www.devo.com.tr adresinde öğretmenler gününe özel eğitim materyallerinde çeşitli indirimler vardır.

Merhaba Ziyaretçi

testkutusu

2008 Haziran Dönemi TRT4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

'Seminer Çalışmaları' forumunda Performans tarafından 18 Haziran 2008 tarihinde açılan konu

  1. Performans

    Performans Çalışkan Üye Üye

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    1,561
    Alınan Beğeniler:
    11
    Ödül Puanları:
    38
    16.06.2008 PAZARTESİ
    KONU:E-Okul
    Konuk:Nizami AKTÜRK

    Programda e-okul sisteminin kullanılışı ve yararları ile ilgili bilgiler verildi. Sistemin öğretmen,öğrenci ve veliler açısından getirdiği kolaylıklar vurgulandı.
    Sistem sayesinde öğretmenlerin evrak yükünün azaltıldığı, internet üzerinden öğrencilere ait bütün bilgilerin kaydedilip saklanabildiği anlatıldı.
    Sistemle ilgili aksaklıkların giderilmeye çalışıldığı gelecek yıllarda sistemin daha verimli olacağına değinildi.


    17.06.2008 Pazartesi TRT4 Mesleki Eğitim


    18.06.2008 Salı TRT4 Mesleki Eğitim
    alıntıdır


    4.GÜN(20 Haziran 2008 Perşembe)
      KONU: Yaz tatilini verimli değerlendirme.
    KONUK: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri PDR Ana Bilim Dalı Başkanı
    Prof. Dr. Yaşar ÖZBAY
    Sınavlarında olduğu hareketli bir yaz dönemine giriyoruz. Siz tatille hareketli sınav döneminin olduğu bu dönemi nasıl düşünüyorsunuz?
    Tatil Milli Eğitim tarafından takvimleştirilmiş sürecin dışında kalan süreç olarak tanımlayabiliriz. Öğrencilerin bir üst döneme yönelik ÖSS,OKS,SBS sınavları var.Tabi ki o anlamda tatil diyemeyiz ;ama genel anlamda genellikle değerlendirilecek zamandır.
    Tatil boş zaman mı?  
    Göreceli bir kavram tatil . İnsanın dört temel ihtiyacı var.Tatili daha çok psikolojik ihtiyaç olarak değerlendirebiliriz.Yemenin, içmenin dışında  çocuğun bu dönemi özgürlük olarak farklı boyutta yaşaması gerekiyor.Çocuğun eğlenmesi sadece boş zaman değil.Bu dönemde çocuk eğlenirken öğrenebilir de.Bu anlamda İhtiyaçlarını ne kadar giderebiliyorsak o kadar amacına ulaşır.
    Tatilde ne yapılacağının planlanması gerekir mi ? Nasıl bir plan yapmalıyız? Hayatımızın büyük bir bölümü planlı olmalı.Bu planlama yaz tatili konusunda da olursa, günü gününe olursa pek sağlıklı olmaz,amacına ulaşamaz.Tamamen de plansız olmamalıyız.Planlı ama plansızlığa da açık olmak lazım.Rutin hayatın dışına da çıkabilmek lazım.Tatili çocuklarla beraber planlamak gerekir.Planlarken çocuğu dahil etmek ,onun görüşünü sormak gerekir. Bu da çocuğun  ailenin bir parçası olduğunu hissetmesi anlamına gelir.Çocuk tatil konusunda görüş dile getirmeyi bilir bilmez,düşünür düşünmez .Önemli değil.Önemli olan onun görüşünü almak.
    Bazı aileler saat 10:00 ile 12:00 arasında öğrendiklerini tekrarla ağustosta da gelecek yılın derslerine hazırlan, diyebiliyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
