• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ Yazılı Çözüm Örnekleri
    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Cevapları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 21)​

Soru: Çevremizde kendi kültürümüzden farklı bir dil, kıyafet, yemek gibi kültürel öğelere sahip olan insanlar veya toplumlarla karşılaşabiliriz. Karşılaştığınız farklı kültürel özelliklere ilişkin durumlarla ilgili aşağıdaki tabloyu doldurunuz.

  • Cevap:
Karşılaştığım durum veya yer: Bir festivalde farklı ülkelerden insanların bir araya gelmesi.

Karşılaştığım kültürün dikkatimi çeken özelliği: Farklı kıyafet tarzları ve yemek çeşitleri.

Bu sırada hissettiklerim: Merak ve heyecan.

Farklı kültürlere karşı düşüncelerim: Farklı kültürler, insanların yaşam tarzlarını daha iyi anlamamı sağlıyor ve kültürel çeşitlilik zenginliktir.

Soru: Türk kültürünü ve âdetlerini yansıtan, kuşaktan kuşağa aktarılan çeşitli geleneksel çocuk oyunlarımız vardır. Geleneksel oyunlarımız ile ilgili verilen kaynakları inceleyiniz ve tabloyu doldurunuz.

  • Cevap:
Bildiğiniz geleneksel çocuk oyunlarının isimlerini yazınız: Beştaş, İstop, Körebe, Dokuztaş, Mangala.


Oynadığınız geleneksel çocuk oyunlarının isimlerini yazınız: İstop, Körebe, Beştaş.

Farklı kültürlerde aynı oyunların yer alması size ne ifade ediyor?: Farklı kültürlerde aynı oyunların bulunması, kültürel paylaşımların evrensel olduğunu ve insanların ortak değerlerle bir araya geldiğini gösterir.
 

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 22)​

Soru: Metin, görsel ve dijital kaynakları inceleyiniz ve tabloyu doldurunuz.

  • Cevap:
“23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı” Mustafa Kemal Atatürk tarafından Türk çocuklarına hediye edilmiştir. Günümüzde düzenlenen 23 Nisan şenliklerine yabancı ülke çocukları da misafir olarak katılmaktadır (Görsel 1.5). Çocuklara bayram hediye eden ve bu bayramı bütün dünya ile paylaşan ilk ve tek ülke Türkiye’dir.

Soru: TRT Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliği’ne katılan çocukların videolarını izleyiniz, ülke ve kültürlerini tanıttıkları konuşma metinlerini okuyunuz ve soruları cevaplayınız.

  • Cevap: Ebadan ilgili videoyu izleyebilirsiniz.
 

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 24)​

Soru: Haber başlıklarında verilen iki devlet için önemli günlerin birlikte kutlanmasının sebebi neler olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.

  • Cevap: Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, tarihsel ve kültürel bağlarla birbirine çok yakın iki devlettir. İki ülke arasındaki ortak tarih, özellikle Kıbrıs Barış Harekâtı’ndan sonra daha da güçlenmiştir. Bu nedenle Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun yıl dönümü ve Kıbrıs Barış Harekâtı gibi önemli günler, iki devlet için ortak anlamlar taşır ve birlikte kutlanır.
 

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 25)​

Soru: Verilen bilgilerden yola çıkarak ülkemiz ile KKTC arasındaki tarihi ve kültürel bağları vurgulayacak slogan cümleler yazınız.


  • Cevap:
Slogan cümlelerim:

  • “Aynı kültür, iki devlet; kardeşliğimiz daim!”
  • “Tarihten geleceğe, Türkiye ve KKTC omuz omuza!”
  • “Bir millet, iki devlet; kültürel mirasımız ortak geleceğimizdir.”
 

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 26)​

Soru: Verilen video, görseller ile konuşma metinlerine göre kültürümüze ve diğer kültürlere ait sanat, müzik, yemek, giyim, kutlama, gelenek ve göreneklere ait örnekleri sınıflandırma tablosuna yazınız.

  • Cevap:
Kültürümüzden Örnekler

  • Sanat: Ebru, ahşap oymacılığı
  • Yemek: Tarhana çorbası, mantı
  • Kıyafet: Bindallı, fes
  • Kutlama: Nevruz, Hıdırellez
  • Müzik: Türk halk müziği, zeybek
  • Gelenek ve görenekler: Misafirperverlik, kahve ikramı
Diğer Kültürlerden Örnekler

  • Sanat: Mozaik sanatı (İtalya)
  • Yemek: Sushi (Japonya), pizza (İtalya)
  • Kıyafet: Kilt (İskoçya), sari (Hindistan)
  • Kutlama: Çin Yeni Yılı, Oktoberfest

  • Müzik: Flamenco (İspanya), Reggae (Jamaika)
  • Gelenek ve görenekler: İspanyol siestası, Japon çay seremonisi
Soru: Kültürel mirasımızı tanımak ve bunların gelecek nesillere aktarılmasını sağlamak neden önemlidir? Tartışınız.

  • Cevap: Kültürel mirasımızı tanımak, kimliğimizi ve kökenlerimizi anlamamızı sağlar. Bu değerleri gelecek nesillere aktarmak, tarihsel bağlarımızın korunmasına ve kültürümüzün sürekliliğine katkıda bulunur. Aynı zamanda toplum içinde birlik ve dayanışma oluşturur.
Soru: Ülkemizin kültürel özelliklerini, KKTC’nin ve farklı ülkelerin kültürel özellikleri ile karşılaştırarak benzerlik ve farklılıklarını yazınız.

  • Cevap:
Benzerlikler: KKTC ve Türkiye’de misafirperverlik, kahve ikramı gibi kültürel öğeler ortak. Ayrıca halk oyunları ve geleneksel yemeklerde de büyük benzerlikler var, örneğin zeybek ve tarhana çorbası.

Farklılıklar: Farklı ülkelerde yemek kültürü, kutlamalar ve kıyafetler değişiklik gösterebilir. Örneğin, Japonya’da sushi yaygındır, İskoçya’da kilt kıyafeti kullanılır, Türkiye’de ise geleneksel olarak tarhana ve baklava tüketilir.
 
Geri
Üst