6. Sınıf Proje Ödevleri

merve kocapinar

Yeni Üye
Üye
Katılım
11 Ara 2010
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
124
Konum
hakkari
6. Sınıf Performans Ödevleri

sosyalci' Alıntı:
6.SINIFLAR SOSYAL BİLGİLER DERSİ

PERFORMANS ÖDEVLERİ

I. Ünite Sosyal Bilgiler Öğreniyorum
1-Karşılaştığı herhangi bir sorunu irdeliyerek, sahip olduğu haklarla çözüm yolları üretmek.
2- “ Atlantisten Gelen Çocuk “ (Dergi ve gazete) resimlerinden bir kolaj hazırlanarak bir kültürün özelliklerini tanımaya yönelik bazı sorulara cevap verilir.
3-Bir köy yaşamının incelenmesi. (Kültürel, Sosyal ve ekonomik açıdan)
4-“Çöl ve kutup arasında” farklı iklim türleri ile ilgili yaratıcı drama çalışmaları.
5-“Ne Yiyor, Ne Giyiyorlar” dünyanın farklı bölgelerinde yaşayan insanların günlük hayatlarını yansıtan fotoğrafların incelenmesi.
6. Çocuk hakları.
7. Tüketici hakları

II. Ünite: Yeryüzünde Yaşam
1-Hava durumunu bir aylık izleyerek grafik halinde çizilmesi.Günlük sıcaklık farklılıklarının değerlendirilerek bu faklılığın neden ve sonuçlarının belirlenmesi.
2-Türkiye’nin coğrafi konumu ……….da olsaydı, Türkiye’nin doğal, beşeri, ekonomik nüfus, yerleşme, kültürel özellikleri ve siyasi açıdan durumu ne olurdu?
3-Evinizin krokisini, mahallenizin planını ve Eskişehir’in haritasını çiziniz.
4-Boyutları aynı olan 2 kağıt üzerinde Eskişehir’in ve Türkiye’nin haritalarını çizerek ölçek ve harita özelliklerinin açıklanması
5-Tarih öncesinden günümüze Eskişehir’de yerleşim biçimleri ve bunun nedenleri
6-Anadolu uygarlıklarının ekonomik özelliklerini karşılaştırınız. 7-Kendi aile tarihimizin incelenmesi.Kültür farklılıklarının tespit edilerek kaydedilmesi.
8-Frig vadisine gezi.
9- Gruplandırılmış ülkelerden istediğiniz bir ülkeyi seçerek bu ülke insanlarının yeme, içme, giyinme yerleşim özelliklerini inceleyerek o ülkenin iklim özelliklerini tanıtan bir rapor hazırlayın.
I. Grup: Brezilya, Kongo, Endonezya, Malezya
II. Grup:Kanada, Norveç, İsveç, Fillandiya.
III. Grup: İspanya, Türkiye, İngiltere. 10- M.Ö.3000 ve M.S. 2000 yıllarını kapsayan bir tarih şeridi hazırlayın.
III. Ünite: Ülkemzin Kaynakları
1-Eskişehir çevresindeki madenlerin örneklerini bularak kullanım alanlarını araştırınız.
2-Tohumdan fidana yolculuk.
3-Doğal kaynakların(toprak, su, altın, gümüş, kömür,petrol, doğalgaz, bor.) tarihsel süreç içinde siyasi ve ekonomik açıdan etkileri.
4-Türkiye’nin kurumakta olan göllerinin tespit edilerek bu göllerin doğal çevreye etkileri araştırılarak çözüm yollarının belirlenmesi.
5-Teknolojik gelişmeler doğal kaynakları nasıl etkilemiştir.
6-Kapari bitkisinin gelecekteki önemi.
7-“Şeker pancarı Şeker oluyor” tarladan mutfağa.
8-Geçmişten günümüze ve günümüzden geleceğe meslekler ve mesleklerin zamana göre nasıl değiştiğinin analizi.
9-İlgi duyduğunuz meslekleri belirleyip ve bu mesleklerden bir tanesini seçerek bu mesleği yapan bir kişi ile röportaj yaparak bu mesleğin, eğitim beceri ve kişilik özeliiklerini belirten bir rapor hazırlanması ve sınıfa sunulması.

IV. Ünite: Ülkemiz ve Dünya
1-MEB aracılığı ile Türk Cumhuriyetlerinden mektup arkadaşlığı ve bunların sunumu.
2-Türkiye’nin ithal ve ihraç ürünleri tespit edilerek hangi ülkeler arasında gerçekleştirildiğinin araştırılarak ithalat ve ihracatın ülke ekonomisine katkıları
3-İyi komşuluk ilişkilerinin geliştirilmesi için neler yapılmalı.(bireysel ve devletler açısından incelenmesi)
4-Bakü- Tiflis ve Ceyhan boru hattının geçtiği güzergahın incelenmesi(doğal beşeri ve ekonomik)

V. Ünite: İpek Yolu’nda Türkler
1-Tarihsel süreç içerisinde ipek yolun hakim olan devletlerin tespiti (Yüzyıllara göre harita düzenlenmesi)
2- ipek yolu’nun, geçtiği ülkelere etkileri
3- ipek yolu güzergahını kullanan bir kervan sahibisiniz. Bir yolculuğunuzu ihtiyaçlar, konaklama, satılan ürün, güvenlik tedbirleri,yolculuk boyunca hissedilen duygular, devletin ihtiyaçları açısından incelenmesi
4-ülkeler önemli ticaret yollarına hakim olabilmek için neler yaptılar?
5-Bozkır yaşamının devletlere siyasi toplumsal ve ekonomik olarak etkileri
6-Orta Asya’dan göçler hakkında drama
7-Orhun ve Yenisey yazıtlarından yararlanarak Orta Asya Türk uygarlığı ile ilgili veriler çıkarma.
8- Uygurların yerleşik yaşama geçmesinin nedenleri ve yerleşik yaşamın siyasal, toplumsal ve ekonomik değişiklikler.
9- Türklerin İslamiyeti kabul etmesindeki faktörler.
10- Kaşgarlı Mahmut ile Karahanlı’ya yolculuk.
11- Siyasetnamenin incelenerek, siyasetname tarzında eser yazdırılmasının nedenleri nedenleri.
12- Nizamülmülk’ün hayatnın ve esrlerinin incelenmesi.
13- Yaşadığımız çevrede kültürel kutlamaların tarihçesi.
14- Türklerin İslamiyeti kabulünden sonra bilimsel gelişmelere bakışları ve katkıları.
15- Eski Tür geleneklerine kompoze edildiği bir drama çalışması.(Evlenme, doğum, ölüm)

VI. Ünite: Demokrasinin Serüveni
1-Yönetim şekillerinin tiyatrolaştırılması (Atina’da demokrasisi ile Türkiye demokrasisi arasındaki farkı anlatan bir oyun hazırlanması)
2-Seçimin günlük yaşamda, devlet yönetimindeki önemi.
3-Töre cinayetleri aile içi şiddet ve kadına yönelik adeletsizlikleri basın ve yayın araçlarından takip ederek değerlendirilmesi.
4-Cumhuriyet döneminde Türk kadınının sahip olduğu hak ve özgürlükleri araştırarak, Türk kadının konumunu gösteren bir afiş hazırlanması.

VII. Ünite: Elektronik Yüzyıl
1-Günümüzdeki başlıca sagın hastalıkların bulaşma ve korunma yollarının değerlendirilmesi.
2-Demiryollarının ekonomik , sosyal kültürel açıdan değerlendirilmesi.
3-Teknolojik bir buluşu (bilgisayar, telefon, televizyon) ele alarak bu buluşun sosyal bilimlerin gelişmesine nasıl katkı sağlayacağını araştırınız.
 

emreceylan

Yeni Üye
Üye
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
124
Konum
SAMSUN
6. Sınıf Performans Ödevleri

ben ödevimi bulamıyorumlütfen yardım ???
 

furkankaya1995

Meşhur Osmanlı Arması
Üye
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
565
Puanları
18
Konum
İskenderun
6. Sınıf Performans Ödevleri

emreceylan' Alıntı:
ben ödevimi bulamıyorumlütfen yardım ???

