- Katılım
- 21 Ocak 2007
- Mesajlar
- 8,558
- Puanları
- 683
- Yaş
- 48
- Konum
- Denizli
- Web sitesi
- www.sosyalbilgiler.biz
Kart Eşleştirme:
Sınıfta uyguladığınız öğrenme tekniklerinden artık sıkıldıysanız ve artık bu tekniklerden istediğiniz başarıyı da elde edemiyorsanız; size aktif öğrenme tekniklerinden kolayca uygulayabileceğiniz ve zevkli bir teknik:
Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi, netleştirilmesi ya da kalıcılığını arttırılması gibi amaçlarla uygulanır.Uygulanması sırasında yer alan işlemler şunlardır:
1.Her bir sınıftaki öğrencinin sayısının yarısı kadar kart içeren iki dizi kart hazırlanır. Birinci dizide; öğrenilenlerle ilgili sorular, kavramlar,örnekler vb. yer alır. İkinci dizide ise; birinci dizidekilerle eşleştirilebilecek yanıtlar, açıklamalar, tanımlar, ilkeler, olaylar bulunur. Dizilerden birindeki kartlar numaralandırılır.
2.Kartlar sınıfa dağıtılır.
3.Öğrencilere, kendilere gelen kartlarla ilgili olarak hazırlık yapmaları için belli bir süre tanınır.
4.Öğrenciler, sınıfın içinde dolaşarak ve karşılaştıklarıyla konuşarak ellerindeki kartların eşlerini ararlar.
5.Kartlarını eşleştirenler bunların gerekçelerini hazırlarlar
6.Kart numaraları rastgele söylenir ve numarası söylenenler kendi kartlarının içeriğini ve hazırladıkları gerekçeleri sınıfa sunarlar.
Sınıfta uyguladığınız öğrenme tekniklerinden artık sıkıldıysanız ve artık bu tekniklerden istediğiniz başarıyı da elde edemiyorsanız; size aktif öğrenme tekniklerinden kolayca uygulayabileceğiniz ve zevkli bir teknik:
Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi, netleştirilmesi ya da kalıcılığını arttırılması gibi amaçlarla uygulanır.Uygulanması sırasında yer alan işlemler şunlardır:
1.Her bir sınıftaki öğrencinin sayısının yarısı kadar kart içeren iki dizi kart hazırlanır. Birinci dizide; öğrenilenlerle ilgili sorular, kavramlar,örnekler vb. yer alır. İkinci dizide ise; birinci dizidekilerle eşleştirilebilecek yanıtlar, açıklamalar, tanımlar, ilkeler, olaylar bulunur. Dizilerden birindeki kartlar numaralandırılır.
2.Kartlar sınıfa dağıtılır.
3.Öğrencilere, kendilere gelen kartlarla ilgili olarak hazırlık yapmaları için belli bir süre tanınır.
4.Öğrenciler, sınıfın içinde dolaşarak ve karşılaştıklarıyla konuşarak ellerindeki kartların eşlerini ararlar.
5.Kartlarını eşleştirenler bunların gerekçelerini hazırlarlar
6.Kart numaraları rastgele söylenir ve numarası söylenenler kendi kartlarının içeriğini ve hazırladıkları gerekçeleri sınıfa sunarlar.