    Sınavlara yönelik çalışmalar olabilir.Artık o kadar çok sınıfımız var ki sınava giren .Toplum olarak çocuklara bu kadar yüklenmek istemiyoruz.SBS ye ya da diğer sınavlara girecek olan çocuklar sorumluluklarını alıp çalışıyorlar.8 ay okula gitmek çocuğu yoruyor. Tatil konusunu iyi planlamak çocuğun neye ihtiyacının olduğunu bilmek gerekiyor.Tatilde sürekli çalış demek pek iyi olmaz. Çocuğa dinlenme fırsatı tanımak lazım.Çoğu ailenin de böyle davrandığını düşünüyorum.
    Bir de hayat şartları var tabi.Anne babanın da tatili varsa çocuğuyla birlikte plan yapabilir.Çalışan anne baba için bu durum zor tabi.
      Anne baba tatil konusunda nasıl bir öneri getirmeli?Nasıl yönlendirmeli ?
      Çocuğun ihtiyaçları göz önünde bulundurulmalı.Boş zamanlarında yaptığı etkinlikler ipucu verebilir.Kitap okumakla mı,sanatsal etkinliklere katılmakla mı yoksa akrabaların yanında olmakla mı çocuk gençse arkadaşlarıyla bir arada olmakla mı daha çok mutlu olacağını belli eder.Ayrıca bu konuda okuldaki öğretmenlerinden  ve rehberlik servisinden de görüş alınabilir.Bunun yanında ailenin ihtiyaçları ve bunu karşılayabilme durumu önemli tabi.Her çocuk farklıdır.Hepsi aynı şeyden hoşlanmaz.Bazıları da ders çalışmak isteyebilir.Çocukların sesini dinlemek gerekir bence.Onların görüşünü almak onları en çok mutlu edecek şeydir.
      Aile koşullarımız,yaşadığımız yer farklı.Çalışan anne ve babaların çocukları tatil ihtiyaçlarını nasıl görecek?
    Çocuk demek oyun demek.Oyun onun gelişimini harmanlayan bir dönem.Çocuğun eğlenmek ihtiyacını göz ardı etmeyelim.Yasaların izin verdiği çocukların çalışmalarına ben karşı değilim.Hayatı yakından tanıyıp ailesinin yaşadığı zorlukları gören çocukların daha iyi geliştiklerine inanıyorum.Yani çocuk çalışarak sorumluluk alıyor ve ailesine katkıda bulunuyor.Ayrıca çocuk nelere yeteneğinin olduğunu fark ediyor ve gelecekteki meslek seçimini de bu durum etkiliyor.
    Çalışan anne ve babaların çocuklarına çocuğun beceri ve yetenekleri doğrultusunda olan ,zevk alıp eğlenebileceği yaz okulları uygun olabilir.Bence yaz okullarında verilen yüzme olsun sanat anlamında her şeyin okullarda da verilebilmesini isterdim.
    Bazen bu okullarda çocuğu sıkabiliyor.Birinci yıl yaz okuluna giden çocuk ikinci yıl gitmek istemeyebiliyor.
    Yaz okulu içi tamamen okullaştırılmışsa,oyun ve eğlenceye de  yeterince yer ayrılmıyorsa çocuk gitmek istemez.Yaz okullarının içeriğine ve çocuğun eğlenebilmesine bağlı zevk alması.
      Bir de özürlü çocuklarımız var.Öncelikle bunların özür gurupları önemli.Hepsinin farklı özür gurupları var.Yaz tatilinde hem aileyi hem de çocuğu rahatlatacak etkinlikler olmalı.Çocuğun rahatlıkla hareket edebileceği ortamlar kurulmalı.Anne babayı aşan organizasyonlar gerekebilir.Özürlü çocukların kendi özgürlüklerini yaşayabilecekleri aktiviteler yapılmalı.
      Yaz tatili uzun. Bilgiler unutulmasın diye ödevler verilebilir. Fakat tüm tatili kapsamamalı. Kırsal kesimde bulunan çocuklar özgürlük ve eğlence konusunda daha geniş bir yelpazeye sahip.Belediyeler ya da okullar sayesinde doğudaki okullar batıdaki okulları,batıdaki okullar da doğudaki okulları görmeye gidebilirler.Bu çocuklar için eğlendirici olacaktır.
      Bütün çocuklarımıza iyi tatiller diliyorum

