Eğitim ortamında bir konuda yapılan düşünce alışverişinde, tartışmasında kişinin kendi görüşünü diğer görüşlerden de yararlanarak geliştirmesini ve savunmasını ya da değiştirmesini, karşı çıktığı görüşü benimsemesini sağlayan bir tekniktir. Bu teknikte iki zıt düşünce yoktur. Tüm sınıf tartışmaya katılabilir. Tartışmaya katılanların kazanması ya da kaybetmesi gibi bir durum yoktur. Öğrenciler tartışma süreci içerisinde savundukları görüşü bırakıp farklı bir görüşe katılabilirler. Bu teknik uygulanırken izlenecek aşamalar şunlardır:
Uygulamaya başlamadan önce üzerinde “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum” ve “Kesinlikle Katılmıyorum” şeklinde yazılı olan kartonla sınıfta birbirinden uzak yerlere aşılmalıdır.
Tartışma konusu tahtaya yazıldıktan sonra öğrencilerin konuya katılma derecelerine göre asılı kartonların önünde toplanmaları istenir.
Tartışma sırasında yapılan yorumlar doğrultusunda öğrencilerin bulunduğu görüşten başka bir görüşe geçmesine izin verilir.
Tartışma sırasında bütün öğrencilerin katılımının sağlanması önemlidir. Bu teknikle öğrencilerin, bir konu ile ilgili değişik bakış açıları oluşturmaları ve konuya eleştirel olarak yaklaşabilmeleri sağlanır.
Uygulamaya başlamadan önce üzerinde “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum” ve “Kesinlikle Katılmıyorum” şeklinde yazılı olan kartonla sınıfta birbirinden uzak yerlere aşılmalıdır.
Tartışma konusu tahtaya yazıldıktan sonra öğrencilerin konuya katılma derecelerine göre asılı kartonların önünde toplanmaları istenir.
Tartışma sırasında yapılan yorumlar doğrultusunda öğrencilerin bulunduğu görüşten başka bir görüşe geçmesine izin verilir.
Tartışma sırasında bütün öğrencilerin katılımının sağlanması önemlidir. Bu teknikle öğrencilerin, bir konu ile ilgili değişik bakış açıları oluşturmaları ve konuya eleştirel olarak yaklaşabilmeleri sağlanır.