• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ Yazılı Çözüm Örnekleri
    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler 2. Ders Kitabı Cevapları

MaArif Faruk

Çalışkan Üye
Üye
Katılım
13 Mar 2018
Mesajlar
1,025
Puanları
48
Yaş
20
Konum
izmir

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları İkinci Kitap​


Soru: Merhaba arkadaşlar, ben Deniz Eymen (Görsel 4.1 ). Aşağıdaki panoda, Sosyal Bilgiler dersinde öğrendiğimiz bazı kavramlar yer almaktadır. Bu kavramlar arasından demokrasinin niteliklerini belirleyiniz ve verilen kavram haritasını tamamlayınız.(Görsel 4.2).

Soru: Deniz Eymen ve sınıf arkadaşlarının tahtaya yazmış olduğu kavramlardan demokrasi ile ilgili olanları aşağıdaki kavram haritasına yazınız.

Katılımcılık
Eşitlik,
Milli Egemenlik,
Çoğulculuk,
Hukukun üstünlüğü,
Özgürlük
 

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları İkinci Kitap​


Tarihimizde demokrasiyle ilgili önemli gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmelerin bazıları ülkemizde millî bayram olarak kutlanmaktadır. Aşağıda bu bayramlarla ilgili görseller ve tarihler yer almaktadır.

Soru: Her bir görselin altındaki boşluğa ilgili millî bayramın adını yazınız.
Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
Cumhuriyet Bayramı
Soru: Millî bayram olarak kutladığımız bu günlerde hangi önemli olaylar yaşanmıştır? Yazınız.



  • Cevap: 23 Nisan 1920’de TBMM açıldı, 29 Ekim 1923’te Cumhuriyet ilan edildi.

Soru: Bu gelişmeler ülkemizin demokratik hayatını nasıl etkilemiştir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


  • Cevap: Bu gelişmeler halkın yönetime katılmasını sağladı ve demokrasiyi güçlendirdi.
Soru: TC. Millî Eğitim Bakanlığının desteği ile yürütülen Meslekî Eğitim İş Birliği Projesi’ni inceleyiniz.

T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ile Türk Tekstil Vakfı (TTV) iş birliğinde mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında tekstil sektöründe ihtiyaç duyulan nitelikli insan gücünü yetiştirmek, mezunlarının istihdamına destek olmak ve sektörün rekabet kabiliyetini yükseltmek amacıyla “Mesleki Eğitim İş Birliği Protokolü” imzalandı.

Soru: Sivil toplum kuruluşlarının, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından desteklenen projeler I üretmesinin topluma ne gibi katkıları olabilir? Düşüncelerinizi belirtiniz.


  • Cevap: Sivil toplum kuruluşları bu tür projelerle gençlere iş imkânı sağlar, meslek edinmelerine yardımcı olur ve toplumun gelişmesine katkıda bulunur.
Soru: Medyanın kamuoyu oluşturmadaki rolü ile ilgili haber örneğini inceleyiniz.

Erdoğan’ın çağrısı karşılık buldu

“…Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, saat 00.24’te canlı yayına bağlanarak ‘Bu gelişme, Türk Silahlı Kuvvetlerimizin içindeki bir azınlığın kalkışma hareketidir. Bu hareket, malum yapıya ait paralel yapılanmanın teşvik ettiği ve üst akıl tarafından yönlendirilen bir girişimdir.’ ifadelerini kullandı. Erdoğan, milletini darbecilere karşı durmak için meydanlara çağırdı. Bu çağrı üzerine Türk halkı sokaklara çıkarak tepki gösterdi…

Soru: Verilen örnekten hareketle medyanın (radyo, televizyon, genel ağ, gazete vb.) kamuoyu oluşturma üzerindeki etkisi hakkında düşüncelerinizi ifade ediniz.


  • Cevap: Medya insanlara hızlı bilgi verir, halkı yönlendirir ve toplumu ortak bir amaç etrafında birleştirir.
 

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları İkinci Kitap​


Çocuklar, zihinsel ve bedensel olarak yetişkinlerden farklıdır. Çocukların diğer insanlar karşısında kendilerini yetişkinler kadar savunma güçleri yoktur. Hem zihinsel hem bedensel olarak sağlıklı olabilmeleri için yetişkinler tarafından desteklenmeli ve korunmalıdırlar. Ayrıca çocuklar, toplumun bir parçası ve gelecekteki güvencesidir. Bu nedenle haklarını ve sorumluluklarını iyi bilen çocukların yetişmesi toplum hayatı için çok önemlidir.

Soru: Bir yetişkin olsaydınız, çocukların korunması ve sağlıklı gelişimleri için ne gibi çalışmalar yapardınız? Söyleyiniz.


  • Cevap: Çocuklara güvenli oyun alanları kurar, ücretsiz sağlık hizmeti sağlar ve eğitimleri için daha çok imkân sunardım.
 

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları İkinci Kitap​


Çocuklar bu maddelere dayanarak ailede, okulda ve diğer yaşam alanlarında alınan kararlara katılma hakkına sahiptir. Yetişkinler, çocukların bu hakkı kullanabilmesi için onlara fırsatlar sunmalıdır.

Soru: Aşağıdaki örnek durumların hangisinde çocuğun alınan kararlara katılım düzeyi diğerlerinden daha fazladır? Tartışınız.
  • Cevap: Örnek Durum 3’te çocuğun kendi kararını alıp uygulaması, diğer durumlara göre katılım düzeyinin en fazla olduğunu gösterir.
 

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları İkinci Kitap​

Ailenizde veya okulunuzda alınacak kararlara konu hakkında bilgi edinerek, fikirlerinizi ifade ederek ve görüşlerinizin ne kadar dikkate alındığına dair geri bildirim alarak katılım sürecine dâhil edilmiş olursunuz.

Soru: Aşağıdaki özlü sözleri dikkate alan bir kişi nasıl davranışlar göstermelidir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.

→ “Yorulduğunda dinlenmeyi öğren, bırakmayı değil!” Muhammed Ali
→ “Yedi kez düş, sekiz kez ayağa kalk.” Japon atasözü
→”Ne kadar zor olursa olsun, pes etmeyin. Eğer bir şeyin mümkün olduğuna inanıyorsanız sonuna kadar gitmelisiniz.” Stephan Havvkins (Stefın Havkins)

  • Cevap: Bu sözleri dikkate alan kişi azimli olur, pes etmez ve karşılaştığı zorlukları sabırla aşmaya çalışır.
Soru: Özgürlüklerimizi kullanırken başkalarının hak ve özgürlüklerini ihlal etmemek için nasıl davranmalıyız? Düşüncelerinizi söyleyiniz.

  • Cevap: Özgürlüklerimizi kullanırken başkalarına zarar vermemeli, onların haklarına saygı göstermeliyiz.
Soru: Alınan kararlara katılım süreci ile ilgili aşağıda verilen örneği inceleyiniz.

Karar Al Günü


Güzel bir köyde, öğrencilerin mutlu olduğu bir okul vardı. Okulun açıldığı ilk hafta büyük bir toplantı yapılırdı. Bu toplantıya okul idaresi, öğretmenler ve öğrenciler katılırdı. Öğrenciler, bu toplantının yapıldığı günü “Karar Al Günü” olarak adlandırırlardı. Büyük toplantıda okul kuralları, okulun ve bahçesinin düzenlenmesi, ayrıca öğrencilerin yıl boyunca hangi etkinliklerin yapılmasını istediği ile ilgili olarak oylama yapılırdı. Önce toplantının amacının ne olduğu, nasıl yapılacağı ve kararların nasıl alınacağı anlatılırdı. Ardından öğrencilerden fikirlerini yazıp “kural sandığı”, “düzen sandığı” ve “etkinlik sandığı” adını verdikleri kutulara atmaları beklenirdi. Okul saatinin bitişiyle birlikte sandıklar açılır, fikirler tek tek sayılır ve not edilirdi. Sonuçlar ertesi gün, öğrencilerin hazırladığı tablolar aracılığıyla okul panosunda paylaşılırdı. Böylece herkes sonuçlardan haberdar olurdu.


Soru: Öğretmeniniz gözetiminde sınıf arkadaşlarınızla ailenizde ve okulda alman kararlara ne düzeyde katıldığınızı ve katılım sürecini doğru bir şekilde uygulayıp uygulayamadığınızı tartışınız.

  • Cevap: Karar Al Günü’nde öğrenciler fikirlerini özgürce yazarak yönetime katılır ve sonuçlara saygı duyarlar. Kararlara katılırken görüşlerimizi açıkça söylemeli, dikkate alınıp alınmadığını takip etmeliyiz.
 
Geri
Üst