• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

8. SINIF 3. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ( Ders Kitabı 128,129 ve130. Sayfalar) CEVAPLARI

MaArif Faruk

Çalışkan Üye
Üye
Katılım
13 Mar 2018
Mesajlar
377
Puanları
28
Yaş
20
Konum
izmir

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 128​

3. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Soru: Şemada yer alan soruların cevaplarını boş bırakılan yerlere yazınız.


  • Cevap:
MAARİF KONGRESİ

➢ Nerede toplandı?
Ankara’da Erkek Oğretmen Okulunda

➢ Hangi amaçla toplandı? Kongrenin toplanma amacı okul ve öğrenci mevcudunu tespit etmek, bu konuda yapılması gereken çalışmaları belirlemek ve eğitime millî bir yön vermektir.

➢ Açılışı kim tarafından yapıldı? Mustafa Kemal

➢ Hangi tarihte toplandı? 15 Temmuz 1921

➢ Türk eğitim sistemi için hangi hedefler belirlenmiştir? Millî ve çağdaş eğitim

➢ Hangi savaş sırasında toplandı? Kütahya-Eskişehir Muharebeleri

Soru: Diyagramda yer alan ve I. İnönü Savaşı’nın sonuçlarını gösteren gelişmelerin başındaki numaraları ulusal veya uluslararası sonuçlar olmak üzere ilgili olduğu yerlere yazınız.

  • Cevap:
ULUSAL SONUÇLAR: 2, 3, 6

ULUSLARARASI SONUÇLAR: 1, 4, 5
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 129​

Soru: Aşağıdaki tabloda Büyük Taarruz öncesi Türk ve Yunan ordularının askerî gücü yer almaktadır. Sayısal verileri inceleyerek tablonun altında yer alan ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız.

  • Cevap:
1) (D) Yunan ordusunun bazı silahları Türk ordusundan fazladır.
2) (D) Türk ordusunun rütbesiz asker sayısı, Yunan ordusunun rütbesiz asker sayısından daha azdır.
3) (Y) Türk ordusunun rütbeli asker sayısı daha azdır.
4) (Y) Yunan ordusunun asker sayısının fazla olması savaşı kazanmasında etkili olmuştur.
5) (Y) Türk ordusunun top sayısı Yunan ordusunun top sayısının yarısı kadardır.

Soru: Teşkilat-ı Esasiye Kanunu’nun bazı maddeleriyle ilgili yorumları, maddelerin başlarındaki harfleri kullanarak eşleştiriniz.

  • Cevap:
  • 1761199314748.png
Soru: Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.

Soru: Millî Mücadele’de Doğu Cephesi’nde Türk ordusunun zaferi üzerine barış isteyen Ermenistan ile Gümrü Antlaşması imzalandı. Doğu sınırı tespit edildi. Ermeniler işgal ettikleri yerlerden geri çekilecek; Kars, Sarıkamış, Kağızman, Iğdır, Oltu ve Kulp Büyük Millet Meclisi Hükûmetine bırakılacaktı.
Verilen bilgiye göre

I. Büyük Millet Meclisi siyasi bir zafer kazanmıştır.
II. Millî Mücadele sona ermiştir.
III. Ermeniler Anadolu’ya yönelik toprak taleplerinden vazgeçmişlerdir.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?


  • Cevap: B
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 130​

Soru: Kütahya-Eskişehir Muharebeleri’nden sonra TBMM’de hararetli tartışmalar yaşandı, ordunun başına Mustafa Kemal’in geçmesi istendi. Mustafa Kemal bu görevi kabul etti. 3 ay süreyle TBMM’nin yasama ve yürütme yetkileri kendisine verildi ve Mustafa Kemal başkomutan oldu.
Buna göre

I. Meclis güçler birliği sistemini uygulamıştır.
II. Mustafa Kemal’e süresiz yetkiler verilmiştir.
III.Verilen görev gerekli görülürse uzatılacaktır.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) I ve III
D) I, II ve III

  • Cevap: A
Soru: Mustafa Kemal, başkomutanlık yasama yetkisini kullanarak 7-8 Ağustos 1921’de Tekalif-i Millîye Emirlerini yayımladı. Bu emirlere göre her ilçede birer komisyon kuruldu. Emirlerin yerine getirilmesinde yaşanabilecek sorunları çözmek için bazı illerde İstiklal Mahkemeleri kuruldu. Fakat bu mahkemelere çok da ihtiyaç duyulmadı. Türk milleti vatanı için hiçbir fedakârlıktan kaçınmadı ve bu millî dayanışmaya seve seve katıldı.
Bu durum Türk milletinin ;

I. vatanseverlik



II. fedakârlık
III. dayanışma
özelliklerinden hangilerini yansıtmaktadır?


A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I ve III
D) I, II ve III

  • Cevap: D
Soru: Güney Cephesi’nde işgalci Fransızlar ve işbirlikçileri Ermenilere karşı bölge halkı düzenli bir ordudan yoksun olarak kahramanca yörelerini savunmuştur. Bağımsızlıklarını elde etmek için kanlarını döken, canlarını feda eden bölge halkının gösterdiği bu fedakârlık ve kahramanlıklar üzerine TBMM tarafından 6 Şubat 1921’de Antep’e “Gazi”, 7 Şubat 1973’te Maraş’a “Kahraman” ve 12 Haziran 1984’te Urfa’ya “Şanlı” unvanı verilmiştir.
Verilen bilgilere göre Güney Cephesi’nde yer alan illerde yaşayan halk ile ilgili,

I. Vatanı için özveride bulunmuştur.
II. Bağımsızlığı için mücadele etmiştir.
III. Teslimiyetçi bir tutum sergilemiştir.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) I ve III
D) I, II ve III

  • Cevap: B
Soru: Mustafa Kemal Paşa, II. İnönü Savaşı’n- dan sonra gönderdiği telgrafta, “Siz orada yalnız düşmanı değil milletin makûs talihini de yendiniz.” sözleriyle İsmet Paşa’yı tebrik etmiştir.
Buna göre

I. İkinci İnönü Savaşı zaferle sonuçlanmıştır.
II. Türk milletinin kurtuluşa olan inancı artmıştır.
III. Millî Mücadele başarıyla tamamlanmıştır.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?



A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III

  • Cevap: A
Soru: Başkomutan Mustafa Kemal’in, “Milletimizi esir etmek isteyen düşmanları her koşulda yeneceğimize dair güvenim bir dakika olsun sarsılmamıştır.” sözü onun kişilik özelliklerinden hangisini yansıtmaz?

A) Vatanseverlik
B) Teşkilatçılık
C) Kararlılık
D) Bağımsızlığa düşkünlük

  • Cevap: B
 
Geri
Üst