- Katılım
- 21 Ocak 2007
- Mesajlar
- 8,618
- Puanları
- 683
- Yaş
- 48
- Konum
- Denizli
- Web sitesi
- www.sosyalbilgiler.biz
Tarih eğitiminin temel amacı, öğrencilere kendilerinin, ülkemizin ve dünyanın geçmişi hakkında kapsamlı bir anlayış ve farkındalık kazandırmaktır. Bunun yanında bireylerin kendi kimliklerini geliştirmeleri ve etkin vatandaş olmalarını sağlayacak bilgi, beceri ve değerleri edinmeleri amaçlanmaktadır. Bu hedef doğrultusunda tarih eğitimi ilk olarak öğrencilerde tarihî kişiler, toplumsal ve idari yapılar, kurumlar, düşünceler, sorunlar ve bu sorunlar için geliştirilen çözümlere yönelik merak uyandırmalıdır. Öğrencilerin değişim-süreklilik, neden-sonuç kavramlarına hâkim olarak geçmiş olayların günümüzü nasıl etkilediğini anlamalarına ve geçmiş ile bugün arasında bağlantı kurmalarına olanak tanımalıdır. Bu amaçla T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı’nda geçmiş çok boyutlu ele alınmış, öğretme-öğrenme uygulamalarında öğrencilerin merak ettikleri konuları tanımlamalarına, araştırmalarına, geçmişle günümüz arasında karşılaştırma yapabilmelerine olanak sağlayan örnek uygulamalara yer verilmiştir. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı’nın yapılandırılmasında bütüncül eğitim yaklaşımı gereği tarihin öznesinin “insan” olduğuna dikkat çekilmiş; bedensel, zihinsel ve sosyal açıdan çok yönlü bir varlık olan insanın nitelikli bir şekilde yetiştirilmesine odaklanılmıştır. Program, temel bileşenleri aracılığıyla öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal becerilerinin en üst düzeyde gelişimini öne çıkarmış; entelektüel, sosyal, kişisel, mesleki, ruhsal ve fiziksel açılardan bireyin bütüncül eğitim yaklaşımıyla yetiştirilmesini hedeflemiştir. Bu doğrultuda eğitim süreçleri zenginleştirilmiş; öğrencilerin bilgi, beceri ve değer kazanmaları teşvik edilmiş; öğrenmeye yönelik olumlu ilgi, tutum ve beceriler geliştirmeleri amaçlanmıştır.