DERS : SOSYAL BİLGİLER
SINIF : 4
YAKLAŞIK SÜRE : 40 dk
ÖĞRENME ALANI : GRUPLAR, KURUMLAR, SOSYAL ÖRGÜTLER
ÜNİTE : HEP BİRLİKTE
TEMEL BECERİLER : Eleştirel düşünme, karar verme, sosyal katılım
KAZANIMLAR : Ön bilgi ve yaşantısını kullanarak çevresindeki belli başlı sosyal problemler ya da ihtiyaçlarla grup, kurum ve sosyal örgütleri ilişkilendirir.
Kendisi ile çevresindeki gruplar, kurumlar ve sosyal örgütler arasındaki etkileşime örnekler verir.
Okul yaşamında gerekli gördüğü eğitsel-sosyal etkinlikler önerir.
MATERYALLER : Öğrenci Çalışma Kağıdı, tahta veya döner levha.
Uygulama Önerisi:
1. Yaşadıkları çevrede varolan bir sorunu öğrencilerle birlikte belirleyerek, tahtaya yazabilirsiniz. (Varolan sorunlar hakkında elinizde önceden hazırladığınız bir liste bulunması sorun belirlenirken hem öğrenciye hem de size yol gösterecektir).
2. Sınıfınızı mevcut öğrenci sayısına göre iki veya üç gruba ayırabilirsiniz.
3. Grupları birbirinden bağımsız bir şekilde oturtun.
4. Hazırlanmış olan öğrenci çalışma kağıtlarını gruplara dağıtın. Ayrıca her grup fikirlerini tartışırken karalama olarak kullanacakları bir kağıt bulundurabilir.
5. Etkinliğin kurallarını açıklayın. Bunun için:
a. Fikirlerin olumlu-olumsuz, farklı- sıradan olarak değerlendirilmeyeceğini,
b. Serbest düşünmeleri ve fikir üretebilmeleri için uç noktaları da dikkate almaları gerektiğini,
c. Derste başka herhangi bir sorunun çözümünde verilmiş olan fikir ve uygulamaların geliştirilebileceğini, değiştirilebileceğini belirtin.
6. Öğrenci çalışma kağıtlarının fikir üretilmesi- çözüm bulunmasına yönelik olduğunu vurgulayın.
7. Her gruptan bir temsilcinin üretilen fikir ve çözümleri tahtaya veya döner levhaya yazmasını sağlayın.
8. Tahtaya yazılanları kontrol edin.
9. Hiçbir grubun fikir ve çözümleriyle alay edilmesine izin vermeyin.
10. Tüm yazılanları okuyun, benzer ya da binişik olanları birleştirerek numaralayın, ve sıralayın.
11. Belirlenen sorunun çözüm yollarını içeren ‘Sınıfımızın Önerileri’ başlıklı bir yazı oluşturup sınıfın veya okulun uygun olan bir panosuna asın.
Aşağıdaki ifadelerden değerlendirme amaçlı faydalanabilirsiniz.
1. Grupların, çalışırken, kendi içinde uyumlu olup-olmadıkları ve birbirlerinin fikirlerini saygıyla karşılayıp- karşılamadıkları.
2. Önerilen fikir ve çözüm yollarının sorunla tutarlı olup-olmadığı veya belirli bir mantık çerçevesinde olması.
GRUBUMUZUN ÖNERİLERİ
Grubumuzun Adı :
Grubumuzun Üyeleri :
1. Sorunun Tanımı:
2. Sorunu çözmek için ürettiğimiz tüm fikirler fikirler:
3. Sorunu çözebilmek için grup olarak yapabileceklerimizin dışında,yardım alabileceğimiz grup yada kurumlar:
4. Her çözüm yolunun olabilecek sonuçları ve yaratacağı etki:
5. Önerdiğimiz çözüm yollarını işlerliği – uygulanabilirliği açısından sırası:
SINIF : 4
YAKLAŞIK SÜRE : 40 dk
ÖĞRENME ALANI : GRUPLAR, KURUMLAR, SOSYAL ÖRGÜTLER
ÜNİTE : HEP BİRLİKTE
TEMEL BECERİLER : Eleştirel düşünme, karar verme, sosyal katılım
KAZANIMLAR : Ön bilgi ve yaşantısını kullanarak çevresindeki belli başlı sosyal problemler ya da ihtiyaçlarla grup, kurum ve sosyal örgütleri ilişkilendirir.
Kendisi ile çevresindeki gruplar, kurumlar ve sosyal örgütler arasındaki etkileşime örnekler verir.
Okul yaşamında gerekli gördüğü eğitsel-sosyal etkinlikler önerir.
MATERYALLER : Öğrenci Çalışma Kağıdı, tahta veya döner levha.
Uygulama Önerisi:
1. Yaşadıkları çevrede varolan bir sorunu öğrencilerle birlikte belirleyerek, tahtaya yazabilirsiniz. (Varolan sorunlar hakkında elinizde önceden hazırladığınız bir liste bulunması sorun belirlenirken hem öğrenciye hem de size yol gösterecektir).
2. Sınıfınızı mevcut öğrenci sayısına göre iki veya üç gruba ayırabilirsiniz.
3. Grupları birbirinden bağımsız bir şekilde oturtun.
4. Hazırlanmış olan öğrenci çalışma kağıtlarını gruplara dağıtın. Ayrıca her grup fikirlerini tartışırken karalama olarak kullanacakları bir kağıt bulundurabilir.
5. Etkinliğin kurallarını açıklayın. Bunun için:
a. Fikirlerin olumlu-olumsuz, farklı- sıradan olarak değerlendirilmeyeceğini,
b. Serbest düşünmeleri ve fikir üretebilmeleri için uç noktaları da dikkate almaları gerektiğini,
c. Derste başka herhangi bir sorunun çözümünde verilmiş olan fikir ve uygulamaların geliştirilebileceğini, değiştirilebileceğini belirtin.
6. Öğrenci çalışma kağıtlarının fikir üretilmesi- çözüm bulunmasına yönelik olduğunu vurgulayın.
7. Her gruptan bir temsilcinin üretilen fikir ve çözümleri tahtaya veya döner levhaya yazmasını sağlayın.
8. Tahtaya yazılanları kontrol edin.
9. Hiçbir grubun fikir ve çözümleriyle alay edilmesine izin vermeyin.
10. Tüm yazılanları okuyun, benzer ya da binişik olanları birleştirerek numaralayın, ve sıralayın.
11. Belirlenen sorunun çözüm yollarını içeren ‘Sınıfımızın Önerileri’ başlıklı bir yazı oluşturup sınıfın veya okulun uygun olan bir panosuna asın.
Aşağıdaki ifadelerden değerlendirme amaçlı faydalanabilirsiniz.
1. Grupların, çalışırken, kendi içinde uyumlu olup-olmadıkları ve birbirlerinin fikirlerini saygıyla karşılayıp- karşılamadıkları.
2. Önerilen fikir ve çözüm yollarının sorunla tutarlı olup-olmadığı veya belirli bir mantık çerçevesinde olması.
GRUBUMUZUN ÖNERİLERİ
Grubumuzun Adı :
Grubumuzun Üyeleri :
1. Sorunun Tanımı:
2. Sorunu çözmek için ürettiğimiz tüm fikirler fikirler:
3. Sorunu çözebilmek için grup olarak yapabileceklerimizin dışında,yardım alabileceğimiz grup yada kurumlar:
4. Her çözüm yolunun olabilecek sonuçları ve yaratacağı etki:
5. Önerdiğimiz çözüm yollarını işlerliği – uygulanabilirliği açısından sırası: