Öğretim Programları Görüş Bildirme ve Ders Kitapları/Eğitim Materyalleri Görüş Bildirme Örneği

Hatice Yılmazer

Üye
Üye
Katılım
9 Kas 2014
Mesajlar
39
Puanları
8
Yaş
125
Konum
üsküdar

ÖĞRETİM PROGRAMLARI GÖRÜŞ BİLDİRME VE DERS KİTAPLARI / EĞİTİM MATERYALLERİ GÖRÜŞ BİLDİRME FORMU**​



1. Öğretim Programlarına İlişkin Görüşler​


  • Öğrenim Çıktılarının Yoğunluğu:
    Programda yer alan bazı kazanımlar kısa süreli ders saatlerine göre fazla yoğunluk içermektedir. Bu durum hem konu derinliğini hem de öğrencilerin kalıcı öğrenmesini olumsuz etkileyebilmektedir.
  • Öğrenim Çıktılarının Açıklıkları:
    Bazı öğrenme çıktılarına yönelik açıklamalar yetersiz veya muğlaktır. Öğretmenlerin öğretimi planlarken daha net yönlendirmelere ihtiyaç duyduğu görülmektedir.
  • Uygulama Süresi:
    Programda öngörülen süreler, bazı konuların etkin bir şekilde işlenmesi için yetersiz kalmaktadır. Uygulama süreleri, etkinliklerin ve ölçme-değerlendirme araçlarının tamamlanmasına elverişli olacak şekilde yeniden düzenlenmelidir.
  • Bütüncül Yaklaşım:
    Programın değerler eğitimi, beceri temelli yaklaşım ve dijital içeriklerle desteklenmesi olumlu bir gelişmedir. Ancak bazı öğrenme alanlarında bu bütünlüğün zayıf olduğu gözlenmiştir.



2. Ders Kitapları ve Eğitim Materyallerine İlişkin Görüşler​


  • Bilgi-İçerik Dengesi:
    Ders kitaplarında öğrenme çıktılarıyla ilgili bilgiler sınırlı, dağınık ve yetersizdir. Öğrencilerin konuyu kavramasını kolaylaştıracak açık, derli toplu, özlü bilgilere daha fazla yer verilmelidir.
  • Etkinlik Yoğunluğu ve Erişim Sorunları:
    Bilgi azlığına karşın kitaplarda çok fazla etkinlik bulunmaktadır. Etkinliklerin bir kısmı kitapta, bir kısmı ise EBA üzerinden sunulduğundan zaman planlaması zorlaşmaktadır. İnternet altyapısı olmayan okullarda EBA etkinliklerine erişim güçlüğü yaşanmaktadır.
  • Değerlendirme Araçlarının Uygulanabilirliği:
    Her etkinlik için istenen kontrol listesi, dereceli puanlama anahtarı ve gözlem formları öğretmenler için ciddi bir zaman ve fotokopi yükü oluşturmaktadır. Bu durum, kazanımların zamanında tamamlanmasını engellemektedir.
  • Etkinlik Düzeyi ve Öğrenci Profili:
    Bazı etkinliklerin akademik düzeyi öğrencilerin yaş ve bilişsel gelişim düzeyine uygun değildir. İnternet erişimi olmayan öğrenciler bu etkinliklerde zorlanmaktadır.
  • Etkinliklerin Niteliği:
    EBA’daki çevrimiçi etkinliklerin ve kitap içi etkinliklerin beceri veya proje temelli olmaktan çok, öğrenmeyi ölçmeye yönelik şekilde tasarlanması önerilmektedir.
  • Ölçme Araçlarının Kitapta Yer Alması:
    Her öğrenme alanı için ayrı yayımlanan ölçme araçlarının kitaplara dahil edilmesi;
    • Öğrencilerin konuyu pekiştirmesini sağlar,
    • Ek kaynak ihtiyacını ortadan kaldırır,
    • Öğretmenlerin iş yükünü azaltır.



3. Öneriler​


  • Ders kitapları, öğretim programı kazanımlarını daha net, sistemli ve öğrenci seviyesine uygun biçimde destekleyecek şekilde yeniden düzenlenmelidir.
  • Etkinliklerin sayısı azaltılarak içerik-uygulama dengesi kurulmalı, özellikle internet gerektiren etkinliklere alternatifler sunulmalıdır.
  • Ölçme-değerlendirme araçları sadeleştirilmeli ve öğretmenlerin uygulama yükünü azaltacak şekilde tasarlanmalıdır.
  • Tüm materyaller eşit erişim ilkesi gözetilerek hem internetli hem internetsiz ortamlarda uygulanabilir olmalıdır.
  • Kitap içerikleri, beceri temelli, proje temelli ve öğrenmeyi kalıcı hale getiren yöntemlerle güçlendirilmelidir.
 
Geri
Üst