• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ Yazılı Çözüm Örnekleri
    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

MİLLÎ MÜCADELE DÖNEMİ’NDE DOĞU VE GÜNEY CEPHELERİ (Ders Kitabı 94-100) CEVAPLARI

MaArif Faruk

Çalışkan Üye
Üye
Katılım
13 Mar 2018
Mesajlar
427
Puanları
28
Yaş
20
Konum
izmir

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 94​

Soru: Sivil halkın bir savaş sırasında orduya sağlayabileceği katkılara iki örnek veriniz.

  • Cevap: Sivil halk, orduya lojistik destek sağlayabilir, yiyecek ve erzak temin edebilir. Ayrıca, istihbarat toplayarak düşman hareketleri hakkında bilgi verebilirler.

Soru: Millî Mücadele’nin Doğu ve Güney cephelerinde mücadele eden Türk kuvvetlerinin nasıl oluştuğunu araştırınız.

  • Cevap: Millî Mücadele’nin Doğu ve Güney cephelerinde Türk kuvvetleri, bölgedeki halkın desteğiyle kurulan Kuvâ-yi Millîye birliklerinden oluşmuştur. Daha sonra düzenli orduya katılmışlardır.
Soru: Ermeniler Doğu Anadolu’da Türk halkına şiddet uygulayarak neyi amaçlamışlardır? Açıklayınız.

  • Cevap: Ermeniler, Doğu Anadolu’da Türk halkına şiddet uygulayarak bağımsız bir devlet kurmayı ve bu bölgeleri ele geçirmeyi amaçlamışlardır.
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 95​

Soru: General Harbord Raporu’nun uluslararası kamuoyunda Millî Mücadele lehine olabilecek etkileri nelerdir? Açıklayınız.

  • Cevap: General Harbord Raporu, Türklerin haklı olduğunu ortaya koymuş ve uluslararası kamuoyunda Türk tarafına destek sağlamıştır. Ayrıca, ABD’nin Ermenistan mandasından vazgeçmesine neden olmuştur.
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 96​

Soru: Güney Cephesi’nde- ki halkın işgallere karşı direnmesi hangi özellikleriyle açıklanabilir?
  • Cevap: Güney Cephesi’ndeki halkın işgallere karşı direnişi, vatanseverlik, birlik ve beraberlik duygusuyla hareket etmeleri ve bağımsızlıklarına olan düşkünlükleriyle açıklanabilir.
Soru: Fransızlar ve Ermenilerin hangi davranışları Maraş halkının tepkisine ve işgale karşı direnmesine neden olmuştur? Açıklayınız.
  • Cevap: Fransızların Ermenilerle iş birliği yaparak halka baskı kurması, Türk bayrağını indirmeleri ve Ermenilerin Türklere saldırması Maraş halkının tepkisine ve direnişine neden olmuştur.
Soru: Maraş savunmasının manevi önderlerinden Ulu Cami imamı Rıdvan hoca hakkında bir sunu hazırlayınız ve hazırladığınız sunuyu sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.
  • Cevap:
Rıdvan Hoca ve Maraş Savunması Sunum Planı:

1. Giriş: Rıdvan Hoca’nın Kimliği ve Rolü
  • Rıdvan Hoca, Maraş’ta Ulu Cami’nin imamı olarak görev yapıyordu.
  • Manevi liderliği ile halkı işgale karşı birleştirmiştir.
2. Maraş’ın İşgali ve Tepkiler
  • Fransızlar ve Ermenilerin baskıcı ve hakaret dolu eylemleri halkta büyük tepki oluşturdu.
  • Rıdvan Hoca, bu süreçte halkı harekete geçiren en önemli manevi önderlerden biri oldu.
3. Camiden Verilen Cesaretlendirme Vaazları
  • Rıdvan Hoca, Ulu Cami’deki vaazlarıyla halkı bağımsızlık için mücadele etmeye çağırdı.
  • Bu vaazlar, halkın moralini güçlendirdi ve direnişin daha organize hale gelmesini sağladı.
4. Halkın Direnişi
  • Maraş halkı, kadın, erkek, yaşlı, çocuk demeden direnişe katıldı.
  • Bu direniş, 22 gün süren bir mücadele sonunda zaferle sonuçlandı.
5. Sonuç: Rıdvan Hoca’nın Manevi Liderliği
  • Rıdvan Hoca’nın önderliği halkı cesaretlendirmiş ve bağımsızlık mücadelesine büyük katkı sağlamıştır.
  • Maraş savunmasının başarısında önemli bir manevi rol oynamıştır.
6. Görseller ve Alıntılar
  • Rıdvan Hoca’nın camiden halkı bir araya getirdiği anları ve Maraş direnişi sırasında yaşanan olayları gösteren tarihi resimler ve alıntılar.
7. Kapanış
  • Rıdvan Hoca, sadece bir imam değil, bir halk kahramanı olarak anılmaya devam etmektedir.
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 97​

