• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ Yazılı Çözüm Örnekleri
    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

8. Sınıf Ders Destek Kitabı 6. Ünite Cevapları (198-201)

MaArif Faruk

Çalışkan Üye
Üye
Katılım
13 Mar 2018
Mesajlar
606
Puanları
28
Yaş
20
Konum
izmir

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Dersdestek Yayınları Sayfa 198​

Soru: A) Aşağıdaki ifadeler doğru ise ifadelerin başına “D”, yanlış ise “Y” yazınız.

  • Cevap:
1. (Y) Yabancı okullar sorunu Türkiye ile İtalya’nın siyasi ilişkilerinin bozulmasına neden olmuştur.

➡️(Yabancı okullar, Türkiye ile Fransa arasında sorun teşkil etmiştir.)

2. (D) Boğazlar’la ilgili sorunlar Montrö Boğazlar Sözleşmesi ile Misakımillî doğrultusunda Türkiye lehine çözüme kavuşturulmuştur.

3. (Y) Türkiye, Milletler Cemiyetine uluslararası alanda ekonomik kazanımlar sağlamak amacıyla katılmıştır.

➡️(Türkiye, Birleşmiş Milletlere dünya barışına katkıda bulunmak amacıyla üye olmuştur.)

4. (D) Balkan Antantı, Almanya’nın Balkanlara yönelik yayılmacı politikası karşısında savunma amaçlı kurulmuştur.

5. (D) İtalya’nın Orta Doğu’yu tehdit etmesi Sadabat Paktı’nın kurulmasına ortam hazırlamıştır.

Soru: B) Aşağıdaki cümleleri kutucuklarda verilen ifadelerin uygun olanlarıyla tamamlayınız (Gerektiğinde ifadelere uygun ekler getirebilirsiniz.).



Ankara-Musul-Birleşmiş Milletler-Fransa-Almanya-Türkiye-Yunanistan-Yugoslavya-Romanya-Bulgaristan-Nüfus Mübadelesi

  • Cevap:
1. 1926’da imzalanan Ankara Antlaşması ile Musul , İngiliz mandası olan lrak’a bırakılmıştır.
2. Türkiye, Birinci Dünya Savaşı sonrasında kurulmuş olan Milletler Cemiyetine 18 Temmuz 1932’de üye olarak dünya barışına katkıda bulunmuştur.
3. Atatürk Dönemi’nde gerçekleştirilen Nüfus Mübadelesi sonucu Türkiye’deki Rumlar ile Yunanistan’daki Türkler karşılıklı olarak yer değiştirmişlerdir.
4. Yugoslavya, Birinci Dünya Savaşı sonrası Balkanlara yönelik yayılmacı bir politika izlemiş; buna karşılık Almanya, Türkiye , Romanya ve Yunanistan Balkan Antantı’nı kurmuşlardır.
5. Türkiye Cumhuriyeti, Hatay konusundaFransa ile siyasi sorunlar yaşamıştır.

Soru: C) Aşağıda verilen ifadelerden birbiriyle ilgili olanları örnekteki gibi eşleştiriniz.

  • Cevap:
  • Musul sorununu yaşadığımız devlet → (b) İngiltere
  • Nüfus mübadelesi yaptığımız devlet → (ç) Yunanistan
  • Yabancı okullar sorununu yaşadığımız devlet → (e) Fransa
  • Sadabat Paktı üyelerinden biri → (d) İran
  • Balkan Antantı üyelerinden biri → (a) Romanya
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 199​

Soru: Ç) Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.

Soru: 1) Aşağıda Son Osmanlı Mebusan Meclisinde kabul edilen Misakımilli sınırları ile ilgili harita verilmiştir.
Buna göre Cumhuriyet Dönemi’nde

I. Hatay,
II. Batı Trakya,
III. Musul
konularından hangileri Misakımillî doğrultusunda çözüme kavuşmuştur?


A) Yalnız I.
B) Yalnız II.
C) Yalnız III.
D) I ve III.

  • Cevap: A
Soru: 2) 1936’da yapılan Möntro Boğazlar Sözleşmesi’nde şu madde yer almaktadır: “Türkiye herhangi bir savaşa girer veya dış saldırıya uğrarsa Boğazları açma ve kapama yetkisine sahiptir.”
Bu maddeden hareketle

I. Boğazlar üzerinde Türkiye’nin hâkimiyeti pekişmiştir.
II. Ulusal bağımsızlığımızı zedeleyen sınırlamalar kaldırılmıştır.
III. Türkiye’nin ulusal güvenliği güvence altına alınmıştır,
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?


A) Yalnız I.
B) Yalnız II.
C) I ve II.
D) I, II ve III.

