S
sencerberke
Misafir
Ziyaretçi
Arkadaşlar benim de ısrarla üzerinde durduğum bir nokta bu.
Maalesef birçok arkadışımız sanki tüm Osmanlı Tarihi anlatılıyormuş gibi yada sanki geçmiş yılların müfredatı varmış gibi konuları geniş tutuyor. Bu hem gereksiz hem de yanlış. Son yapılan SBS örnek sınavı da gösterdi ki MEB aynen ısrarla vurguladığı gibi %100 müfredat uyumlu sorular soracak. Yeni müfredatın özelliği zaten konular arasında bütünlük olmaması. Bunun da sebebi ezbere dayalı sistemi ortadan kaldırmak. Dolayısı ile amaç Osmanlı tarihini öğretmek değil amaç Osmanlı Tarihine ait bir takım noktaların kavranmasını sağlamak ve anahatları ile bir Osmanlı resmini çocuğun zihninde canlandırmak.
Bence ister okulda çalışalım ister SBS hazırlık alanında çalışalım temel noktamız müfredat olmalı. Müfredat ile ilgisi olmayan bilgilerin öğrencilere verilmesinin yanlış olduğunu düşünüyorum.
Maalesef birçok arkadışımız sanki tüm Osmanlı Tarihi anlatılıyormuş gibi yada sanki geçmiş yılların müfredatı varmış gibi konuları geniş tutuyor. Bu hem gereksiz hem de yanlış. Son yapılan SBS örnek sınavı da gösterdi ki MEB aynen ısrarla vurguladığı gibi %100 müfredat uyumlu sorular soracak. Yeni müfredatın özelliği zaten konular arasında bütünlük olmaması. Bunun da sebebi ezbere dayalı sistemi ortadan kaldırmak. Dolayısı ile amaç Osmanlı tarihini öğretmek değil amaç Osmanlı Tarihine ait bir takım noktaların kavranmasını sağlamak ve anahatları ile bir Osmanlı resmini çocuğun zihninde canlandırmak.
Bence ister okulda çalışalım ister SBS hazırlık alanında çalışalım temel noktamız müfredat olmalı. Müfredat ile ilgisi olmayan bilgilerin öğrencilere verilmesinin yanlış olduğunu düşünüyorum.