8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 36
1. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEA. Verilen kavram veya olaylarla tablodaki bilgileri harfleri kullanarak eşleştiriniz.
A. Trablusgarp Savaşı, B. Hareket Ordusu, C. Manastır, Ç. Sofya, D. Düyûn-ı Umûmiye, E. Balkan savaşları
1. Osmanlı Devleti’nden alacaklı olan Avrupa devletlerinin verdikleri borçları tahsil edebilmek amacıyla oluşturdukları kuruluştur. |
2. Mustafa Kemal’in askerî ataşe olarak görev yaptığı şehirdir. |
3. Mustafa Kemal’in yerli halkı bir araya getirip direnişi başlattığı Kuzey Afrika’daki savaştır. |
4. İstanbul’da 1909 yılında çıkan ayaklanmayı bastırmak için Selânik’te hazırlanan askerî birliklerin adıdır. |
5. Mustafa Kemal’in askerî idadiyi okuduğu ve fikir hayatının geliştiği şehirdir. |
2- Ç
3- A
4- B
5-C
Soru: Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D” yanlış olanların başına “Y” koyunuz.
- Cevap:
1. (D) Avrupa devletleri azınlık haklarını bahane ederek Osmanlı Devleti’nin iç işlerine müdahale etmişlerdir.
2. (D) Osmanlı Devleti’nin dağılmasında milliyetçilik akımı etkili olmuştur.
3. (Y) Mustafa Kemal askerî idadi (lise) eğitimini Selânik’te tamamlamıştır.
4. (D) Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde ortaya atılan Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük ve Batıcılık gibi fikir akımlarının temel amacı Osmanlı Devleti’ni dağılmaktan ve yıkılmaktan kurtarmaktır.
5. (D) Mustafa Kemal’in eğitim hayatını geçirdiği şehirler sırasıyla Selânik, Manastır ve İstanbul’dur.
6. (Y) Mustafa Kemal askerlik hayatına Balkan savaşlarıyla başlamıştır.
C. Aşağıdaki tabloda Selânik’le ilgili verilen ifadenin ilgili olduğu alanı (X) şeklinde işaretleyiniz.
1. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Şehrin farklı bölgelerden göç alması - Sosyal |
Demir yolu ve işlek bir limana sahip olması Ekonomik |
Konsoloslukların bulunması Siyasi |
Canlı bir ticaret hayatına sahip olması Ekonomik |
Farklı fikirlere açık olması Kültürel |
Farklı dillerde gazetelerin yayımlanması Kültürel |
Şirketler ve ticaret merkezlerinin bulunması Ekonomik |