    5.GÜN:(20 Haziran 2008 Cuma)
    KONU: Okuma alışkanlığı
    KONUK: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sedat SEVER
    Niçin kitap okumamız gerekir?
    Kitap duygu ve düşüncenin aracıdır.Çocukta düşünsel gücün gelişmesini sağlar.Gelişim yaşam boyu süren,aşamalara bölünmüş süreçtir.Her aşama bir önceki aşamadan etkilenir.Öğrenmek yaşamın vazgeçilmez en temel uğraşıdır.
    Çocuk aslında doğduğu andan itibaren çevresiyle etkileşime girer.Öğrenmek için.O yüzden çocuğa bir  yaşından itibaren kitap okumaya  başlanmalıdır.Çocukların öğrenme istemlerini yanıtlamamız gerekir.Çocuğun öğrenme isteğini yazınsal ürünlerle yanıtlamalıyız.Bunlar  çocuğun dil ve anlam evrelerine uygun kitaplar olmalı.Öğrenme gereksinimini nitelikli sanatçılar tarafından sanatsal biçimde,sanatsal kurgularla  yazılmış kitaplarladesteklemeliyiz.Öğrenmegereksinimleribastırılmasın,desteklensin.
    Sürekli öğrenme istekleri uyarılsın.
    Piyasada çok sayıda kitap var.O kitapların içinden anne baba nasıl doğru kitabı seçecek?
      Her kitap nitelikli değildir.Türkçemizin anlatım gücünü gösteren kitaplar niteliklidir.Mesela “Ölçmeye Başlamak,Sayılar,Ben Bir Çizgiyim,Arkadaşım Gökyüzü” kitapları kavramları nesneleri görsel kimliğiyle ortaya koyan kitaplardandır.Okuma alışkanlığı ardışık bir olaydır.Anne ve babaların da yeni öğrenmelerin olduğu kitaplarla buluşma zamanının geldiğini  düşünüyorum.
    Bilişsel gelişim çocuğun dilsel gelişimini belirleyen temel bir etkendir.Dil sadece anlama anlatım aracı değildir.Dil düşünme aracıdır.Çocuğun kavramsal gelişimini destekleyen en önemli araç kitaptır.Okula gelen çocuk okuma bilmez;fakat doğduğu andan itibaren kavramsal gelişimi desteklenen çocuk daha iyi düşünür.Nitelikli kitaplarla desteklenen çocuğun kelime dağarcığı 4-5 yaşında 900 kelime olur.Çocuğu desteklemezseniz çocuk gerilemeye başlar.4-5 yaşlarında nitelikli, ,görsel metinlerle,renk ve çizginin olanaklarıyla insanı anlatan kitaplarla tanışmışsa, bilmecelerle, sayışmacalarla,tekerlemelerle desteklenmişse çocuk ilerde öykünün,romanın,şiirin kapısını da aralayacaktır.Düşünen,anlayan ,kendisini ifade edebilen bir birey olacaktır.Okul eğitiminde de başarılı olacaktır.
    6-12 yaş gurubunda okumayı öğrenirken hangi kitaplar saydığımız niteliklere sahip kitaplardır?
      6 yaşına geldiğinde çocuk kitaba karşı duyusal birikim oluşturmuş olmalı.Okulla birlikte çocuk aşina olduğu simgeleri adlandırmaya başlar.6 yaşına kadar bunları alırsa bundan sonra da eleştirel okuma becerisini kazanacaktır.Eleştirel okumayla çocuk duygu ve düşüncelerine bağlı olarak yaşamını yönlendirecek birikime sahip olacak demektir.Çocukların kendilerini tanımaları,kendilerini başkalarıyla karşılaştırmaları ve özdeşim kurmaları için kitapla tanışmaları lazım.Ayrıca yaşamda karşılaşacakları sorunların çözümlerini  sezinletici dönütlerle  bulmaları gerekir.Çocuğun yaşama, insana yönelik özlemlerini yanıtlamalıyız.
    Okul türü öğrenme kuramsal araçlıdır.Kurallar tartışılmaz,doğrudur.Oysa kitaplar çocuğun dünyasına yapılan gezilerdir.Yaşamı ve insanı anlatır.Hiçbir yazınsal metin düz bir okumayla anlaşılamaz.Yazınsal nitelikli kitaplarda herkes kendi zihninin çapında farklı tatlar alır.Kitap belleğin,yüreğin eğitim sürecidir.Yine hiçbir Edebiyat kitabı çocuğa ders verircesine ,parmak sallarcasına doğruyu aktarmaz.Doğruyu bulma konusunda çocuğu yönlendirir.Çocuk kendisi doğruyu bulur.Keşfeder. Kitap kültürüyle yetişmiş bir çocuk televizyonu ,bilgisayarı amacına göre kullanır.Seçicidir.Çünkü çocuğun merakını ,ihtiyacını uygun şekilde doldurmazsanız çocuk şiddet eğilimli programlara ya da oyunlara yönelecek,kendini geliştirmeyecek körelecektir.Bu konuda anne ve babaların çok duyarlı olmaları gerekir.
      Farklı yaşlara göre uygun olan kitapları nereden bulacağız?
      Anadolu Üniversitesinin yayınlamış olduğu “ilköğretimde Çocuk Edebiyatı
    ve Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı” kitaplarında uygun kitapların adları var. Çocuklara Türkçeyi tanıtmak ,güzel kullanımını sağlamak istiyoruz. Duygu ve düşüncelerini aktarmasını istiyoruz. Kitap bütün bunları yapmada kullanılacak en doğru ,en iyi araçtır.
      Kitaplar Türkçe’nin anlatım olanaklarıyla kurgulanmalıdır.Yabancı sözcükler olmamalıdır.Duru ve içten bir dille yazılmalıdır.Görsellik olmalıdır.Konular çocuğa göre olmalıdır. Karma bir dille Edebiyat olmaz.
    Okullarımızda düzenlenen okuma saatlerinin  okuma kültürünün oluşmasına     katkıları  vardır.
    Sonuç olarak herkesin yaşama sevinciyle dolması için başvuracağı en etkin araç kitaptır.
     
  2. Sihirli Keman

    Sihirli Keman Üye Üye

    Katılım:
    8 Şubat 2008
    Mesaj:
    14
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    2008 Haziran Dönemi Trt4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

    programı izleyememiştim çok teşekkürler...
     
  3. yalcinsahi

    yalcinsahi Yeni Üye Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2008
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    2008 Haziran Dönemi Trt4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

    meslektaşıma teşekkür ederim.çalışmalarında başarılar dilerim
     
  4. cherryberryblue

    cherryberryblue Yeni Üye Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2008
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    2008 Haziran Dönemi Trt4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

    teşekkürler çok makbule geçti...Çarşamba gününe ait rapor varsa ekleyebilir misiniz zahmet olmazsa
     
  5. cherryberryblue

    cherryberryblue Yeni Üye Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2008
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    2008 Haziran Dönemi Trt4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

    16.06.2008 pazartesi gününe ait rapor varsa ekleyebilirmisiniz.
    sitede mevcut olanlar:
    17.08.2008 salı
    18.08.2008 çarşamba

    yadımcı olabilirseniz çok sevinirim...
     
  6. aliye6

    aliye6 Yeni Üye Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2008
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    2008 Haziran Dönemi Trt4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

    Gerçekten teşekkür ederiz çok makbule geçti. devamını da bekleriz. Çok sağolun. Emeği geçenlere teşekkür ederiz.
     
  7. aylaa

    aylaa Üye Üye

    Katılım:
    13 Eylül 2007
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    2008 Haziran Dönemi Trt4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

    başka seminere katıldığım için izleyememiştim
    çok teşekkür ederim ellrinize ve emeklerinize sağlık
     
  8. Asparuh

    Asparuh Yeni Üye Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2007
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
  9. dark_angel

    dark_angel Üye Üye

    Katılım:
    22 Mart 2007
    Mesaj:
    9
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    2008 Haziran Dönemi Trt4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

    tşklr
     
  10. haydarersin

    haydarersin Yeni Üye Üye

    Katılım:
    20 Haziran 2008
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    2008 Haziran Dönemi Trt4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

    arkadaşlar salı çarşamba perşembe cuma tamam herhalde galiba herkesin pazartesi toplantısı vardı o güne toplantı yazıp geçeceğiz herhalde
     
  11. tibetli

    tibetli Çalışkan Üye Üye

    Katılım:
    22 Mart 2007
    Mesaj:
    120
    Alınan Beğeniler:
    2
    Ödül Puanları:
    18
    2008 Haziran Dönemi Trt4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

    :)
     
  12. tragedy

    tragedy Yeni Üye Üye

    Katılım:
    21 Haziran 2008
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    2008 Haziran Dönemi Trt4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

    16.06.2008 PAZARTESİ
    KONU:E-Okul
    Konuk:Nizami AKTÜRK

    Programda e-okul sisteminin kullanılışı ve yararları ile ilgili bilgiler verildi. Sistemin öğretmen, öğrenci ve veliler açısından getirdiği kolaylıklar vurgulandı.
    Sistem sayesinde öğretmenlerin evrak yükünün azaltıldığı, internet üzerinden öğrencilere ait bütün bilgilerin kaydedilip saklanabildiği anlatıldı.
    Sistemle ilgili aksaklıkların giderilmeye çalışıldığı gelecek yıllarda sistemin daha verimli olacağına değinildi.



    17. 06. 2008 Salı
    Konu: Mesleki Teknik Eğitim
    Konuk: MEB Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürü Hüseyin ACIR

    Tarım, inşaat, endüstri sektörlerinde mesleki ve teknik eğitimi Erkek Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü üstlenmiştir.

    Mesleki ve teknik eğitim iç içe olan kavramlardır. Hem ulusal hem de evrensel boyutta aynı anlam ifade ederler. Mesleki eğitim ulusal, teknik eğitim ise tarım, inşaat, endüstri alanlarını ifade etmektedir.

    Mesleki ve teknik eğitimde son 5 yılda öğrenci sayısı artmıştır. Mesleki ve teknik eğitimi özendirmek amacı ile 4207 sayılı kanunla değişiklik yapılmıştır. Fiziki alt yapı, kalite, yönlendirme, eğitimin geliştirmesi ve artırılması hedefleniştir. Askeri okullar ve polis okulları kendi kurumları bünyesinde bırakılarak, daha önce MEB bünyesinde olamayan okular da MEB bünyesine alınmıştır. Bu okular donanım, alt yapı ve öğretmen eğitim durumu sil baştan değiştirilmiştir. 2002 yılında 2 büyük proje oluşturulmuş ve AB fonlarından destek alınmıştır. Ayrıca bu okullarda çalışan öğretmenler AB projeleri kapsamında hizmet içi eğitimden geçirilmiştir. Okulların da donanımları yenilenmiştir Amacına ulaştığı için tüm okullarda uygulanmaya başlanmıştır. Çeşitli anketler uygulanarak AB standartlarına uygun hale getirilmiştir.

    Mesleki eğitim 4 yıla çıkarılarak, uzmanlık alanları oluşturulmuştur. 9. sınıfa kadar normal liselerdeki dersler işlenmektedir. 9. sınıfın sonu ve 10. sınıfta meslek liselerinden düz liseye, düz liselerden meslek liselerine yatay ve dikey geçiş hakkı vardır. Bu uygulamalar 2004 yılında 145 pilot okulda başlatılmıştır. 42 alan, 197 dalda uzmanlıklar oluşturulmuştur. 5700 modül oluşturulmuştur(modül: bir mesleğin tam öğrenilebilmesi için basamak basamak oluşturulan derslerin her birine denir.). Bu modüllerin 5000’i yazılmış, 700’ü yazım aşamasındadır. Bir modül öğrenilince bir üst modüle geçilerek o ders veya alandan başarılı olunmaktadır. Böylece uzmanlık alanları oluşmaktadır.

    Sertifikalar işe girmede alternatif olacaktır. Son zamanlarda öğrenciler iş olanağının fazla olması nedeniyle bilişim alanlarına yönelmişlerdir. Bu alandaki en büyük sorun katsayıdır.

    Anadolu Meteoroloji Meslek Liseleri : Bu okullar sınırlı sayıda öğrenci almaktadır.Bu okulların istihdam sorunu yoktur. Bu okulları bitirenler askeri ve sivil hava alanlarında, hava tahminlerinin yapıldığı analiz ve bilgi işlem alanlarında teknisyen olarak çalışmaktadırlar. KPSS’ye girerek işe girebilmektedirler.

    Endüstri otomasyon alanı: Japonya - Türkiye’nin işbirliği ile makine, bilgisayar, elektrik,elektronik gibi 4 alan açılarak oluşturulmuştur. Günümüzde her şey otomasyona dayalı olduğu için öğrenciler kolaylıkla iş bulabilmektedirler. Bu alanlar SBS ile öğrenci almaktadır. Bu alanları seçen öğrencilerin alan değiştirme hakkı vardır. Bu kurumlarda karma eğitime devam edilmektedir.
    Programda çeşitli EML VE ETL okulları tanıtıldı. Bu okullarda öğrenim gören gençlerle konuşuldu.Gençler meslek liselerini tercih etme sebepleri hakkında bilgi verdiler.

    Ankara Keçiören EML Biomedikal bölümü ve Altındağ İskitler EML Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri bölümü öğretmen ve öğrencileri ile görüşüldü. Öğrencilerin uygulama yaparak öğrenmelerinin öneminden bahsedildi.
    Görüşülen meslek liselerinin öğretmenlerinin görüşleri özetle:

    “Meslek elemanlarının alana yönelik bilinçli bir eğitimle yetiştirilmesi hedef alınıyor.Uzman birer teknisyen olarak yetiştirilmeleri hedefleniyor. Meslekte ara eleman yetiştirmek çok önemli. Piyasanın ihtiyacı olan şey, nitelikli elemanlardır. Meslek liselerinde öğrencilerin daha çok uygulama yaparak öğrenmesi meslekte kaliteyi artırıyor.”

    18 Haziran 2008 Çarşamba
    Konuk: Millî Eğitim Bakanı Doç. Dr. Hüseyin ÇELİK

    Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in katıldığı programda meslek liselerinin önemi, mesleki ve teknik eğitim ile ilgili gelişmelere yer verildi.

    Programa telefonla katılan konuklardan meslek liselerinin programının ağır olduğu, ihtiyaca cevap vermediği şeklinde yapılan eleştirilere cevap verildi.

    Meslek liselerinde mesleğe yönelik müfredat uygulandığı, sektörlerin ihtiyacını karşılayacak şekilde uygulamalı eğitime yer verildiği belirtildi. Türkiye’de halen 600–650 civarında meslek yüksekokulu bulunduğu ve buralarda bölge potansiyeline göre eğitim yapıldığına dikkat çekildi.

    Turkcell’in sponsorluğunda “Gönül Köprüsü Projesi” kapsamında Doğu ve Güney Doğu Anadolu Bölgelerinden 80.000, batıdan 20.000 öğrenci doğuya ağaç dikeceği anlatıldı.

    Eskişehir Demiryolu Meslek Lisesi’nden görüntülere yer verildikten sonra ülkemizde demiryolu sektörünün önemi vurgulandı.

    İstihdam paketi ile ilgili bilgiler verildi. Bu pakete yönelik olarak meslek yüksekokulları açıldığı ve kalifiye eleman yetiştirilmeye çalışıldığı vurgulandı.Açılan kurslarda diplomadan ziyade sertifikalar verildiği ve meslek sahibi olmaya yönelik eğitimin ağırlıklı olduğu açıklandı.

    Ayrıca 2007-2008 Eğitim-Öğretim Yılı hakkında genel değerlendirme yapıldı. Sözleşmeli öğretmenlerin durumu konuşuldu. Orta Öğretimde Ders Geçme Yönetmeliği hakkında bilgi verildi.
     
  13. mrmim

    mrmim Yeni Üye Üye

    Katılım:
    24 Haziran 2008
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    2008 Haziran Dönemi Trt4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

    tamamı word formatında...
     

    Ekli dosyalar:

  14. m80baldemir

    m80baldemir Üye Üye

    Katılım:
    1 Mart 2008
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    2008 Haziran Dönemi Trt4 Gelecek Egt. Gelecek Programının Değerlendirme Raporu

    ARKADAŞLAR TRT4 2008 HAZİRAN MESLEKİ EĞİTİM TAM RAPORU
     

    Ekli dosyalar:

Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş