Etkinlikte; görsel materyal olarak Köktürk ve Bizans dönemlerinden kalan paralar karşılaştırılarak öğrencilerin derse aktif olarak katılmaları ve grup çalışmasıyla kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesi amaçlanmıştır. Böylece ilk Türk devletlerinde özellikle yönetimde kadının etkili bir konumda olduğunun öğrencilerce fark edilmesi istenmiştir. Etkinlik öğrencilerin konuya olan ilgilerini en üst düzeyde tutmalarına olanak sağlayacak şekilde hazırlanmıştır. Etkinlik sonucunda öğrencilerin konuya olan ilgilerinin arttığı ve özellikle cinsiyet ayrımcılığı yapmama konusunda duyarlılık gösterdikleri gözlemlenmiştir. Ancak öğrencilerin etkinlikte kullanılan fotoğrafları yorumlamada sıkıntı yaşadıkları da gözlenmiştir (Zaman zaman han ve hatun adlarını kullanmamışlar; prens ve prenses, kral ve kraliçe adlarını kullanmışlardır). Etkinliğin uygulanmasında öğrencilerin genel anlamda tarihsel yazılı ve görsel dokümanları inceleyerek, belli sonuçlar çıkardıkları görülmüştür. Etkinliğin öğrenciler tarafından Türk tarihinde kadının önemini kavramalarında dikkat çekici bir katkı sağladığı ve öğrencilerin bu uygulamayı yapmaktan keyif aldıkları gözlemlenmiştir. Anahtar kelimeler: Sosyal bilgiler eğitimi, Türk tarihi, ilk Türk devletleri, kadın, yönetim .
cevap bu fatmazra