• Benim Hocam Ortaokul Videoları

    ✏️ Yazılı Çözüm Örnekleri
    Sosyal Bilgiler
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    SOSYAL BİLGİLER
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Türkçe
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    TÜRKÇE
    Konu Anlatım Videoları
    Fen Bilimleri
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    FEN BİLİMLERİ
    Konu Anlatım Videoları
    Matematik
    İzlemek istediğiniz sınıfı tıklayınız.
    MATEMATİK
    Konu Anlatım Videoları

2025-2026 8. Sınıf 1. Dönem 2. Yazılı Soru ve Cevapları - Arı Yayınları

erkanisanmaz

Site Yöneticisi
Yönetici
Admin
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
9,429
Puanları
683
Yaş
49
Konum
Denizli
Web sitesi
www.sosyalbilgiler.biz
Arı Yayıncılık yazarları tarafından hazırlanan 8. sınıflar için yeni sınav sistemi olan açık uçlu ve kısa cevaplı ortak sınavlara yönelik hazırlanan yazılı sorularına linklerden ulaşabilirsiniz.

Sınavın Kimliği ve Yapısı​

Ders: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük.
Sınıf Seviyesi: 8. Sınıf.
Sınav Dönemi: 1. Dönem 2. Yazılı (Dosyanın sonunda "1. DÖNEM 2. ORTAK YAZILI" ifadesi yer almaktadır).
Puanlama: Toplam 10 soru bulunmaktadır ve her soru 10 puan değerindedir.
Soru Tipi: Tamamı açık uçlu (klasik) sorulardan oluşmaktadır. Öğrenciden yorum yapması, nedenleri sıralaması ve kavramları açıklaması beklenmektedir.

Konu ve Soru Analizi​

Mondros'un Maddeleri: "Toros tünelleri İtilaf Devletleri’nce işgal edilecektir" ve ordunun terhis edilmesi maddeleri verilerek, bu maddelerin hangi alanlarla (Ulaşım/Ekonomi ve Askeri/Savunma) ilgili olduğunun veya amacının sorgulandığı anlaşılmaktadır.

Yararlı Cemiyetler: Milli (yararlı) cemiyetlerin ortak özelliklerinden iki tanesinin (bölgesel kurtuluşu hedeflemeleri, milliyetçilik duygusu vb.) yazılması istenmiştir.

Ankara'nın Merkez Seçilmesi: Temsil Heyeti'nin Ankara'yı merkez seçmesinin nedenleri (Coğrafi konum, ulaşım, haberleşme, güvenli bölge olması vb.) sorulmuştur.

Güçler Birliği İlkesi: TBMM'nin yasama ve yürütme yetkilerini kendinde toplamasının (Güçler Birliği) temel nedeni sorulmuştur. Burada "karar alma ve uygulama hızını artırmak" cevabı beklenmektedir.

Hıyanet-i Vataniye Kanunu: Kanunda yer alan, haksız yere suçlamada bulunanların cezalandırılacağına dair maddenin amacı sorulmuştur. Bu, hukuki otoriteyi sağlamak ve iftiraları önleyerek meclise güveni artırmakla ilgilidir.

Ayaklanmaların Sonuçları: TBMM'ye karşı çıkan ayaklanmaların Milli Mücadele üzerindeki olumsuz etkileri (zaman ve kaynak kaybı, işgallerin ilerlemesi) sorulmuştur.

Misak-ı Millî ve Azınlıklar: Azınlık haklarının komşu ülkelerdeki Müslüman hakları kadar olacağı maddesi üzerinden, uluslararası ilişkilerdeki "Mütekabiliyet" (Karşılıklılık) veya "Uluslararası Eşitlik" prensibi sorgulanmıştır .

Sevr Antlaşması: Zorunlu askerliğin kalkması ve ağır silahların yasaklanması maddesinin amacı sorulmuştur. Cevap, Osmanlı'yı savunmasız bırakmak ve işgalleri kolaylaştırmaktır.

Milli Mücadele'nin Karakteri: Tayyar Rahmiye Hanım'ın "Vatanın savunmasında hepimiz eriz" sözü üzerinden, mücadelenin "Topyekûn" karakteri ve kadın kahramanların rolü vurgulanmıştır.

Düzenli Orduya Geçiş: Kuvâ-yı Millîye'nin kaldırılarak düzenli orduya geçilmesinin gerekçeleri (disiplinsizlik, düşmanı durdurmada yetersiz kalmaları vb.) sorulmuştur.

Ölçülen Beceriler​

Bu sınav kağıdı öğrencilerin şu becerilerini ölçmeyi hedeflemektedir:

  • Kavram Bilgisi: Güçler Birliği, Mütekabiliyet gibi terimlerin anlaşılması.
  • Neden-Sonuç İlişkisi: Düzenli orduya geçiş nedenleri ve Ankara'nın seçilme nedenleri.
  • Yorumlama: Tarihi sözler ve kanun maddeleri üzerinden dönemin şartlarını analiz etme.
 

Ekli dosyalar

Geri
Üst