Soru: Urfa’yı işgal eden Fransızların Ermenilerle işbirliği yapması Urfa halkını nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.
  • Cevap: Urfa’yı işgal eden Fransızların Ermenilerle iş birliği yapması, Urfa halkını kızdırmış ve büyük bir tepkiye yol açmıştır. Bu iş birliği, halk arasında direniş ruhunu güçlendirmiş ve Fransızlara karşı Kuvâ-yı Millîye birliklerinin oluşturulmasına zemin hazırlamıştır.
 

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 98​

Soru: Urfa şehrine TBMM tarafından unvan verilmesi şehir halkında ne gibi duygular uyandırmış olabilir? Tartışınız.
  • Cevap: Urfa’ya TBMM tarafından “Şanlı” unvanının verilmesi, şehir halkında büyük bir gurur ve onur duygusu uyandırmıştır. Bu unvan, halkın gösterdiği kahramanlıkların takdir edilmesi olarak görülmüş ve onların bağımsızlık mücadelesine olan inançlarını daha da güçlendirmiştir.
Soru: Metni okuyunuz. Soruları cevaplayınız.

Ali Saip Bey, “Kuvâ-yı Millîye Kumandanı Namık” imzasıyla Fransızlara şu ültimatomu verdi:
“Asırlardan beri hür ve bağımsız yaşamış bir millet, istila ve esareti kabul edemez. Urfa’daki misafirliğinize daha fazla müsaade etmemize imkân yoktur. Antlaşmaya aykırı işgalinizi şiddetle reddeder, 24 saat içinde Urfa’yı terk ve tahliye etmediğiniz takdirde kesin hareketlere başvurulacağını ve dökülecek kanların sorumluluğunun size ait olacağını üzüntü ile bildiririz. Hristiyan vatandaşlarımızın her türlü hakkı korunacaktır. Urfa’yı boşaltmaya onay verdiğiniz takdirde sınırımızın dışına kadar serbestçe gidebileceğinizi temin ederiz.” Bu ültimatomu elinde beyaz bayrakla, Badıllı Aşireti’nden Mahmut adında bir savaşçı götürmüştü. (İsmail Özçelik, Millî Mücadele’de Güney Cephesi Urfa, s.164) (Kısaltılmıştır.)


Soru: Ali Saip Bey yöredeki Fransızlara misafir demekle ne anlatmak istemiş olabilir? Açıklayınız.
  • Cevap: Ali Saip Bey, Fransızlara “misafir” diyerek işgallerinin geçici olduğunu ve Urfa’da kalmalarına müsaade edilmeyeceğini belirtmek istemiştir. Bu ifade, Türk halkının bağımsızlığından ödün vermeyeceğini vurgulayan bir diplomatik üsluptur.
Soru: Ali Saip Bey’in yerinde olsaydınız nasıl bir ultimatom yazardınız? Açıklayınız.
  • Cevap: Ali Saip Bey’in yerinde olsaydım, ultimatomda şu şekilde ifade ederdim: “Türk halkı, bağımsızlığını ve özgürlüğünü her şeyden üstün tutar. İşgaliniz kabul edilemez ve 24 saat içinde şehrimizi terk etmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde, direnişimiz başlayacak ve bunun sorumluluğu tamamen size ait olacaktır.”
Soru: İşgalcilerin Akyol Cami’ndeki bayrağı indirmelerine halk neden tepki göstermiştir? Açıklayınız.
  • Cevap: İşgalcilerin Akyol Camii’ndeki Türk bayrağını indirmeleri, halkın bağımsızlığına ve milli değerlerine yapılan bir hakaret olarak görülmüştür. Bayrak, bağımsızlığın ve vatanın sembolü olduğu için bu eylem halkta büyük bir öfke ve direniş duygusu uyandırmıştır.
 
Geri
Üst