Gelecek Eğitimle Gelecek Programı 24 Haziran Çarşamba Milli Eğitim Bakanı Raporu

58SERVET

Üye
Üye
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
11
Puanları
1
Konum
istanbul
Gelecek Eğitimle Gelecek Programı 24 Haziran Çarşamba Milli Eğitim Bakanı Raporu

“Gelecek, Eğitimle Gelecek" 25 Haziran 2010 Canlı Yayın Programı Raporu
Konuk: İlköğretim Genel Müdürü İbrahim ER

Programın başında öğrencilerin okula devamsızlık nedenleri konuşuldu. İlköğretim Genel Müdürü İbrahim ER üç gün devamsızlık yapan öğrencinin psikolojik ve sosyal açıdan okuldan uzaklaştığını söyledi. Devamsızlığın arttığı dönemlerde öğrencilerin okullara gelmelerinin sağlanması için okullardaki idarecilerin çözüm önerileri geliştirmeleri gerektiğini ifade etti.

Her yörenin kendine özgü gerçekleri olduğunu ifade eden İlköğretim Genel Müdürü İbrahim ER şunları söyledi:”Adana’nın ,Rize’nin ,Hakkari’nin gerçekleri farklı.Esnek olmayan politikalarla çözüm bulmak zor.Urfa’nın nüfusu pamuk işçiliğinde çalışmak üzere Adana’ya gider.Başka bir yörede şeker pancarına dayalı göç olur.”dedi.


Okullarda nitelikli eğitime ulaşmak için çalışmaları odlunu vurgulayan İlköğretim Genel Müdürü İbrahim ER okulu üç bölüme ayırdık dedi.1.Eğitim –öğretim işleri 2.Güvenlik işleri 3.Erişim işleri


Örneğin Erişim işleri içerisinde okula öğrencilerin devamlarını sağlamak için yapılan çalışmalardan bahsetti.Eğitime ilişkin mutlak doğruların olmadığını ifade etti.Bir takım hataların olabileceğini ifade etti.
İbrahim ER ilköğretimde standartlar geliştirdiklerini ifade etti. Sorunların çözümünü kademeli olarak çözeceklerini ifade etti. Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er, bu standartları açıklayarak, "Okullar; müfettişler, öğretmenler, veliler ve öğrenciler tarafından denetlenecek. Okul başarısını artırmayan, temizliğe dikkat etmeyen, yangın merdiveni yaptırmayan, öğrencilere ders araçlarını kullandırmayan, sosyal ve kültürel etkinlikler düzenlemeyen, okul güvenliği ve şiddetin önlenmesi için çalışmayan, servis araçlarını ve kantinleri denetlemeyen okul yöneticilerinden veliler ve öğrenciler hesap soracak" dedi. Uygulamanın, bu ay pilot okullarda başlayacağını açıklayan Er, "Velilerden ve öğrencilerden seçilen komisyonlar okulların her türlü çalışmasında söz sahibi olacak. E-kayıt sistemi ile okulların standartları takip edilecek. Hatalar kolaylıkla görülecek. Hatası bulunan yöneticiler derhal soruşturmaya tabi tutulacak" diye konuştu.Okullar sorunların çözümüne yönelik çaba gösterecekler.Sorun çözülmezse kademeli olarak ilçe örgütü , yada il örgütü sorunu çözecek bunlarda çözemezse merkezi teşkilat sorunu çözecek.


SBS’ ye yönelik sorular soruldu.SBS ne durumda? Üç yıl önce konan bir sınav olduğu söylendi.Şu an MEB ‘te bu konuya ilişkin çalışmaların yapıldığını ifade etti.

Nermin Kılıç adlı bir seyirci Orta öğretime geçişte sınavın yerine yeteneğe dayalı bir çalışmanın yapılması daha doğru olmaz mı? Şeklinde bir soru sordu. İlköğretim Genel Müdürü İbrahim ER buna yönelik bir çalışmamız var.Alt sınıflardan başlayarak çocuğun ilgisine ,yeteneğine yönelik bir çalışma yapılacak dedi.MEB’in bu konuyla ilgili çok kapsamlı bir çalışması var dedi.

YİBO’lardan söz edildi. Yatılı okulların bir zorunluluk sonucunda doğduğundan söz edildi.Esas önemli olan eğitim sürecinde çocuğun anne ve babasının yanında olması gerektiğinden söz edildi.Öğrenci sayısının 5 ve 10 olduğu yerler var buralardaki sorunları gidermek amacıyla böyle bir çözüm geliştirdiklerini ifade etti.

Şiddet konusu konuşuldu. Ailenin şiddetin önlenmesinde en önemli kurum olduğ söylendi.

Son olarak İlköğretim Genel Müdürü İbrahim ER seminer döneminde öğretmenlerin birbiriyle yapacakları çalışmanın öneminden söz etti.İyi bir çalışma dönemi geçirmeleri temennisiyle program sona erdi.
 
Üst