• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ Yazılı Çözüm Örnekleri
    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

2025-2026 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Cevapları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 41)​

PERFORMANS GÖREVİ

Adı
: Sosyal Sorumluluk Projesi
Amacı: Sosyal sorumluluk proje fikirleri üretme
Beceri: Sosyal katılım
Süre: 2 ders saati
Malzemeler: Broşür ve dijital tanıtım materyalleri.

Yönerge:

• Sosyal sorumluluk projesi hazırlamak için öğretmeniniz rehberliğinde beş grup oluşturunuz.
• Gruplar için “yönetici, ihtiyaç saptama, kaynak belirleyici, kampanya sorumlusu, faaliyet yürütücüsü” görevlerinden birini seçiniz.
• Çocuklar, yaşlılar veya okullara yönelik sosyal sorumluluk projesi hazırlamak amacıyla MEB’e bağlı kurum ve kuruluşlar tarafından yapılmış örnek projeleri inceleyiniz.
• Bu incelemeler ve deneyimlerden yola çıkarak proje fikirleri üretiniz.
• Ortaya çıkan fikirleri sınıf içinde müzakere ediniz.
• Üretilen fikirlerin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyiniz. ”Güçlü ve zayıf yönler” tablosunu doldurunuz.
• Fikirlerin zayıf yönlerini güçlendirmek için grup üyelerinizle alternatif çözümler geliştiriniz.
• Fikir alışverişi süreciniz kontrol listesi ile değerlendirilecektir.
• Ortaya çıkan fikirlerden birini sınıfın ortak kararıyla seçiniz ve uygulamak üzere tasarıya dönüştürünüz.
• Tasarıyı veli ve okul idaresi gözetiminde bir sosyal sorumluluk projesi olarak etkinliğe dönüştürünüz.



• Grubunuzun çalışma sürecini yansıtan ve faaliyetlerini tanıtan sosyal medya panosu, broşür veya video hazırlayınız ve bunları okul içinde paylaşınız.
• Çalışmalarınızı varsa okul gazetesinde yayımlayınız.
• Proje süreci analitik dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilecektir.


  • Cevap:
Sosyal Sorumluluk Projesi Önerisi:

Proje Adı:
“Kitap ve Kırtasiye Desteği”

Amacı: İhtiyaç sahibi okullara kitap ve kırtasiye desteği sağlamak.

Görevler:

  • Yönetici: Projenin planlanmasını ve yürütülmesini koordine eder.
  • İhtiyaç Saptama: İhtiyaç sahibi okulları belirler.
  • Kaynak Belirleyici: Kırtasiye, kitap ve kaynak sağlayıcıları tespit eder.
  • Kampanya Sorumlusu: Yardım kampanyasını organize eder.
  • Faaliyet Yürütücüsü: Toplanan yardımların dağıtımını sağlar.
Güçlü Yönleri: Toplumda dayanışmayı artırır ve eğitimde fırsat eşitliğine katkı sağlar.

Zayıf Yönleri: Yeterli bağış toplanmaması veya lojistik sorunlar yaşanması.

Bu proje, okul gazetesinde yayımlanabilir ve sosyal medya ile duyurulabilir.
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 55​



Soru: Türk halkının Mondros Ateşkes Antlaşması’na karşı tutumu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

  • Cevap: Türk halkı Mondros Ateşkes Antlaşması’na karşı sessiz kalmamış, işgallere tepki göstermiştir. Mitingler düzenleyip cemiyetler kurarak birlik olmuş ve vatanı savunmaya hazırlanmıştır.
 

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları (1. Kitap) Sayfa 42​

Soru: Bilgi şemasındaki örneği inceleyiniz ve cevaplarınızı ilgili alanlara yazınız.

  • Cevap:
Bilgi Şeması

  • Kim: Ben yardım etmeliyim. Çünkü yardım etmek beni mutlu eder.
  • Neden: Yardımlaşma, insanların ihtiyaçlarını karşılayarak toplumsal birlik ve dayanışmayı güçlendirir.
  • Ne zaman: İhtiyaç duyulan her zaman, özellikle zor durumlarda ve acil yardıma ihtiyaç olduğunda.
  • Nerede: Okulda, mahallede, çevremizde veya ihtiyaç duyulan her yerde.
  • Nasıl: Maddi, manevi veya gönüllü olarak destek sağlayarak, ihtiyaçları karşılayarak.
  • Kime: İhtiyacı olan herkese, yaşlılara, çocuklara, ihtiyaç sahiplerine.
Yardımseverlikleriyle 11 ülkede ihtiyaç sahiplerinin kalbine dokundular

“… Bir ortaokulda çocuklara küçük yaşta yardımseverlik duygusunu aşılamak için kampanya başlatıldı. Okul bünyesinde oluşturulan sosyal yardımlaşma ve dayanışma kulübünün t öncülüğünde sınıflara ve okulun belli bölgelerine kumbaralar konuldu. Öğretmen, öğrenci ve velilerin bağışlarıyla 7 yılda Somali, Uganda, Togo, Tanzanya, Kamerun, Uganda, Çad, Hindistan, Pakistan, Nepal gibi ülkelerde yetimhane, mescit, okul, sağlık ocağı ve su kuyuları yaptırılmıştır…”


Soru: Genel ağ haberinde yer alan yardım kampanyasının toplumsal birliğe katkıları neler olabilir? Yazınız.

  • Cevap: Yardım kampanyası, toplumda birlik ve dayanışmayı güçlendirir, yardımlaşma bilincini yayar ve farklı ülkelerle dostluk bağlarını kuvvetlendirir.
 

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları (1. Kitap) Sayfa 43​


Soru: Verilen haberlere göre projede görev alan meslek lisesi öğrencilerinde hangi değerlerin gelişebileceğini şemadaki ilgili yerlere yazınız.

  • Cevap:
2: fedakarlık
4: Sorumluluk
6: dayanışma
8: Merhamet
10: Duyarlılık


1: Yardımlaşma
3: Empati
5: İnsan Sevgisi
7: İşbirliği
9: Hoşgörü
 

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları (1. Kitap) Sayfa 44​

Soru: Aşağıdaki tabloda değerler numaralandırılarak verilmiştir. Verilen soruları tablodaki değer numaralarını kullanarak ilgili alana cevaplayınız (Bir numarayı birden fazla cevap alanında kullanabilirsiniz.).

Soru: “Her grubun kendine ait birtakım kuralları vardır. Bu kurallara uymak grup için çok önemlidir. Grubun her üyesi bu kurallara uymalıdır.” Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?


  • Cevap: Vurgu yapılan değerler: 3 – Sorumluluk, 6 – Saygı
Soru: “Ülkemize yurt dışından eğitim veya turizm amaçlı birçok misafir gelmektedir. Bizler, Türk misafirperverliği gereği bu misafirlere dil, din, renk ayrımı yapmayız. Kültürel zenginliklere hep olumlu yaklaşırız.” Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?

  • Cevap: Vurgu yapılan değerler: 6 – Saygı, 5 – Yardımseverlik
Soru: Asrın felaketi olarak adlandırılan 6 Şubat 2023’te Kahramanmaraş merkezli ve birçok ilimizi etkileyen deprem milletçe yaşadığımız büyük felaketlerdendir. Bu felaket karşısında halkımız tek yürek olup depremzedelerin yaralarını sarmaya çalışmış, maddi ve manevi yardımlar yaparak depremzedelere her türlü desteği sağlamaya gayret etmiştir.” Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?

  • Cevap: Vurgu yapılan değerler: 2 – Duyarlılık, 5 – Yardımseverlik, 1 – Çalışkanlık
 
Geri
Üst