2009 Eylül Semineri: Performans Görevleri

erkanisanmaz

Site Yöneticisi
Yönetici
Admin
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
8,970
Puanları
683
Yaş
49
Konum
Denizli
Web sitesi
www.sosyalbilgiler.biz
Performans Görevleri
Öğrencilerin bilgi ve becerilerini ortaya koyarak oluşturdukları çalışma, ürün ya
da etkinliklerin değerlendirilmesi süreci, “performans değerlendirme” olarak ifade
edilebilir. Bunun yanında performans değerlendirme, öğrencilerin gerçek yasam
problemlerine akademik bilgilerini uygulayabilme ve bunu problem üzerinde
gösterebilmeleri ile ilgilenir, öğrencilerin öğrendiklerini gerçek durumlarda
göstermelerini sağlar (Airasian, 1994).
Performans değerlendirmenin belli aşamaları vardır. Bu aşamalar:
Amacın belirlenmesi: Performans değerlendirmede sürecin mi, sonucun mu
yoksa her ikisinin birlikte mi değerlendirileceğine karar verilmelidir.
Performans ölçütlerinin belirlenmesi: Performansın ölçütleri, öğrencinin bir
Etkinliği tam ve doğru bir şekilde yapması için göstermesi gereken belli davranışları
Tanımlar. Performans ölçütlerinin belirlenmesi aşamasında, önce değerlendirilecek
performansın belirlenmesi gerekmektedir. Ardından, belirlenen performansın
özellikleri tanımlanmalıdır. Bu ölçütlerin sayısının çok fazla olmaması (10-15)
gerekmektedir. Bunlar, gözlenebilir davranış veya ortaya çıkacak ürün seklinde açık
ifadelerle belirtilmelidir.
Performansın ya da ürünün gözlemlenebileceği ortam oluşturma: öğrencinin
performansını doğru ve güvenilir biçimde değerlendirmek için gözlemlerin birden
fazla tekrarlanması gerekmektedir. Gözlem sayısı, yapılacak değerlendirmenin
önemine ve gözlem için gereken süreye göre belirlenmelidir.
Performansın puanlanması: Performansın değerlendirilmesi, dereceli
puanlama anahtarı, kontrol listesi ve hikâye kayıtlarıyla yapılır. Performans
değerlendirmede puan belirleme son adımdır. Bu puanlama sistemi performans
ölçütlerine dayanmalıdır. Bununla beraber performans değerlendirmenin amacı,
puanlamayı etkiler (Airasian, 1994).
Performans değerlendirmenin birçok yararı vardır. Bunlar:
_İnsanların bilgiyi kullanmasını ve gerçek yasam durumlarına yakın ürünler
ortaya koymasını sağlar.
Performans değerlendirme kaynakları tekrar tekrar kullanılabilir. Örnegin,
öğretmenin konuşma becerisinin ölçülmesi için geliştirdiği, konuşma esnasında
öğrencilerin uyması gereken ölçütlerin listesi seklinde hazırlanmış olan bir
performans değerlendirme formu; ölçütleri öğrenciden öğrenciye, sınıftan sınıfa veya
yıldan yıla değişmeyeceğinden her öğrencinin performansını ölçmek için kullanılabilir.
Performansın belirli bölümlerine odaklanıldığından öğretmenin her bir parçayı
gözlemleyebilmesini ve değerlendirebilmesini sağlar. Örneğin, konuşma süresince
bazı öğrenciler izleyiciyle göz iletişimi kurmaz, bazıları çok alçak sesle konuşur,
12
bazıları da fikirlerini sistematik olarak iletmekte zorlanabilir. Öğretmen tek bir
değerlendirme aracıyla öğrencinin performansının birçok boyutunu ölçebilir.
Aynı değerlendirme aracı, öğrencinin zaman içindeki gelişimini bir çizelge
olarak kullanarak izleyebilir.
Performansın değerlendirilmesinde aşağıdaki noktalara dikkat edilmelidir.
