www.devo.com.tr adresinde öğretmenler gününe özel eğitim materyallerinde çeşitli indirimler vardır.

Merhaba Ziyaretçi

testkutusu

6. Sınıf Proje Ödevleri

'Ders İçi Katılım' forumunda sosyalci tarafından 21 Ocak 2007 tarihinde açılan konu

  1. sosyalci

    sosyalci Çalışkan Üye Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2007
    Mesaj:
    470
    Alınan Beğeniler:
    4
    Ödül Puanları:
    18
    6.SINIFLAR SOSYAL BİLGİLER DERSİ

    PROJE ÖDEVLERİ

    I. Ünite Sosyal Bilgiler Öğreniyorum
    1-Karşılaştığı herhangi bir sorunu irdeliyerek, sahip olduğu haklarla çözüm yolları üretmek.
    2- “ Atlantisten Gelen Çocuk “ (Dergi ve gazete) resimlerinden bir kolaj hazırlanarak bir kültürün özelliklerini tanımaya yönelik bazı sorulara cevap verilir.
    3-Bir köy yaşamının incelenmesi. (Kültürel, Sosyal ve ekonomik açıdan)
    4-“Çöl ve kutup arasında” farklı iklim türleri ile ilgili yaratıcı drama çalışmaları.
    5-“Ne Yiyor, Ne Giyiyorlar” dünyanın farklı bölgelerinde yaşayan insanların günlük hayatlarını yansıtan fotoğrafların incelenmesi.
    6. Çocuk hakları.
    7. Tüketici hakları

    II. Ünite: Yeryüzünde Yaşam
    1-Hava durumunu bir aylık izleyerek grafik halinde çizilmesi.Günlük sıcaklık farklılıklarının değerlendirilerek bu faklılığın neden ve sonuçlarının belirlenmesi.
    2-Türkiye’nin coğrafi konumu ……….da olsaydı, Türkiye’nin doğal, beşeri, ekonomik nüfus, yerleşme, kültürel özellikleri ve siyasi açıdan durumu ne olurdu?
    3-Evinizin krokisini, mahallenizin planını ve Eskişehir’in haritasını çiziniz.
    4-Boyutları aynı olan 2 kağıt üzerinde Eskişehir’in ve Türkiye’nin haritalarını çizerek ölçek ve harita özelliklerinin açıklanması
    5-Tarih öncesinden günümüze Eskişehir’de yerleşim biçimleri ve bunun nedenleri
    6-Anadolu uygarlıklarının ekonomik özelliklerini karşılaştırınız. 7-Kendi aile tarihimizin incelenmesi.Kültür farklılıklarının tespit edilerek kaydedilmesi.
    8-Frig vadisine gezi.
    9- Gruplandırılmış ülkelerden istediğiniz bir ülkeyi seçerek bu ülke insanlarının yeme, içme, giyinme yerleşim özelliklerini inceleyerek o ülkenin iklim özelliklerini tanıtan bir rapor hazırlayın.
    I. Grup: Brezilya, Kongo, Endonezya, Malezya
    II. Grup:Kanada, Norveç, İsveç, Fillandiya.
    III. Grup: İspanya, Türkiye, İngiltere. 10- M.Ö.3000 ve M.S. 2000 yıllarını kapsayan bir tarih şeridi hazırlayın.
    III. Ünite: Ülkemzin Kaynakları
    1-Eskişehir çevresindeki madenlerin örneklerini bularak kullanım alanlarını araştırınız.
    2-Tohumdan fidana yolculuk.
    3-Doğal kaynakların(toprak, su, altın, gümüş, kömür,petrol, doğalgaz, bor.) tarihsel süreç içinde siyasi ve ekonomik açıdan etkileri.
    4-Türkiye’nin kurumakta olan göllerinin tespit edilerek bu göllerin doğal çevreye etkileri araştırılarak çözüm yollarının belirlenmesi.
    5-Teknolojik gelişmeler doğal kaynakları nasıl etkilemiştir.
    6-Kapari bitkisinin gelecekteki önemi.
    7-“Şeker pancarı Şeker oluyor” tarladan mutfağa.
    8-Geçmişten günümüze ve günümüzden geleceğe meslekler ve mesleklerin zamana göre nasıl değiştiğinin analizi.
    9-İlgi duyduğunuz meslekleri belirleyip ve bu mesleklerden bir tanesini seçerek bu mesleği yapan bir kişi ile röportaj yaparak bu mesleğin, eğitim beceri ve kişilik özeliiklerini belirten bir rapor hazırlanması ve sınıfa sunulması.

