Sosyal ve Kültürel Faaliyetlerin Değerlendirilmesi

zgn53

dalgınım ve yalnızım
Üye
Katılım
24 Ara 2007
Mesajlar
708
Puanları
28
Konum
Ankara
Sosyal Kültürel Ve Sanatsal Faaliyetlerin Değerlendirilmesi seminer konusu
 

Ekli dosyalar

  • sosyalkltrelsanatsalfaalyetlerndeerlendrlmes.zip
    13.9 KB · Görüntüleme: 531

zgn53

dalgınım ve yalnızım
Üye
Katılım
24 Ara 2007
Mesajlar
708
Puanları
28
Konum
Ankara
2013 – 2014 EĞİTİM ve ÖĞRETİM YILI
YILSONU SEMİNER ÇALIŞMASI
SOSYAL ve KÜLTÜREL, SANATSAL ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Okullarımız çevre ile sıcak iletişim kurmak için okul dergisi, halk oyunları, mezuniyet, panel, tartışma, bilgi yarışması, turnuva, yılsonu sergisi, tiyatro ve sene sonu açılış ve kapanış törenleri ile bayram kutlamalarına yer verilmelidir.
1. OKUL DERGİSİ: Her okul mutlaka yılda en az iki defa okul dergisi çıkartmalıdır. Okulda yapılan her türlü çalışmaların yer aldığı, % 90 öğrencilerin emekleriyle meydana gelecek bu okul dergileri yukarıda sıraladığımız tüm kurum ve kuruluşlara gönderilmelidir. Dergide emeği geçen ve adı bulunan öğrencilere, okulun öğretmen ve diğer çalışanlara öncelik tanınarak derginin dağıtımı planlanmalıdır. Çevrede bulunan diğer her kademedeki okullara da bu dergi gönderilmelidir.
2. HALK OYUNLARI EKİBİ: Yurdumuzun çeşitli yörelerine ait Halk Oyunları Ekibi okulda kurulmalı, okulun açılışında, kapanışında, resmi bayramlarda ekip okulu temsil etmelidir. Ayrıca çevrede yapılacak açılış ve törenlere ekip gönderilmeli, kulun reklamı canlı olarak yapılmalıdır.
3. MEZUNİYET TÖRENİ: Özellikle öğretim yılı sonunda yapılacak bir MEZUNİYET TÖRENİ, mezun olan öğrenciler ve velileri üzerinde unutulmaz etkiler bırakacaktır. Velilerin, çevrenin takdirini toplayacaktır.
4. PANEL – TARTIŞMA ve BİLGİYARIŞMALARI: Öğrencilerin hazırlayıp sundukları bu tür toplantılar, öğrencilerin kendilerini toplum karşısında ifade edebilmeleri açısından çok önemlidir. Bu tür etkinlikler okulun çevresinde bulunan resmi kurumlar ve sivil toplum kuruluşları üzerinde olumlu etkiler yaratmaktadır.
5. TURNUVALAR: Bahar aylarında düzenlenecek okul içi – okul dışı turnuvalar, öğrenci, öğretmen ve velilerde sportif etkinlik, başarıya koşma ve ekip ruhunu kazanmanın yanısıra aidiyetlik duygusunu da geliştirmektedir.
6. YILSONUSERGİSİ: Öğrencilerin el emeklerini anne babalarına bir sergi aracılığı ile göstermeleri onlar için çok önemlidir. Anne- babalar da bu sergilerde çocuklarının çalışmalarını görmekten büyük haz ve mutluluk duyarlar.
7. TİYATRO: Özellikle Liselerimizin yıl sonunda bir tiyatro oyununu sahneye koyması ve bunu protokole ve velilere sunması, izleyiciler üzerinde çok etkili olmaktadır.
8. OKULUN AÇILIŞ, KAPANIŞ TÖRENLERİ ve ULUSAL BAYRAMLAR: Her okul buna önem vermeli, yapacağı törenlere yukarıda sıralanan kurum ve kuruluşlar davet edilmelidir. Ulusal Bayramlara okul en yüksek derecede hazırlıklı katılmalı ya da törenler hazırlamalıdır. Bu törenler ve Ulusal Bayram Törenleri okulun, öğrenci ve öğretmenlerin çevre ile kaynaşmasını, çevrenin okulu daha iyi tanımasını sağlayacak ve okula çevrenin her türlü desteğini artıracaktır.
 
Üst