• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ Yazılı Çözüm Örnekleri
    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

2025-2026 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Destek Kitabı Cevapları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 127​

Soru: 13) Aşağıda Millî Mücadele Dönemi’nde yayımlanan Tekalif-i Millîye Emirleri sonucunda Türk halkının fedâkârlığını tasvir eden bir tablo verilmiştir.
Bu tablodan hareketle

I. Millî Mücadele, toplumun her kesimi tarafından desteklenmiştir.
II. Yapılan yardımlar kayıt altına alınmıştır.
III. Askerî mühimmat dışında da yardımlar yapılmıştır,
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?


A) Yalnız I.
B) I ve II.
C) II ve III.
D) I, II ve III.

  • Cevap: A
Soru: 14) II. İnönü Muharebesi’nde Yunan taarruzu başarılı olamayınca Yunanistan’da genel seferberlik ilan edilmiş ve Kütahya-Eskişehir Muharebeleri öncesinde Yunan ordusu kısa sürede insan, tüfek, makineli tüfek, top sayısı bakımından Türk ordusundan üstün konuma gelmiştir. Bu bilgilere göre aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?

A) II. İnönü Muharebesi sonrasında Türk ordusu Yunanlara karşı taarruza geçmiştir.
B) Alınan tedbirlerle Yunan kuvvetleri askerî yönden Türk ordusundan üstün konuma gelmiştir.
C) II. İnönü Muharebesi sonrasında Yunanlar, mevcut kuvvetlerinin Türk ordusuyla savaşmak için yeterli olmadığını düşünmüşlerdir.
D) II. İnönü Muharebesi sonrası Yunanlar topyekûn bir saldırı hazırlığına girişmişlerdir.


  • Cevap: D
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 128​

Soru: 15) Millî Mücadele Dönemi’nde yayın yapan Hâkimiyet-i Millîye gazetesinde şöyle bir haber yer almıştır: “Cephede ordu Yunanlarla mücadele ederken Ankara’da muallimler ordusu, cehalete karşı müdafaa programı hazırlıyor. Harp ve eğitim cephelerinin ikisinde de faaliyetler var. Millî ordu vatandan düşmanı, muallimler ordusu ise cehalet ve zulmeti kovacak. Bu iki hizmetin aynı zamanda gerçekleşmesi ulvi bir tesadüftür…” Hâkimiyet-i Millîye gazetesinde yer alan bu haber aşağıdakilerden hangisi ile ilgilidir?

A) Hıyanet-i Vataniye Kanunu’nun yayımlanması
B) Maarif Kongresi’nin toplanması
C) İstiklâl Marşı’nın kabulü
D) Tekalif-i Millîye Emirleri’nin yayımlanması

  • Cevap: B
Soru: 16) Lozan Barış Antlaşması’nda
• Boğazlar’ın yönetimi için Milletler Cemiyetinin denetiminde uluslararası bir komisyon kurulacaktır.
• Kapitülasyonlar tamamen kaldırılacaktır.
• Yabancı okullara ait düzenlemeler, Türk hükümetinin alacağı karar doğrultusunda belirlenecektir. kararları alınmıştır.
Lozan Barış Antlaşması’nda alınan bu kararların
I. siyasi,
II. ekonomi,
III. eğitim
alanlarından hangileri ile ilgili olduğu söylenebilir?
A) Yalnız I.
B) I ve II.
C) II ve III.
D) I, II ve III.

  • Cevap: D
Soru: 17) Millî Mücadele Dönemi’nde düzenli askerî birliklerin bulunmadığı Güney Cephesi’nde Türk halkı, tüm imkânsızlıklara rağmen Kuvâ-yı Millîye birliklerini oluşturarak başarılı bir şekilde mücadele etmiştir. Aşağıdakilerden hangisi bu mücadelenin sonucu ile ilgili değildir?

A) Fransızlar bölgeden çekilmek zorunda kalmıştır.
B) Güney Cephesi, Ankara Antlaşması ile kapanmıştır.
C) Güney sınırımız kesin olarak çizilmiştir.
D) Mücadelede Antep, Urfa ve Maraş halkı aktif olarak yer almıştır.