    IV. Ünite: Ülkemiz ve Dünya
    1-MEB aracılığı ile Türk Cumhuriyetlerinden mektup arkadaşlığı ve bunların sunumu.
    2-Türkiye’nin ithal ve ihraç ürünleri tespit edilerek hangi ülkeler arasında gerçekleştirildiğinin araştırılarak ithalat ve ihracatın ülke ekonomisine katkıları
    3-İyi komşuluk ilişkilerinin geliştirilmesi için neler yapılmalı.(bireysel ve devletler açısından incelenmesi)
    4-Bakü- Tiflis ve Ceyhan boru hattının geçtiği güzergahın incelenmesi(doğal beşeri ve ekonomik)

    V. Ünite: İpek Yolu’nda Türkler
    1-Tarihsel süreç içerisinde ipek yolun hakim olan devletlerin tespiti (Yüzyıllara göre harita düzenlenmesi)
    2- ipek yolu’nun, geçtiği ülkelere etkileri
    3- ipek yolu güzergahını kullanan bir kervan sahibisiniz. Bir yolculuğunuzu ihtiyaçlar, konaklama, satılan ürün, güvenlik tedbirleri,yolculuk boyunca hissedilen duygular, devletin ihtiyaçları açısından incelenmesi
    4-ülkeler önemli ticaret yollarına hakim olabilmek için neler yaptılar?
    5-Bozkır yaşamının devletlere siyasi toplumsal ve ekonomik olarak etkileri
    6-Orta Asya’dan göçler hakkında drama
    7-Orhun ve Yenisey yazıtlarından yararlanarak Orta Asya Türk uygarlığı ile ilgili veriler çıkarma.
    8- Uygurların yerleşik yaşama geçmesinin nedenleri ve yerleşik yaşamın siyasal, toplumsal ve ekonomik değişiklikler.
    9- Türklerin İslamiyeti kabul etmesindeki faktörler.
    10- Kaşgarlı Mahmut ile Karahanlı’ya yolculuk.
    11- Siyasetnamenin incelenerek, siyasetname tarzında eser yazdırılmasının nedenleri nedenleri.
    12- Nizamülmülk’ün hayatnın ve esrlerinin incelenmesi.
    13- Yaşadığımız çevrede kültürel kutlamaların tarihçesi.
    14- Türklerin İslamiyeti kabulünden sonra bilimsel gelişmelere bakışları ve katkıları.
    15- Eski Tür geleneklerine kompoze edildiği bir drama çalışması.(Evlenme, doğum, ölüm)

    VI. Ünite: Demokrasinin Serüveni
    1-Yönetim şekillerinin tiyatrolaştırılması (Atina’da demokrasisi ile Türkiye demokrasisi arasındaki farkı anlatan bir oyun hazırlanması)
    2-Seçimin günlük yaşamda, devlet yönetimindeki önemi.
    3-Töre cinayetleri aile içi şiddet ve kadına yönelik adeletsizlikleri basın ve yayın araçlarından takip ederek değerlendirilmesi.
    4-Cumhuriyet döneminde Türk kadınının sahip olduğu hak ve özgürlükleri araştırarak, Türk kadının konumunu gösteren bir afiş hazırlanması.

    VII. Ünite: Elektronik Yüzyıl
    1-Günümüzdeki başlıca sagın hastalıkların bulaşma ve korunma yollarının değerlendirilmesi.
    2-Demiryollarının ekonomik , sosyal kültürel açıdan değerlendirilmesi.
    3-Teknolojik bir buluşu (bilgisayar, telefon, televizyon) ele alarak bu buluşun sosyal bilimlerin gelişmesine nasıl katkı sağlayacağını araştırınız.
     
  2. erkanisanmaz

    erkanisanmaz Site Yöneticisi Site Yetkilisi Admin

    Katılım:
    20 Ocak 2007
    Mesaj:
    5,362
    Alınan Beğeniler:
    947
    Ödül Puanları:
    113
    Ynt: 6. Sınıf Performans Ödevleri

