• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ Yazılı Çözüm Örnekleri
    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

İçerik ve Süreçte Farklılaştırmaya Yönelik Etkinlik Planı Örneği Hazırlama

MaArif Faruk

Çalışkan Üye
Üye
Katılım
13 Mar 2018
Mesajlar
1,058
Puanları
48
Yaş
20
Konum
izmir

ETKİNLİK PLANI

Ders: Sosyal Bilgiler
Sınıf Düzeyi: 6. Sınıf
Ünite / Konu: Üretim, Dağıtım ve Tüketim – Ekonomik Faaliyetler
Süre: 1 ders saati (40 dakika)
Kazanım: Öğrenci, yaşadığı çevredeki ekonomik faaliyetleri ayırt eder ve örneklerle açıklar.

FARKLILAŞTIRMA BOYUTLARI

BoyutUygulama TürüAçıklama
İçerikHazırbulunuşluk düzeyine göre farklılaştırmaÖğrencilere üç farklı bilgi düzeyinde tanıtım metinleri sunulacaktır. (Temel, orta, ileri seviye)
SüreçÖğrenme stiline ve ilgiye göre farklılaştırmaÖğrenciler istedikleri istasyon etkinliğini seçerek sürece dahil olabilecekler.

ETKİNLİK ADI:

"Benim Şehrim – Benim Ekonomim"

Etkinlik Açıklaması:

A. Giriş (5 dakika):

Öğrencilere yaşadıkları şehirde gözlemledikleri meslek grupları ve üretim faaliyetleri sorularak beyin fırtınası yapılır.

B. İçeriğin Farklılaştırılması (10 dakika):

Öğrenciler, kendi hazırbulunuşluk düzeylerine göre hazırlanan tanıtıcı metinlerden birini seçer:
  • 1. Seviye (Temel): Görsellerle desteklenmiş, kısa ve sade metin
  • 2. Seviye (Orta): Ekonomik faaliyet türlerinin tanımlandığı açıklayıcı metin
  • 3. Seviye (İleri): Ekonomik faaliyetlerin birbirleriyle ilişkisini anlatan detaylı metin

C. Sürecin Farklılaştırılması – İstasyon Etkinlikleri (20 dakika):

Öğrenciler öğrenme stillerine veya ilgilerine göre 3 istasyondan birini seçer:
  1. Görsel İstasyon – “Ekonomik Haritam”
    • Harita üzerine tarım, sanayi ve hizmet faaliyetlerini ikonlarla yerleştirir.
  2. Sözel İstasyon – “Ekonomik Günlük”
    • Yaşadığı yerdeki bir meslek grubunun bir gününü günlük şeklinde yazar.
  3. İşitsel / Sosyal İstasyon – “Mini Röportaj”
    • Kurgusal olarak anne/baba veya esnafla yapılmış bir röportajı yazar ve sınıfla paylaşır.

D. Paylaşım ve Değerlendirme (5 dakika):

Her gruptan gönüllü öğrenciler çalışmalarını sınıfla paylaşır.
Öğretmen, bireysel geri bildirim sağlar ve rubrik ile gelişimi değerlendirir.

KULLANILAN MATERYALLER:

  • Seviyelere uygun metinler
  • Harita şablonu, ikon kartları
  • Renkli kalemler, yazı kağıtları
  • Rubrik ve öz değerlendirme formu

DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ:

  • Öğretmen gözlem formu
  • Öğrenci öz değerlendirmesi
  • Rubrik (içerik doğruluğu, yaratıcılık, özgünlük kriterlerine göre)
 
Geri
Üst