6. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yeni Hali

sinanisildak

Üye
Üye
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
9
Puanları
1
Konum
kayseri
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yeni Hali


SORUSU OLAN ARKADAŞLAR [email protected]'dan BANA ULAŞABİLİRLER.

SINAN ISILDAK
EDUCATOR/AUTHOR
XXXX PRIMARY SCHOOL SOCIAL SCIENCES TEACHER
 

Cumali Güler

zalatar
Moderatör
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
2,419
Puanları
283
Konum
adana
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yeni Hali

en çok istediğim çalışma kitabı ders kitabı ve kazanımlar arasında paralellik olması. Türk dünyası konusu ya tamamen çıkartılmalı ya da net işlenmeli diye düşünüyorum.

Köktürkler eskiden olduğu gibi 1. ve 2. olmak üzere ayrılmalıdır çünkü öğrenciler anlamkta sıkıntı çekiyor. Kürşad İhtilalinden bahsedilmeli diye düşünüyorum bu konuda

enlem ve boylam konusu hala tarrışma konusu net olarak kitapta ilenmeli sadece yüzeysel geçilmemeli?
 

oztunc

Üye
Üye
Katılım
26 Şub 2008
Mesajlar
17
Puanları
1
Yaş
123
Konum
AYDIN
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yeni Hali

münkünse kitabın şekli de değişşin.:))
 

sinanisildak

Üye
Üye
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
9
Puanları
1
Konum
kayseri
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yeni Hali

7. SINIF KİTAP İÇERİĞİ DEİŞİKLİĞİM. (MEB TTKB'CE UYGUN GÖRÜLDÜ.)



27.01.2010

TC
KAYSERİ VALİLİĞİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ’NE

Yaptığım araştırmalar neticesinde Milli Eğitim Bakanlığı TTKB tarafından ilköğretim II. Kademe 7. sınıflar için hazırlanan Sosyal Bilgiler ders kitabında, aşağıda verdiğim, bazı eksik ve yanlış ya da güncellenmesi gereken bilgilere ulaştım. Bunlar :
1) Sayfa31’de:
- Ünitenin hazırlık kısmının 1. maddesinde yer alan “Ülkemizde 2000 yılında yapılan nüfus sayımına göre şehir nüfusu 44.006.274, köy nüfusu 23.797.653’tür …” cümlesinde ki rakamların 2009 adnks verileri olan 54.807.219 kişinin şehir ve ilçe merkezlerinde yaşadığının, 17.754.093 kişinin belde ve köylerde yaşadığı” cümlesi ile değiştirilmesi,
2) Sayfa 32 ve 33’te “Nerede Yaşıyoruz?” adlı konuda verilen şehir (ilçe) nüfuslarının 2009 adnks ile değiştirilerek güncellenmesi,

Eski (Meb kitabındaki veriler) Yeni (2009 adnks verileri)
ÜRGÜP 38.004 33.829
BODRUM 97.826 118.237
EREĞLİ 159.808 174.727
OLUR 10.871 8.085
ORTA 26.206 17.078

3) Sayfa 34’te “Ülkemize ait nüfus yoğunluğu haritasında verilen bazı illerin nüfus yoğunluğu verilerinin 20009 verilerine göre yeniden güncellenmesini,
4) Sayfa 35’te “İllere göre nüfus artış hızı haritasının” 2008 Türkiye nüfus istatistik yıllığına göre yeniden düzenlenmesini (dilekçe tarihimden sonra şayet TUİK tarafından verildiği takdirde 2009 Türkiye nüfus istatistik yıllığına göre yeniden düzenlenmesini),
5) Sayfa 36’da II. Mahmut’un ağzından tırnak işaretleri içerisinde verilen metne
a) “Sadece erkek nüfuslarının sayıldığının” eklenmesini,
“ … Esas itibariyle sayım, Anadolu’nun ve Rumeli’nin erkek nüfusunun bilinmesi için yapıldı… “. “Erkek nüfusunun sayımı din esasına göre yapıldı.”
E.Z Karal, Büyük Osmanlı tarihi, Atatürk KD ve TY Kurumu TTK yayınları, XIII. Dizi s.156
b) “Dedem Fatih Sultan Mehmet’ten itibaren toprak sahiplerinin, vergi yükümlülüklerinin sayısı tahrir defterlerine kaydettirildi.” cümlesine “Böylece Osmanlı Devleti’ndeki nüfus öğreniliyordu.” cümlesinin eklenmesini,
c) Tırnak içerisinde verilen “Dedem Fatih Sultan Mehmet’ten itibaren …” cümlesinde aşağıdaki kaynakçasını verdiğim metinden hareketle Osmanlı Devleti’nde tahrirlerin ilk defa II. Mehmet’ten önce ki padişahlar döneminde de tahrirlerin kullanıldığı bilgisine ulaştım. “Dedem Fatih Sultan Mehmet’ten itibaren …” cümlesinin metinden çıkarılarak, onun yerine “Osmanlı Devleti’nin ilk dönemlerinden beri tahrir defterleri kullanıldığı” cümlesinin eklenmesini,
“Osmanlıların kendilerinden önceki Türk-İslâm devletlerinde uygulanmış olan devlet idaresine ait usul ve gelenekleri ile beraber tahrir usullerini de devam ettirmekten başka bir şey yapmadıkları anlaşılmaktadır.”
M.A. Ünal, Osmanlı müesseseleri tarihi, Fakülte kitapevi, V. Baskı, Isparta 2002, s. 138

“Devlerin idari-malî teşkilatının icabı olan tahrirlerin mazisi Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna kadar uzanmaktadır. Barkan’ın yaptığı tetkiklere göre tahrirler, daha ilk padişahlar zamanından itibaren yapılmaya başlanmıştır.” “Osmanlıların kendilerinden önceki Türk-İslâm devletlerinde uygulanmış olan devlet idaresine ait usul ve gelenekleri ile beraber tahrir usullerini de devam ettirmekten başka bir şey yapmadıkları anlaşılmaktadır.”
M.A. Ünal, age. s. 139
6) Sayfa 37’de ;
a) “2000 yılına ait nüfus istatistikleri” piramidinin 2009 adnks grafiği ile değiştirilmesini
b) “Aşağıdaki tablodan ülkemizin eğitim düzeyi hakkında hangi bilgilere ulaşabilirsiniz?” sorusunun altındaki “Okuryazarlık ve eğitim durumuna göre nüfus” sütunlarında yer alan “2000 yılına ait verilerin” 2008 TUİK istatistik yıllığına göre yeniden düzenlenmesi (dilekçe tarihimden sonra şayet TUİK tarafından verildiği takdirde 2009 Türkiye nüfus istatistik yıllığına göre yeniden düzenlenmesini)
7) Sayfa 45’te “İç göçlerin sebeplerinin pasta grafiği” şeklinde verilen verilerin 2008 TUİK istatistik yıllığına göre yeniden düzenlenmesi (dilekçe tarihimden sonra şayet tuik tarafından verildiği takdirde 2009 Türkiye nüfus istatistik yıllığına göre yeniden düzenlenmesini),
Sayfa 110’da ;
Nevzat Tarhan’dan alınan “Şiddet davranışlarının psikolojik-kültürel boyutu “ adlı eserden alınan ve Machiavelli’ye atıfta bulunarak verilen eserde “Il Prince” nin yanlış, “Il Principe” olrak düzeltilmesini
“ … Machiavelli, 1512’de sürgünde iken, dilimizde “Prens” , “Hükümdar” olarak çevrilebilecek olan (…) ünlü yapıtı “Il Principe” yi yazar."
A. Şenel, Siyasal düşünceler tarihi, Bilim ve sanat yayınları, 6. Kısaltılmış basım, Ankara 1996, s. 303
9) Sayfa 133’te;
“Ahi şed kuşatma töreni” temsili fotoğrafının altında kitapta geçen “Ahilikte kalfalıktan ustalığa geçişi sembolize eden şet kuşatma (Şal kuşatma) cümlesinde parantez içerisinde verilen “Şal kuşatma” cümlesinin çıkarılarak “kuşak bağlama” cümlesinin eklenmesini,
“Şet: Sıkarak bağlama, sıkma” (TDK sözlüğü)
“Şed: (Aslı Şedd) Ahiler arasında merasim esnasında bele dolanan kuşağa ad olarak verilmiştir. Şed, iki veya üç santimetre eninde dokunmuş uzunca bir bez parçasıdır. Fütüvvetnâmelerde Şed karşılığı olarak “kuşak, dürrea, hırlık, önlük” tabirleri de geçer.”
M. Fatih Köksal, Ahi Evran ve Ahilik, Kırşehir Valiliği Kültür Yayınları, Genişletilmiş 2. baskı, s. 102
10) Sayfa 137’de “Ekonomik ve Sosyal Hayat” başlığı altıda yer alan metinde geçen ÖSS’ nin “LGS ve YGS” şeklinde düzenlenmesini, Yüksek Lisans ve Doktora kısmına öğrencilerin bu sınavların isimlerini farketmeleri açısından “ALES ve KPDS ya da ÜDS” sınavları isimlerinin eklenmesini,
11) Sayfa 140’ta “Yaşayan Demokrasi” ünitesinin giriş kısmında yer alan TBMM’nin resmi internet sitesinde Bülent Arınç Beylerin fotoğrafı yer almaktadır. TBMM yeni başkanı ise Mehmet Ali Şahin Beylerdir. “Örtük öğrenme” ye göre, yanlış öğrenmeye yol açacağından “TBMM” internet sitesi görselinin yenilenmesini,
12) Sayfa 173 “Küresel ısınmayı önlemek için ne yapabiliriz ?” konusunda “Kyoto Protokolü’ne yer verilmesini ve Türkiye’nin de bu protokole taraf olduğunun” eklenmesini,

Gereğinin yapılmasını arz ederim.


XXXX SinanIŞILDAK
XXXX Sosyal Bilgiler Öğretmeni



Kurum Adı : T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI



Başvuru No : 503xxx



Cevap Metni :

KONU:SİNAN IŞILDAK

İLGİ:09.03.2010 Tarih ve 503xxx sayılı yazı.



MEB Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliğinin 28. maddesi kapsamında ders kitaplarımız her yıl ilgili komisyonlarca incelenmektedir.

Sosyal Bilgiler 7 adlı ders kitabında komisyonumuzca incelemeye alınmış ve eleştirilerinizin büyük bir kısmı komisyonumuzca da tespit edilmiştir.

Dilekçenizde belittiğiniz tespitlerin 5. maddesinin "a" şıkkı dışında diğerleri yerinde bulunmuştur.

Bilgilerinizi rica ederim.
 

zeki doğan

Çalışkan Üye
Üye
Katılım
5 Eyl 2007
Mesajlar
3,912
Puanları
363
Yaş
124
Konum
adana
Web sitesi
sosyalciniz.net
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yeni Hali

Yeni Müfredata geçildiğinden beri MEBin kitaplarını kullanıyoruz.Diğer yayınevlerine göre daha iyi olduğunu söyleyebilirim.Yalnız kitapta pek bilgi yok.Konu ile ilgili bir kaç okuma parçası,bir kaç soru...bilgi yok.Soruların olması çok güzel,ancak öğrencilerin çoğuna söz hakkı verince zaman kalmıyor.Bir de konu ile ilgili bilgi eksikliğini yazdırmak için uğraşınca 40 dk lık bir konu bazen 2 ders saatini bile aşıyor.Bu diğer konularda da tekrarlanınca haliyle geri kalıyoruz.Diğer yandan sadece öğrenciyi kitapla yetinmeye bırakırsak neredeyse hiçbir şey öğrenemeyecek.Haksız mıyım bilemiyorum...
 
Üst