    Performans ödevleri:
    I. Ünite Sosyal Bilgiler Öğreniyorum

    1-Karşılaştığı herhangi bir sorunu irdeliyerek, sahip olduğu haklarla çözüm yolları üretmek.
    2- “ Atlantisten Gelen Çocuk “ (Dergi ve gazete) resimlerinden bir kolaj hazırlanarak bir kültürün özelliklerini tanımaya yönelik bazı sorulara cevap verilir.
    3-Bir köy yaşamının incelenmesi. (Kültürel, Sosyal ve ekonomik açıdan)
    4-“Çöl ve kutup arasında” farklı iklim türleri ile ilgili yaratıcı drama çalışmaları.
    5-“Ne Yiyor, Ne Giyiyorlar” dünyanın farklı bölgelerinde yaşayan insanların günlük hayatlarını yansıtan fotoğrafların incelenmesi.
    6. Çocuk hakları.
    7. Tüketici hakları


    II. Ünite: Yeryüzünde Yaşam
    1-Hava durumunu bir aylık izleyerek grafik halinde çizilmesi.Günlük sıcaklık farklılıklarının değerlendirilerek bu faklılığın neden ve sonuçlarının belirlenmesi.
    2-Türkiye’nin coğrafi konumu ……….da olsaydı, Türkiye’nin doğal, beşeri, ekonomik nüfus, yerleşme, kültürel özellikleri ve siyasi açıdan durumu ne olurdu?
    3-Evinizin krokisini, mahallenizin planını ve Eskişehir’in haritasını çiziniz.
    4-Boyutları aynı olan 2 kağıt üzerinde Eskişehir’in ve Türkiye’nin haritalarını çizerek ölçek ve harita özelliklerinin açıklanması
    5-Tarih öncesinden günümüze Eskişehir’de yerleşim biçimleri ve bunun nedenleri
    6-Anadolu uygarlıklarının ekonomik özelliklerini karşılaştırınız.
    7-Kendi aile tarihimizin incelenmesi.Kültür farklılıklarının tespit edilerek kaydedilmesi.
    8-Frig vadisine gezi.
    9- Gruplandırılmış ülkelerden istediğiniz bir ülkeyi seçerek bu ülke insanlarının yeme, içme, giyinme yerleşim özelliklerini inceleyerek o ülkenin iklim özelliklerini tanıtan bir rapor hazırlayın.
    I. Grup: Brezilya, Kongo, Endonezya, Malezya
    II. Grup:Kanada, Norveç, İsveç, Fillandiya.
    III. Grup: İspanya, Türkiye, İngiltere.
    10- M.Ö.3000 ve M.S. 2000 yıllarını kapsayan bir tarih şeridi hazırlayın.

    III. Ünite: Ülkemzin Kaynakları

    1-Eskişehir çevresindeki madenlerin örneklerini bularak kullanım alanlarını araştırınız.
    2-Tohumdan fidana yolculuk.
    3-Doğal kaynakların(toprak, su, altın, gümüş, kömür,petrol, doğalgaz, bor.) tarihsel süreç içinde siyasi ve ekonomik açıdan etkileri.
    4-Türkiye’nin kurumakta olan göllerinin tespit edilerek bu göllerin doğal çevreye etkileri araştırılarak çözüm yollarının belirlenmesi.
    5-Teknolojik gelişmeler doğal kaynakları nasıl etkilemiştir.
    6-Kapari bitkisinin gelecekteki önemi.
    7-“Şeker pancarı Şeker oluyor” tarladan mutfağa.
    8-Geçmişten günümüze ve günümüzden geleceğe meslekler ve mesleklerin zamana göre nasıl değiştiğinin analizi.
    9-İlgi duyduğunuz meslekleri belirleyip ve bu mesleklerden bir tanesini seçerek bu mesleği yapan bir kişi ile röportaj yaparak bu mesleğin, eğitim beceri ve kişilik özeliiklerini belirten bir rapor hazırlanması ve sınıfa sunulması.


    IV. Ünite: Ülkemiz ve Dünya

    1-MEB aracılığı ile Türk Cumhuriyetlerinden mektup arkadaşlığı ve bunların sunumu.
    2-Türkiye’nin ithal ve ihraç ürünleri tespit edilerek hangi ülkeler arasında gerçekleştirildiğinin araştırılarak ithalat ve ihracatın ülke ekonomisine katkıları
    3-İyi komşuluk ilişkilerinin geliştirilmesi için neler yapılmalı.(bireysel ve devletler açısından incelenmesi)
    4-Bakü- Tiflis ve Ceyhan boru hattının geçtiği güzergahın incelenmesi(doğal beşeri ve ekonomik)

