Arama sonuçlarınız

  1. erkanisanmaz

    Yazılı 5. Sınıf 2. Dönem 2. Yazılıya Hazırlık Soru ve Cevapları

    Teşekkürler dosya olarak koymadık. Yazı olarak yerleştirdik Kopyalayıp bir word belgesine yapıştırabilrsiniz
  2. erkanisanmaz

    Yazılı 5. Sınıf 2. Dönem 2. Yazılıya Hazırlık Soru ve Cevapları

    543 İnterneti Nasıl Kullanmalıyız? Uçsuz bucaksız bir alan olarak ifade edilen genel ağın, güvenli kullanılmaması bazı tehlikelerle karşılaşılmasına neden olabilir. Bu tehlikeler nelerdir? Yazınız. Cevap: İnternet üzerinde arkadaş gibi görünen kötü niyetli insanlar bize ait adres, telefon...
  3. erkanisanmaz

    Yazılı 6. Sınıf 2. Dönem 2. Yazılıya Hazırlık Soru ve Cevapları

    652 Kaynakların Bilinçsiz Kullanımı Yenilenemeyen enerji kaynakları zaman içerisinde biten ve yerinin dolması zor olan fosil kaynaklardan elde edilen enerji kaynaklarıdır. Buna göre yenilenemeyen enerji kaynaklarına üç tane örnek yazınız. Cevaplar: Kömür Petrol Doğalgaz Yenilenebilir enerji...
  4. erkanisanmaz

    Yazılı sınavlar

    Kitap temeldir. Ancak kitapta herşey olmaz. Kazanım doğrultusunda olduğu için anlatılması veya sınavda sorulmasında bir sakınca yoktur.
  5. erkanisanmaz

    Yazılı 7. Sınıf 2. Dönem 2. Yazılıya Hazırlık Soru ve Cevapları

    752 Üretim teknolojisi Sanayi İnkılabının sosyal alandaki sonuçlarını yazınız. Cevap: Sanayi İnkılabı birçok insanın hayat şartlarını iyileştirirken birtakım sorunların da temelini oluşturdu. Avrupa’da yaşayan insanlar, köylerden fabrikaların kurulduğu şehirlere hızla göç etmeye başladı...
  6. erkanisanmaz

    Yazılı 8. Sınıf 2. Dönem 2. Yazılıya Hazırlık Soru ve Cevapları

    841 Atatürk İlkeleri Devletin yönetim şeklinin cumhuriyet olmasını ve cumhuriyeti koruma, yüceltme ve yaşatma fikrine cumhuriyetçilik denir. Buna göre cumhuriyetçilik ilkesi doğrultusunda yapılan yeniliklerden dört tanesini yazınız. Cevaplar: 1) Saltanatın kaldırılması 2) Halifeliğin...
  7. erkanisanmaz

    2023-2024 8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB 2. Senaryoya Göre 2. Dönem 2. Açık Uçlu Yazılıları ve Cevapları

    MEB 2. Senaryoya göre hazırlanan açık uçlu sorulardan oluşan yazılı soruları ve cevaplarıdır.
  8. erkanisanmaz

    2023-2024 8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB 1. Senaryoya Göre 2. Dönem 2. Açık Uçlu Yazılıları ve Cevapları

    MEB 1. Senaryoya göre hazırlanan açık uçlu sorulardan oluşan yazılı soruları ve cevaplarıdır.
  9. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ÜNİTELERİ, ÖĞRENME ÇIKTISI SAYILARI VE SÜRE TABLOSU

    T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ ÜNİTELER, ÖĞRENME ÇIKTISI SAYISI VE SÜRE TABLOSU ÜNİTE Öğrenme Çıktısı Sayısı Süre Ders Saati Yüzde Oranı (%) 1. Mustafa Kemal’in Hayatı 3 14 19 2. Birinci Dünya Savaşı 5 16 22 3. Yerelden Vatana Millî Mücadele 4 20 28 4...
  10. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Farklılaştırma

    Farklılaştırma T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı’nın “Farklılaştırma” bölümü “Zenginleştirme” ve “Destekleme” alt bölümlerinden oluşmaktadır. Zenginleştirme, akranlarına göre daha ileri düzeyde olan öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeye çıkarabilmek için öğretmene...
  11. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)

    Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme) T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı’nın “Öğrenme Kanıtları” bölümünde ölçme ve değerlendirme süreçlerinin amaçlarına ve dersin öğrenme çıktısına yönelik kanıt oluşturabilecek araçlar sunulmuştur. Öğrencilerin öğrenme stillerindeki...
  12. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Öğretme-Öğrenme Uygulamaları

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı’nın öğretme-öğrenme uygulamaları bölümünde; programda yer alan içerik, beceriler, eğilimler ve değerleri öğrenme çıktısı ile ilişkilendiren, süreç bileşenlerinin aşamalarını yansıtan, öğrenim hedefi ve konuya uygun yöntem ve materyalleri...
  13. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İçerik Çerçevesi

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı’nın içerik çerçevesi bölümünde ünite kapsamında ele alınacak konulara yer verilmiştir. Bu içerik; olay, durum, kişi, kurum ve fikirler ile olgu, kavram, genelleme ve kuram gibi bilgi türlerinden oluşturulmuştur. Program kapsamında...
  14. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Programlar Arası Bileşenler (Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri, Okuryazarlık Becerileri, Değerler)

    Tarih eğitiminin temel amacı, öğrencilere kendilerinin, ülkemizin ve dünyanın geçmişi hakkında kapsamlı bir anlayış ve farkındalık kazandırmaktır. Bunun yanında bireylerin kendi kimliklerini geliştirmeleri ve etkin vatandaş olmalarını sağlayacak bilgi, beceri ve değerleri edinmeleri...
  15. erkanisanmaz

    T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN UYGULANMASINA İLİŞKİN ESASLAR

    Öğretim programının uygulanması sürecinde şu hususlara dikkat edilmelidir: 1. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni temel alınarak yapılandırılmıştır. Ortak Metin dikkate alınarak derslerin tasarlanması, ölçme değerlendirme...
  16. erkanisanmaz

    T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNİN TEMEL FELSEFESİ VE ÖZEL AMAÇLARI

    T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNİN TEMEL FELSEFESİ VE ÖZEL AMAÇLARI Bilimsel bilgi ve teknolojinin sürekli ve hızlı bir dönüşüm gösterdiği teknoloji çağında, zamana uyum sağlamak açısından genç nesillerin bilim ve teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilecek ve daha ileri seviyelere...
  17. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. Sınıf 4. ÜNİTE: TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NİN KURULUŞU VE İNKILAPLAR

    Bu ünitede Cumhuriyet’in İlanı’na kadar yaşanan siyasi ve diplomatik gelişmelere yer verilerek halk egemenliğine dayalı bir yönetim biçiminin hazırlık sürecinin ortaya konulması, Türk modernleşme süreci bağlamında Mustafa Kemal Atatürk liderliğinde yapılan inkılaplara, bu inkılapların yapılma...
  18. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. Sınıf 3. ÜNİTE: YERELDEN VATANA MİLLÎ MÜCADELE

    3. ÜNİTE: YERELDEN VATANA MİLLÎ MÜCADELE Bu ünitede öğrencilerin Mondros Mütarekesi’nin imzalanması sonrasında meydana gelen işgaller ve bu işgallere karşı Anadolu’da Mustafa Kemal’in liderliğinde ortaya çıkan Millî Mücadele fikri, Millî Mücadele’nin hazırlık ve teşkilatlanma süreci, Millî...
  19. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. Sınıf 2. ÜNİTE: BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI

    2. ÜNİTE: BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI Bu ünitede öğrencilerin Birinci Dünya Savaşı’nı farklı açılardan incelemeleri, savaşın sebepleri ve sonuçlarını kavramaları, Osmanlı Devleti’nin bu süreçte savaşa katılmasının neden ve nasıl gerçekleştiğini anlamaları hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin Birinci...
  20. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. Sınıf 1. ÜNİTE: MUSTAFA KEMAL’İN HAYATI

    Bu ünitede öğrencilerin XIX. yüzyıl sonu ve XX. yüzyıl başında Osmanlı Devleti’nin içinde bulunduğu duruma etki eden siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleri inceleyerek Millî Mücadele’ye kadar uzanan sürecin temelleri hakkında bilgi edinmeleri hedeflenmiştir. Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatının...
Üst