1. Performans değerlendirmede, öğrencilere ödevi tamamlamaları için verilen
süre ödevin niteliğine göre ayarlanmalıdır.
2. Ödev, birçok beceriyi kapsamalıdır.
3. Ödevlerin bazıları bireysel ödevler, bazıları ise grup ödevleri seklinde
verilmelidir.
4. Ödev hem ürüne hem de sürece odaklanmalıdır.
Performans değerlendirmek için performans ödevleri, projeler ve öğrenci ürün
dosyaları kullanılır.
a) Performans ve proje ödevleri: Bir konu hakkında derinlemesine inceleme
yapılması amacıyla verilen soru veya sorular, ödev veya proje olarak
adlandırılmaktadır. Ödev ve proje kavramları çoğu zaman es anlamlı olarak
kullanılmaktadır. Aslında bazı ödevler kapsamına göre proje olarak nitelendirilebilir.
Fakat bu iki kavram arasında bazı farklılıklar olması nedeniyle bu kavramlar ayrı ayrı
ele alınmalıdır.
Performans ödevleri, öğrencinin sahip olduğu bilgi ve becerileri günlük yasamla
da ilişkilendirerek ortaya koymasını gerektiren kısa dönemli çalışmalardır.
Performans ödevi, öğrencilerin bilgi ve becerilerini gerçek yasam durumlarına uygun
olarak kullanmalarını gerektirir. Çok çeşitli konularda performans ödevi verilebilir.
Aşağıda, bunlara bazı örnekler verilmiştir:
Bir konu hakkında yazı yazma (makale, anı vb. )
Sergi oluşturma,
Başka zamanlarla, yerlerle veya kültürlerle ilgili hayalî bir mizansen oluşturma,
Aynı grafikleri farklı ölçülerde çizme,
Bir tarzdaki grafiği başka tarza dönüştürme,
Bir yolculuk için -verilen zaman ve bütçe sınırlamalarıyla- yolcu rehberi
geliştirme,
Bir haritadan sonuçlar çıkarma,
Bilimsel gözlemlerini tablo oluşturarak belirtme,
13
Bilimsel bir olayı sözel ve görsel olarak betimleme,
Müzik veya resim çalışmalarını, ait oldukları döneme veya kültüre göre
sınıflandırma.
_ Bir konuyla ilgili afis, poster, broşür vb. hazırlama,
_ Bir oyun, piyes vb. yazma ve sergileme,
_ Herhangi bir şey için bir sınıflama seması geliştirme, kategorileri açıklama ve
doğruluğunu savunma,
_ Deney yapma,
_ _ki çalışmayı (resim, müzik parçası, dans veya oyun) yarattıkları ruh hâli
açısından karsılaştırma,
_ Bir tiyatro oyununa eleştiri yazma,
_ Bir oyun için sahne ve kostüm hazırlama,
_ Bir ev planı çizme,
_ Geniş bir grubu doyurmak için gerekli olan yiyecek miktarını hesaplama,
_ Bir müzik parçası besteleme,
_ Bir müzik parçası çalma,
_ Bir dans sergileme,
_ Bir editöre çevre sorunları hakkında bir mektup yazma,
_ Tanıdığı bir kişinin biyografisini yazma,
_ Tüketici tercihlerine ilişkin bir oylama yapıp sonuçları grafikle ifade etme,
sonuçları tartışma,
_ Mahallelerinin bir haritasını, krokisini çizme vb.
Projeler, geniş içerikli ve uzun süreli performans ödevleridir. Proje çalışmaları,
ünitelerde yer alan kazanımları kapsayan ayrıntılı ödevlerdir. Bireysel ya da grup
olarak yapılabilir. Proje konusu, öğrenci tarafından veya öğretmenin hazırlayacağı
listeden seçme yoluyla belirlenebilir. öğrenci, projenin amacını, izlenecek yolları,
kullanılacak malzemeleri ve karşılaşılabilecek durumları önceden planlar.
Gerektiğinde öğretmeninden yardım alabilir.
