• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ Yazılı Çözüm Örnekleri
    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler 2. Ders Kitabı Cevapları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 73. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Soru: Verilen mesleklerin hangi döneme ait olduğunu örnekte olduğu gibi işaretleyiniz. (Birden fazla işaretleme yapabilirsiniz.)



Meslek / AlanGeçmişteGünümüzdeGelecekte
Yapay zekâ eğitmenliği⬜✅✅
Drone (dron) pilotluğu⬜✅✅
Keçecilik ✅⬜⬜
Gazetecilik✅✅✅
İklim mühendisliği⬜⬜✅
Nalbantlık✅⬜⬜
 
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 74. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Soru: Bir ürünün üretim, dağıtım ve tüketim aşamalarına birer örnek veriniz.


  • Cevap: Ürünümüz ekmek.
✅Üretim: Çiftçinin tarlada buğday yetiştirmesi

✅Dağıtım: Fabrikada üretilen unun kamyonlarla marketlere taşınması

✅Tüketim: Marketten alınan ekmeğin sofrada yenmesi

Soru: Verilen görsellerden yararlanarak şekerin üretim, dağıtım ve tüketim ağını yazınız. Yazdıklarınızı sınıfta anlatınız.

Üretim


Şeker pancarı tarlada yetiştirilir, fabrikada işlenerek kristal şeker hâline getirilir.



Dağıtım


Paketlenen şeker depolara gönderilir, kamyonlarla market ve mağazalara dağıtılır.



Tüketim


Şeker evlerde ve pastanelerde çay-kahve, tatlı ve pasta yapımında kullanılır ve tüketilir.
 
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 75. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Tasarlanan bir ürünün ülke ekonomisine kazandırılması için yatırım ve pazarlama süreçlerine ihtiyaç vardır. Yatırım, parayı gelir getirici taşınır veya taşınmaz bir mala yatırmaktır. Yatırım yapabilmek için sermayeye ihtiyaç vardır. Sermaye, bir işin yapılıp sürdürülebilmesi için ihtiyaç duyulan ana paradır. Pazarlama ise ürün ve hizmetlerin tanıtılması, müşterilere sunulması ve satışının gerçekleştirilmesi süreçlerini kapsar. Yatırım süreci, gelecekte kazanç sağlamak için yapılan çalışmaları içerirken pazarlama süreci müşterilerin ilgisini çekerek satış yapmayı hedefler.

Soru: Yakın çevrenizde üretilen bir ürünün yatırım ve pazarlama sürecine örnek veriniz.

  • Cevap: Yakın çevremde üretilen fındık ürününü örnek verebilirim.
✅Yatırım Süreci: Fındık bahçelerinin bakımı yapılır, gübreleme ve budama için masraf yapılır, işçiler tutulur.

✅Pazarlama Süreci: Hasat edilen fındık önce tüccarlara satılır, oradan fabrikalara gider. Fabrikada işlendikten sonra iç fındık veya fındık ürünleri hâlinde iç ve dış piyasaya sunulur.
Soru: Görsellerdeki ürünlerden birini seçiniz. Seçtiğiniz ürünün yatırım ve pazarlama sürecinde hangi çalışmalar yapılabilir? Düşüncelerinizi yazınız.

  • Cevap: Patates ürününü seçiyorum.
✅Yatırım Süreci: Tarlaların hazırlanması, tohumluk patates alınması, sulama ve gübreleme yapılması, işçi çalıştırılması gerekir.

✅Pazarlama Süreci: Hasat edilen patatesler depolara konur, paketlenir ve kamyonlarla pazarlara, marketlere ve fabrikalara ulaştırılır. Oradan da tüketiciye satılır.

Soru: Yatırım ve pazarlama süreçlerini düşünerek seçtiğiniz üründen nasıl bir ürün oluştururdunuz? Oluşturduğunuz bu ürüne ne isim verirdiniz? Söyleyiniz.

  • Cevap: Patatesten cips üretirdim. Bu ürüne “Kıtır Patates” adını verirdim. Paketleyip marketlerde satılmasını sağlardım.
 
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 78. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
S
oru: Grup içi etkinliklerde sorumlulukların yerine getirilmesinin “çalışkanlık değeri” bakımından önemini tartışınız.



  • Cevap: Grup içi etkinliklerde herkes sorumluluğunu yerine getirirse iş bölümü adil olur, çalışmalar zamanında tamamlanır. Bu durum çalışkanlık değerini gösterir ve başarıyı artırır.
 
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 79. Sayfa Cevapları İkinci Kitap
Soru: Sizce incelediğiniz kaynaklar ve gözlemleriniz doğrultusunda tasarlanan ürünün yatırım ve pazarlama alanı ne olabilir? Tartışınız.


  • Cevap: Tasarlanan ürünün yatırımı için üretim tesisi, ham madde ve iş gücü gerekir. Pazarlama alanı ise marketler, internet satış siteleri ve ihracat olabilir.
 
Geri
Üst