- Katılım
- 21 Ocak 2007
- Mesajlar
- 9,429
- Puanları
- 683
- Yaş
- 49
- Konum
- Denizli
- Web sitesi
- www.sosyalbilgiler.biz
- İstatistikte sabit
- #1
Arı Yayıncılık yazarları tarafından hazırlanan 6. sınıflar için yeni sınav sistemi olan açık uçlu ve kısa cevaplı ortak sınavlara yönelik hazırlanan yazılı sorularına linklerden ulaşabilirsiniz.
Dönem: 1. Dönem, 2. Yazılı.
Puanlama: Toplam 10 soru, her biri 10 puan değerindedir.
Format: Açık uçlu (klasik) sorulardan oluşmaktadır. Öğrencilerden tanım yapmaları, neden-sonuç ilişkisi kurmaları ve bilgiye dayalı boşlukları doldurmaları beklenmektedir.
Göreceli (Özel) Konum: Öğrenciden bu kavramı tanımlaması ve Türkiye'nin göreceli konumuna iki örnek vermesi (Örn: Kıtaları birbirine bağlaması, üç tarafının denizlerle çevrili olması vb.) istenmiştir.
Doğal Çevre: Doğal çevre kavramının tanımı ve iki örnek istenmiştir.
İklim ve Ekonomi İlişkisi: Akdeniz ikliminde (Mersin/Antalya) seracılığın yaygın olmasının temel sebebi (kış ılıklığı/güneşli gün sayısı) sorulmuştur.
Sanat ve Yaşam Tarzı İlişkisi: İlk Türk devletlerinde sanat eserlerinin (kılıç, kemer, halı) neden taşınabilir malzemelerden yapıldığı sorulmuştur. Burada "konar-göçer yaşam tarzı" cevabı beklenmektedir.
Devlet Yönetimi: Önemli meselelerin görüşüldüğü danışma meclisinin adı (Kurultay/Toy) sorulmuştur.
Askeri Sistem: Mete Han'ın geliştirdiği ve günümüz Kara Kuvvetlerinin temeli olan sistemin adı (Onlu Sistem) ve açıklaması istenmiştir.
İslam Tarihi: İslamiyet öncesi Arap Yarımadası'na neden "Cahiliye Dönemi" dendiği ve bu dönemin sosyal özelliklerinden iki tanesinin yazılması (kız çocuklarının diri diri gömülmesi, putperestlik vb.) istenmiştir.
Uluslararası Kuruluşlar: Verilen tanımlara uygun kurumların eşleştirilmesi istenmiştir :
Sınavın Genel Yapısı
Düzey: 6. Sınıf.Dönem: 1. Dönem, 2. Yazılı.
Puanlama: Toplam 10 soru, her biri 10 puan değerindedir.
Format: Açık uçlu (klasik) sorulardan oluşmaktadır. Öğrencilerden tanım yapmaları, neden-sonuç ilişkisi kurmaları ve bilgiye dayalı boşlukları doldurmaları beklenmektedir.
Konu ve Soru Analizi
Matematik Konum (Koordinatlar): Bir dünya haritası/ızgara üzerinde işaretli bir noktanın (X) coğrafi koordinatlarının (Paralel ve Meridyen) belirlenmesi istenmiştir .Göreceli (Özel) Konum: Öğrenciden bu kavramı tanımlaması ve Türkiye'nin göreceli konumuna iki örnek vermesi (Örn: Kıtaları birbirine bağlaması, üç tarafının denizlerle çevrili olması vb.) istenmiştir.
Doğal Çevre: Doğal çevre kavramının tanımı ve iki örnek istenmiştir.
İklim ve Ekonomi İlişkisi: Akdeniz ikliminde (Mersin/Antalya) seracılığın yaygın olmasının temel sebebi (kış ılıklığı/güneşli gün sayısı) sorulmuştur.
Sanat ve Yaşam Tarzı İlişkisi: İlk Türk devletlerinde sanat eserlerinin (kılıç, kemer, halı) neden taşınabilir malzemelerden yapıldığı sorulmuştur. Burada "konar-göçer yaşam tarzı" cevabı beklenmektedir.
Devlet Yönetimi: Önemli meselelerin görüşüldüğü danışma meclisinin adı (Kurultay/Toy) sorulmuştur.
Askeri Sistem: Mete Han'ın geliştirdiği ve günümüz Kara Kuvvetlerinin temeli olan sistemin adı (Onlu Sistem) ve açıklaması istenmiştir.
İslam Tarihi: İslamiyet öncesi Arap Yarımadası'na neden "Cahiliye Dönemi" dendiği ve bu dönemin sosyal özelliklerinden iki tanesinin yazılması (kız çocuklarının diri diri gömülmesi, putperestlik vb.) istenmiştir.
Uluslararası Kuruluşlar: Verilen tanımlara uygun kurumların eşleştirilmesi istenmiştir :
Ölçülen Beceriler
- Harita Okuryazarlığı: Koordinat sistemi sorusu ile.
- Kavram Bilgisi: Kurultay, Onlu Sistem, Cahiliye Dönemi gibi terimlerin bilinmesi.
- Neden-Sonuç İlişkisi Kurma: Yaşam tarzının sanata etkisi ve iklimin ekonomik faaliyetlere (seracılık) etkisi.
- Kurumsal Farkındalık: Türkiye'nin uluslararası alanda faaliyet gösteren kurumlarını tanıma