Proje sürecinin olumlu yanları aşağıdaki gibi sıralanabilir;
Proje geliştirme süreci uzun, karmaşık ve zorlu bir süreç olacağından, bu ödevler,
öğrencilerin yaratıcılık, araştırma, iletişim gibi üst düzey zihinsel becerilerini geliştirir.
Projenin tasarımından ortaya konulmasına kadar geçen süreç, aynı zamanda
bilimsel süreç basamaklarını da içereceğinden, bilimsel süreç becerilerinin
gelişmesine de yardımcı olur.
14
Proje çalışması, öğrencilerin grupla çalışma becerisinin geliştirilmesini sağlar.
Proje süreci öğrencileri teknolojiyi aktif olarak kullanmaya yönelteceğinden,
öğrencilerin teknolojiyi kullanma becerisi kazanmalarına yardımcı olur.
Proje çalışmasında bilgi öğrenciye doğrudan verilmediği için, öğrenciler proje
konularında yaparak, yasayarak, inceleyerek bilgi kazanırlar. Bu nedenle
yapılandırmacı öğrenme kuramı için uygun yöntemlerden birisidir.
Performans değerlendirmesi, öğrencilere bilgi, beceri ve zeka alışkanlıklarını uygulayabilecekleri,anlayışlarını gösterebilecekleri durum ve ödevler olarak tanımlanabilir. Bu değerlendirmeler, süreç içine yayılmışlardır, gözlenebilen bir performans veya somut bir ürünle sonuçlanmaktadırlar.
Performans değerlendirmesinde öğrenciler; kendi kendini değerlendirme, sınav saatleriyle sınırlandırılmaksızın daha geniş bir zaman diliminde çalışma ve tekrar yapma, oluşturulan ölçütlere göre yeterlilik derecelerini ortaya koyma olanaklarına sahip olurlar. Öğrenciler işbirliği kurarak çalışmaya teşvik edilirler.

Standartların rolü:Standartlara bağlı eğitim, hızla gelişen bir harekettir, Standartlara bağlı eğitim öğrencilerin ne bilmesi ve yapması gerektiğinin açık olarak tanımlanmasını içerir.
Standartlara dayalı eğitim hareketi, öğrencilerin belirli bilgi ve becerileri kazanmasının tek yolunun bu düzeye uygun performans düzeyinde öğrenme ortamları yaratma olduğu düşüncesinden ortaya çıkmıştır.
İçerik standartlarına karşı yaşam boyu öğrenme standartları:
İçerik standartları belirli bir alana bağlı olan bilgi ve becerileri ifade etmektedir. Örneğin,"sayılardaki temel ilkeleri anlar ve uygular" gibi bir standart, içerik standardıdır çünkü sadece matematik ile ilgilidir.
PERFORMANS NASIL DEĞERLENDİRİLİR?
Performans ödevlerini, tamamlamak için uzun bir süre gereklidir. Araştırma ve teori, en derin öğrenmenin öğrenciler, içeriğin daha derinlemesine anlatım ve araştırma basamaklarına katıldıklarında ortaya çıktığını söylemektedir..
Her basamak yeni görüş ve öğrenmeleri ortaya çıkarmaktadır. Öğrenciler ,böyle ödevlerde iki, üç veya dört hafta süre ile çalışırlar. Sonuç olarak, etkin performans ödevi için ölçütlerden biri, öğrencilerin bu ödevler üzerinde belirli bir süre ile çalışmalarıdır.
Performans ödevi nasıl yapılandırılır?
Performans ödevleri, öğrencilere düzenli sınıf öğretiminin bir parçası olarak sunulmaktadır. Belirli standartları karşılamak için öğrencilerin yeteneğini değerlendirmede ödevleri kullanmanın anahtarı , seçilen standartları içerecek ödevleri yapılandırmada yatar.
Bunun için:
1. Ödeve dahil edilecek bir içerik standardı tanımlayın
2. Performans ödevinin hangi zihinsel süreci kapsayacağına karar verin.
Örneğin; sorun çözme, karşılaştırma, hata analizi, araştırma, karar alma gibi...
Aşağıda, tarih dersi için, farklı zihinsel boyutlarda yapılandırılması gereken performans ödevleri örnek olarak verilmiştir.
Karşılaştırma:Osmanlı devlet adamlarının, 1. Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı’na karşı sergiledikleri tutumları karşılaştırınız.
Hata analizi:Osmanlı Devleti’nin 1. Dünya Savaşı’nın başlangıç aşamasından itibaren aldığı hatalı kararları tanımlayın.
Karar alma:19. Yüzyıl Osmanlı politikacıları, dış ilişkilerde ne gibi alternatif politikalar uygulayabilirlerdi?
Araştırma:Osmanlı Devleti yöneticileri niçin kapitülasyonları yaygınlaştırma gereğini duymuşlardır?
Problem çözme :19. Yüzyıl sonlarında, Osmanlı Devleti’nin maliye bakanı olsaydınız, ekonomik sorunları çözmek için ne gibi önlemler alırdınız?
Bir performans ödevi geliştirirken alınacak en önemli karar, tanımlanan içeriği en iyi şekilde temsil edecek olan muhakeme sürecini seçmekti
3. Performans ödevinin bir taslağını çıkarın. Etkili bir performans ödevi yapılandırma, iyi yazılmış bir kompozisyonu oluşturmaya benzer. Yazar, mükemmelliğe ulaşmak için, belli sayıdaki taslaklar arasından ödev tanımını seçmelidir
4. Ödevi yapılandırmak için gereken kaynaklara, bilgilere ulaşma ve bunları değerlendirmeyle ilgili standartlarınızı belirleyin. Netleştirmek için ödevi gözden geçirin.
5. Ödeve dahil etmek için işbirliği kategorisi ve zeka alışkanlıkları kategorisinden standartlar belirleyin.
6. Etkin iletişim kategorisinden standartlar belirleyin ve onları ödevinizde birleştirin. Kesin olarak her performans bir ürün veya iletişim türü olan etkin iletişim kategorisi standartları ile sonuçlanır.
Performans puanlamaya ilişkin kuramlar:Günlük yaşama ait ödevlerde olduğu gibi, performansa ilişkin ödevlerde de tek bir yanıt yoktur. Ödevi tamamlamak için değişik yollar bulunmaktadır.
Bu nedenle öğrencilerin ödevlerinde gösterdikleri performans bir makine ile puanlanamaz ama iyi tanımlanmış bir ölçüt ile bir ya da daha fazla kişi tarafından değerlendirilebilir. Bu yaklaşım, Jimnastik veya sürücü sınavlarındaki değerlendirmeye benzer.
Öncelikle ödevin içereceği standartlar belirlenir .Daha sonra öğretmen, ödeve ilişkin belirlediği standartları öğrencilerle paylaşarak, bunları öğrencilere sunar. Böylece öğrenciler, hangi standartlara göre değerlendirilecekleri ve öğretmen tarafından beklenen performans düzeyi hakkında bilgi sahibi olurlar.
Performans ödevinin tamamlanmasından sonra, öğretmen ödeve uygun geliştirdiği standartlara göre öğrencilere puan vereceği ölçütleri kullanır.
Öğrenci tarafından yerine getirilen performans ödevleri:Öğrenciler de performans ödevi yapılandırmaya teşvik edilebilirler. John Baron’a göre öğrenci tarafından yapılandırılan performans değerlendirmesinin beş temel niteliği olmalıdır.
Bunlar:
1. Ödev,hem öğretmenler hem de öğrencileri için anlamlıdır.
2. Ödev,öğrenci tarafından belirlenir.
3. Ödev,öğrencinin bilgiyi çözümleyip, sonuç çıkarmasını gerektirir.
4. Ödev, öğrencilerin sonuçlar konusunda iletişim kurmasını gerektirir.
