• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ 1. Dönem 2. Yazılı Çözüm Videoları
    İzle
    SOSYAL BİLGİLER
    5. SINIF
    İzle
    SOSYAL BİLGİLER
    6. SINIF
    İzle
    SOSYAL BİLGİLER
    7. SINIF
    İzle
    İNKILAP TARİHİ
    8. SINIF
    Sınıf Seç
    SOSYAL BİLGİLER

2025-2026 8. Sınıf Sosyal Bilgiler 1. Dönem - 2. Yazılı - 5. Senaryo Örneği ve Çözümleri

Benim Hocam Yayınları

Aktif Üye
Moderatör
Katılım
13 Ağu 2025
Mesajlar
87
Puanları
38
Bu video, Benim Hocam Ortaokul kanalında yayınlanan ve 8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi 1. dönem 2. yazılı sınavına hazırlık niteliğinde bir eğitim içeriğidir. Berkay Türkal tarafından sunulan videoda, MEB'in 5. senaryo modeline uygun sorular ve çözümleri yer almaktadır.

Videonun içeriği şu temel konuları kapsamaktadır:

1. İşgaller Karşısında Tutumlar [​

  • İstanbul Hükümeti vs. Mustafa Kemal: Mondros sonrasında İstanbul Hükümeti'nin teslimiyetçi ve sessiz tutumu ile Mustafa Kemal'in kararlı, vatansever ve mücadeleci tavrı karşılaştırılmaktadır.

2. Cemiyetler ve Havza Genelgesi [​

  • Milli Kongre Cemiyeti: Bu cemiyetin diğerlerinden farkı, bölgesel değil ulusal olması ve mücadeleyi daha çok basın-yayın yoluyla yürütmesidir.
  • Azınlıklar Uyarısı: Mustafa Kemal'in Havza Genelgesi'nde mitingler sırasında Hristiyan azınlığa zarar verilmemesi uyarısı, Mondros'un 7. maddesine (işgal bahanesi verilmemesi) dayandırılmaktadır [02:15].

3. Misak-ı Milli ve Hukuk Devleti [​

  • Tam Bağımsızlık: Misak-ı Milli'de siyasi, adli ve mali sınırlamaların (kapitülasyonlar) kaldırılması kararının "tam bağımsızlık" ilkesiyle ilişkisi açıklanmaktadır.
  • Hukuk Devleti: Mustafa Kemal'in, suçluların ancak mahkeme kararıyla cezalandırılabileceğine dair sözlerinin "hukuk devleti" anlayışını yansıttığı vurgulanmaktadır [04:00].

4. Sevr Antlaşması ve Milli Mücadele [​

  • Hukuken Geçersizlik: Sevr'in, Mebusan Meclisi'nin onayından geçmediği için (Anayasa/Kanuni Esasi gereği) "ölü doğmuş" bir antlaşma olduğu belirtilmektedir.
  • Güney Cephesi Unvanları: Antep, Maraş ve Urfa'ya verilen Gazi, Kahraman ve Şanlı unvanlarının gerekçesi olarak halkın düzenli ordu olmadan gösterdiği büyük direniş gösterilmektedir [05:39].

5. Düzenli Orduya Geçiş [​

  • Kuvay-ı Milliye'den Düzenli Orduya: Kuvay-ı Milliye birliklerinin düşmanı yurttan atacak güçte olmaması, disiplinsiz hareket etmeleri ve halkla yaşanan sorunlar nedeniyle düzenli ordunun kurulma nedenleri anlatılmaktadır.
Video, öğrencilerin sınav öncesi kritik kazanımları tekrar etmeleri ve soru çözüm tekniklerini öğrenmeleri için kapsamlı bir kaynak sunmaktadır.

Yazılı Sorularına https://tanitim.benimhocam.com/sosyal/#tab2 buradan erişebilirsiniz.

 
Geri
Üst