Şimdiki gençler ve çocuklar ise “PİS YEDİLİ” ve “ BİZİM OKUL” dizilerinin müdavimi oldular kısa sürede. Bu dizilerin ...en göze ve ruha batan yanları ise SAYGISIZ, UKALA, ENTRİKACI, DÜZENBAZ, HEDEFSİZ, İDEOLOJİSİZ, SEVGİSİZ ve oldukça DÜNYEVİ TAKILAN bir gençliğin öne çıkarılmış olması. Bunların yanı sıra KISA AŞKLAR, GÜNDELİK VE CİNSELLİĞE İNDİRGENEN SEVGİLER VE PARANIN PULUN, SOSYAL STATÜNÜN ÖNCELENDİĞİ BİR YAŞAM TARZI pervasızca ve fütursuzca işleniyor!
Mesela bu dizilerin birinde aynı SINIFIN YARISI BİRBİRİYLE NEREDEYSE AŞK YAŞAMIŞ ya da yaşamak üzere olan gençlerden oluşturulmuş bir kurgu üzerinde yürüyor!
Öğretmenleri sorarsınız ki bence hiç sormayın…
Mamafih BU DİZİLERDE TEK BİR NORMAL ÖĞRETMEN VE İDARECİ BULAMAZSINIZ! Hepsi anormal! KİMİ BUNAK, KİMİ EVDE KALMAKTAN BUNAMIŞ KIZ KURUSU MODUNDA, KİMİSİ MAHALLE KABADAYISI, KİMİSİ HAYAL ÂLEMİNDE, kimisi hayal mi gerçek mi arasında bir yerde!
Bunlar öğretmen, bu dizilerde dizi üzerinde topluma verilen mesajla vurgulanan öğretmen tipi veya karakteri böyle! Pes!
Tamam, eğitim meselesini bir türlü rayına oturtamamış bir toplum olmanın buruk hüznünü ve acıcısını hep birlikte temaşa ediyoruz ve yaşıyoruz ama sanki bu kadar sorunun baş müsebbibi öğretmenmiş gibi “vurun abalıya” mantığıyla ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMENİN ŞAHSİYETİ ÜZERİNDE YAPILAN BU DİZİLERİ ŞİDDETLE KINIYORUM.
Tabii bunu SEYRETTİĞİ HALDE TEPKİ VERMEYEN EĞİTİM SENDİKALARINI DA GÖREVE ÇAĞIRIYORUM. Bir başka meslek erbabı olsaydı şu ana kadar bu dizilerin canına okunmuştu! Ama ÖĞRETMENLER ÖYLESİNE SİNDİRİLMİŞ, ÖYLESİNE ŞAMAR OĞLANINA DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ Kİ GEÇEN SÜREÇ DÂHİLİNDE TEPKİ VERME GEREĞİ BİLE DUYMAZ OLMUŞLAR!
TOPLUMUN TEMEL DİNAMİĞİ OLAN GENÇLERİMİZİ EMANET ETTİĞİMİZ BU MESLEK GRUBUNUN ŞAHSİYETİNİN, DİZİ ÜZERİNDE DE OLSA ZEDELENMESİ, AŞINDIRILMASI, KÜÇÜK DÜŞÜRÜLMESİ KABUL EDİLEMEZ BİR ÇİRKİNLİK, AYMAZLIK VE UMARSIZLIKTIR.
Çünkü bu meslek hitap edilen toplulukla, yani genç ve çocuklarla bire bir ilişki içindedir ve gençlerin algıları bu şekilde tahrip edilmemelidir! Atalarımız çamur at, izi kalsın derken tam da böyle bir durumu tarif etmektedir aslında.
Akşam bunak ve arızalı öğretmeni seyreden çocuk ertesi günü en ufak bir çağrışımda öğretmenine hangi gözle bakacaktır acaba?
Hababam Sınıfı ile bu dizileri kıyaslamak bile haksızlık olur kanaatindeyim.Hababam sınıfında en azından merhametli öğretmenler, vefalı, nazik, duyarlı öğrenciler ve derin bir içsellik işleniyordu. ŞİMDİKİ OKUL DİZİLERİNDE de o derin içsellik yerine DERİN BİR CİNSELLİK DAVASI GÜDÜLÜYOR!
Yine bu dizilerde ÖZEL OKUL, DEVLET OKULU KAPIŞMASI, FAKİR ÖĞRENCİ, VAROŞLARDAN GELEN ÖĞRENCİ VE ZENGİN ÖĞRENCİ DİYE CİDDİ BİR AYRIŞMA VE KAMPLAŞMA DA KÖRÜKLENİYOR maalesef. Bir kere bu senaristlerin iyi bir araştırma yapmadan saçma sapan bilgileriyle devlet okullarıyla, özel okulları böyle ayrıştırmalara sokmaları tamamen bilgisizlikten kaynaklanıyor.
Her özel okul çok başarılı olmadığı gibi, her devlet okulu da başarısız değildir. Kaldı ki birçok devlet okulu başarı ve konumlarıyla birçok özel okuldan çok daha ileri bir eğitim vermektedir. Özellikle de Fen ve Sosyal Bilimler Liselerinin başarı tablolarıyla özel okulların başarılarını bir kıyaslasınlar bakalım!
BU ARIZALI ÖĞRETMEN MODELİ, DEVLET OKULU, ÖZEL OKUL KAMPLAŞMASI, ARGO, CİNSELLİK, YOKSUL ÖĞRENCİYE DURMADAN “ VAROŞ” DEMELER, ZEVKÇİLİKTEN BAŞKA DERDİ OLMAYAN TİKİ KIZLAR SENDROMUNA ARTIK BİR SON VERİLMELİDİR.
Meryem Aybike SİNAN