İSTASYON ÇALIŞMASI MI?

İSTASYON ÇALIŞMASI MI?

mesela sınıf 3 köşeye ayrılır malzemeler ayarlanır ve sıraların üzerine konur öyle fazla bir malzemeye gerek yok aslında karton, boya,kalem vs. konuyla ilgili bir köşede afiş hazırlanır, bir köşede hikaye yazılır, diğer köşede de slogan bulunur. kısaca örnekleyim mesela 3er kişilik 3 grup oluşturulur. konuyla ilgili her grup kendi köşesinde afiş hazırlar, hikaye yazar vs. 2 dk. sonra her grup yer değiştirip diğer grubun kaldığı yerden devam eder. sonra tekrar 2 dk. sonra son olarak yer değiştirilir ve konulara son verilir ve öğrenci çalışmaları değerlendirilir. internetten de tarayabilirsiniz ilgilenirseniz. aslında uygulanırsa iyi sonuçlar verebilir, öğrencilerin ilgisini çekebilir
 
HOCAM MERKEZE BİR KONU ALIYORSUNUZ VE O KONUYLA İLGİLİ ÖĞRENCİLERDEN ÇEŞİTLİ ETKİNLİKLER YAPMALARINI İSTİYORSUNUZ. ÖYKÜ, ŞİİR, OLAY YAZMA,AFİŞ VE SLOGAN HAZIRLAMA VB. ÖNCELİKLE KAÇ ETKİNLİK YAPTIRACAKSANIZ O SAYIDA MASA HAZIRLIYORSUNUZ VE MASALARA YAPTIRMAK İSTEDİĞİNİZ ETKİNLİKLERİN İSİMLERİNİ VERİYORSUNUZ SONRA ÖĞRENCİLERİ GRUPLARA AYIRARAK HER GRUBUN 5-15 DK (GRUBUN SAYISINA VE YAPILACAK ETKİNLİKLERİN TÜRÜNE VE ÖĞRENCİ ÖZELLİKLERİNE GÖRE SÜRE AYARLANABİLİR) MASALARDA ÇALIŞIP SÜRE SONUNDA SIRASIYLA DİĞER MASALARA GEÇİP BİR ÖNCEKİ GRUBUN KALDIĞI YERDEN DEVAM ETMESİ SAĞLANIR. TÜM GRUPLARIN TÜM MASALARDA ÇALIŞMASI VE ETKİNLİKLERİN BİTİRİLMESİ SAĞLANIR.BÖYLELİKLE ÖĞRENCİLERİN YARIM KALAN BİR İŞİ TAMAMLAMA BECERİLERİ, BİRLİKTE ÇALIŞMA BECERİLERİ, ÖZEL YETENEKLERİNİN ORTAYA ÇIKARILMASI, KATILIMDAN KEYİF ALMA GİBİ BECERİLERİ GELİŞTİRİLİR; ÖĞRENCİLERİN İLGİ VE GÜDÜLENMELERİ ARTIRILIR, ÖĞRENCİLERİN ÖZGÜVEN DUYGULARI GELİŞTİRİLİR, ÇEKİNGEN ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE AKTİF OLARAK YER ALMASI SAĞLANIR.
 
İSTASYON ÇALIŞMASI MI?

istasyon tekniğinde öğrencileri küçük gruplara ayırıyosn çeşitli etkinlikler yaptırıyosn sonra da bir grup diğerinin kaldığı yerden devam ediyo.etkili kullanıldığında güzel bi teknik
 
İSTASYON ÇALIŞMASI MI?

Değerli arkadaşlar aslında adına istasyon demesek bile çoğu arkadaşımız çeşitli şekillerde uygulamış veya uygulamaktadır. ama inanın öğrenciyi aktif hale getirmeninen iyi yoludur. öyle masraflı bir şey olarak görmemek lazım hele şu müfredat yetişmiyor kaygısından kutulmamız lazım. Ben hep şuna inanmışımdır en zor sanat toplum karşısında konuşma sanatıdır. Öğrencilik yıllarında konuşmayanlar daha sonra çok zorluk çekiyorlar mümükün loduğunca koşturmaya bakın kalksın saçmalasın ama konuşsun hani bir söz varya "müsademe-i efkardan barika-i hakikat tecelli ede" işte öyle yanlışlarda konuşarak düzelir yeterki konuşalım konuşturalım derim . 19 yıllık bir arkadaşınız olarak tecrübelerimi dillendirmeye çalıştım. Umarım yararlı olur.
 
biz bu istasyon tekniğini askeriyede görmüştük. 4 tane istasyon kuruluyor. her birinde konuyla ilgili farklı etkinlikler var. 10 ar dk aralıklarla istasyon değiştiriyorduk. ama burada bir istasyonu bitirmeden diğerine geçilmiyor diye biliyorum.aşama aşama olmalı.
 
Geri
Üst