7. Sınıf 2. ÖĞRENME ALANI: EVİMİZ DÜNYA

erkanisanmaz

Site Yöneticisi
Yönetici
Admin
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
8,618
Puanları
683
Yaş
48
Konum
Denizli
Web sitesi
www.sosyalbilgiler.biz
2. ÖĞRENME ALANI: EVİMİZ DÜNYA
Bu öğrenme alanında öğrencilerin küreselleşmenin
insan ve toplum hayatında meydana getirdiği değişimi,
bölgesel ve küresel sorunların çözümünde ülkemizin
rolünü girişimci ve insani dış politika ekseninde ifade
edebilmelerine yönelik bilgi ve becerileri kazanmaları
amaçlanmaktadır.
DERS SAATİ 10
ALAN
BECERİLERİ
-
KAVRAMSAL
BECERİLER
KB2.14. Yorumlama (SB.7.2.1)
KB2.3. Özetleme (SB.7.2.2)
EĞİLİMLER E1.1. Merak, E3.3. Yaratıcılık
PROGRAMLAR ARASI
BİLEŞENLER
Sosyal-Duygusal
Öğrenme Becerileri
SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği, SDB2.3. Sosyal Farkındalık
Değerler D4. Dostluk, D5. Duyarlılık, D15. Sevgi, D20. Yardımseverlik
Okuryazarlık Becerileri OB1. Bilgi Okuryazarlığı, OB2. Dijital Okuryazarlık, OB4. Görsel Okuryazarlık
DİSİPLİNLER ARASI
İLİŞKİLER
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım, Görsel Sanatlar, Türkçe
BECERİLER ARASI
İLİŞKİLER
-


ÖĞRENME ÇIKTILARI
VE SÜREÇ BİLEŞENLERİ
SB.7.2.1. Küreselleşmenin insan ve toplum hayatında meydana getirdiği değişimi yorumlayabilme
a) Küreselleşmenin insan ve toplum hayatında meydana getirdiği değişimi inceler.
b) Küreselleşmenin insan ve toplum hayatında meydana getirdiği değişime ilişkin örnekler verir.
c) Küreselleşmenin insan ve toplum hayatında meydana getirdiği değişimi nesnel bir şekilde ifade eder.
SB.7.2.2. Bölgesel ve küresel sorunların çözümünde ülkemizin rolünü özetleyebilme
a) Bölgesel ve küresel sorunların çözümünde ülkemizin rolüne ilişkin çözümleme
yapar.
b) Bölgesel ve küresel sorunların çözümünde ülkemizin rolüne ilişkin sınıflandırma
yapar.
c) Bölgesel ve küresel sorunların çözümünde ülkemizin rolünü yorumlar.
İÇERİK ÇERÇEVESİ Küreselleşmenin İnsan ve Toplum Hayatına Etkisi
Bölgesel ve Küresel Sorunların Çözümünde Ülkemizin Rolü
Anahtar Kavramlar değişim, dış politika, girişimcilik, küreselleşme, küresel sorunlar
ÖĞRENME
KANITLARI
(Ölçme ve
Değerlendirme)
Bu öğrenme alanında yer alan öğrenme çıktıları; kavram haritası, zihin haritası, sınıflama tablosu, kontrol listesi, derecelendirme ölçeği ve performans görevi teknikleri kullanılarak değerlendirilebilir.
Performans görevi: Bölgesel ve küresel sorunların çözümünde ülkemizin rolüne yönelik yorumlarını yansıtan sunum yapma görevidir.
ÖĞRETME-ÖĞRENME
YAŞANTILARI
Temel Kabuller Öğrencilerin ülkemizin sınır komşularını bildiği ve ülkemizin Türk Dünyası ile kültürel iş birliklerine dair temel düzeyde bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.
Ön Değerlendirme Süreci Ülkemizin kara sınır komşularına ve Türk dünyası ile kültürel iş birliklerinin önemine ilişkin kısa cevaplı sorular sorulur. Öğrencilerden Türk Dünyası ile kültürel iş birliklerimize yönelik örnekler vermeleri istenir.
Köprü Kurma Küreselleşmenin insan ve toplum hayatına etkileri COVID-19 salgını özelinde ele alınır. Bu salgının bireysel, toplumsal ve küresel etkilerine değinilerek öğrencilerin küreselleşme kavramını somutlaştırmaları sağlanır.
Kendi hayatlarında karşılaştıkları bir sorunun çözümünde başkaları ile iş birliği içinde olmaları ile benzetim yapılarak bölgesel ve küresel sorunların çözümünde de ülkelerin iş birliği içerisinde olmalarının önemine değinilir. Ülkemizin bu anlamdaki girişimlerine örnekler verilir.
Öğretme-Öğrenme
Uygulamaları
SB.7.2.1
Küreselleşmenin insan ve toplum hayatında meydana getirdiği değişim; ekonomi, ulaşım, iletişim sistemleri, kültür, sağlık ve çevre sorunları bağlamında yazılı ve görsel kaynaklar dan incelenir (OB1, OB4). Bu amaçla ayrıca dijital kaynaklardan da yararlanılabilir (OB2).
Öğrencilerden küreselleşmenin insan ve toplum hayatında meydana getirdiği değişime

(SDB2.3) ilişkin ulaşım ve iletişim sistemlerinin hızlı bir şekilde yaygınlaşması, ülkeler arası ticaret hacminin gelişmesi, kültürel etkileşimin artması, çevresel sorunların yaygınlaşması bağlamında örnekler vermeleri istenir. Bu süreçte beyin fırtınası ya da büyük grup tartışmasından yararlanılabilir (SDB2.2). Küreselleşmenin olumsuz etkilerinden korunabilmek için millî ve manevi değerlere bağlı kalmanın önemi vurgulanmalıdır.
Öğrencilerin sunulan örneklerden yola çıkarak küreselleşmenin insan ve toplum üzerindeki etkisini bir kavram haritası oluşturarak ifade etmeleri istenir (E3.3).

SB.7.2.2
Öğrencilerden barışla ilgili atasözü veya vecizelerden yola çıkarak ülkemizin günümüzde bu düşüncelerle ilişkili uygulamalarının neler olduğunu belirtmeleri istenir (E1.1). Dünya barışının dostça ilişkiler kurma ve uzlaşma yoluyla tesis edilebileceği ile insana ve topluma değer vermenin bu doğrultudaki önemi vurgulanır (D5.1, D15.1). Bu aşamada savaş, insani yardım, göç, mülteciler ve küresel iklim krizinin çözümünde ülkemizin girişimci ve insani dış politika ilkelerinden hareketle öğrencilerin verilen yazılı ve görsel kaynakları incelemeleri sağlanır (OB1, OB4). Bu amaçla ayrıca dijital kaynaklardan da yararlanılabilir (OB2). Bölgesel ve küresel sorunların çözümünde ülkemizin sorun ve çatışmalarda arabulucu konumda olması; insani yardım ve girişimleri konuları ele alınarak çözümleme yapmaları istenir. Yardımseverlik değeri kapsamında; dayanışma ve fedakârlık göstermenin, imkânları kullanırken ihtiyaç sahiplerine öncelik vermenin, yardıma muhtaç insanların duygularını anlamaya çalışmanın gerekliliği vurgulanır (D20.2).
Ülkemizin insani yardım, göç, mülteciler ve küresel iklim krizi sorunlarının çözümü kapsamındaki uygulamalarına ilişkin sınıflama tablosu oluşturmaları istenir.
Oluşturulan tablolar ülkemizin, küresel ve bölgesel sorunların çözümüne yönelik girişimleri doğrultusunda yorumlanır. Bu süreçte ayrılıp birleşme tekniği kullanılabilir. Öğrenciler bölgesel ve küresel sorunların çözümünde ülkemizin rolünü sözlü, yazılı veya görsel olarak yorumlar. Öğrenciler, performans görevi kapsamında ülkemizin rolüne ilişkin görüş ve yorumlarını kısa sunumlarla sınıf içinde paylaşır (SDB2.1). Öğrencilerin sunumları kontrol listesi veya derecelendirme ölçekleri ile değerlendirilebilir.
FARKLILAŞTIRMA
Zenginleştirme Küresel çevre sorunları ile küresel iklim değişikliğinin etkilerini azaltmak adına ülkemizin ve farklı ülkelerin faaliyetleri öğrenciler tarafından araştırılabilir. Araştırma sonuçları doğrultusunda öğrenciler tarafından yazılı, görsel ya da dijital bir ürün oluşturulabilir. Ayrıca öğrencilerden konuyla ilgili yazdıkları senaryolar üzerinden dijital bir çizgi roman tasarlamaları istenebilir.
Öğrencilerden Türkiye’nin girişimci ve insani dış politikası eksenindeki ulusal ve uluslararası faaliyetlerine ilişkin siyasi iş birlikleri, yapılan insani yardımlar, eğitim, sağlık hizmetleri gibi konularda araştırma yapmaları istenebilir. Araştırma sonuçlarına ilişkin bir sunum, afiş ya da poster tasarlanabilir.
Destekleme Öğrencilerden ulaşım ve iletişimdeki teknolojik gelişmelerin, günlük yaşamdaki örneklerine ilişkin eşleştirmeler yapmaları istenebilir. Öğrenciler tarafından küresel çevre sorunlarına ve bu sorunların çözümüne yönelik bir resim çizilebilir.
Türkiye’nin girişimci ve insani dış politika eksenindeki faaliyetleri öğrenciler tarafından gazete haberlerinden yararlanılarak incelenebilir. İlgili haberlere yönelik 5N1K sorularının yer aldığı çalışma kâğıtları kullanılabilir.
 
Üst