5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları (1. Kitap) Sayfa 80
PERFORMANS GÖREVİ
Adı: Afetlere Hazır mıyız?
Amacı: Yaşadığınız ilde meydana gelebilecek afetlerin etkilerini azaltmaya yönelik etkinlik oluşturma
Beceri: Sosyal katılım
Süre: 2 ders saati
• Öğretmeniniz rehberliğinde altı grup oluşturunuz.
• Yaşadığınız ilde meydana gelebilecek iki afet belirleyiniz.
• Afet bilincine sahip olmanın afetlerin etkilerini azaltmadaki rolünü göz önünde bulundurarak bir etkinlik hazırlayınız.
• Etkinlikleri afet öncesinde evde, okulda ve çevrede alınacak tedbirler olacak şekilde gruplara dağıtınız.
• Belirlediğiniz etkinlikler için bir plan hazırlayınız ve grup içinde görev dağılımı yapınız.
• Gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra etkinliklerinizi sunum, resim, afiş, poster olarak sınıf ortamı, çevrim içi ortamlar, okul panoları, okul bahçesi veya koridorunda paylaşınız.
• Alınacak tedbirleri belirlerken bilgi kirliliğini önlemek ve güvenilir bilgilere ulaşmak için T.C. İçişleri Bakanlığı, AFAD ve Türk Kızılay genel ağ adresinden faydalanabilirsiniz.
• Yaptığınız etkinlikleri öğretmeniniz ve diğer öğrencilerin değerlendirmesini sağlayınız.
• Yapılan değerlendirmelere göre grubunuzun etkinliklerini geliştiriniz.
Soru: Hazırladığınız etkinlikler bütüncül dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilecektir.
Etkinlik Planı: Afetlere Hazırlık
İki Afet Belirleme:
Deprem
Sel
Grupların Görev Dağılımı:
Deprem Afeti:
1. Grup:
Evde Alınacak Tedbirler: Evde sabitlenmeyen eşyaların sabitlenmesi, acil durum çantası hazırlama, güvenli bölgelerin belirlenmesi.
2. Grup:
Okulda Alınacak Tedbirler: Deprem anında sınıfta nasıl güvenli durulacağı, okul acil çıkış yollarının öğrenilmesi, sınıf tatbikatı düzenleme.
3. Grup:
Çevrede Alınacak Tedbirler: Deprem sonrası toplanma alanlarının belirlenmesi, çevredeki tehlikeli yapıların tespiti.
Sel Afeti:
4. Grup:
Evde Alınacak Tedbirler: Su baskınlarına karşı eşyaların korunması, evde yüksek yerlere geçiş planı oluşturma.
5. Grup:
Okulda Alınacak Tedbirler: Sel sırasında okulda güvenli alanların belirlenmesi, öğrencilere su taşkınları için bilinçlendirme.
6. Grup:
Çevrede Alınacak Tedbirler: Sel riski olan bölgelerdeki altyapı kontrolü, su kanallarının temizlenmesi ve uyarı sistemlerinin kullanılması.
Etkinlik Sunumu:
Poster, afiş ve resimlerle sınıfta sunum yapılacak.
Etkinlikler ayrıca okul koridoru ve bahçesinde sergilenecek.
Değerlendirme ve Geliştirme:
Etkinlikler öğretmen ve öğrenciler tarafından puanlanacak ve geri bildirimlere göre geliştirilecektir.