Zümrelerim sosyal bilgiler seviyeniz ne seviyede kendinizi branşınız konusunda yeterli görüyormusunuz.
Kendimden bahsedecek olursam şahsen ben kendimi yeterli görmüyorum. Sebebi ise zamanla kullanılmayan bilgilerin unutulması , Müfredatın sosyal bilgilerin büyük bir kısmınının kapsamaması nedeniyle kullanılmayan bilgilerin unutulmasıdır. Bu nedenle çogu bildigim konuyu unuttum. Lazım olmadıgı içinde tekrar etme luzumu duymadım. Mezun olunca derin tarih ve cografya bilgim vardı. Ama bu bilgilerin belki % 50 si uçup gitmiştir. Mesela şimdi bana büyük selçuklu devletinin hükümdarlarının hangisini nereyi aldıgını sorun yada cografyadaki toprak çeşitlerini sayın yada osmanlıda duraklama gerileme devrinde yapılan anlaşmaları sayın deyin sayamam. Dediğim gibi bu bilgiler yıllardır kullanılmıyor. Bu nedenle unutuldu . Ama kısa bir inceleme ile tekrar ögrenerek anlatabilecek seviyeye gelirim.
Bizim branşımız biraz genel kültüre dayalıdır, çogu kişi az yada çok bilir. Öğretmenler odasında bazen günlük konuşmalarda bile bazen tarih konuları felan konuşulunca şu şöylemi , bu böylemi denilince ya onaylarım evet felan yada yüzeysel bir kaç cümle ile konudan bahsederim. Bazen içim sıkılır iyi ögretmen degilmiyim, ögretmenliği yapamıyormuyum felan diye üzülürüm.
Ama şahsen kendim derslere hazırlıklı girerim . Ünite başlamadan klavuz kitapdaki konuları okurum. İşleniş bölümünü incelerim yapabilecelerimi çizerim , sıralarım. Kendi oluşturdugum ders notlarından ek kaynak olarak kullandıgım bilgileride okurum. Derslere öyle girerim. Derste böylece hem verimli geçer hem de zevk alırım kendime güvenim gelir.
Ama lakin bir çok bilgiyi unutmam, bu konularla ilgili sorularla karşılaşınca afallama korkusu beni üzüyor. Alan bilgisi yetersizliği duygusuna kapılıyorum.
Sizlerde durum nasıl benim yaşadıgım sıkıntıları yaşıyormusunuz. Üstte saydıgım konuları size sorsalar anlatın deseler anlata bilirmisiniz.
Kendimden bahsedecek olursam şahsen ben kendimi yeterli görmüyorum. Sebebi ise zamanla kullanılmayan bilgilerin unutulması , Müfredatın sosyal bilgilerin büyük bir kısmınının kapsamaması nedeniyle kullanılmayan bilgilerin unutulmasıdır. Bu nedenle çogu bildigim konuyu unuttum. Lazım olmadıgı içinde tekrar etme luzumu duymadım. Mezun olunca derin tarih ve cografya bilgim vardı. Ama bu bilgilerin belki % 50 si uçup gitmiştir. Mesela şimdi bana büyük selçuklu devletinin hükümdarlarının hangisini nereyi aldıgını sorun yada cografyadaki toprak çeşitlerini sayın yada osmanlıda duraklama gerileme devrinde yapılan anlaşmaları sayın deyin sayamam. Dediğim gibi bu bilgiler yıllardır kullanılmıyor. Bu nedenle unutuldu . Ama kısa bir inceleme ile tekrar ögrenerek anlatabilecek seviyeye gelirim.
Bizim branşımız biraz genel kültüre dayalıdır, çogu kişi az yada çok bilir. Öğretmenler odasında bazen günlük konuşmalarda bile bazen tarih konuları felan konuşulunca şu şöylemi , bu böylemi denilince ya onaylarım evet felan yada yüzeysel bir kaç cümle ile konudan bahsederim. Bazen içim sıkılır iyi ögretmen degilmiyim, ögretmenliği yapamıyormuyum felan diye üzülürüm.
Ama şahsen kendim derslere hazırlıklı girerim . Ünite başlamadan klavuz kitapdaki konuları okurum. İşleniş bölümünü incelerim yapabilecelerimi çizerim , sıralarım. Kendi oluşturdugum ders notlarından ek kaynak olarak kullandıgım bilgileride okurum. Derslere öyle girerim. Derste böylece hem verimli geçer hem de zevk alırım kendime güvenim gelir.
Ama lakin bir çok bilgiyi unutmam, bu konularla ilgili sorularla karşılaşınca afallama korkusu beni üzüyor. Alan bilgisi yetersizliği duygusuna kapılıyorum.
Sizlerde durum nasıl benim yaşadıgım sıkıntıları yaşıyormusunuz. Üstte saydıgım konuları size sorsalar anlatın deseler anlata bilirmisiniz.