    V. Ünite: İpek Yolu’nda Türkler

    1-Tarihsel süreç içerisinde ipek yolun hakim olan devletlerin tespiti (Yüzyıllara göre harita düzenlenmesi)
    2- ipek yolu’nun, geçtiği ülkelere etkileri
    3- ipek yolu güzergahını kullanan bir kervan sahibisiniz. Bir yolculuğunuzu ihtiyaçlar, konaklama, satılan ürün, güvenlik tedbirleri,yolculuk boyunca hissedilen duygular, devletin ihtiyaçları açısından incelenmesi
    4-ülkeler önemli ticaret yollarına hakim olabilmek için neler yaptılar?
    5-Bozkır yaşamının devletlere siyasi toplumsal ve ekonomik olarak etkileri
    6-Orta Asya’dan göçler hakkında drama
    7-Orhun ve Yenisey yazıtlarından yararlanarak Orta Asya Türk uygarlığı ile ilgili veriler çıkarma.
    8- Uygurların yerleşik yaşama geçmesinin nedenleri ve yerleşik yaşamın siyasal, toplumsal ve ekonomik değişiklikler.
    9- Türklerin İslamiyeti kabul etmesindeki faktörler.
    10- Kaşgarlı Mahmut ile Karahanlı’ya yolculuk.
    11- Siyasetnamenin incelenerek, siyasetname tarzında eser yazdırılmasının nedenleri nedenleri.
    12- Nizamülmülk’ün hayatnın ve esrlerinin incelenmesi.
    13- Yaşadığımız çevrede kültürel kutlamaların tarihçesi.
    14- Türklerin İslamiyeti kabulünden sonra bilimsel gelişmelere bakışları ve katkıları.
    15- Eski Tür geleneklerine kompoze edildiği bir drama çalışması.(Evlenme, doğum, ölüm)

    VI Bölüm Demokrasinin Serüveni
    1-Yönetim şekillerinin tiyatrolaştırılması (Atina’da demokrasisi ile Türkiye demokrasisi arasındaki farkı anlatan bir oyun hazırlanması)
    2-Seçimin günlük yaşamda, devlet yönetimindeki önemi.
    3-Töre cinayetleri aile içi şiddet ve kadına yönelik adeletsizlikleri basın ve yayın araçlarından takip ederek değerlendirilmesi.
    4-Cumhuriyet döneminde Türk kadınının sahip olduğu hak ve özgürlükleri araştırarak, Türk kadının konumunu gösteren bir afiş hazırlanması.
    VII. Elektronik Yüzyıl
    1-Günümüzdeki başlıca sagın hastalıkların bulaşma ve korunma yollarının değerlendirilmesi.
    2-Demiryollarının ekonomik , sosyal kültürel açıdan değerlendirilmesi.
    3-Teknolojik bir buluşu (bilgisayar, telefon, televizyon) ele alarak bu buluşun sosyal bilimlerin gelişmesine nasıl katkı sağlayacağını araştırınız.
    PROJE KONULAR
    1-Kağıt üretimi
    2. Çevrenizde yagın olan el sanatları
    3-Dört mevsimin 3 boyutlu maket üzerinde gösterimi.
    4-Dünyanın maketini yaparak üzerinde paralel ve meridyenlerin gösterilmesi.
    5-Güneş sisteminin maketi
    6-Gece gündüz oluşumunun maketi
    7-İç Anadolu bölgesinin bitki örtüsünün maketi
    8-Maket sera yapımı
    9-Bor madeninin Türkiye ekonomisindeki yeri ve gelecekteki etkileri.
    10-Komşu ülkelerle bağlarımızı güçlendirmek için “dostluk sitesinin” kurulması.
    11-Bir ülkenin kaynakları ve ihtiyaçları ile Türkiye’nin kaynakları göz önünde bulundurularak o ülkeye ürün satmak için proje
    12-Eskişehir’i dünya’ya tanıtmak için film, afiş, broşür hazırlanması
    13-Oğuz kağan destanının kahramanlarının günümüzde yaşadıklarını düşünerek bir öykü hazırlama.
    15- Türklerin tarih boyunca kullandığı alfabelerin tespit edilerek, kendilerine özgü yeni bir alfabenin hazırlanması.
    16- Bir tarih şeridi hazırlayarak Orta Asya’dan günümüze Türk devletlerini göstererek önemli olayların tespiti.
    17- Asya Hun Kök Türk, Uygur, Karahanlı, Gazneli ve Büyük Selçuklu Devletlerinden birini seçerek, seçtiğiniz devletin coğrafi, ekonomik, siyasal ve kültürel özelliklerini içeren bir kitapçık hazırlanması.
    18-Feodalizmin özelliklerini ve gelişimini anlatan bir senaryo hazırlanarak oynanması. İnsan hakları açısından (ders kitabının) s. 154’teki resmin değerlendirilmesi.
    19-İnternetin yaşamımıza olumlu ve olumsuz etileri.
    18-Nanoteknoloji Kurumu hakkında bir kitapçık hazırlanması.
     
