• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İçerik Çerçevesi

erkanisanmaz

Site Yöneticisi
Yönetici
Admin
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
9,289
Puanları
683
Yaş
49
Konum
Denizli
Web sitesi
www.sosyalbilgiler.biz
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı’nın içerik çerçevesi bölümünde ünite kapsamında ele alınacak konulara yer verilmiştir. Bu içerik; olay, durum, kişi, kurum ve fikirler ile olgu, kavram, genelleme ve kuram gibi bilgi türlerinden oluşturulmuştur. Program kapsamında verilmesi amaçlanan içerik, öğrenme çıktısından bağımsız kapsamı muallak bilgi yığını olarak sunulmamış, bu kapsam öğretme-öğrenme yaşantıları bölümünde netleştirilmiş ayrıca içeriğin kazandırılmasına yönelik uygun yöntem ve materyal önerilerine yer verilmiştir.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı’nın içerik çerçevesi oluşturulurken tarih eğitimi alanındaki yeni gelişmeler, öğretmenlerden gelen dönütler ve Maarif Modeli beceriler çerçevesi ile uyum esas alınmıştır. Programda siyasi ve askerî tarihle beraber sosyal tarih içeriklerine de yer verilmiştir. İçerik kapsamı belirlenirken Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinin içerikleri gözden geçirilmiş ve öğrencilerin T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük programında yer verilen olgu, olay ve kavramlara yönelik hazırbulunuşluk düzeyleri dikkate alınmıştır. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı’nın içeriği “Mustafa Kemal’in Hayatı, Birinci Dünya Savaşı,
Yerelden Vatana Millî Mücadele, Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşu ve İnkılaplar” başlıkları altında dört ünite şeklinde planlanmıştır.
 
Geri
Üst