Şubat 2009 Gelecek Eğitimle Gelecek Raporu

58SERVET

Üye
Üye
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
11
Puanları
1
Konum
istanbul
GELECEK EĞİTİMLE GELECEK PROGRAMI HAZİRAN AYI RAPORU
Konuk: Dr. Vahap ÖZPOLAT
MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı
Konu: Seçmeli Dersler
Tarih: 26 Haziran 2009 Cuma
26 Haziran 2009 Cuma günkü programın konuğu MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Vahap ÖZPOLAT’tı. ÖZPOLAT programın giriş bölümünde seçmeli dersler niçin Programa konuldu? Sorusunun yanıtını vermeye çalıştı. Okutulacak seçmeli dersler, öğretim yılı başında okulun ve çevrenin şartları, öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçları ile velilerin görüşleri de dikkate alınarak “Seçmeli Dersler” ‘in belirlendiğini ifade etti.
MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Vahap ÖZPOLAT ilköğretimde seçmeli dersler arasında ''Sanat Etkinlikleri'', ''Spor Etkinlikleri'', ''Satranç'', ''Düşünme Eğitimi'' ,”Medya, Okur, Yazarlığı”,”Bilişim Teknolojileri””Yabancı dil” gibi derslerin olduğunu söyledi. İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıf öğrencileri Sanat Etkinlikleri ile Spor Etkinlikleri dersini haftada 1 saat, diğer sınıflar ise 2 saat almaktadırlar. Satranç dersini tüm sınıflar haftada 1 saat, Düşünme Eğitimi'ni ise sadece 6, 7 ve 8. sınıflar haftada 1 saat alabilmektedirler.
Sanat ve Spor etkinlikleri derslerinde öğrenciler okulun öğretmen durumuna göre drama, tiyatro, halkoyunları, resim, fotoğrafçılık, heykel, güreş, futbol, basketbol gibi etkinliklerle uğraşabilecekler. Örneğin Sanat Etkinlikleri dersinde öğrenciler 2 saat ''drama'' dersi seçebileceği gibi bir saat ''drama'', bir saat da Spor Etkinlikleri dersinden ''güreş'' seçebildiklerini. Dr. Vahap ÖZPOLAT ifade etti.

Dr. Vahap ÖZPOLAT İlköğretimde seçmeli derslerin en fazla iki saat olabileceğini değindi. Bu derslerde notla değerlendirilmeden daha çok öğrencilerin ilgileri ve yeteneklerinin göz önünde tutulması gerektiğinden bahsetti. Bu anlamda ''Spor Etkinlikleri'' dersi daha çok spora ilgi duyan öğrenciler için ''Sanat Etkinlikleri'' dersi tiyatroya yatkın öğrenciler için ''Düşünme Eğitimi'' ise felsefi düşünceye sahip öğrenciler için seçilebilecek derslerdir dedi. Bu seçmeli derslerin kitaplarının olmadığını ve öğretmenlerin kılavuz kitaplarından konuyla ilgili çalışmaları yapabileceklerini belirtti. Dr. Vahap ÖZPOLAT seçmeli derslerde ölçme ve değerlendirme yapılırken notun bir baskı olabileceğini ve öğrencinin bu derslerde daha çok becerilerinin ölçülmesinin faydalı olacağına vurgu yaptı.



Seçmeli derslerde sınıf oluşturulurken en az 15 kişi ve üstü olabilecek sayıda öğrenci olması gerektiği ifade edildi. Bu anlamda amaçlarının her dersin sınıfının farklı olabileceği dersliklerde olmasının önemine değinildi. Bakanlığın bu yönde çalışmaları olduğuna vurgu yapıldı. Bu derslere giren öğretmenlerin varsa kadrolu öğretmenler yoksa usta eğiciler olması gerektiğine değinildi.

Seçmeli derslerin ihtiyaç ve taleplere bağlı olarak oluştuğunu ifade eden Dr. Vahap ÖZPOLAT. ''Sanat Etkinlikleri''dersinin üniversiteler tarafından, ''Satranç'', dersini TÜRKİYE Satranç Federasyonu tarafından ''Düşünme Eğitimi'' dersini Türkiye Felsefe Kurumu tarafından ”Medya, Okur, Yazarlığı”,dersinin RTÜK tarafından talep edildiğini ifade etti. Özetle bu talepler toplumun beklentileri yönünde olmuştur. Seçmeli derslerin seçilmesinde öğretmen-öğrenci işbirliğine dayanan demokratik bir ortam oluşturulmalıdır.

Ortaöğretimde seçmeli derslerin notla değerlendirildiği ifade edildi. Burada daha çok akademik ve mesleki çalışmaya hazırlık açısından seçmeli derslerin yer aldığı belirtildi. Ortaöğretimde seçmeli derslerin 2 ile 9saatarasında seçilebildiği belirtildi. Öğrencilerin ise ÖSS’de sınava girdikleri alanlara yakın dersleri seçtiklerine değinildi.


HAZIRLAYAN: SERVET ÜNSAL
 
Üst