5. Ödevin en az bir bölümünde öğrencilerin beraber çalışmasını gerektirir.Öğretmenler bu konuda öğrencilerine yardımcı olmak için aşağıda verilen yolları izleyebilirler:
1. Öğrencilerin, ünitenin ilgilendikleri bir bölümüyle ilgili bir soru belirlemelerini sağlayın. Öğrenciler kendi performans ödevlerini yapılandırırlarken, kendilerini ilgilendiren bir soru belirleyerek işe başlarlar
2. Öğretmenler, soru ya da sorun saptama konusuna yönelik sorularla öğrencilerin sağlıklı seçimler yapmalarına yardımcı olabilirler. Bu sorular, öğrencilere kendi performans ödevlerini yapılandırmada rehberlik edebilirler.
Bu sorulardan bazıları aşağıda verilmiştir.
Sorular:
Muhakeme süreci:Nesneler olaylar ya da olgular arasındaki benzerlik ya da farklılıkları bulmak ister misiniz?
Karşılaştırma:Grup oluşturmak için gereken kural ya da özellikleri belirlemek, grupları örgütlemek ister misiniz?
Sınıflama:Muhakeme ederken tanımlamak istediğiniz yanlışlar var mı? Süreçte yapılmış hatalar var mı?
Hata analizi:Konuyla ilgili alınacak önemli bir karar var mı?
Karar alma:Geçmişte üzerinde çalışılması gereken bir şey oldu mu?
Tarihsel araştırma:Bazı engellerin üstesinden nasıl gelineceğini tanımlamak ister misiniz?
Deneysel merak:Kimsenin fark etmediği bir ilişki görüyor musunuz? İlişkinin odak noktasında bulunan soyut yapı ya da konu nedir?
Soyutlama:İyileştirmek ya da yaratmak istediğiniz bir şey var mı?
Keşif:1. Muhakeme süreçlerinden bir veya daha fazlasını belirginleştiren ödevin ilk taslağının hazırlanmasında öğrencilere yardımcı olun.
2. Öğrencilerin aşağıdaki kategorilerden standartlar belirlemesine yardımcı olun:
a. Bilgi yapılandırma
b. Etkin iletişim
c. Zeka alışkanlıkları
d. İşbirliği.
e. Öğrencinin performans ödevi ile birleştireceği diğer yaşam boyu standartları
3. Öğrencilerin ödevi tekrar yazmasına yardımcı olun.
4. Öğrencilerin ödeve dahil olan standartlar için ölçütler yazmalarına yardımcı olun. Öğretmen öğrencilere, standartlara göre performanslarını değerlendirmede kullanılacak ölçütleri yazmalarında yardımcı olur.
DEĞERLENDİRME İÇİN BİLGİ TOPLAMANIN DİĞER YOLLARI
Performans ödevleri, öğrencilerin içerik standartları ve yaşam boyu standartlarına ulaşmasında onların yetenekleri hakkında bilgi toplamanın tek yolu değildir. Diğer üç yol da faydalı bilgi sağlar, öğrencinin kendi kendini değerlendirmesi, doğal gözlem ve öğretmenin oluşturduğu testler.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME ÖLÇMENİN YEDİ ANA ÖLÇÜTÜYLE EN İYİ BİR BİÇİMDE NASIL ÖRTÜŞEBİLİR?
• Önemli öğrenme çıktılarını ölçün: Performans değerlendirme ödevleri önemi, gerçek dünyadan alınmış, günlük yaşamla bağlantılandırılmış, çevrenin koşulları ve olanakları düşünülerek planlanmış, gerçekçi bir yaklaşımla tasarlanmış olmalıdır.
• Öğrencinin performansı hakkında eğitim etkinlikleriyle bağlantılı olarak açık bir bilgi sağlayın: Öğretmenler öğrencinin yetenekleri, kullandığı problem çözme stratejileri hakkında bir resim oluşturup onları daha iyi tanıyabilirler. Bu biraz da, öğretmenin öğrenci yeterliklerini tanıma konusundaki bağlıdır. Diğer ilgililerle görüşmeler, gözlemler yapılarak bu beceri geliştirilebilir.
Performans Ödevlerine İlişkin Örnekler
Burada değişik içerik alanları ve sınıf düzeylerini temsil eden performans ödevlerinden örnekler verilmiştir. İki ödev, üçüncü ve dördüncü boyutlardaki karmaşık muhakeme süreçlerini sınamaya yöneliktir. Bu süreçler aşağıda verilmişlerdir:
• Boyut 1 Muhakeme süreci
o Karşılaştırma
o Sınıflandırma
o Tümevarım
o Tümdengelim
o Hata analizi
o Destek sağlama
o Soyutlama
o Bakış açılarının çözümlenmesi (analizi)
• Boyut 2 Muhakeme süreci
o Karar alma
Tanımsal araştırma
Tarihsel araştırma
Yansıtıcı araştırma
Problem çözme
Deneysel araştırma
Buluş
Her ödev için aşağıdaki bilgiler dikkate alınmalıdır:
1. Ödevlerde kullanılabilecek sınıf düzeylerinin sıralaması. Bu bölümde sunulan ödevler belirli bir sınıf düzeyinde kullanıldığında tekrar yazılmak zorundadır.
o Örneğin, ilkokul düzeyindeki bir ödev birinci sınıf için yapılandırılmak istendiğinde, daha basit bir hale getirilmelidir, ödev altıncı sınıf için düşünüldüğünde, daha çok boyut eklenebilir. Öğretmenler öğrenci için uygun olan dili seçmelidirler.
2. Ödevin değerlendirmesi için tasarlanan içerik standardı.
3. Yaşam boyu öğrenme standartları.
Sonuç olarak, tüm ödevler, 3 ve 4. boyutta belirtilen değişik kompleks muhakeme süreçlerini içermektedir.
ÖRNEKLER
1. Sınıflandırma ödevi- İlköğretim
İkili gruplar halinde çalışarak, mümkün olduğu kadar çok böcek sıralayın. Böceklerin anahtar özelliklerine göre bir sınıflandırma sistemi oluşturun ve böcekleri uygun kategorilere yerleştirin. Aynı sınıflandırmayı bir kez de aşağıdaki bakış açılarını kullanarak yapmayı deneyin:
* Yok edici (örnek kategoriler,evlerde bulunan böcekler, genellikle mutfakta bulunan böcekler, karanlık zeminleri tercih eden böcekler)
* Kurbağa (örnek kategoriler,su üzerinde uçan böcekler,yüzebilen böcekler)
Böcekleri tam olarak sınıflandırmak için gerekli bilgiye ulaşmak amacıyla birçok kaynağı araştırmak zorunda kalacaksınız. Kullandığınız kaynakları belirtin ve bir paragraf içerisinde hangisini çok hangisini az kullandığınızı anlatın. Bu sınıflandırmaları yaparken, keşfettiğiniz ilginç şeyleri sınıfla paylaşın.
Aşağıdaki ölçütlere göre değerlendirileceksiniz
İçerik standardı
Fen Bilgisi: Böceklerin özelliklerini anlayışınız.
Yaşam boyu öğrenme standartları
Karmaşık düşünme: sınıflandırma
Sınıfların önemli belirleyici özelliklerini tanımlayabilme yeteneğiniz.
Belirlenmiş öğeler veya maddeleri belli sınıflara yerleştirme yeteneğiniz.
Etkin iletişim:Çeşitli bilgi toplama teknikleri ve bilgi kaynaklarını kullanma yeteneğiniz.
2. Sınıflandırma ödevi- Lise, İlköğretim
Birikmiş atık maddeler dünya çapında bir problemdir. Atık maddeler, toksin, toksin olmayan, kurtulması zor olan, çok kokan, vb olabilir. Dört kişilik bir grup oluşturduğunuzu varsayalım. Bu grup farklı atık maddeleri sınıflandırma ve gerekli yerlerde kullanma konusunda hükümeti zorlayan bir güç olsun.
