Gelecek Eğitimle Gelecek Haziran 2010 Raporu

sınıf

Çalışkan Üye
Üye
Katılım
22 Haz 2010
Mesajlar
732
Puanları
28
Konum
İzmir
TRT 4 de yayınlanan Haziran 2010 Gelecek Eğitimle Gelecek raporu olan
 

58SERVET

Üye
Üye
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
11
Puanları
1
Konum
istanbul
Gelecek Eğitimle Gelecek Haziran 2010 Raporu

"Gelecek, Eğitimle Gelecek" 23 Haziran 2010 Canlı Yayın Programı Raporu
Konuk: Emin GÜRKAN
Konu.GENEL ORTAÖĞRETİMLE ÖZEL ORTAÖĞRETİMİN KARŞILAŞTIRILMASI

23 Haziran 2010 Çarşamba günü Orta öğretim genel müdürü Emin GÜRKAN’ın konuk olduğu "Gelecek, Eğitimle Gelecek" adlı programda şunlardan bahsedildi:

Türkiye'de, Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne bağlı (meslek liseleri hariç) toplam 3 bin 76 lise bulunduğunu belirten Gürkan, bu okullarda 1 milyon 739 bin 261 öğrencinin öğrenim gördüğünü, Anadolu güzel sanatlar liselerinde 8 bin 705, Anadolu liselerinde 401 bin 992, fen liselerinde 21 bin 382, genel liselerde 1 milyon 301 bin 827, sosyal bilimler liselerinde 2 bin 803, spor liselerinde ise 2 bin 552 öğrencinin okuduğunu bildirdi.Türkiye’de 79 çeşit lise olduğunu ve bunun 15’e kadar indirileceğinden söz etti.

Genel liselerde derslik başına şu anda 38 öğrenci düştüğünü ifade eden Gürkan, yönetmelikler gereği bu rakamın fen ve sosyal bilimler liselerinde 24, Anadolu liseleri ile güzel sanatlar ve spor liselerinde ise 30 olduğunu kaydetti.

Mevzuatta yapılan düzenlemeyle genel liselerdeki sınıf mevcutlarının da kurala bağlandığını belirten Gürkan, bundan böyle bu rakamın 36'yı geçmeyeceğini söyledi. Özellikle büyük illerde bazı okullarda sınıf mevcutlarının daha fazla olduğunu söyleyen Emin Gürkan, bunların düşürülmesine çalışıldığını söyledi.
Okullaşma oranlarının artmasından söz eden Gürkan % 52 mesleki ortaöğretim %48 ise genel ortaöğretimde okullaşma olduğundan söz etti.

Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürü Emin Gürkan, genel liselerde sınıf mevcudu sayısının bundan böyle 36'yı geçmemesinin kurala bağlandığını bildirdi
Gürkan, , genel liselerde Türkiye genelinde sınıf mevcutlarının ortalama 38 olduğunu, bu rakamın azaltılmasına çalıştıklarını söyledi.
Öğrencilerin okullara devam ve devamsızlıklarında son sınıflarda birtakım sıkıntılar yaşadıklarını ifade eden Gürkan devamsızlığın 20 gün olduğunu ama son sınıflarda yaşanan sıkıntılardan dolayı öğrencinin 25 gün daha devamsızlık yapabileceğinden söz etti.

Bir kişi telefonda Genel liselerdeki öğretmenlerin Anadolu liselerine geçişlerinin nasıl olacağını sordu. Gürkan öğretmenlerin mağdur edilmeden kademeli olarak geçişlerinin sağlanacağından söz etti.
Geçmiş yıllarda ülkemizde liselere devam eden öğrencilerin %75’nin başarılı %25’nin ise
başarısız olduğunu kaydeden Gürkan yeni müfredat ve sistem değişikliğiyle bu oranın tüm liselerde %98 ‘ e kadar çıktığı söylendi. Bu başarı oranın artmasında sınıflardaki öğrenci sayısının azalması ve fiziki şartların daha uygun hale gelmesi gibi faktörlerin etkili olduğunu ifade etti.

Ayrıca öğrenci başarısının artmasında ders kitaplarının değişmesi, ders anlatım yöntem ve tekniklerinin değişmesinin etkili olduğundan söz edildi.

Emin Gürkan, yükseköğretim programlarının kontenjanlarının artmasının yanı sıra okullarımızdaki dersliklere düşen öğrenci sayısının azaltılması ve eğitim kalitesindeki iyileşmenin etkisi olduğunu düşünüyoruz. Okullarımızdaki eğitimin kalitesini yakından takip ediyoruz. Ders programları yenileniyor, öğretmenler hizmet içi eğitimden geçiriliyor dedi.
Kalkınmada öncelik verilen illerde eğitim yatırımlarına önem verildiğini ifade eden Gürkan özellikle kız öğrencilerinin için yapılan kampanyalardan bahsetti. Özellikle pansiyonlaşmanın öneminden söz etti. Eskiden 40–50 öğrencinin bir arada kaldığı pansiyonların olduğunu söyleyen Gürkan bu sayının 3-4 kişinin bir arada olduğu pansiyonlardan söz etti.
Bir öğrenci Anadolu lisesinden Sağlık Meslek Lisesine nakil yaptırabilir miyim? Şeklinde soru sordu . Gürkan hukuki çerçeve içinde puan fazlalığına bağlı olarak bunun mümkün olabileceğinden söz etti.Okul müdürleriyle iletişim içinde olarak bunun mümkün olabileceğini vurguladı.
Sosyal Bilimler Liselerin eğitimimiz açısından öneminden söz etti.Ülkemizde şu an 25 tane sosyal bilimler lisesi olduğunu ve bunların 2 yıl önce ilk mezunlarını verdiğini vurguladı.YGS’ de % 100 başarı sağlandığını ifade eden Gürkan bu okullarımızın geleceği çok parlak dedi.

Ayrıca oklularımızda okutulan yabancı dilin nasıl öğretilmesi gerektiğinden bahsedildi.Anadolu liselerinin hazırlık sınıflarının dünya literatüründe sınıf sayılmadığından söz eden Gürkan bu yüzden liselerin 4 yıllık eğitime geçtiğinden söz etti.Bu yüzden lise2, 3 ve 4.sınıflara yabancı dille eğitimimin yayıldığını ifade etti.İlki yabancı dille eğitim verildiğini İngilizce –Almanca,İngilizce-Fransızca gibi derslerin beraber okutulduğunu söz etti.Yabancı dilin öğretilmesinde YÖK’le beraber çalışma yaptıklarını ifade etti.

Ülkemizde 8 yıl İlköğretim ve 4 yılda Ortaöğretim olmak üzere toplam 12 yıl eğitim sürecinin olduğunu vurguladı.Yeni programla eski program karşılaştırıldı.
 

58SERVET

Üye
Üye
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
11
Puanları
1
Konum
istanbul
GELECEK EĞİTİMLE GELECEK TRT 3 CANLI YAYIN RAPORU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM 24/06/2010
Konuk: Remzi İNANLI
Okul Öncesi Eğitim Genel Müdürü

Okul Öncesi Eğitim Genel Müdürü Remzi İNANLI 3-6 yaşlarında okul öncesi eğitimin öneminden söz etti.Okul Öncesi Eğitimi alan çocuklar daha paylaşımcı oluyor,saldırgan olmuyor,yaşam seviyesi daha yüksek oluyor.Okul öncesi eğitim almayan çocuklarda ise bu durum tam tersi oluyor.Önceleri veliler okul öncesini çalışan ailelerin çocuklarının bakıldığı bir yer olduğu görüşündeydiler.Şimdi aileler ana sınıflarına yoğun bir ilgi göstermektedir.
Okul öncesi eğitimdeki okullaşma oranı ne durumda?
R.İNANLI : Eğitim insanın temel hakkıdır. Bu alana gerekli önemi verirsek çocuklarımızın geleceğini garanti altına almış oluruz. Ülkemiz çocuk sayısı bakımından zengin. 1997’ de genel müdürlüğümüz kurulmuştur. 2003’ ten bu yana da bu alanda oldukça iyi bir seviyeye geldik ; fakat yine de Avrupa Birliği ülkelerindeki okullaşma sayısı bakımından geriyiz.5 yaşına kadar olan çocuklarda okullaşma oranı %61
4-5 yaş gurubunda ise bu oran %39’tur. Okul Öncesi Eğitim ülkemizde şu an 32 ilde başlatıldı.Kademeli olarak bu sayının 57 ile ulaşmak hedefleniyor. Okul Öncesi Eğitime öğretmen olarak meslek yüksekokulundan mezun olanlardan lisans tamamlamaları sağlanarak ihtiyaç karşılanacak.
60- 70 ay arasındaki çocukları beş yaşında olarak kabul ediyoruz. Bu yaş ilköğretime hazırlık yaşıdır. Her yaş gurubunda 1 milyon 200 bin öğrenci var. Bunları okullaştırmak da kolay değil. Doğu ve güney doğuda çocuklarımız Türkçe konuşamıyor.
Dil okulöncesi eğitimdeki kazanımlardan biri. Sosyal gelişim sürecinde çocukların bakımı var. Bir yandan da okulöncesiyle çocukların eğitime hazırlanması süreci söz konusu. Okulöncesi eğitim alanla almayan arasındaki fark nedir?
R. İNAN : Okulöncesi eğitimi alan çocuklar daha uzun süre eğitim sisteminde yer alıyor. Kavgacı olmuyor, paylaşımcı oluyor. Yaşam seviyesi yükseliyor, beslenmesi düzenli ve normal oluyor. Üniversite hayatında daha başarılı oluyor.Almayanlar ise bilgisayar bağımlısı,okulda devamsızlık problemli, kavgacı, paylaşmayı bilmeyen bireyler olarak toplumumuzda yer alıyor.
Okul öncesi eğitim temeldir.Dünyada bu alanda büyük bir yarış var. ABD bu konuda büyük bir yarış ve çalışma içerisinde. Biz bu alana geç yöneldiğimiz için geri kalmış durumdayız. Eğitim ve donanım bakımından Avrupalı ülkelerden bir eksiğimiz bulunmamaktadır. Hatta eğitim kalitesi bakımından Avrupa’ya göre daha ilerideyiz. Okullarımız Avrupa standartlarının üzerinde. Doğal ortamda eğitim veriyoruz. Yalnız velilerimizden bir ricamız çocuklarımızın üzerlerine fazla düşmemeleridir. Aman çocuğum terlemesin, çocuğumun üstü kirlenmesin gibi serzenişlerden uzak durmaya çalışalım. Çocuklarımız doğal ortamda eğitim alıyorlar. Bahçelerinde ekip biçip hazırlanan pazarlarda ürünlerini satıyorlar.Okullaşmanın sağlanması için 500 bin liraya ihtiyaç duyulmaktadır.Bazı anasınıfları olarak liselerin binası kullanılmaktadır.

MEB “7 ÇOK GEÇ!” Sloganını kullandı.Okul öncesi Eğitimde temel sorunumuz nerede?
R.İNANLI : Tüm üniversitelerle, sivil toplum kuruluşlarıyla, basınla iyi bir diaya loğumuz var . zoru başardık. Bütün veliler artık çocuklarını okulöncesi eğitime kayıt ettirmek için birbiriyle yarışıyor. Artık bina ve öğretmen yetiştiremiyoruz. Talep çok fazla. Hayırseverler anaokullarına geçmişte pek sıcak bakmıyordu. Sebebi de işlevini ve içeriğini bilmemeleriydi. Artık hayırseverlerimiz okulöncesi eğitime de önem vermektedir. Biz okul öncesi eğitimle temel eğitimi vermiş oluyoruz.
 

hakanozkan79

Çalışkan Üye
Üye
Katılım
15 Şub 2007
Mesajlar
133
Puanları
18
Konum
samsun
Gelecek Eğitimle Gelecek Haziran 2010 Raporu

hocam ellerine ve emeğine sağlık teşekkür ediyorum...saol
 
Üst