  • Cevap: C
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 129​

Soru: 18) Fransız komutan Andre, kendi onuruna verilen baloda bir Ermeni kadınla dans etmek ister. Ancak kadın, şehirde Fransız ya da Ermeni bayrağı dalgalanmadıkça buna razı olmayacağını söyler. Bunun üzerine Andre, kaledeki Türk bayrağının indirilmesini emreder. Ertesi gün cuma namazı için Ulu Cami’de toplanan halk, kalede bayrağımızın dalgalanmadığını görür. Ulu Cami İmamı Rıdvan Hoca, halka ‘Hürriyeti elinden alınmış bir millet, cuma namazı kılamaz!’ diye seslenir. Camiden çıkıp kaleye doğru koşan halk, kaleye vardıklarında bayrağımızı yere atılmış bir şekilde bulur. Bayrağı yerden alır, öper ve yeniden kale burcuna asarlar…” Bu parçada bahsedilen olay aşağıdakilerden hangisi ile ilgilidir?

A) Antep savunması
B) İzmir’in işgali
B) Maraş savunması
C) Urfa savunması

  • Cevap: C
Soru: 19) Bu tabloda hakkında bilgi verilen cepheler aşağıdakilerin hangisinde sırasıyla yer almaktadır?

A) Batı Cephesi-Doğu Cephesi-Güney Cephesi
B) Doğu Cephesi-Güney Cephesi-Batı Cephesi
C) Güney Cephesi-Batı Cephesi-Doğu Cephesi
D) Batı Cephesi-Güney Cephesi-Doğu Cephesi

  • Cevap: C
Soru: 20) TBMM ve İtilaf Devletleri arasında imzalanan Mudanya Ateşkes Antlaşması’na göre
• Türk-Yunan Savaşı sona erecek, İstanbul TBMM’ye bırakılacak.
• Yunanlar Doğu Trakya’yı 15 gün içerisinde boşaltıp TBMM’ye teslim edecek.
• Boğazlar’ın yönetimi TBMM’ye bırakılacak.
Verilen bu bilgilerden hareketle aşağıdakilerden hangisi söylenemez?


A) OsmanlI Devleti’nin siyasi varlığı sona ermiştir.
B) İtilaf Devletleri, TBMM’nin siyasi varlığını resmen tanımışlardır.
C) İstanbul, Boğazlar ve Doğu Trakya savaş yapılmadan kazanılmıştır.
D) Millî Mücadele Dönemi’nin askerî aşaması sona ermiştir.

  • Cevap: A
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 131​

Soru: Verilen kavramların anlamlarını araştırarak ilgili kutucuklara yazınız.
  • Mecelle: Osmanlı Devleti’nde yürürlükte olan ilk medeni kanundur.
  • Tedrisat: Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin tümüdür.
  • Arşın: Eski uzunluk ölçü birimidir, yaklaşık 68 santimetredir.
  • Okka: Eski ağırlık ölçü birimidir, yaklaşık 1,282 kilogramdır.
  • Endaze: Kumaş ölçmekte kullanılan uzunluk birimidir.
  • İktisat: Ekonomiyi ve tasarrufu konu alan bilim dalıdır.
  • Kabotaj: Bir ülkenin kendi limanları arasında taşıma yapma hakkıdır.
  • Medeni Kanun: Kişiler, aile, miras ve mal ilişkilerini düzenleyen kanundur.
  • Aşar: Tarım ürünlerinden alınan onda bir oranındaki vergidir.
  • Halifelik: İslam dünyasının dini liderliğini ifade eden makamdır.
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 132​

Soru: atatürkansiklopedisi genel ağ adresinden Atatürk ilkeleri hakkında bilgi edininiz.

  • Cevap:
➡️Atatürk ilkeleri, Türkiye Cumhuriyeti’nin temelini oluşturan düşünce ve değerlerdir.
➡️Bu ilkeler, ülkenin çağdaşlaşmasını ve bağımsızlığını korumayı amaçlar.
➡️Altı temel ilke vardır: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devletçilik ve İnkılapçılık.
➡️Cumhuriyetçilik, halkın kendi iradesiyle yönetilmesini savunur.
➡️Milliyetçilik, Türk milletinin birliğini ve bütünlüğünü korur.
➡️Laiklik, din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasını sağlar.
➡️İnkılapçılık ise yeniliklere açık olmayı ve sürekli gelişmeyi ifade eder.
 
Geri
Üst