yeni eylül trt4 raporu duyrulur!

  • Konbuyu başlatan sinemanacoglu
  • Başlangıç tarihi
S

sinemanacoglu

Misafir
Ziyaretçi
2007-2008 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
CUMHURİYET İLKÖĞRETİM OKULU EYLÜL AYI
‘GELECEK EĞİTİMLE GELECEK’ KONULU TRT 4 PROGRAMI RAPORU

Hazırlanan program okulumuzun tüm öğretmenleri tarafından izlenerek aşağıdaki sonuçlar çıkarılmıştır.

MEB Doç.Hüseyin ÇELİK yaptığı açıklamalarda, 1. sınıfların bu yılda oula bir hafta erken başlayacağını belirtti.Bu çalışmanın öğrencilerin okula uyumunu kolaylaştırdığını ve akademik başarılara sebepolduğunu fade etti.
Okul öncesi eğitimin öneminden söz eden Hüseyin ÇELİK, yaz döneminde boş köy okullarının ana okula dönüştürülmesi konusunda çalışmaların yapılığını belirtmiştir.
Taşımalı eğitimin olumsuz yönlerine dikkaleri çeken Sayın ÇELİK, özellikle 1. 2. 3. sınıftaki çocukların çok sıkıntı çektiğini ve vakitlerinin ders çalışmak ve dinlenmek yerine yollarda kaybettiklerini öne sürdü.Bu sıkıntının giderilmesi için her köye 10 öğrenci bile olsa oraya bir öğretmen gönderilmesi gerektiğini ifade etti .

Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürü
Dr. Ruhi Kılıç konuşmasında şunları ifade etti.
1) Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklar hem sınıf öğretmenleri hem de rehber öğretmenler tarafından gözlemlenmelidir.
2) Bir veli çocuğunun farklı bir durumu olduğunu düşündüğünde RAM a başvurup bilgi alabilir.
3 ) Şiddet konusunda emniyet müdürlüğüyle irtibata geçilmiştir
KONU;İlköğretim Genel Müdürlüğü Çalışmaları
Bu konuda İlköğretim Genel Müdürü İbrahim ER Bakanlık Danışmanı Eğitime % 100 Destek Proje Koordinatörü Hamza AYDOĞDU konuk olmuşladır.
1) 2004 yılında yapılan program değişikliğinde en büyük görev öğretmene düşmektedir.
2) Performans ve projeler ödevleriyle ilgili sıkıntılarla karşılaşılmıştır.Bu sıkıntıların giderilmesi için performans ödevleri sınıflarda yapılmalıdır.
3) Çalışma kitapları hem öğrenci hem de öğretmen için büyük kolaylıktır.
4) 1. ve 3. sınıflarda öğrencinin gelişim düzeyini gösteriri rapor verilecektir. Öğretmen tavsiyesi, velinin görüşleri bu raporda verilecektir.
5) Seviye belirleme sınavları 6- 7 ve 8. sınıflarda yapılacaktır. Fakat 8. sınıftaki sınavın ortalamaya etkisi daha fazla olacaktır.
6) Bu yıldan itibaren 5 lik sistemden 100 lük sisteme geçilmiştir.
7) İl seviye tespit sınavları iptal edilmiştir


Konu: Personel Genel Müdürlüğü Çalışmaları
Müst. Yrd. Ve Personel Genel Müdürü Remzi KAYA müdürlüğün çalışmalarını şu şekilde özetlemiştir.
1) Norm kadro yönetmeliğinde değişiklik yapılmış, öğretmelerin boşta kalmaları engellenmiştir.Öğretmenler kendi alanlarında istihdam edilirken boş kalanlar yan alanlara kaydırılmıştır.
2) Nokta ataması sistemiyle öğretmen branşıyla ilgili hangi okula gitmek istiyorsa oraya gidebilmektedir.
3) Atamalar internet yolula yapılmakta ve büyük kolaylık sağlamaktadır.
4) Özlük hakları kadrlularla aynı olan sözleşmeli öğretmen atamaları ile öğretmen eksiği büyük oranda kapanacaktır.
5) 2004 ten beri uygulanan zorunlu yer değiştirme sayesinde doğu-batı adaletsizliğinin önüne geçilmiştir
6) Kadro açıkları okul müdürlüklerinden değil bakanlıktan yapılmaktadır.
7) İdareci seçiminde yazılı sınavla birlikte mülakat yapılacak, takdir ,teşekkür belgeleri, hizmet içi eğitimleri göz önüne alınacaktır.
Konu : Beyin Yarımkürelerinin Eğitimdeki İşlevi
Katılımcı TTKB Üyesi Hüseyin Alp BOYDAK
Beyin sağ ve sol olmak üzere iki yarım küreden oluştuğunu söyleyen BOYDAK bu iki yarım küreyi birbirine bağlı olduğunu ifade etmiştir.
Beynin sağ tarafı yaparak yaşayarak öğrenir. Bu şekilde öğrenme olmadığında sol tarafı devreye girer ve ezberler. Beynin sol tarafı yeni olan her şeye karşı çıkar, yaratıcılığı hayal gücünü bastırır. Çocukların oyunlarına karışılmamalı ve yaratıcılıklarını kullanmaları engellenmemelidir. Merakları önlenmemelidir.
Konu: Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Çalışmaları
Katılımcı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürü Remzi İNANLI
Okul Öncesi konulu programda ifade edilenler:
1) Zeka gelişiminin %70'i bu dönemde tamamlanmaktadır. İyi bir eğitim alırsa zeka gelişimi daha olumlu bir şekilde devam eder.
2) Okul öncesi bir eğitim yeridir, bakım yeri değildir.
3) Okuldaki eğitimle evdeki eğitim birbirini tutmadığında çocuk ikilemde kalmaktadır. Bunun önüne geçilmek için aileler konferanslar, eğitimler, programlarla bilinçlendirilmektedir.
4) Anasınıfında ikili eğitime geçilmiştir.
5) Bu yıl sadece 1. sınıflar değil anasınıfları da okula bir hafta erken başlamışlardır.
6) Okul öncesi eğitimle çocuklar okula alışırlar, ilköğretime hazırlanırlar. Bu dönemde Türkçe'yi doğru kullanmayı öğrenirler.Fakat çocuklara rakamları harfleri öğretmek yanlıştır.
7) Özel okulların anasınıflarında yabancı dilin öğretilmesi doğru değildir.Öğretimde her şeyi oyuncağa dökmek yanlıştır. Oyuncaksız da eğitim yapılabilir.
8) Otistik çocuklar anasınıflarında kaynaştırma eğitimi alabilirler.
‘GELECEK EĞİTİMLE GELECEK’ KONULU TRT 4 PROGRAMI RAPORU HAZILAYAN ÖĞRETMELER


ADI SOYADI BRANŞI İMZA
1)……………………………… …………………… ………………………
2)……………………………… …………………… ..……………………
3)……………………………… ……………………. ……………………..
4)……………………………… …………………… ……………………
5)……………………………… ……………………. ……………………..
6)……………………………… ……………………. …………………….
7)……………………………… …………………… ……………………..
8)……………………………… …………………… …………………….
 
Üst