  3. 96nur96

    96nur96 Yeni Üye Üye

    Katılım:
    22 Şubat 2009
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    ;Dhey
     
  4. ooke

    ooke Yeni Üye Üye

    Katılım:
    5 Mart 2009
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    asd
     
  5. mansur

    mansur Yeni Üye Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2009
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    benim performans ödevim içinde yok :mad:
     
  6. sosyalci zeyno

    sosyalci zeyno Yeni Üye Üye

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    hello tatlı
     
  7. goldness01

    goldness01 Yeni Üye Üye

    Katılım:
    23 Mart 2009
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    burası öğretmenler icin biraz saygı lütfen :-\
     
  8. ensar1996

    ensar1996 Yeni Üye Üye

    Katılım:
    25 Mart 2009
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri
     
  9. -comel-

    -comel- Yeni Üye Üye

    Katılım:
    26 Mart 2009
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    çok güzel olmuş hazırladığınız için teşekkürler :)
     
  10. merve yurt

    merve yurt Yeni Üye Üye

    Katılım:
    12 Nisan 2009
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    ??? :'(tamam benim ödewim içinde ama arastırınca bulamıyorum ................
     
  11. crazy-_-gizem

    crazy-_-gizem Yeni Üye Üye

    Katılım:
    12 Nisan 2009
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    tmm anladım:)
     
  12. dance78

    dance78 Yeni Üye Üye

    Katılım:
    13 Nisan 2009
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    Teknolojik bir buluşu (bilgisayar, telefon, televizyon) ele alarak bu buluşun sosyal bilimlerin gelişmesine nasıl katkı sağlayacağını araştırınız.
    bunu bulamıyorum nasıl bulacağız yardım lütfen
     
  13. eyyuphan

    eyyuphan Yeni Üye Üye

    Katılım:
    14 Nisan 2009
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    Tohumdan fidana yolculuk
     
  14. hafize

    hafize Yeni Üye Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2009
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    ben cevaplarını bulamadım soruları deil ;D
     
  15. hunal67

    hunal67 Yeni Üye Üye

    Katılım:
    3 Kasım 2009
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    slm. ispanya türkiye ingiltere ve fransanın yeme içme giyinme ve yerleşim özellikleri çok acele yardım.
     
  16. mav1s

    mav1s Yeni Üye Üye

    Katılım:
    11 Kasım 2009
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    9- Gruplandırılmış ülkelerden istediğiniz bir ülkeyi seçerek bu ülke insanlarının yeme, içme, giyinme yerleşim özelliklerini inceleyerek o ülkenin iklim özelliklerini tanıtan bir rapor hazırlayın.
    I. Grup: Brezilya, Kongo, Endonezya, Malezya
    II. Grup:Kanada, Norveç, İsveç, Fillandiya. BU KONUYLA İLGİLİ ÖDEVİ BULAMIYORUM
     
  17. ahmeet

    ahmeet Yeni Üye Üye

    Katılım:
    19 Kasım 2009
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    siz bu siteyi nasıl kullanıyorsunuz anlamadım
    ,
     
  18. sago_kolo

    sago_kolo Yeni Üye Üye

    Katılım:
    29 Kasım 2009
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    iyide bunların cvbını bn göremiyoruum yha of :-\
     
  19. hazal nurgül

    hazal nurgül Yeni Üye Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2009
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    :mad: bulamıyorummmm
     
  20. xemir

    xemir Yeni Üye Üye

    Katılım:
    3 Aralık 2009
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    6. Sınıf Performans Ödevleri

    9- Gruplandırılmış ülkelerden istediğiniz bir ülkeyi seçerek bu ülke insanlarının yeme, içme, giyinme yerleşim özelliklerini inceleyerek o ülkenin iklim özelliklerini tanıtan bir rapor hazırlayın.
    I. Grup: Brezilya, Kongo, Endonezya, Malezya
    II. Grup:Kanada, Norveç, İsveç, Fillandiya.
    III. Grup: İspanya, Türkiye, İngiltere.
    KONUYLA İLGİLİ ÖDEVİ BULAMIYORUM.
     
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş