimenin ikinci harfi.
3. Bir ticaret işinin kurulması, yürütülmesi için gereken anapara ve paraya çevrilebilir malların tamamı anlamına gelen kelimenin birinci harfi.
4. Yeni yaratıcı fikirlerin veya buluşların ticaret, endüstri ve hizmet gibi ekonomik alanlara uygun hâle getirilip uygulanması anlamına gelen kelimenin beşinci harfi.
5. Bilgi dağarcığını artırmak amacıyla sistematik olarak sürdürülen yaratıcı çalışma ve bu bilginin yeni uygulamalar ortaya koymak için kullanılması anlamına gelen kelimenin ikinci harfi.
6. Bir kaynağın ya da değerin gelir sağlamak amacıyla kalıcı olarak kullanılması anlamına gelen kelimenin dördüncü harfi.
7. Belirli faaliyet ve işlemler sonucu yeni bir mal veya hizmet meydana getirmek anlamına gelen kelimenin altıncı harfi.

  • Cevap: TASARIM.
 
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 84. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Soru: Aşağıdaki metni okuyunuz. 1 ve 2. soruları verilen metne göre cevaplayınız.


Hatice : Yaşadığım yerde susam yetiştirilmektedir. Elde edilen susamlar; eleme, kabukların soyulması ve ayrılması gibi birtakım işlemlerden sonra kavrulmaktadır. Kavrulan susamlar ezilerek tahin hâline getirilmektedir.
Talha : Yaşadığım ilçede bulunan gölde balık çeşitliliği fazladır. Birçok aile geçimini bu balıkları tutarak sağlamaktadır. Ayrıca ilçemize gelen turistlere gölde bulunan adaları gezdirmek amacıyla tekne turları yapılmaktadır.
Arzu : Köyümüzün yakınlarındaki ormanlık alan millî park yapılarak koruma altına alınmıştır. Bu park doğal güzellikleriyle dikkat çekmektedir. Bu sebeple millî parka ilimizden ve çevre illerden birçok ziyaretçi gelmektedir.
Hamza: İlimizde birçok bakır maden ocağı bulunmaktadır. Çıkarılan bakırlar fabrikalarda işlenerek çeşitli ürünlere dönüştürülmektedir. Bu ürünler hem yurt içinde hem de yurt dışında satılarak gelir elde edilmektedir.

Soru: 1) Verilen açıklamalara göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) Hamza’nın yaşadığı çevredeki kaynak, ülke ekonomisine katkıda bulunmaktadır.
B) Hatice’nin çevresindeki kaynaktan yararlanılarak yeni bir ürün elde edilmektedir.
C) Arzu’nun çevresinde bulunan kaynak birçok sanayi dalına ham madde sağlamaktadır.
D) Talha’nın yaşadığı çevredeki kaynaktan yararlanılarak birden fazla ekonomik faaliyet yapılmaktadır.

  • Cevap: C

Soru: 2) Açıklamalara göre öğrencilerin çevresindeki kaynaklardan yararlanılarak hangi ekonomik faaliyetler yapılmaktadır? Yazınız.

Cevap
:
  • Hatice - Tarım,
  • Talha- Balıkçılık Turizm
  • Arzu-Turizm
  • Hamza- Madencilik, Ticaret
Soru: 3) Ege kıyıları ülkemizde doğal varlıkların ve tarihî yapıların çok olduğu bir yerdir. Uzun sahil şeridi ve uzun süren yaz mevsimi bu bölgede turizmin gelişmesine katkıda bulunmuştur. Bakırçay, Gediz, Küçük Menderes gibi akarsuların beslediği verimli ovalar ise bu çevrede birçok tarım ürününün yetişmesine imkân sağlamıştır.
Verilen bilgilere göre Ege çevresinde

I. Turizm işletmeciliği,
II. Ziraat mühendisliği,
III. İhracat uzmanı
gibi mesleklerden hangilerinin yaygın olarak yapılması beklenir?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) II ve III
D) I, II ve III

  • Cevap: D
 
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 85. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Soru: 4) “… Batman’ın Kozluk ilçesinin kırsal kesimlerinde yaşayan insanlar, dağlardaki doğal kaynak sularından tuz elde ediyor. Biriktirme havuzlarında suyun buharlaşmasıyla elde edilen kaya tuzu, köylüler tarafından kimi zaman yol kenarında kimi zaman da çevre il ve ilçelerde satılıyor. Doğal ortamda kimyasal kullanılmadan üretilen kaya tuzu, birçok işletme tarafından özellikle salamura ürünler, kavurma, peynir ve turşu yapımında kullanılıyor…”
Verilen habere göre

I. Doğal kaynaklardan elde edilen ürünler, yörede geçim kaynağı olmuştur.
II. Elde edilen kaya tuzu, özellikle gıda üretimi sektöründe kullanılmaktadır.
III. Atık ürünlerin geri dönüşüm yoluyla doğaya kazandırılması amaçlanmıştır.
ifadelerinden hangilerine ulaşılabilir?

A) Yalnız II
B) I ve II
C) I ve III
D) I,II ve III

  • Cevap: B
Soru: Aşağıdaki genel ağ haberini okuyunuz. 5 ve 6. soruları verilen genel ağ haberine göre cevaplayınız

“… Kocaeli’de ortaokul öğrencileri, günlük yaşamlarındaki ihtiyaçlarından hareketle hurda parçalarından teknolojik ürün geliştiriyor. Güneş enerjisiyle çalışan bisiklet, kuluçka makinesi, rüzgâr türbini, görme engelliler için sensörlü baston gibi 25 farklı tasarımı çalışır hâle getiren öğrenciler, çeşitli yarışmalara katılarak projelerine destek arıyor. Projeden sorumlu öğretmen Tolga Bey, öğrencilerinde “Yapabilirim.” bilinci oluşturmaya çalıştıklarını, ilerleyen yıllarda ülke için teknolojik ürünler üreten bireylerin çoğalmasını istediklerini söyledi. Tolga Bey, öğrencilerin hayatlarında karşılaştıkları güçlüklere yönelik tasarımlar yaptıklarını bazı öğrencilerin de evlerinde olmayan bir ürünü tasarladıklarını dile getirdi…”


Soru: 5) Verilen haberde aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabına ulaşılamaz?

A) Tasarlanan ürünlerin desteklenmesi için ne gibi çalışmalar yapılmaktadır?
B) Öğrenciler hangi ürünü kullanarak tasarımlarını gerçekleştirmiştir?
C) Tasarım fikrinin oluşmasında hangi faktörler etkili olmuştur?
D) Öğrencilerin tasarımlarına yönelik inovasyon fikirleri nelerdir?

  • Cevap: D
Soru: 6) Tolga Bey’in öğrencilere ürün tasarlatmasındaki amaç nedir?

  • Cevap: Öğrencilerde “Yapabilirim.” bilinci oluşturmak ve ülkemiz için teknolojik ürünler üreten bireylerin artmasını sağlamak.
 
Geri
Üst