sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik görüşleri

sporty

Yeni Üye
Üye
Katılım
27 Eyl 2014
Mesajlar
1
Puanları
1
Konum
konya
Hocalarım sizden bir ricam var.Yaparsanız sevinirim.Yüksek lisans araştırma ödevim için aşağıda hem ekte hemde açıklama kısmında kaynaştırma öğrencilerine yönelik bir anket çalışmamız var.Bir kaç dakikanızı ayırıp yaparsanız memnun kalırım,şimdiden teşekkürler.Yapan hocalarım [email protected] mail adresine gönderirse sevinirim...

KİŞİSEL BİLGİ FORMU
1. Çalışma durumu: ( ) Tam gün çalışıyor ( ) Yarım gün çalışıyor
2. Yaş: ( ) 25 yaş ve altı ( ) 26-30 ( ) 31-35 ( ) 36-40 ( ) 40-üzeri
3. Branş: ( ) Sosyal bilgiler öğretmeni ( ) Diğer branşlardan geçiş
4. Mesleki Kıdem: ( ) 1-5 yıl ( ) 6-10 yıl ( ) 11-15 yıl ( ) 15 yıl ve üzeri
5. Özel Eğitim ile ilgili hizmet-içi eğitim programına katıldınız mı? ( ) Evet ( ) Hayır
6. Görev Yeriniz:…………….
7. Kaynaştırma öğrencinizin takvim yaşı nedir?....................
8. Kaynaştırma öğrencinizin engel grubu nedir?
( ) Hafif zihinsel engelli ( ) Otistik ( ) Öğrenme güçlüğü
( ) Dil ve Konuşma güçlüğü ( ) İşitme engelli
( ) Diğer (lütfen engel grubunu belirtiniz)……………………..

GÖRÜŞME FORMU
Sevgili öğretmen arkadaşlar;
Bu çalışma ilköğretim kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilere yönelik sosyal bilgiler öğretimi uyarlamalarına ilişkin görüşlerini ele almaktadır.Vermiş olduğunuz bilgiler kesinlikle gizli tutulacak olup bütün sorulara cevap vermenizi önemle rica ederim. Göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ederim.
ŞEYMA KÖKCÜ



1. Kaynaştırma eğitimi hakkında düşünceleriniz nelerdir?






2. Kaynaştırma uygulamalarının nasıl olacağına dair eğitim aldınız mı?




3. Kaynaştırma öğrencisinde; beceri (sosyal katılım, iletişim, prblem çözme, araştırma, gözlem becerisi vb.) ve kavramların (ölçek, toplumsal rol, ekonomi, nüfus, buluş, yasa, çocuk hakları vb) öğretiminde ne tür hatalar gözlemliyorsunuz? Örnekler verebilir misiniz?






4. Kaynaştırma öğrencisinin sosyal bilgiler dersi öncesi bilgi seviyesini (performansını) belirlemek için ne tür çalışmalar yapıyorsunuz?






5. Kaynaştırma öğrencisinin sosyal bilgiler programını hazırlarken neler yapıyorsunuz?






6. Kaynaştırma öğrencisine, sosyal bilgiler beceri (katılım, iletişim, prblem çözme, araştırma, gözlem becerisi vb.) ve kavramların (ölçek, toplumsal rol, ekonomi, nüfus, buluş, yasa, çocuk hakları vb) öğretiminde, Sosyal bilgiler öğrenme alanlarında ne tür uyarlamalar/değişiklikler yapma gereğini duyuyorsunuz?





7. Kaynaştırma öğrencisi için sosyal bilgiler programının bireyselleştirilmesinde ve uygulanmasında kimlerden destek alıyorsunuz? Ne tür destekler alıyorsunuz?





8. Kaynaştırma öğrencisine sosyal bilgiler beceri ve kavramlarının öğretimini yaparken eğitim ortamlarında ne tür uyarlamalara ve düzenlemelere yer veriyorsunuz?






9. Kaynaştırma öğrencisine sosyal bilgiler beceri ve kavramlarının öğretiminde ne tür çalışma gruplarına yer veriyorsunuz?




10. Kaynaştırma öğrencisine sosyal bilgiler beceri ve kavramları öğretirken ne tür öğretim materyallerine (araç gereçlere) yer veriyorsunuz?





11. Kaynaştırma öğrencisine sosyal bilgiler beceri ve kavramlarının öğretimini yaparken ne tür öğretim yöntemleri kullanıyorsunuz? (örneklerle açıklar mısınız?)




12. Kaynaştırma öğrencisinin sosyal bilgiler başarılarını değerlendirmek için sınavlarla ilgili ne tür uyarlamalara/değişikliklere yer veriyorsunuz?






13. Kaynaştırma öğrencisine not verirken ya da sınıf geçme kararını verirken akranlarına göre ne tür farklılıklara yer veriyorsunuz?






14. Kaynaştırma öğrencisine sosyal bilgiler beceri ve kavramların öğretiminde sorunlarla karşılaşıyor musunuz? Eğer karşılaşıyorsanız ne tür sorunlarla karşılaşıyorsunuz? (Örnekler verebilir misiniz?)







15. Kaynaştırma öğrencisine sosyal bilgiler beceri ve kavramların öğretiminin daha iyi yapılabilmesi için neler yapılmasını önerirsiniz?
 

Ekli dosyalar

  • T.Y.L.görüşme formu2.docx
    15.5 KB · Görüntüleme: 175
Üst