• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ Yazılı Çözüm Örnekleri
    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Cevapları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 41)​

PERFORMANS GÖREVİ

Adı
: Sosyal Sorumluluk Projesi
Amacı: Sosyal sorumluluk proje fikirleri üretme
Beceri: Sosyal katılım
Süre: 2 ders saati
Malzemeler: Broşür ve dijital tanıtım materyalleri.

Yönerge:

• Sosyal sorumluluk projesi hazırlamak için öğretmeniniz rehberliğinde beş grup oluşturunuz.
• Gruplar için “yönetici, ihtiyaç saptama, kaynak belirleyici, kampanya sorumlusu, faaliyet yürütücüsü” görevlerinden birini seçiniz.
• Çocuklar, yaşlılar veya okullara yönelik sosyal sorumluluk projesi hazırlamak amacıyla MEB’e bağlı kurum ve kuruluşlar tarafından yapılmış örnek projeleri inceleyiniz.
• Bu incelemeler ve deneyimlerden yola çıkarak proje fikirleri üretiniz.
• Ortaya çıkan fikirleri sınıf içinde müzakere ediniz.
• Üretilen fikirlerin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyiniz. ”Güçlü ve zayıf yönler” tablosunu doldurunuz.
• Fikirlerin zayıf yönlerini güçlendirmek için grup üyelerinizle alternatif çözümler geliştiriniz.
• Fikir alışverişi süreciniz kontrol listesi ile değerlendirilecektir.
• Ortaya çıkan fikirlerden birini sınıfın ortak kararıyla seçiniz ve uygulamak üzere tasarıya dönüştürünüz.
• Tasarıyı veli ve okul idaresi gözetiminde bir sosyal sorumluluk projesi olarak etkinliğe dönüştürünüz.



• Grubunuzun çalışma sürecini yansıtan ve faaliyetlerini tanıtan sosyal medya panosu, broşür veya video hazırlayınız ve bunları okul içinde paylaşınız.
• Çalışmalarınızı varsa okul gazetesinde yayımlayınız.
• Proje süreci analitik dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilecektir.


  • Cevap:
Sosyal Sorumluluk Projesi Önerisi:

Proje Adı:
“Kitap ve Kırtasiye Desteği”

Amacı: İhtiyaç sahibi okullara kitap ve kırtasiye desteği sağlamak.

Görevler:

  • Yönetici: Projenin planlanmasını ve yürütülmesini koordine eder.
  • İhtiyaç Saptama: İhtiyaç sahibi okulları belirler.
  • Kaynak Belirleyici: Kırtasiye, kitap ve kaynak sağlayıcıları tespit eder.
  • Kampanya Sorumlusu: Yardım kampanyasını organize eder.
  • Faaliyet Yürütücüsü: Toplanan yardımların dağıtımını sağlar.
Güçlü Yönleri: Toplumda dayanışmayı artırır ve eğitimde fırsat eşitliğine katkı sağlar.

Zayıf Yönleri: Yeterli bağış toplanmaması veya lojistik sorunlar yaşanması.

Bu proje, okul gazetesinde yayımlanabilir ve sosyal medya ile duyurulabilir.
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 42​

Soru: Fransız İhtilali ve Sanayi İnkılabı’nın Birinci Dünya Savaşı’nın başlamasında ne gibi etkileri olmuştur? Açıklayınız.

  • Cevap: Fransız İhtilali, milliyetçilik ve özgürlük fikirlerini yayarak devletler arasında çatışmalara yol açtı. Sanayi İnkılabı ise sömürgecilik yarışını artırdı. Bu durum Birinci Dünya Savaşı’nın çıkmasına zemin hazırladı.
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 44​



Soru: 1) Metne göre İngiltere ve Fransa, olası bir savaşta neden Osmanlı Devleti’ni yanlarına almak istememiştir?

  • Cevap: Çünkü Osmanlı Devleti’nin zayıf olduğunu, çıkacak bir savaşta yıkılacağını düşündüler.
Soru: 2) Osmanlı Devleti’nin Birinci Dünya Savaşı’na katılmasında hangi faktörler etkili olmuştur?

  • Cevap: Osmanlı’nın yalnız kalmamak istemesi, Rusya’nın Boğazlar üzerindeki emelleri ve Almanya ile yapılan ittifak anlaşması etkili olmuştur.
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 45​



Tartışalım

Soru: Osmanlı Devleti’nin İttifak Devletleri blokunda yer almasıyla Birinci Dünya Savaşı’nın geniş alanlara yayılmasının nedenlerini arkadaşlarınızla tartışınız.


  • Cevap: Osmanlı, üç kıtada toprağı olan büyük bir devletti. Bu yüzden savaşa katılması, cephelerin sayısını artırdı ve savaşın geniş alanlara yayılmasına sebep oldu.

Etkinlik

Soru: Aşağıdaki ülke liderlerinin kendiniz olduğunu varsayarak soruları cevaplayınız.


  • Cevap:
Görsel 2.2: İngiltere Kralı V. George (Corç)
Savaşa neden girmeliyiz?

Sömürgelerimizi korumak ve Almanya’nın güçlenmesini engellemek için savaşa girmeliyiz.




Görsel 2.3: Almanya Kralı II. Wilhelm (Vilhelm)
Savaşa neden girmeliyiz?

Yeni sömürgeler kazanmak ve Avrupa’da üstünlüğümüzü göstermek için savaşa girmeliyiz.




Görsel 2.4: Rus Çarı II. Nikolay
Savaşa neden girmeliyiz?

Sıcak denizlere inmek ve Boğazlara sahip olmak için savaşa girmeliyiz.




Görsel 2.5: Osmanlı Padişahı V. Mehmed Reşad
Savaşa neden girmeliyiz?

Topraklarımızı korumak ve devletin dağılmasını önlemek için savaşa girmeliyiz.
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Ders Destek Yayınları Sayfa 46​

Soru: Birinci Dünya Savaşı’nda Mustafa Kemal’in savaştığı cepheler ve bu cephelerde elde ettiği başarılar hakkında bildiklerinizi açıklayınız.

  • Cevap: Mustafa Kemal, Çanakkale’de büyük zafer kazanarak düşmanı durdurdu. Kafkas Cephesi’nde Muş ve Bitlis’i düşmandan aldı. Suriye-Filistin Cephesi’nde ordunun düzenli geri çekilmesini sağladı.
 
Geri
Üst