Biraz daha açarsanız yardımcı olabilirim..
 

alikanlý

Yeni Üye
Üye
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
1
Puanları
1
Konum
darende
6. Sınıf Performans Ödevleri

sosyalci' Alıntı:
6.SINIFLAR SOSYAL BİLGİLER DERSİ

PERFORMANS ÖDEVLERİ

I. Ünite Sosyal Bilgiler Öğreniyorum
1-Karşılaştığı herhangi bir sorunu irdeliyerek, sahip olduğu haklarla çözüm yolları üretmek.
2- “ Atlantisten Gelen Çocuk “ (Dergi ve gazete) resimlerinden bir kolaj hazırlanarak bir kültürün özelliklerini tanımaya yönelik bazı sorulara cevap verilir.
3-Bir köy yaşamının incelenmesi. (Kültürel, Sosyal ve ekonomik açıdan)
4-“Çöl ve kutup arasında” farklı iklim türleri ile ilgili yaratıcı drama çalışmaları.
5-“Ne Yiyor, Ne Giyiyorlar” dünyanın farklı bölgelerinde yaşayan insanların günlük hayatlarını yansıtan fotoğrafların incelenmesi.
6. Çocuk hakları.
7. Tüketici hakları

II. Ünite: Yeryüzünde Yaşam
1-Hava durumunu bir aylık izleyerek grafik halinde çizilmesi.Günlük sıcaklık farklılıklarının değerlendirilerek bu faklılığın neden ve sonuçlarının belirlenmesi.
2-Türkiye’nin coğrafi konumu ……….da olsaydı, Türkiye’nin doğal, beşeri, ekonomik nüfus, yerleşme, kültürel özellikleri ve siyasi açıdan durumu ne olurdu?
3-Evinizin krokisini, mahallenizin planını ve Eskişehir’in haritasını çiziniz.
4-Boyutları aynı olan 2 kağıt üzerinde Eskişehir’in ve Türkiye’nin haritalarını çizerek ölçek ve harita özelliklerinin açıklanması
5-Tarih öncesinden günümüze Eskişehir’de yerleşim biçimleri ve bunun nedenleri
6-Anadolu uygarlıklarının ekonomik özelliklerini karşılaştırınız. 7-Kendi aile tarihimizin incelenmesi.Kültür farklılıklarının tespit edilerek kaydedilmesi.
8-Frig vadisine gezi.
9- Gruplandırılmış ülkelerden istediğiniz bir ülkeyi seçerek bu ülke insanlarının yeme, içme, giyinme yerleşim özelliklerini inceleyerek o ülkenin iklim özelliklerini tanıtan bir rapor hazırlayın.
I. Grup: Brezilya, Kongo, Endonezya, Malezya
II. Grup:Kanada, Norveç, İsveç, Fillandiya.
III. Grup: İspanya, Türkiye, İngiltere. 10- M.Ö.3000 ve M.S. 2000 yıllarını kapsayan bir tarih şeridi hazırlayın.
III. Ünite: Ülkemzin Kaynakları
1-Eskişehir çevresindeki madenlerin örneklerini bularak kullanım alanlarını araştırınız.
2-Tohumdan fidana yolculuk.
3-Doğal kaynakların(toprak, su, altın, gümüş, kömür,petrol, doğalgaz, bor.) tarihsel süreç içinde siyasi ve ekonomik açıdan etkileri.
4-Türkiye’nin kurumakta olan göllerinin tespit edilerek bu göllerin doğal çevreye etkileri araştırılarak çözüm yollarının belirlenmesi.
5-Teknolojik gelişmeler doğal kaynakları nasıl etkilemiştir.
6-Kapari bitkisinin gelecekteki önemi.
7-“Şeker pancarı Şeker oluyor” tarladan mutfağa.
8-Geçmişten günümüze ve günümüzden geleceğe meslekler ve mesleklerin zamana göre nasıl değiştiğinin analizi.
9-İlgi duyduğunuz meslekleri belirleyip ve bu mesleklerden bir tanesini seçerek bu mesleği yapan bir kişi ile röportaj yaparak bu mesleğin, eğitim beceri ve kişilik özeliiklerini belirten bir rapor hazırlanması ve sınıfa sunulması.

IV. Ünite: Ülkemiz ve Dünya
1-MEB aracılığı ile Türk Cumhuriyetlerinden mektup arkadaşlığı ve bunların sunumu.
2-Türkiye’nin ithal ve ihraç ürünleri tespit edilerek hangi ülkeler arasında gerçekleştirildiğinin araştırılarak ithalat ve ihracatın ülke ekonomisine katkıları
3-İyi komşuluk ilişkilerinin geliştirilmesi için neler yapılmalı.(bireysel ve devletler açısından incelenmesi)
4-Bakü- Tiflis ve Ceyhan boru hattının geçtiği güzergahın incelenmesi(doğal beşeri ve ekonomik)

V. Ünite: İpek Yolu’nda Türkler
1-Tarihsel süreç içerisinde ipek yolun hakim olan devletlerin tespiti (Yüzyıllara göre harita düzenlenmesi)
2- ipek yolu’nun, geçtiği ülkelere etkileri
3- ipek yolu güzergahını kullanan bir kervan sahibisiniz. Bir yolculuğunuzu ihtiyaçlar, konaklama, satılan ürün, güvenlik tedbirleri,yolculuk boyunca hissedilen duygular, devletin ihtiyaçları açısından incelenmesi
4-ülkeler önemli ticaret yollarına hakim olabilmek için neler yaptılar?
5-Bozkır yaşamının devletlere siyasi toplumsal ve ekonomik olarak etkileri
6-Orta Asya’dan göçler hakkında drama
7-Orhun ve Yenisey yazıtlarından yararlanarak Orta Asya Türk uygarlığı ile ilgili veriler çıkarma.
8- Uygurların yerleşik yaşama geçmesinin nedenleri ve yerleşik yaşamın siyasal, toplumsal ve ekonomik değişiklikler.
9- Türklerin İslamiyeti kabul etmesindeki faktörler.
10- Kaşgarlı Mahmut ile Karahanlı’ya yolculuk.
11- Siyasetnamenin incelenerek, siyasetname tarzında eser yazdırılmasının nedenleri nedenleri.
12- Nizamülmülk’ün hayatnın ve esrlerinin incelenmesi.
13- Yaşadığımız çevrede kültürel kutlamaların tarihçesi.
14- Türklerin İslamiyeti kabulünden sonra bilimsel gelişmelere bakışları ve katkıları.
15- Eski Tür geleneklerine kompoze edildiği bir drama çalışması.(Evlenme, doğum, ölüm)

VI. Ünite: Demokrasinin Serüveni
1-Yönetim şekillerinin tiyatrolaştırılması (Atina’da demokrasisi ile Türkiye demokrasisi arasındaki farkı anlatan bir oyun hazırlanması)
2-Seçimin günlük yaşamda, devlet yönetimindeki önemi.
3-Töre cinayetleri aile içi şiddet ve kadına yönelik adeletsizlikleri basın ve yayın araçlarından takip ederek değerlendirilmesi.
4-Cumhuriyet döneminde Türk kadınının sahip olduğu hak ve özgürlükleri araştırarak, Türk kadının konumunu gösteren bir afiş hazırlanması.

VII. Ünite: Elektronik Yüzyıl
1-Günümüzdeki başlıca sagın hastalıkların bulaşma ve korunma yollarının değerlendirilmesi.
2-Demiryollarının ekonomik , sosyal kültürel açıdan değerlendirilmesi.
3-Teknolojik bir buluşu (bilgisayar, telefon, televizyon) ele alarak bu buluşun sosyal bilimlerin gelişmesine nasıl katkı sağlayacağını araştırınız.
 
Üst