Derslerden ve diğer bilgi kaynaklarından elde ettiğimiz bilgiye dayanarak, atık maddeleri sınıflandırmaya çalışın. Daha sonra bir grup atık maddeyi seçin ve bununla ilgili bir plan yapın. Planınız hükümete sunulan bir rapor şeklinde olmalı ve aşağıdaki öğeleri içermelidir.
1- Atık maddeleri sınıflandırma şekliniz ve sınıfları nasıl belirlediğiniz.
2- Seçtiğiniz atık maddenin çevre üzerindeki etkisi.
3- Atık madde üzerine yaptığınız plan. Bu plan, kullandığınız bilgi kaynakları ve uygun olan yerlerde grafiklerle tabloları içermelidir.
4- Planınızın beklenen etkisi.
Aşağıdakilere göre değerlendirileceksiniz:
İçerik Standartları Fen Bilgisi
1-Atık maddelerin çevre üzerindeki etkisini anlayışınız.
2- Bir araştırma raporu hazırlama beceriniz.
Yaşam boyu öğrenme standartları
Karmaşık düşünme: Sınıflandırma
1-Sınıflamalara uygun madde ve öğeleri yerleştirme beceriniz.
2-Sınıfların önemli tanımlayıcı özelliklerini belirleme
3. Tümevarım ödevi- İlköğretim
Süper marketler her hafta, reklâmlara çok fazla para harcar ve tümü de en düşük fiyatla sattığını öne sürerler. Farklı süper marketlerdeki fiyatları inceleyin ve değişik reklâmlar bulun. Herhangi bir süper marketin diğerlerinden daha düşük fiyatla satıp satmadığını saptayın ya da, bazı maddeleri ucuz bazılarını ise pahalı satıp satmadıklarını araştırın. Fiyatları, miktar ve ölçüleri de kaydedin.
Bu belirlemeleri yaptıktan sonra, reklâmların nasıl göründüğüne ve gerçekten doğru olarak yansıtılıp yansıtılmadıklarına dikkat edin. Hangi özellikler belirtilmiş? Reklâmlarda fiyatlar nasıl yansıtılmaktadır? Her süper market ürününün daha ucuz görünmesi için neler yapmaktadır?
Bu çözümlemelere dayanarak, süper marketler için reklam üreten insanlar ve insanların bu konuda ne düşünmesi gerektiği konusunda en az iki sonuca varın. Sonuçlarınız şu cümlelerle başlayabilir:
* Süper marketler için reklâm yapan insanlar, insanların şöyle olduğunu düşünmelidir.
* Süper marketler için reklâm yapan insanlar şöyle düşünmelidir.
Sonuçlarınızı incelediğiniz reklâmlardan aldığınız kanıtlarla destekleyin. İncelediğiniz miktar ve fiyatları da buna dahil etmelisiniz.
Bulgularınızı küçük bir gruba sunacak, bilginizi paylaşacak ve bir televizyon kanalından gelen tüketici uzmanına sunulmak üzere bir rapor hazırlayacaksınız.
Aşağıdakilere göre değerlendirileceksiniz:
İçerik standartları:Matematik
1- Bir ödeve uygun olarak yaptığınız hesaplama becerisi.
2-Ortaya net hesaplamalar koyma beceriniz.
3-İşlem sonuçlarını yorumlama becerisi.
Yaşam boyu öğrenme standartları
Karmaşık düşünme: Tümevarım
Bilgi ve gözlemlerden elde edilen sonuçları destekleme ve yorumlama becerisi.
Etkin iletişim: Değişik yollarla etkin iletişim kurma beceriniz.
