sosyal bilgiler dersini daha anlaşılır kılmak için farklı neler yapıyorsunuz

sosyal bilgiler dersini daha anlaşılır kılmak için farklı neler yapıyorsunuz

Büyük bir defteri Sosyal Bilgiler Albümü adı altında öğrencilere kullandırıyorum. Bir nevi ürün dosyasının farklı bir versiyonu diyebiliriz. Öğrenci bu deftere dersle ilgili kısa notlar ve bulduğu resimleri yapıştırıyor. Ders içi performans notu alacaklarını duyunca gayet iştahlı yapıyorlar. En güzellerini de alıyorum bir sene sonraki öğrencilere örnek olarak gösteriyorum.
 
sosyal bilgiler dersini daha anlaşılır kılmak için farklı neler yapıyorsunuz

arkadaşlar bu teknikleri hangi konularda uyguluyorsunuz.mesela drama veya istasyon tekniği örneklendirirseniz sevinirim.tesekkürler
 
sosyal bilgiler dersini daha anlaşılır kılmak için farklı neler yapıyorsunuz

bu açılan bölüm mesajlarda geri sayfalarda yer aldığı için bazı öğretmen arkadaşlarımız görememekte
bu başlığı ilk defa gören öğretmen arkadaşlarında farklı yaptıkları uygulamalar varsa paylaşırsa sitede olan öğretmen arkadaşlarımızda faydalanır yazılana mesajlarda çok güzel örnekler var dahada zenginleştirelim inşallah
 
sosyal bilgiler dersini daha anlaşılır kılmak için farklı neler yapıyorsunuz

Bende günlük tutturuyorum ve her dersin başında en az 3 öğrencime okutuyorum yanlışları düzeltebilmek ve tekrar yapmış olabilmek adına ama bazısı yapmıyor yapanlardan bazısıda olayı ciddiye almıyor örneğin bugün sosyal dersinde sosyal sınıfına çıktık,öğretmen çok sinirliydi:p bana ödevini yapmamışsın dedi.sonra nüfusu anlattı,diyor. bu kadar yazıyor. O kadar çok nasıl yapacaklarını anlattım ki anlatamam :P ıyykkk ne çirkin cümle oldu.
Neyse divan üyelerini drama olarak ödev veriyorum çok keyif alıyorlar.
BM ye giriş sürecimizide drama olarak veriyorum senaryosunuda onlar hazırlıyorlar. çok güzel sunum oluyor.
kavimler göçünü drama yaptırıyorum. birkaç öğrenci yanyana diziliyor ellerinde kavimlerin ismi var sonra birbirlerini ittirerek göçü başlatıyorlar iki öğrenci bizansı canlandırıyor elele tutuşuyorlar göç edenler bunları ikiye ayırıyor kağıtlarının arkasında doğu-batı roma yazıyor biri doğu roma oluyor diğeri kavimlerin arasında yok oluyor vs. şeklinde bundan verim alıyorum açıkçası.
konumu erken bitirdiysem sınıf halka oluyor elimizde plastik top biri istediği arkadaşına topu atıp o günkü konuyla ilgili soru soruyor cevap veren başka bi arkadaşına atıp soru soruyor bu şekilde tekrar etmiş oluyoruz.
 
sosyal bilgiler dersini daha anlaşılır kılmak için farklı neler yapıyorsunuz

arkadaşlar derslerinde günlük uygulamasını yapan varmı varsa geri dönütler nasıl yazarmısınız
 
Geri
Üst