• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ Yazılı Çözüm Örnekleri
    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

2025-2026 7. Sınıf 1. Dönem 2. Yazılı Soru ve Cevapları - Arı Yayınları

erkanisanmaz

Site Yöneticisi
Yönetici
Admin
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
9,429
Puanları
683
Yaş
49
Konum
Denizli
Web sitesi
www.sosyalbilgiler.biz
Arı Yayıncılık yazarları tarafından hazırlanan 7. sınıflar için yeni sınav sistemi olan açık uçlu ve kısa cevaplı ortak sınavlara yönelik hazırlanan yazılı sorularına linklerden ulaşabilirsiniz.

Sınavın Genel Yapısı​

Düzey: 7. Sınıf.
Format: Toplam 10 sorudan oluşan klasik (açık uçlu) bir sınavdır.
Puanlama: Soruların puan değerleri 5, 10 ve 15 puan arasında değişmektedir.

Konu Dağılımı ve Soru İçerikleri​

İstanbul'un Fethi: II. Mehmed'in Rumeli Hisarı'nı (Boğazkesen) yaptırmasındaki amacın (Bizans'a Karadeniz'den gelecek yardımı kesmek) sorulduğu bir soru bulunmaktadır.

Mısır Seferi: Yavuz Sultan Selim'in Mısır Seferi'nin sonuçlarının (Halifelik, Baharat Yolu, Toprak genişlemesi) ilgili olduğu alanlara (Dini, Ekonomik, Siyasi) göre sınıflandırılması istenmiştir .

Coğrafi Keşifler: Ticaret yollarının (İpek ve Baharat) yön değiştirmesinin Osmanlı ekonomisi üzerindeki olumsuz etkisinin açıklanması beklenmektedir.

Avrupa'daki Gelişmeler: Aşağıdaki kavramların tanımları verilerek isimleri sorulmuştur :

Sanayileşme Çabaları: III. Selim ve II. Mahmud döneminde yerli malının teşvik edilmesi ve fabrikalar kurulmasının ekonomik sebebinin (Avrupa mallarıyla rekabet etmek, dışa bağımlılığı azaltmak) yorumlanması istenmiştir.

Lale Devri Yenilikleri: Verilen yeniliklerin ilgili olduğu alanlarla eşleştirilmesi/yazılması istenmiştir:

El Sanatları: Toprağın pişirilmesiyle yapılan ve mimaride süsleme olarak kullanılan sanat dalının (Çini) adı sorulmuştur .

Sosyal Hayat (Ahilik): İbn-i Batuta'nın Denizli ziyaretinde yaşadığı bir olay üzerinden Türklerin hangi özelliğinin (Misafirperverlik) vurgulandığı sorulmuştur .

Yerleşmeyi Etkileyen Unsurlar: Yerleşimi etkileyen "Doğal Unsurlar" (Su, İklim vb.) ve "Beşerî Unsurlar" (Sanayi, Ulaşım vb.) için ikişer örnek istenmiştir .

Ölçülen Beceriler​

Bu sınav, öğrencinin sadece bilgi ezberlemesini değil, şu becerileri de kullanmasını hedeflemektedir:

  • Sınıflandırma: Tarihi olayların sonuçlarını siyasi, dini, ekonomik olarak ayırabilme.
  • Tarihsel Empati ve Yorum: İbn-i Batuta örneğindeki gibi metinden çıkarım yapma.
  • Neden-Sonuç İlişkisi: Coğrafi keşiflerin Osmanlı'ya etkisini analiz etme.
 

Ekli dosyalar

Geri
Üst