• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

8. Sınıf 1. Ünite Derğelendirme Soruları Cevapları

MaArif Faruk

Çalışkan Üye
Üye
Katılım
13 Mar 2018
Mesajlar
306
Puanları
28
Yaş
20
Konum
izmir

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 36​

1. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

A. Verilen kavram veya olaylarla tablodaki bilgileri harfleri kullanarak eşleştiriniz.
A. Trablusgarp Savaşı, B. Hareket Ordusu, C. Manastır, Ç. Sofya, D. Düyûn-ı Umûmiye, E. Balkan savaşları

1. Osmanlı Devleti’nden alacaklı olan Avrupa devletlerinin verdikleri borçları tahsil edebilmek amacıyla oluşturdukları kuruluştur.
2. Mustafa Kemal’in askerî ataşe olarak görev yaptığı şehirdir.
3. Mustafa Kemal’in yerli halkı bir araya getirip direnişi başlattığı Kuzey Afrika’daki savaştır.
4. İstanbul’da 1909 yılında çıkan ayaklanmayı bastırmak için Selânik’te hazırlanan askerî birliklerin adıdır.
5. Mustafa Kemal’in askerî idadiyi okuduğu ve fikir hayatının geliştiği şehirdir.
1- D
2- Ç
3- A
4- B
5-C



Soru: Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D” yanlış olanların başına “Y” koyunuz.

  • Cevap:

1. (D) Avrupa devletleri azınlık haklarını bahane ederek Osmanlı Devleti’nin iç işlerine müdahale etmişlerdir.
2. (D) Osmanlı Devleti’nin dağılmasında milliyetçilik akımı etkili olmuştur.
3. (Y) Mustafa Kemal askerî idadi (lise) eğitimini Selânik’te tamamlamıştır.
4. (D) Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde ortaya atılan Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük ve Batıcılık gibi fikir akımlarının temel amacı Osmanlı Devleti’ni dağılmaktan ve yıkılmaktan kurtarmaktır.
5. (D) Mustafa Kemal’in eğitim hayatını geçirdiği şehirler sırasıyla Selânik, Manastır ve İstanbul’dur.
6. (Y) Mustafa Kemal askerlik hayatına Balkan savaşlarıyla başlamıştır.

C. Aşağıdaki tabloda Selânik’le ilgili verilen ifadenin ilgili olduğu alanı (X) şeklinde işaretleyiniz.
1. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Şehrin farklı bölgelerden göç alması - Sosyal
Demir yolu ve işlek bir limana sahip olması
Ekonomik
Konsoloslukların bulunması
Siyasi
Canlı bir ticaret hayatına sahip olması
Ekonomik
Farklı fikirlere açık olması
Kültürel
Farklı dillerde gazetelerin yayımlanması
Kültürel
Şirketler ve ticaret merkezlerinin bulunması
Ekonomik
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 37​

Soru: I. Dünya Savaşı’na kadar Mustafa Kemal’in askerlik hayatının geçtiği yerleri harita 1.3’te yer alan tablodaki boşluklara kronolojik sırada yazınız.

  • Cevap:
1. ŞAM
2. SELÂNIK
3. İSTANBUL
4. DERNE ve TOBRUK
5. GELİBOLU
6. SOFYA

Soru: Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.

Fransız İhtilali’nin getirdiği her ulusun kendi devletini kurma ve geleceğini belirleme hakkı anlamına gelen milliyetçilik akımının etkisiyle Osmanlı Devleti’ndeki azınlıklar ayaklandılar. Fransız İhtilali’nin yaydığı insan hakları, eşitlik, özgürlük, hukukun üstünlüğü gibi düşünceler, Osmanlı aydınlarını etkileyerek Tanzimat ve Islahat fermanlarıyla I. ve II. Meşrutiyetin ilanına zemin oluşturdu. Bu gelişmelere rağmen azınlık isyanları Osmanlı Devleti’nin yıkılışına kadar devam etti.

Soru: Verilen bilgilere göre
I. Fransız İhtilali Osmanlı Devleti’ni olumsuz etkilemiştir.
II. Osmanlı Devleti çok uluslu bir yapıya sahiptir.
III. Aydınların çalışmaları Osmanlı Devleti’nin dağılmasını engellemiştir.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?



A) I ve II
B) II ve III
C) I ve III
D I, II ve III

  • Cevap: A
Mustafa Kemal, Balkan Savaşı’nın Osmanlılar için bir bozguna dönüştüğü ve Edirne’nin Bulgar, Selânik’in Yunan işgaline uğradığı ortamda başkente dönmüştü. Üstelik geride bıraktığı annesi ve kız kardeşi göç yollarına düşmüştü. Bu yüzden duyduğu büyük üzüntüyü arkadaşı Salih Bozok’a, “Selânik’i, o güzel memleketimizi, nasıl bıraktın? Düşmana niçin teslim ettiniz de buraya geldiniz?” diyerek dile getirmişti. İstanbul’a döndüğünde Bola- yır’daki Akdeniz Boğazı Kuvây-ı Müret- tebesi Harekât Şubesi Müdürlüğüne atandı (25 Kasım 1912).

Soru: Metne göre
I. Mustafa Kemal’in ailesi savaştan etkilenmiştir.
II. Balkan savaşları sona ermiştir.
III. Balkan Savaşı’nda bazı Osmanlı şehirleri işgale uğramıştır.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III

  • Cevap: D
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 38​

Soru: I) Selânik, içinde birçok milleti barındıran çok uluslu bir şehirdir. (II) Demir yolları ve limanlarının olması şehirde ticari hayatı canlandırmıştır. (III) Doğu ve Batı medeniyetlerindeki gelişmeler burada çıkarılan gazete ve kitaplarla hızlı bir şekilde yayılmıştır. (IV) Ayrıca burada geleneksel yöntemlerle eğitim veren okulların yanı sıra modern metotlarla eğitimini sürdüren birçok okul da vardı. Metinde geçen cümlelerden hangisinde Selânik şehrinin ekonomik özelliği üzerinde durulmuştur?

A) I
B) II
C) III
D) IV

  • Cevap: B
Soru: Mustafa Kemal Sofya’da ataşe iken fırsat buldukça Bulgaristan’ın sosyal, ekonomik ve kültürel hayatını da yakından tanımaya çalışmıştır. Bulgaristan’da yaşayan Türklerin sorunlarıyla yakından ilgilenmiştir. Onların kültürel hayatlarının geliştirilmesi için girişimlerde bulunan Mustafa Kemal, Bulgaristan’da yaşayan Türklerin çıkardığı gazeteleri yakından takip etmiştir. Bulgar meclisinde incelemelerde bulunmuş ve ülke siyasetini tanımaya çalışmıştır.
Paragraftaki bilgilere göre
I. Diplomasi alanında deneyim kazanmıştır.
II. Siyasi gelişmeleri izleme fırsatı bulmuştur.
III. Türklerin sorunlarına karşı duyarlılık göstermiştir.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?



A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III

  • Cevap: D
Soru: “… Büyüklük odur ki, hiç kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın, memleket için gerçek ülkü neyse onu görecek, o hedefe yürüyeceksin. Herkes senin aleyhinde bulunacaktır. Herkes seni yolundan çevirmeye çalışacaktır. işte sen bunda karşı koyuşları yok eden olacaksın. Önüne sayılamayacak güçlükler yığacaklardır. Kendini büyük değil küçük, zayıf, araçsız, hiç sayarak, kimseden yardım gelmeyeceğine inanarak bu güçlükleri aşacaksın. Ondan sonra sana büyüksün derlerse, bunu diyenlere de güleceksin…”
I. Kararlılık
II. Vatanseverlik
III. Gerçekçilik
kişilik özelliklerinden hangileri arasında bağlantı kurulabilir?


A) I ve II
B) II ve III
C) I ve III
D) I, II ve III

  • Cevap: C
Soru: Mustafa Kemal Selânik Askerî Rüştiyesindeyken Matematik Öğretmeni Mustafa Bey sayesinde matematik dersine, Manastır Askerî İdadisindeyken Kolağası Tevfik Bey sayesinde de tarih dersine ilgi duymuştur. Yine askerî idadide iken okuduğu kitaplardan etkilenmiş bu kitaplar sayesinde kendisinde milliyetçilik ve tarih şuuru gelişmiştir.
Buna göre

I. Mustafa Kemal’in gelişiminde yaşadığı çevrenin etkisi olmuştur.
II. Okuduğu kitaplar fikir hayatının oluşumuna katkı sağlamıştır.
III. Gittiği okullar askerlik mesleğini sevmesinde rol oynamıştır.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?


A) I ve II
B) Yalnız II
C) II ve III
D) I, II ve III


  • Cevap: A
 
Geri
Üst