- Katılım
- 21 Ocak 2007
- Mesajlar
- 9,429
- Puanları
- 683
- Yaş
- 49
- Konum
- Denizli
- Web sitesi
- www.sosyalbilgiler.biz
- İstatistikte sabit
- #1
Arı Yayıncılık yazarları tarafından hazırlanan 7. sınıflar için yeni sınav sistemi olan açık uçlu ve kısa cevaplı ortak sınavlara yönelik hazırlanan yazılı sorularına linklerden ulaşabilirsiniz.
Format: Toplam 10 sorudan oluşan klasik (açık uçlu) bir sınavdır.
Puanlama: Soruların puan değerleri 5, 10 ve 15 puan arasında değişmektedir.
Mısır Seferi: Yavuz Sultan Selim'in Mısır Seferi'nin sonuçlarının (Halifelik, Baharat Yolu, Toprak genişlemesi) ilgili olduğu alanlara (Dini, Ekonomik, Siyasi) göre sınıflandırılması istenmiştir .
Coğrafi Keşifler: Ticaret yollarının (İpek ve Baharat) yön değiştirmesinin Osmanlı ekonomisi üzerindeki olumsuz etkisinin açıklanması beklenmektedir.
Avrupa'daki Gelişmeler: Aşağıdaki kavramların tanımları verilerek isimleri sorulmuştur :
Sanayileşme Çabaları: III. Selim ve II. Mahmud döneminde yerli malının teşvik edilmesi ve fabrikalar kurulmasının ekonomik sebebinin (Avrupa mallarıyla rekabet etmek, dışa bağımlılığı azaltmak) yorumlanması istenmiştir.
Lale Devri Yenilikleri: Verilen yeniliklerin ilgili olduğu alanlarla eşleştirilmesi/yazılması istenmiştir:
El Sanatları: Toprağın pişirilmesiyle yapılan ve mimaride süsleme olarak kullanılan sanat dalının (Çini) adı sorulmuştur .
Sosyal Hayat (Ahilik): İbn-i Batuta'nın Denizli ziyaretinde yaşadığı bir olay üzerinden Türklerin hangi özelliğinin (Misafirperverlik) vurgulandığı sorulmuştur .
Yerleşmeyi Etkileyen Unsurlar: Yerleşimi etkileyen "Doğal Unsurlar" (Su, İklim vb.) ve "Beşerî Unsurlar" (Sanayi, Ulaşım vb.) için ikişer örnek istenmiştir .
Sınavın Genel Yapısı
Düzey: 7. Sınıf.Format: Toplam 10 sorudan oluşan klasik (açık uçlu) bir sınavdır.
Puanlama: Soruların puan değerleri 5, 10 ve 15 puan arasında değişmektedir.
Konu Dağılımı ve Soru İçerikleri
İstanbul'un Fethi: II. Mehmed'in Rumeli Hisarı'nı (Boğazkesen) yaptırmasındaki amacın (Bizans'a Karadeniz'den gelecek yardımı kesmek) sorulduğu bir soru bulunmaktadır.Mısır Seferi: Yavuz Sultan Selim'in Mısır Seferi'nin sonuçlarının (Halifelik, Baharat Yolu, Toprak genişlemesi) ilgili olduğu alanlara (Dini, Ekonomik, Siyasi) göre sınıflandırılması istenmiştir .
Coğrafi Keşifler: Ticaret yollarının (İpek ve Baharat) yön değiştirmesinin Osmanlı ekonomisi üzerindeki olumsuz etkisinin açıklanması beklenmektedir.
Avrupa'daki Gelişmeler: Aşağıdaki kavramların tanımları verilerek isimleri sorulmuştur :
Sanayileşme Çabaları: III. Selim ve II. Mahmud döneminde yerli malının teşvik edilmesi ve fabrikalar kurulmasının ekonomik sebebinin (Avrupa mallarıyla rekabet etmek, dışa bağımlılığı azaltmak) yorumlanması istenmiştir.
Lale Devri Yenilikleri: Verilen yeniliklerin ilgili olduğu alanlarla eşleştirilmesi/yazılması istenmiştir:
El Sanatları: Toprağın pişirilmesiyle yapılan ve mimaride süsleme olarak kullanılan sanat dalının (Çini) adı sorulmuştur .
Sosyal Hayat (Ahilik): İbn-i Batuta'nın Denizli ziyaretinde yaşadığı bir olay üzerinden Türklerin hangi özelliğinin (Misafirperverlik) vurgulandığı sorulmuştur .
Yerleşmeyi Etkileyen Unsurlar: Yerleşimi etkileyen "Doğal Unsurlar" (Su, İklim vb.) ve "Beşerî Unsurlar" (Sanayi, Ulaşım vb.) için ikişer örnek istenmiştir .
Ölçülen Beceriler
Bu sınav, öğrencinin sadece bilgi ezberlemesini değil, şu becerileri de kullanmasını hedeflemektedir:- Sınıflandırma: Tarihi olayların sonuçlarını siyasi, dini, ekonomik olarak ayırabilme.
- Tarihsel Empati ve Yorum: İbn-i Batuta örneğindeki gibi metinden çıkarım yapma.
- Neden-Sonuç İlişkisi: Coğrafi keşiflerin Osmanlı'ya etkisini analiz etme.