  • Cevap: D
Soru: 3) Lozan Barış Konferansı’nda birçok konu gündeme gelmiş, bu konulardan çoğu konferansta çözüme kavuşurken bazı konular çözülememiş ve sonraki dönemlerde Türkiye Cumhuriyeti için sorun teşkil etmiştir. Buna göre aşağıdaki konulardan hangisi sonraki dönemlerde Türkiye Cumhuriyeti için sorun teşkil etmemiştir?

A) Kapitülasyonlar
B) Irak sınırı
C) Yabancı okullar
D) Boğazlar

  • Cevap: A
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 200​

Soru: 4) Türkiye dış politikada barışçıl yöntemler takip etmiş, devletler arasında iş birliğinin gelişmesine önem vermiştir. Türkiye kendisine dostça yaklaşan ülkelerle iyi ilişkiler geliştirmiş ancak düşmanca tavır sergileyen ülkelere gerekli karşılığı vermekten çekinmemiştir.
Buna göre Atatürk Dönemi’nde izlenen Türk dış politikasında

I. mütekabiliyet,
II. barış,
III. Türk ve dünya kamuoyunu dikkate alma ilkelerinden
hangilerinin temel alındığı savunulabilir?


A) Yalnız I.
B) Yalnız II.
C) I ve II.
D) II ve III.

  • Cevap: C
Soru: 5) Sonuç alıncaya kadar oradaki (Hatay) baskının hafifletilmesi ve halka daha elverişli bir yaşayış sağlanması için girişimlerimizi bugünden itibaren şiddetlendireceğiz ve devamlı suretle takip edeceğiz. Bundan herkes emin olmalıdır. Mustafa Kemal Atatürk, bu sözünü aşağıdaki devletlerden hangisinin Hatay’a yönelik isteklerine dikkat çekmek amacıyla söylemiştir?

A) Sovyet Rusya
B) Fransa
C) İngiltere
D) İtalya

  • Cevap: B
Soru: 6) Aşağıda Balkan Antantı ve Sadabat Paktı’na katılan ülkeleri gösteren bir harita verilmiştir. Bu haritada numaralandırılmış yerlere aşağıda verilen ülkelerden hangileri getirilmelidir?

A) Romanya Suriye
B) Arnavutluk Pakistan
C) Romanya Afganistan
D) Bulgaristan Pakistan

  • Cevap: C
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 201​

Soru: 7) Aşağıdakilerden hangisi Atatürk Dönemi’nde Türkiye’nin dış politikasında yaşanan gelişmeler arasında gösterilemez?

A) Türkiye’nin Milletler Cemiyetine üye olması
B) OsmanlIdan kalan dış borçların tamamının ödenmesi
C) Türkiye ile Yunanistan arasında Nüfus Mübadelesi yapılması
D) Boğazlar’da Türk egemenliğinin sağlanması

  • Cevap: B
Soru: 8) Lozan Barış Antlaşması sonrasında Türkiye ile Yunanistan arasında Nüfus Mübadelesi Sorunu ortaya çıkmış ancak bu sorun iki ülke liderinin izlediği akılcı politika sayesinde savaşa başvurulmadan çözülmüştür.
Nüfus Mübadelesi Sorunu’nun barışçıl yollarla çözülmesinin

I. Balkan Antantı’nın kurulması.
II. ülkemizdeki Rumların tamamının Yunanistan’a gitmesi,
III. İkinci Dünya Savaşı’nda Türkiye ile Yunanistan’ın ittifak kurması
gelişmelerinden hangilerine ortam hazırladığı söylenebilir?


A) Yalnız I.
B) Yalnız II.
C) I ve II.
D) I, II ve III.

  • Cevap: A
Soru: 9) Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkiye’de faaliyet gösteren yabancı okulların ve azınlık okullarının tamamı, Tevhid-i Tedrisat Kanunu çerçevesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlanmış ve böylece bu okulların denetimleri kolaylaşmıştır.
Buna göre

I. Türkiye Cumhuriyeti egemenlik haklarından taviz vermemiştir.
II. Yabancı okullar Türk eğitim sistemine tabi olmuştur.
III. Avrupalı devletlerin Türkiye’nin iç işlerine karışmalarının önüne geçilmiştir,
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?


A) Yalnız I.
B) Yalnız II.
C) I ve II.
D) I ve III.

  • Cevap: D
Soru: 10) Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra dünya barışını sağlamak amacıyla Paris Barış Konferansı’nda Wilson İlkeleri doğrultusunda Milletler Cemiyeti kurulmuş ancak cemiyet zamanla İngiltere’nin güdümüne girmişti.
Bu gelişmelerin

I. uluslararası barışın sağlanamaması,
II. Türkiye’nin Milletler Cemiyetine üye olmasının gecikmesi,
III. yeni bir savaşa ortam hazırlanması
durumlarından hangilerine neden olduğu savunulabilir?


A) Yalnız I.
B) Yalnız II.
C) Yalnız III.
D) I, II ve III.

  • Cevap: D
 
Geri
Üst