4. Tümevarım ödevi- İlköğretim
"Günde bir elma doktoru uzaklaştırır." Egzersiz yapın, yaşam veya nefes için gereklidir."Sağlık ve davranış arasındaki ilişkiyi belirten bu tip ifadeleri sık sık duyarız, fakat birçok insan bunları önemsemez. Yerel sağlık ocağı, bu kuralları genç insanların uygulamasını sağlamak için bizden bir yol bulmamızı istedi. Kuralların nasıl uygulanacağına dair kesin örneklerle ortaya çıkmak zorundayız.Verdiğim listeden bir kural veya ilke seçin ve kuralı hayata geçirebilecek örnekler verin. Daha sonra kliniğin genç insanlarla iletişim kurabileceği bir ürün yaratın, bu bağlantı genel sağlık kuralları ile özel davranışlar arasında olmalıdır. Ürününüz bir poster, radyo veya televizyon haberi yada genç insanlara ulaşabileceğinizi düşündüğünüz bir şey olabilir.Ürün üzerinde çalışmaya başlamadan önce, ölçütünüzü belirtin. İyi bir ürün için sizin ölçütünüzü karşılayan çalışmaları ne şekilde yaptığınızı anlatmak için küçük gruplar halinde bir araya gelin. Fikirlerimizi kliniğe sunacağız.
Aşağıdakilere göre değerlendirileceksiniz:
İçerik standardı:Sağlık Bilgisi: Sağlık ve davranış arasındaki ilişkiyi anlayışınız.
Yaşam boyu öğrenme standardınız
Karmaşık düşünme: Genelleme veya kuramları net olarak yorumlayabilme yeteneğiniz.
Etkin iletişim: Performans standartlarını oluşturma ve bunları karşılamadaki yeteneğiniz.
5. Tarihi araştırma ödevi-ilköğretim
Dinozorların neslinin niçin tükendiğine dair birçok görüş vardır. Fakat teorilerin birçoğu, dinozorların çevreye uyum sağlamada zorluk çekmesi sebebine dayanmaktadır. Örneğin, bazıları "buz çağı" nın çevreyi değiştirdiğini öne sürmektedir. Bazıları ise bir göktaşının geldiğini ve çevreyi değiştirdiğini söylemektedir. Var olan tartışmaların geçerliliğini belirleyin ve hangisinin mantıklı olduğunu saptayın.
Sınıftan, ek kaynaklardan ve ders kitaplarından elde ettiğiniz bilgilerle şu soruyu cevaplayabilmek için bağımsız olarak çalışın,
"Dinozorlara ne oldu?“
Farklı kaynaklardan aldığınız fikirlerin bir kombinasyonunu yaparak kendi teorinizi oluşturabilirsiniz. Ele aldığınız farklı teorileri tartışın ve bunu anlatın.
Ayrıca dinozorların değişen çevreye uyum açısından niçin bu kadar zorluk çektiğinden de bahsedin.
Aşağıdakilere göre değerlendirileceksiniz:
İçerik standardı:Fen Bilgisi: Canlıların doğaya uyum süreçlerinin anlaşılması.
Yaşam boyu öğrenme standartları
Karmaşık düşünme: Tarihi araştırma
Henüz geçerli bir açıklama getirilememiş geçmişteki olaylara bir açıklama getirebilme beceriniz.
Kendi kendine öğrenme:Farklı görüş açıları arama ve harekete geçmeden önce seçenekleri göz önünde bulundurmanız.
6. Buluş Ödevi- İlköğretim Hayvanların çevrelerine uyum göstermelerini sağlayan özellikler üzerinde çalışmaktayız. Ödeviniz için bildiğiniz bir hayvanı seçin ve bu hayvanın birkaç özelliğini iyileştirecek bir yol çizin. Hayvanınız böylece çevresine daha iyi uyum sağlayabilir. Yeni ve gelişmiş bu hayvanın resmini çizin ve yaptığınız değişikliklerin çevreye uyum sağlamada nasıl etkili olacağını sunmaya hazır olun.
Aşağıdakilere göre değerlendirileceksiniz:
İçerik standartları: Fen Bilgisi: Uyum kavramını anlayışınız.
Yaşam boyu öğrenme standartları
Karmaşık düşünme:Buluş
Önemli standart veya ölçütleri belirleme yeteneğiniz
Etkin iletişim:Fikirlerinizi net olarak ortaya koymak için gerekli beceri.
 
Üst