- Katılım
- 21 Ocak 2007
- Mesajlar
- 9,429
- Puanları
- 683
- Yaş
- 49
- Konum
- Denizli
- Web sitesi
- www.sosyalbilgiler.biz
- İstatistikte sabit
- #1
Arı Yayıncılık yazarları tarafından hazırlanan 5. sınıflar için yeni sınav sistemi olan açık uçlu ve kısa cevaplı ortak sınavlara yönelik hazırlanan yazılı sorularına linklerden ulaşabilirsiniz.
Dönem: 1. Dönem, 2. Yazılı.
Puanlama: Toplam 10 sorudan oluştuğu ve her sorunun 10 puan değerinde olduğu bir puanlama tablosu bulunmaktadır.
Format: Açık uçlu (klasik) sorulardan oluşmaktadır. Öğrenciden açıklama yapması, örnek vermesi veya maddeler halinde yazması istenmiştir.
Göreceli Konum: Öğrenciden "Göreceli konum zamanla değişebilir" ifadesini yorumlaması ve yaşadığı çevreden hayali bir örnekle bunu somutlaştırması istenmiştir.
Yön ve Kroki Bilgisi: Bir krokiye dayalı olarak yön bulma sorusu sorulmuştur. Öğrenciden okuldan çıkan birinin hastaneye gitmek için hangi yöne gitmesi gerektiği sorulmuştur.
Sanayileşme ve Etkileri: Bir bölgeye fabrika kurulmasının nüfus ve konut alanlarında yaratacağı değişimlerin analiz edilmesi istenmiştir.
Doğal ve Beşerî Çevre: Çevrede meydana gelen değişimlerin olumsuz sonuçlarının neler olabileceğinin sorgulandığı bir soru mevcuttur.
Sel: Sel riskini artıran insan kaynaklı yanlış uygulamaların yazılması istenmiştir (sadece yağışa bağlanmamış).
Deprem: Deprem öncesinde ev içinde yapılması gereken hazırlıklardan iki tanesinin yazılması istenerek afet bilinci ölçülmüştür.
Bağımsızlık Sembolleri: Öğrenciden bağımsızlık ve egemenlik sembollerinden üç tanesini yazması istenmiştir (Bayrak, Marş, Başkent vb. gibi cevaplar beklenmektedir).
Kültürel ve Doğal Miras: Denizli'deki "Pamukkale ve Hierapolis"in neden hem doğal hem de kültürel miras olarak kabul edildiğinin açıklanması istenmiştir.
Komşularımız: Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti'nin Türkiye için önemi ve diğer komşulardan ayrılan özelliğinin (Azerbaycan ile bağlantısı gibi) yazılması istenmiştir
Sınavın Genel Yapısı
Düzey: 5. Sınıf.Dönem: 1. Dönem, 2. Yazılı.
Puanlama: Toplam 10 sorudan oluştuğu ve her sorunun 10 puan değerinde olduğu bir puanlama tablosu bulunmaktadır.
Format: Açık uçlu (klasik) sorulardan oluşmaktadır. Öğrenciden açıklama yapması, örnek vermesi veya maddeler halinde yazması istenmiştir.
Sınav soruları, Sosyal Bilgiler müfredatının farklı öğrenme alanlarını kapsamaktadır:
Göreceli Konum: Öğrenciden "Göreceli konum zamanla değişebilir" ifadesini yorumlaması ve yaşadığı çevreden hayali bir örnekle bunu somutlaştırması istenmiştir.
Yön ve Kroki Bilgisi: Bir krokiye dayalı olarak yön bulma sorusu sorulmuştur. Öğrenciden okuldan çıkan birinin hastaneye gitmek için hangi yöne gitmesi gerektiği sorulmuştur.
Sanayileşme ve Etkileri: Bir bölgeye fabrika kurulmasının nüfus ve konut alanlarında yaratacağı değişimlerin analiz edilmesi istenmiştir.
Doğal ve Beşerî Çevre: Çevrede meydana gelen değişimlerin olumsuz sonuçlarının neler olabileceğinin sorgulandığı bir soru mevcuttur.
Sel: Sel riskini artıran insan kaynaklı yanlış uygulamaların yazılması istenmiştir (sadece yağışa bağlanmamış).
Deprem: Deprem öncesinde ev içinde yapılması gereken hazırlıklardan iki tanesinin yazılması istenerek afet bilinci ölçülmüştür.
Bağımsızlık Sembolleri: Öğrenciden bağımsızlık ve egemenlik sembollerinden üç tanesini yazması istenmiştir (Bayrak, Marş, Başkent vb. gibi cevaplar beklenmektedir).
Kültürel ve Doğal Miras: Denizli'deki "Pamukkale ve Hierapolis"in neden hem doğal hem de kültürel miras olarak kabul edildiğinin açıklanması istenmiştir.
Komşularımız: Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti'nin Türkiye için önemi ve diğer komşulardan ayrılan özelliğinin (Azerbaycan ile bağlantısı gibi) yazılması istenmiştir
