ÇORUM MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU 2014-2015 SENE SONU ZÜMRESİ

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

m.canbakan55

Yeni Üye
Üye
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
4
Puanları
3
Yaş
123
Konum
SAMSUN
MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU 2014–2015 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK,
SOSYAL BİLGİLER, VATANDAŞLIK VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ DERSLERİ
SENE SONU ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI TUTANAĞIDIR[/center]

TOPLANTI TARİHİ :19.06.2015
TOPLANTI SAATİ :09. 00
TOPLANTI YERİ :Mustafa Kemal Ortaokulu
TOPLANTIYA KATILANLAR :Mehmet CANBAKAN, Zerrin ÖZÇELİK, Fatma ÖZEN, Kenan ŞANLIER, Tarık KÖŞÜŞ, Mustafa SARIOĞLU, Bahar BOZKURT, Hikmet YÜKTAŞIR, İsmail ÇAL, Üzeyir AVCI, Neziha KELOĞLAN

GÜNDEM:

1. Açılış ve yoklama
2. 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında yapılan zümre toplantıları kararlarının incelenerek değerlendirilmesi
3. 2014-2015 Eğitim Öğretim yılının başında değişen İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin okunması ve incelenmesi
4. Zümrede okutulan derslerin eğitim programlarının (müfredatlarının) incelenmesi dersin amaçlarının değerlendirilmesi
5. Yıllık ders planlarının hazırlanması ve uygulanmasının değerlendirilmesi varsa yaşanan aksaklıkların tespiti
6. Zümrede okutulan derslere ait kazanımların ve konuların yetiştirilip yetiştirilemediğinin tespiti
7. Sınıfların ikinci dönemdeki ders başarılarının tespiti ve değerlendirilmesi
8. Başarısızlık sebeplerinin tespiti ve başarıyı artırıcı tedbirlerin belirlenmesi
9. Merkezi sistem sınavlarında öğrencilerimizin daha başarılı olmaları için görülen eksikliklerin tespiti
10. Gelecek yıl için okul müdürlüğü, il milli eğitim müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığı’ndan beklentilerin tespiti
11. Derslerde uygulanan öğretim metot ve tekniklerinin değerlendirilmesi
12. Derslerle ilgili araç ve gereçlerin kullanımı, eksik olanların tespiti
13. Proje görevlerinin dağıtılması, toplanması ve değerlendirilmesi
14. Ölçme ve değerlendirme çalışmalarının değerlendirilmesi
15. Rehberlik faaliyetlerinin ve okul-veli-öğretmen işbirliğinin değerlendirilmesi
16. Diğer zümre öğretmenleriyle işbirliği hususlarının görüşülmesi
17. Dilek ve temenniler
18. Kapanış


KONULARIN GÖRÜŞÜLMESİ:

2014-2015 eğitim öğretim yılı yılsonu zümre toplantısı 16.06.2015 tarihinde saat 09.00 da yukarıda belirtilen gündem maddelerini görüşmek üzere Mustafa Kemal Ortaokulu 8/H sınıfında toplandı. Yapılan yoklamada derse giren öğretmenlerin hepsinin toplantıda hazır bulunduğu görüldü.

1-
Zümre Öğretmenler Kurulu Başkanı Mehmet CANBAKAN; iyi dilek ve temennilerde bulunarak toplantıyı açtı. Daha sonra gündem maddeleri okundu. Gündem maddelerine eklenmesi istenen başka maddelerin olup olmadığı soruldu. Başka bir maddenin eklenmesine gerek olmadığı, görüşülmesi gereken bütün konuların gündem maddelerine alındığı vurgulandı. Daha sonra gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.

2-
Gündem maddesi gereği 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılının ikinci döneminin başında yapılan zümre öğretmenler kurulu toplantısı kararları incelenip değerlendirildi.

Zümre öğretmenleri kurulu başkanı Mehmet CANBAKAN tarafından ikinci dönemin başında yapılan zümre öğretmenler kurulu toplantısının tutanağı okundu. İkinci dönemin başında yapılan zümre öğretmenleri kurulu toplantısında alınan kararların uygulandığı, amaç ve hedeflere ulaşıldığı tespit edildi. Öğretmenlerin büyük bir özveri ile alınan kararları uyguladıklarını belirterek zümre öğretmenlerine teşekkür etti. Zümre olarak büyük bir uyum içerisinde çalıştıklarını, alınan kararları uyguladıklarını söyleyerek, elde edilen başarının birlik ve beraberliğin ürünü olduğunu söyledi.

3-
Gündem maddesi gereği 2014-2015 Eğitim Öğretim yılının başında değişen İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin öğretmenleri ve zümre derslerimizi ilgilendiren maddeleri okunup incelendi.

Zümre Öğretmenler Kurulu Başkanı Mehmet CANBAKAN; İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin üzerinde zaman zaman düzenleme ve değişiklikler yapıldığını hatırlattı. Fakat eğitim sistemimizde yapılan en son değişiklikler ile artık mevcut olan İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin ihtiyaçlara cevap veremediğini ifade etti. Bu yüzden Milli Eğitim Bakanlığı’nın İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’ni baştan sona tamamen yenilediğini vurguladı. Yeni hazırlanan İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 26.07.2014 tarihli 29072 sayılı Resmi Gazete’de yayınlandığını söyledi. Kendisinin bakanlığın sitesinden indirip çıktısını aldığını ve birinci dönemin başında fotokopi ile çoğaltarak bütün zümre öğretmenlerine dağıttıklarını ifade etti.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Bahar KORKMAZ tarafından baştan aşağı yenilenen İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin bizleri en çok ilgilendiren maddeleri okundu. Özellikle “Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi” ve “Sınıf Geçme” ile ilgili olan 20-21-22-23-24-25-26-27-28-31-35 numaralı maddelerinin üzerinde ağırlıklı olarak duruldu. Buna göre geçtiğimiz yıllardaki uygulamalardan farklı olan, değiştirilen uygulamalar tespit edildi ve açıklandı.

*”Zümre öğretmenler kurulu toplantıları zümre öğretmenleri arasından seçimle belirlenen öğretmenin başkanlığında yapılır.” (Önceden zümre öğretmenler kuruluna başkanlık edecek öğretmeni okul idaresi belirlerdi. Yeni yönetmelikte ise bu seçimle belirlenmiş.)
*”Bir üst sınıfa devam etmek için öğrencinin iki dönem başarı puanının aritmetik ortalaması, her ders için 45,00’dan az olamaz.” (Önceden bir üst sınıfa devam etmek için iki dönem başarı puanının aritmetik ortalamasının her ders için 44,50 olması yeterliydi. Şimdi 45.00 olma şartı getirilmiş.)
*”Öğrencilerin hazırladıkları projelerin değerlendirilmesinde kullanılan dereceli puanlama ölçekleri de bir yıl saklanır.” (Önceden performans görevi değerlendirme ölçekleri bir yıl süreyle saklanıyordu. Fakat performans görevi uygulaması kaldırılınca şimdi de proje görevi değerlendirme ölçeklerinin saklanması istenmiş.)
*”Öğrencilere, her dönemde seçmeli dersler dâhil bütün derslerden en fazla beş defa olmak üzere ders etkinliklerine katılım puanı verilir.” (Performans görevleri kaldırıldıktan sonra ders etkinliklerine katılım puanı artırılmış. Bir dönemde beş taneye kadar verilebilecek. Ayrıca seçmeli derslerde de notla değerlendirme getirilmiş. Yazılı yapılmayacak ama ders etkinliklerine katılım puanı verilecek.)
*”Öğrencilerin başarısı; yazılı sınavlar, ders etkinliklerine katılım ve varsa proje çalışmalarından alınan puanlara göre değerlendirilecek.” (Yani artık öğrenciler değerlendirilirken performans görevi verilmeyecek ve dönem sonu başarı puanı hesaplamalarında değerlendirmeye etki etmeyecek.)
*”Haftalık ders saati üç ve üçten az olan derslerde iki, üçten fazla olan derslerde ise üç sınav yapılır.” (Yani bizler her dönem iki yazılı sınav yapacağız. Önceden her dönem en az iki yazılı sınav diyordu ve bizler her dönem en az üç yazılı sınav yapıyorduk. Artık sayıyı iki olarak netleştirmiş.)
*”Bir sınıfta/şubede bir günde yapılacak sınav sayısı 8 inci sınıfta üçü, diğer sınıflarda ikiyi geçemez.” (Önceden 7, 8 diye ayrılmıyordu. Bir günde iki sınavdan fazla yapılamaz deniyordu.)

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni İsmail ÇAL; bu değişikliklerin zaten eğitim öğretim yılı başında ve ikinci dönem başında yapılan zümre öğretmenler kurulu toplantılarında da ele alındığını ve öğretmenlere açıklandığını hatırlattı. Bu değişikliklere göre öğrenci başarılarının iki dönedir değerlendirildiğini ve artık değişikliklerin tamamen kavrandığını söyledi.

4-
Gündem maddesi gereği zümrede okutulan derslerin eğitim programları (müfredatları) incelendi dersin amaçları değerlendirildi.

Sosyal Bilgiler zümresi tarafından okutulan derslere ait müfredat programları Mustafa SARIOĞLU; tarafından okundu. Zümre öğretmenleri kurulumuz tarafından incelenip derslerin kazanımları, amaçları ve hedefleri gözden geçirildi. Derslerde verilecek olan hedef, davranış ve kazanımların Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan plan ve programlara uygun olarak tespit edilerek yıllık planların ve ders planlarının bu doğrultuda hazırlandığı vurgulandı. Hazırlanan planların yılsonuna kadar uygulandığı, belirlenen hedef ve davranışlara ulaşıldığı açıklandı.

5-
Gündem maddesi gereğince Sosyal Bilgiler Zümresi’ne ait derslerin yıllık ders planlarının hazırlanması ve uygulanması değerlendirildi. Yaşanan aksaklıklar tespit edildi.

Zümre Öğretmenler Kurulu Başkanı Mehmet CANBAKAN; Ders planların Ağustos 2003 tarihinde yayınlanan 2551 sayılı tebliğler derisinde yer alan ‘Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge’nin göz önünde bulundurularak yapıldığını vurguladı. 2551 sayılı tebliğler dergisi etraflıca incelenerek planların hazırlandığını anlattı. Ayrıca planlar hazırlanırken yıllık çalışma takviminin, çevre şartlarının, öğrenci düzeylerinin ve müfredat programlarının da dikkate alındığını belirtti.

Gündem maddesinin devamı olarak 2014-20145 eğitim-öğretim yılında yıllık ders planlarının uygulanmasında görülen aksaklıkların tespiti yapıldı. Ve gelecek yıl için öneriler sunuldu.

Söz alan Zümre Öğretmenler Kurulu Başkanı Mehmet CANBAKAN; T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinin TEOG kapsamındaki derslerden biri olduğunu hatırlattı. Birinci dönem ortak TEOG sınavlarının 28-29 Kasım tarihlerinde yapıldığını ve T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde birinci ve ikinci üniteden sorular sorulduğunu ve bu ünitelerin çok yoğun konular içerdiğini açıkladı. Sınava kadar bu konuları anlatabilmek için çok yoğun çalıştıklarını ve bütün arkadaşlarının çok zorlandığını ifade etti. Zaman zaman Seçmeli Medya Okuryazarlığı dersinde dahi T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi işlediklerini anlattı. Bütün zorluklara rağmen konuları sınava yetiştirdiklerini ifade etti. Konuları yetiştirseler de etkinliklere hiç zaman ayıramadıklarını vurguladı. Ders saatinin yetersiz olduğunu ve önceki yıllarda olduğu gibi üç saate çıkartılması gerektiğini vurguladı.

Fakat yine de planların uygulanışı konusunda bir problem olmadığını, ders konularının planlara ve müfredata uygun bir şekilde tamamlandığını ayrıca planlarda belirtilen eğitim ve öğretim tekniklerinin uygulanışında birlik sağlandığını belirtti.

Sosyal Bilgiler Zümresi olarak konularını yıllık planlar doğrultusunda işlediklerini ve müfredatı yetiştirmek için çaba harcadıklarını belirttiler. Konular yetiştirilse bile etkinliklerin uygulanamadığını vurguladılar. Etkinliklerin ev ödevi olarak verildiğini ve öğrencilerin öğretmen kontrolü dışında etkinlik yapmak zorunda kaldıklarını ifade ettiler.

Yıllık planlarda belirtilen amaç-kazanım, hedef ve davranışların imkânlar çerçevesinde yetiştirilmeye ve uygulanmaya çalışıldığı belirtildi. Amaç, hedef ve kazanımlar doğrultusunda bütün öğretmenlerin derslerini işledikleri ve belirtilen amaç, hedef ve kazanımlara ulaştıkları ifade edildi. Öğretmenler bu konuda en büyük sorunu ders saatinin yetersizliğinden dolayı yaşadıklarını söylediler. Özellikle de yedinci sınıf Sosyal Bilgiler dersinde ve sekizinci sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde haftalık ders saatinin az olduğunu ve bu yüzden zaman zaman sorunlar yaşadıklarını anlattılar. Özellikle de çalışma kitaplarındaki etkinlikleri sınıfta yapamadıklarını vurguladılar. Zaman olmadığı için etkinlik ve uygulamaları daha çok ev ödevi olarak verdiklerini söylediler.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Zerrin ÖZÇELİK; 5. ve 6. sınıfların Öğrenci Çalışma Kitabı’ndaki etkinliklerin çoğunun sınıfta uygulamaya uygun olmadığını, araştırma anket yapma veya röportaj gibi etkinlikler içerdiklerini ifade etti. Bu yüzden ev ödevi olarak verildiğini ve birçok etkinliğin de, kazanımı kavratmaya uygun olmadığını söyledi.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Kenan ŞANLIER; Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi dersinde bazı konuların soyut olduğunu ve öğrencilerin anlamakta zorlandıklarını ifade etti. Ayrıca bazı konuların da ders saatine uygun olmadığını belirtti. Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi dersinin etkin bir şekilde işlenmesinin öğrenci davranışlarının olumlu bir hale getirilmesinde çok önemli olduğunu vurguladı. Bu yüzden ders konularının ve kazanımlarının öğrenci düzeyine uygun hale getirilmesinin çok önemli olduğunu ifade etti.

6-
Gündem maddesi gereği zümrede okutulan derslere ait kazanımların ve konuların yetiştirilip yetiştirilemediğinin tespiti yapıldı.

Söz alan Zümre Öğretmenler Kurulu Başkanı Mehmet CANBAKAN; bu eğitim öğretim yılının sonunda okul idaresi tarafından her yıl olduğu gibi öğretmenlerden ders kesim raporu istenmeyeceğini vurguladı. Okul Müdürü Ramazan AKKAYA’nın zümre başkanları ile yaptığı değerlendirme toplantısında böyle bir karar alındığını hatırlattı. Ders kesim raporları almak yerine bu konunun yılsonu zümre toplantılarına gündem maddesi olarak konulmasını ve burada görülüp tutanaklara geçilmesini istediğini anlattı. Bu bağlamda Sosyal Bilgiler zümresi olarak öğretmen arkadaşlarının kazanımlarını ve konularını yetiştirip yetiştiremediğini sorup onlara söz hakkı verdi.

Yapılan değerlendirme sonucunda Sosyal Bilgiler zümresinde bulunan 11 öğretmeninde dersine girdiği sınıflarda zümremize ait dersleri belirlenen kazanım, amaç ve hedefler doğrultusunda işledikleri, işlenmeyen konu kalmadığı, bütün kazanım, amaç ve hedeflerin uygulandığı görüldü. Zümre öğretmenleri içerisinde eksik konusu, amaç, hedef ve kazanımı kalanın olmadığı tespit edildi.

7-
Gündem maddesi gereği sınıfların ikinci dönemdeki ders başarılarının tespiti ve değerlendirilmesi yapıldı.

Sınıfların başarı durumları ve başarı yüzdeleri şube şube tespit edildi. Söz alan Zümre Öğretmenler Kurulu Başkanı Mehmet CANBAKAN; okulumuzda 5-6-7-8, sınıf olmak üzere toplam 62 şubenin eğitim öğretim gördüğünü belirtti. Okulumuzda 5. sınıflarda 15 şube, 6. sınıflarda 15 şube, 7. sınıflarda 14 şube, 8. sınıflarda 18 şube olarak eğitim öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğünü vurguladı.

Sosyal Bilgiler Zümresi olarak bu sınıflarda okuttukları dersleri ve ders saatlerini sıraladı.
5. sınıflarda haftada 3 saat olmak üzere Sosyal Bilgiler Dersi
6. sınıflarda haftada 3 saat olmak üzere Sosyal Bilgiler Dersi
7. sınıflarda haftada 3 saat olmak üzere Sosyal Bilgiler Dersi
8. sınıflarda haftada 2 saat olmak üzere T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi
8. sınıflarda haftada 1 saat olmak üzere Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi
8. sınıflarda haftada 1 saat olmak üzere Seçmeli Medya Okuryazarlığı Dersi

Sosyal Bilgiler Zümresi’nin derslerindeki başarı yüzdeleri şube şube tespit edildi. Derslerde “45” puan ve üzerinde ortalaması olup notu “2” düşen öğrenciler başarılı sayılmış ve buna göre başarı yüzdeleri aşağıdaki tabloda olduğu gibi çıkartılmıştır. Zümre derslerinde başarılı olamayan öğrenciler yılsonunda toplanan “Şube Öğretmenler Kurulu” nda değerlendirilmiş ve geçip kalmaları yönünde burada karar verilmiştir. Şube Öğretmenler Kurulu öğrencileri tek tek ele alıp değerlendirmiş ve bazı öğrencilerin başarılı sayılarak bir üst sınıfa geçmesine karar verirken bazı öğrencileri başarısız sayıp sınıf tekrarı yapmasına karar vermiştir.
SINIF ŞUBE DERS
ADI DERS
ÖĞRETMENİ SINIF
MEVCUDU BAŞARILI
OLANLAR SÖKK İLE GEÇENLER BAŞARI
YÜZDESİ
5-A Sosyal Bilgiler Zerrin ÖZÇELİK 28 28 - %100
5-B Sosyal Bilgiler Zerrin ÖZÇELİK 31 31 - %100
5-C Sosyal Bilgiler Zerrin ÖZÇELİK 30 30 - %100
5-D Sosyal Bilgiler Üzeyir AVCI 27 27 - %100
5-E Sosyal Bilgiler Zerrin ÖZÇELİK 29 29 - %100
5-F Sosyal Bilgiler Üzeyir AVCI 31 31 - %100
5-G Sosyal Bilgiler Üzeyir AVCI 28 28 - %100
5-H Sosyal Bilgiler Üzeyir AVCI 27 27 - %100
5-İ Sosyal Bilgiler Üzeyir AVCI 25 25 - %100
5-K Sosyal Bilgiler Zerrin ÖZÇELİK 30 30 - %100
5-L Sosyal Bilgiler Üzeyir AVCI 26 26 - %100
5-M Sosyal Bilgiler Zerrin ÖZÇELİK 25 25 - %100
5-N Sosyal Bilgiler Hikmet YÜKTAŞIR 26 26 - %100
5-O Sosyal Bilgiler Neziha KELOĞLAN 26 26 - %100
5-P Sosyal Bilgiler Üzeyir AVCI 26 26 - %100
6-A Sosyal Bilgiler Tarık KÖŞÜŞ 30 28 2 %93,3
6-B Sosyal Bilgiler Tarık KÖŞÜŞ 30 26 4 %86,6
6-C Sosyal Bilgiler Tarık KÖŞÜŞ 31 30 1 %96,7
6-D Sosyal Bilgiler Hikmet YÜKTAŞIR 30 30 - %100
6-E Sosyal Bilgiler Tarık KÖŞÜŞ 29 30 - %100
6-F Sosyal Bilgiler İsmail ÇAL 29 30 - %100
6-G Sosyal Bilgiler Neziha KELOĞLAN 30 29 1 %96,6
6-H Sosyal Bilgiler Neziha KELOĞLAN 30 27 3 %90,0
6-İ Sosyal Bilgiler Neziha KELOĞLAN 29 28 - %100
6-K Sosyal Bilgiler Tarık KÖŞÜŞ 30 30 - %100
6-L Sosyal Bilgiler Neziha KELOĞLAN 28 28 - %100
6-M Sosyal Bilgiler Hikmet YÜKTAŞIR 31 31 - %100
6-N Sosyal Bilgiler Hikmet YÜKTAŞIR 31 31 - %100
6-O Sosyal Bilgiler Neziha KELOĞLAN 30 28 - %100
6-P Sosyal Bilgiler Hikmet YÜKTAŞIR 29 28 - %100
7-A Sosyal Bilgiler İsmail ÇAL 34 34 - %100
7-B Sosyal Bilgiler Mustafa SARIOĞLU 30 30 - %100
7-C Sosyal Bilgiler Mustafa SARIOĞLU 31 31 - %100
7-D Sosyal Bilgiler Mustafa SARIOĞLU 32 32 - %100
7-E Sosyal Bilgiler Fatma ÖZEN 33 33 - %100
7-F Sosyal Bilgiler Fatma ÖZEN 30 30 - %100
7-G Sosyal Bilgiler Mustafa SARIOĞLU 31 31 - %100
7-H Sosyal Bilgiler Fatma ÖZEN 30 30 - %100
7-İ Sosyal Bilgiler Mustafa SARIOĞLU 30 29 1 %96,6
7-K Sosyal Bilgiler Fatma ÖZEN 30 30 - %100
7-L Sosyal Bilgiler Fatma ÖZEN 30 28 2 %93,3
7-M Sosyal Bilgiler Fatma ÖZEN 31 29 2 %93,5
7-N Sosyal Bilgiler Fatma ÖZEN 30 30 - %100
7-O Sosyal Bilgiler Kenan ŞANLIER 31 30 1 %96,7
8-A T.C. İnkılâp T. Ve A. İsmail ÇAL 33 32 1 %96,9
8-B T.C. İnkılâp T. Ve A. Mehmet CANBAKAN 33 31 2 %93,9
8-C T.C. İnkılâp T. Ve A. Mehmet CANBAKAN 35 34 1 %97,1
8-D T.C. İnkılâp T. Ve A. Kenan ŞANLIER 31 27 4 %87,0
8-E T.C. İnkılâp T. Ve A. Mehmet CANBAKAN 34 32 2 %94,1
8-F T.C. İnkılâp T. Ve A. Kenan ŞANLIER 28 28 0 %100
SINIF ŞUBE DERS
ADI DERS
ÖĞRETMENİ SINIF
MEVCUDU BAŞARILI
OLANLAR SÖKK İLE GEÇENLER BAŞARI
YÜZDESİ
8-G T.C. İnkılâp T. Ve A. Kenan ŞANLIER 31 28 3 %90,3
8-H T.C. İnkılâp T. Ve A. Mehmet CANBAKAN 33 33 - %100
8-İ T.C. İnkılâp T. Ve A. Kenan ŞANLIER 31 30 1 %96,7
8-K T.C. İnkılâp T. Ve A. Bahar BOZKURT 33 29 4 %87,7
8-L T.C. İnkılâp T. Ve A. Bahar BOZKURT 29 24 5 %82,7
8-M T.C. İnkılâp T. Ve A. Bahar BOZKURT 27 20 7 %74,0
8-N T.C. İnkılâp T. Ve A. Bahar BOZKURT 31 31 - %100
8-O T.C. İnkılâp T. Ve A. Mehmet CANBAKAN 34 32 2 %94,1
8-P T.C. İnkılâp T. Ve A. İsmail ÇAL 31 31 - %100
8-R T.C. İnkılâp T. Ve A. Kenan ŞANLIER 32 31 1 %96,8
8-S T.C. İnkılâp T. Ve A. İsmail ÇAL 31 22 9 %70,9
8-T T.C. İnkılâp T. Ve A. İsmail ÇAL 30 22 8 %73,3
8-A Vatandaşlık ve D. E. İsmail ÇAL 33 33 - %100
8-B Vatandaşlık ve D. E. Mehmet CANBAKAN 33 33 - %100
8-C Vatandaşlık ve D. E. Mehmet CANBAKAN 35 35 - %100
8-D Vatandaşlık ve D. E. Kenan ŞANLIER 31 31 - %100
8-E Vatandaşlık ve D. E. Mehmet CANBAKAN 34 34 - %100
8-F Vatandaşlık ve D. E. Kenan ŞANLIER 28 28 - %100
8-G Vatandaşlık ve D. E. Kenan ŞANLIER 31 30 1 %96,7
8-H Vatandaşlık ve D. E. Mehmet CANBAKAN 33 34 - %100
8-İ Vatandaşlık ve D. E. Kenan ŞANLIER 31 31 - %100
8-K Vatandaşlık ve D. E. Bahar BOZKURT 33 32 1 %96,9
8-L Vatandaşlık ve D. E. Bahar BOZKURT 29 29 - %100
8-M Vatandaşlık ve D. E. Bahar BOZKURT 27 27 - %100
8-N Vatandaşlık ve D. E. Bahar BOZKURT 31 31 - %100
8-O Vatandaşlık ve D. E. Mehmet CANBAKAN 34 34 - %100
8-P Vatandaşlık ve D. E. İsmail ÇAL 31 31 - %100
8-R Vatandaşlık ve D. E. Kenan ŞANLIER 32 32 - %100
8-S Vatandaşlık ve D. E. İsmail ÇAL 31 30 1 %96,7
8-T Vatandaşlık ve D. E. İsmail ÇAL 30 29 - %96,6
8-A Medya Okuryazarlığı İsmail ÇAL 33 33 - %100
8-B Medya Okuryazarlığı Mehmet CANBAKAN 33 33 - %100
8-C Medya Okuryazarlığı Mehmet CANBAKAN 35 35 - %100
8-D Medya Okuryazarlığı Kenan ŞANLIER 31 31 - %100
8-E Medya Okuryazarlığı Mehmet CANBAKAN 34 34 - %100
8-F Medya Okuryazarlığı Kenan ŞANLIER 28 28 - %100
8-G Medya Okuryazarlığı Kenan ŞANLIER 31 31 - %100
8-H Medya Okuryazarlığı Mehmet CANBAKAN 33 33 - %100
8-İ Medya Okuryazarlığı Kenan ŞANLIER 31 31 - %100
8-K Medya Okuryazarlığı Bahar BOZKURT 33 32 1 %96,9
8-L Medya Okuryazarlığı Bahar BOZKURT 29 29 - %100
8-M Medya Okuryazarlığı Bahar BOZKURT 27 27 - %100
8-N Medya Okuryazarlığı Bahar BOZKURT 31 31 - %100
8-O Medya Okuryazarlığı Mehmet CANBAKAN 34 34 - %100
8-P Medya Okuryazarlığı İsmail ÇAL 31 31 - %100
8-R Medya Okuryazarlığı Kenan ŞANLIER 32 32 - %100
8-S Medya Okuryazarlığı İsmail ÇAL 31 31 - %100
8-T Medya Okuryazarlığı İsmail ÇAL 30 30 - %100


Yukarıda oluşturulan tabloda da görüldüğü gibi zümre olarak derslerimizde toplam 69 öğrenci Şube Öğretmenler Kurulu’na kalmış ve Şube Öğretmenler Kurulu Kararı ile bir üst sınıfa geçmeleri uygun görülmüştür. Bunların dışında bütün öğrencilerin derslerimizi doğrudan geçtikleri hatırlatıldı. Bu sonuçlara göre zümre olarak derslerimizde başarı oranı “%100” olarak tespit edilmiştir.

8-
Gündem maddesi gereği başarısızlık sebeplerinin tespiti yapıldı ve başarıyı artırıcı tedbirler belirlendi.

Söz alan Zümre Öğretmenler Kurulu Başkanı Mehmet CANBAKAN; zümre olarak derslerindeki başarının iyi durumda olduğunu belirtti. Okulumuzun hayli kalabalık olduğunu 2000 civarında öğrencinin bulunduğunu hatırlattı. Bu kadar öğrencinin tamamının da derslerinin çok iyi olmasının imkânsız olduğunu vurguladı. Çok iyi durumda olan öğrenciler bulunduğu gibi çok zayıf durumda olan öğrencilerin de bulunduğunu söyledi.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni İsmail ÇAL; geçtiğimiz eğitim öğretim yılının başında okullarda yaşanan dönüşümü hatırlattı. Dönüşüm sonucunda eğitim bölgesindeki üç okulun öğrencilerinin tamamının okulumuza geldiğini belirtti. Bunun yanında eğitim bölgemizin dışındaki okullardan da okulumuzu tercih edip gelen çok sayıda öğrenci olduğunu söyledi. Diğer okullardan gelen çocukların yeni bir okula geldiklerini ve arkadaşlarının da değişmesinin kendilerini olumsuz yönde etkileyeceğinden çekinerek sınıfların eski okullarındaki hali muhafaza edilerek okulumuza yerleştirildiğini anlattı. Diğer okullarda öğrencilere seviye sınıfları yapılmış olduğunu ve başarılarına göre iyi sınıf zayıf sınıf gibi sınıflar oluşturulduğunu gözlemlediğini vurguladı. Seviye sınıfları yapıldığı için zayıf sınıflarda sınıfı sürükleyecek bir tane dahi öğrencinin bulunmadığını açıkladı. O yüzden sınıflar arasında seviye farklılıklarının bariz bir şekilde hissedildiğini söyledi. Buna örnek olarak da 8-S sınıfı ile 8-T sınıflarını gösterdi.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Kenan ŞANLIER; diğer okullardan toplu halde geçen öğrencilerin yanı sıra eğitim bölgemizin dışında olupta okulumuza nakil gelen öğrencilerin de bulunduğunu ve maalesef bu öğrencilerin başarı seviyelerinin çok düşük olduğunu ifade etti. Kendisinin dersine girdiği sınıflarda diğer okullardan nakil gelen öğrencilere baktığında başarı öğrencilerden hiç nakil gelmediğini, nakil gelenlerin daha çok başarısız ve sorunlu öğrenciler olduğunu anlattı. Okul idaresinin de eğitim bölgemiz içinde oturduğunu ikametgâh belgesi ile belgelendiren öğrencilere okulumuza alamam diyemeyeceğini vurguladı. Bunun da sınıfların başarısını olumsuz etkilediğini ifade etti.

Söz alan Zümre Öğretmenler Kurulu Başkanı Mehmet CANBAKAN; başarı düzeyi düşük olan sınıfları ve öğrencileri irdelemekten ziyade öğrencilerimizin neden başarısız oldukları üzerinde durmanın daha faydalı sonuçlar verebileceğini belirtti. Başarılı olan öğrenciler ile başarısız olan öğrencileri kıyaslamanın ve aralarındaki farklara bakmanın daha önemli olduğunu ifade etti.

Zümre öğretmenleri öğrencilerinde yaptıkları gözlemler ve tecrübelerine dayanarak öğrencilerin başarısızlık sebeplerini konuştular. Konuşulanlara göre başarısızlık sebepleri şu şekilde sıralandı:
*Başarısız öğrencilerin bir kısmının parçalanmış, ilgisiz, ekonomik sosyokültürel sıkıntılar çeken ailelerin çocuğu olması
*Öğrencilerin yaşadıkları ortamların (evlerinin) onların fiziksel ve ruhsal gelişimlerine uygun ortamlar olmaması
*Öğrencilerin olumsuz ve eksik davranışlarından dolayı aldıkları yaptırımların caydırıcı özelliğe sahip olmaması
*Öğrencilerin gelişim çağı özelliklerinin ebeveynler tarafından doğru tavırla karşılanmaması
*Öğrencilerin akademik çalışmalarının ev ortamında takip edilmemesi ve desteklenmemesi
*Öğrencilerin okul dışında internet ve televizyon kullanımında bilinçli olmaması
*Öğrencilerin ailelerinin internet ve televizyon kullanımına yeterince kısıtlama getirememesi
*Ailelerin, çocuklarının büyüdüğünü düşünerek oyun, okul ve sosyal çalışmalarını yeterince takip etmemesi
*Öğrencilerde gelecek ve başarıya dair hedeflerin olmaması
*Okul dışı zamanlarda öğrencilerin veli denetiminden yoksun olması
*Öğrencilerin ders çalışma metotlarını yeterince bilmemesi
*Öğrencilerin karşılaştıkları problemlerle başa çıkabilme becerilerinin yetersiz oluşu
*Düzenli ve planlı çalışma alışkanlığının öğrencilere yeteri oranda kazandırılamamış olması
*Öğrencilerde beslenme ve uyku bozuklukları
*Öğrencilerden bir kısmının başarının kendileri için değil aileleri için önemli olduğunu düşünmeleri
*Ailedeki iletişim sorunlarının çocuğun davranışlarını olumsuz etkilemesi
*Velinin öğrenciye iyi model olamaması,
*Çevrede ve ailede yüksek öğrenim görmüş birey sayısının azlığından kendilerine model olarak farklı kişileri seçmesi
*Bir kısım velilerin her şeyi okul ve öğretmenden bekliyor olmaları
*Göç, yetersiz eğitim, ahlaki yozlaşma, ekonomik zorluklar neticesinde yüksek oranda parçalanmış ailelerin varlığı
*Çocuğa yaklaşımda anne babanın ortak tutumda olmaması
*Öğrencilerin sınav kaygısı taşımaları
*Öğrencilerin mesleki yönlendirmesinde geç kalınmış olması
*Milli Eğitim Sistemi’nin aşırı devamsızlığa imkân sağlıyor olması
*Zorunlu eğitim sebebiyle okulda başarılı olamayan okula gelmek istemeyen öğrencilerin mecburen okula gelmesi
*Sınıf geçme sisteminin öğrenciyi tembelliğe itmesi, öğrencinin sınıf geçme-kalma kaygısı taşımaması
*Yapılandırıcı eğitim sisteminin yapılan sınav sistemiyle ters düşmesi, tam olarak örtüşmemesi
*Öğrencilerin takvim yaşlarının aynı olmakla birlikte bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor olgunlaşmaları birbirinden farklı olmasına rağmen sistem bireysel farklılıkları göz önünde bulundurmaması

9-
Gündem maddesi gereği merkezi sistem sınavlarında öğrencilerimizin daha başarılı olmaları için görülen eksiklikler tespit edildi.

Öğrencilerimizin başarılarını artırabilmek için nelerin yapılabileceği görüşüldü. Söz alan Zerrin ÖZÇELİK; öğrencilerimizin derslerindeki başarılarının iyi durumda olduğunu fakat bunun hiçbir zaman yeterli olamayacağını vurguladı. En iyinin bir sınırı bulunmadığını söyledi. Öğrencilerimizin en iyi olması için bütün öğretmenlerimize büyük sorumluluklar düştüğünü belirtti. Bu bağlamda öğrencilerimizin başarılarını artırmak için bazı kararlar alındı.

*Öğrencilere dersimizi niçin öğrenmeleri gerektiği anlatılmalı, bu bilinç onlara kazandırılmalıdır.
*Öğrencilerin sınıfta anlatılan konuyu en iyi şekilde dinleyebilmeleri için öğretmen motivasyonu iyi sağlamalıdır.
*Konuları sıkıcı ve tekdüze bir şekilde değil; neşeli, bol örnekli, esprili bir şekilde anlatmalıdır.
*Özellikle Sosyal Bilgiler derslerinde konular anlatılırken güncel hayattan örnekler verilerek konu öğrencinin zihnine daha canlı ve kalıcı aktarılmalıdır. Bu bağlamda görsel eğitim araçlarından faydalanılmalıdır.
*Öğrenmenin kalıcı olmasını etkileyen faktörlerden biri de ödevlendirme ve araştırma konusu vermedir. Ödev öğrencide sorumluluk bilincini geliştirir. Bu yüzden anlatılan konularla ilgili öğrenciler ödevlendirilmeli, ancak bu ödevler uzun, sıkıcı ve yorucu olmamalıdır.
*Öğretmen verdiği ödevlerin takibini düzenli olarak yapmalı, yapanları ödüllendirmelidir. Öğrencilerin yaptıkları her ödevi önce kendilerinin değerlendirmesini ve beğenmesini öğretmelidir.
*Öğrenci okuldan eve gittiğinde ödevleri için ve o gün derste öğrendiği bilgileri tekrar etmek için evde kendine yeterli zaman ayırabilmelidir. Bunun için de dikkatini dağıtan etkenlerden azami derecede kurtulmaya çalışmalıdır. Bu etkenler;
-Ders çalışırken dalıp gitmek, hayal kurmak
-Bilgisayar ve internete çok zaman ayırmak
-Çok müzik dinlemek
-Cep telefonuyla çok fazla ilgilenmek
-Televizyon seyretmek
*Özellikle cep telefonu, bilgisayar, internet ve televizyon kullanımı genç kuşak arasında çok yaygındır. Bu durum onların ders çalışmalarını da etkilemektedir. Okullarda bu teknolojik araçların yararlı kullanımı konusunda seminerler, eğitici programlar düzenlenebilir.
*Okulda öğrenilen bilgilerin evde tekrar edilmesi ve yarın işlenecek konunun bir gün önceden kitaptan okunması öğrenmeyi daha kalıcı yapar. Bu yüzden evde planlı bir çalışma yapılmalı, çalışma ortamı iyi ayarlanmalı ve ders çalışma, ödevleri yapma, uyku, müzik, t.v. seyretme ve yemek zamanlarını iyi belirlemelidir.
*Özellikle Sosyal Bilgiler dersler için hızlı okuma tekniklerinin öğrenciye iyi verilmesi gerekir. Çünkü okuma hızını geliştiren bir öğrenci zamandan tasarruf eder ve çalışırken sıkılmaz. Bu tekniğin geliştirilebilmesi için de öğrenciye sessiz okuma alışkanlığının verilmesi gerekir.
- Yukarıda saydığımız önlemleri aldığımız zaman öğrencinin sınavda başarıyı yakalaması için şartlar oluşturulmuş olur. Öğretmen bu konuda büyük bir özveriyle çalışmalıdır. Çünkü eğitimini üstlendiğimiz gençlere ülkemizin ve milletimizin geleceğini emanet edeceğiz.
*Sınavlarda öğrencilere ilk önce kolay olan soruları çözme alışkanlığı kazandırılmalıdır.
*Sınav anında çok uğraştığı halde çözemediği bir soruda ısrar edici olmamayı öğrenciye öğretmeliyiz.
*Öğrencilere sınavların onların kişiliğini değil bilgisini ölçmek için yapıldığı vurgulanmalıdır. O yüzden başarısızlığı “kafasızlık, yeteneksizlik” olarak değerlendirmelerinin önüne geçilmelidir. Bu şekilde düşünmeleri özgüvenlerini yitirmelerine neden olabilir.
*Sınava yeterli bir şekilde hazırlandıktan sonra kendilerine güvenmeleri sağlanmalıdır. Özgüveni olmayan bir öğrenci ne kadar çalışırsa çalışsın başarılı olacağından her zaman şüphe duyar, “ya başaramazsam” sorusu zihnine yerleşir. Bu da onun psikolojisini olumsuz etkiler.
*Öğrenci mevcutlarının uygun olduğu sınıflarda oturma düzeni “U” veya “KÜME” şekline dönüştürülmelidir.
*Velilere TEOG sınavına yönelik bilgilendirme çalışmaları yapılmalıdır. Özellikle annelerin bu eğime katılımı sağlanmalıdır.
*Ortaokul 1. sınıftan itibaren TEOG kapsamındaki her bir derse yönelik haftada en az 25 sorudan oluşan bir ünite testi verilmelidir. Sorular öğretim programındaki kazanımları ölçecek nitelikte hazırlanmalıdır. Bu uygulama ile birlikte öğretmenler işledikleri konu ile ilgili eve 10 soru verip daha sonra sınıfta çözebilirler. Bu uygulama hem konunun pekişmesine, öğrenme eksikliklerinin giderilmesine hem de TEOG ile bağ kurulmasına yardımcı olur.
*Okullarda soru çözme merkezleri oluşturulmalıdır. Bu merkez okulda belli bir mekâna sahip olmalı ve burada TEOG sınavında çıkan altı dersten bir branş öğretmeni gün boyunca görev yapmalıdır. Öğrenci çözmekte zorlandığı sorular için bu merkezdeki öğretmene her an başvurabilmelidir.
*Deneme sınavında başarılı olan öğrencilerin ailelerine ilgili mülki amir tarafından teşekkür belgesi verilmelidir. Bu belge için öğrenci ve ailesi birlikte davet edilmelidir.
*Öğrencilere verimli ders çalışma alışkanlığı kazandırmaya yönelik uygulamalı etkinlikler okul düzeyinde verilmelidir.
*Öğretmenler öğrenme ortamını zenginleştirmek için bilgisayar ve internet üzerinde eğitime yer vermeli ve öğrencilerini uygun sitelere yönlendirmelidir.
*Okulda TEOG sınavına yönelik her deneme sınavında başarılı olan ilk 3 öğrencinin bu başarılarının nedenlerine ilişkin görüşlerini “yansıtıcı düşünme etkinliği” çerçevesinde paylaşmaları sağlanmalıdır. Bu çalışma ortaokul 1. sınıftan itibaren başlatılarak öğrencilerin sistemli ders çalışma alışkanlığı kazanmalarına katkı getirilmelidir.
*Okul kursları düzenli hale getirilerek öğrencilerin ücretsiz devamı sağlanmalıdır. Öğretmenlerin ders ücreti Halk Eğitim Merkezi tarafından karşılanmalıdır.
*Veliler ve öğrencilerle görüşülerek evde televizyon seyretme alışkanlıkları gözden geçirilmeli ve televizyon izleme sürelerine kısıtlama getirilmelidir.
*Ortaokul 1. sınıftan itibaren öğretmenlerin, öğrencilerine ve onların velilerine ortaokul 4. sınıfta gerçekleşecek olan TEOG sınavı ile ilgili bilgilendirmeler yapmaları yararlı olacaktır.
*Çocuğun okuldaki başarısızlığının altında yatan nedenler araştırılmalı, çocukla birlikte ortak çözümler aranmalıdır.
*Düşük başarıda sebep zihinsel olgunlukta normal sınırlar içinde bir gecikme ise sabırlı olmak, çocuğun durumunu doğru değerlendirmek gerekir. Çocuğun gerçek kapasitesini (ilgi, yetenek, tutum, zekâ) araştırmak ve gözlemlemek, beklentileri buna göre şekillendirmek gerekir.
*Başarısızlığın utançla karşılandığı ortamda çocuk güçlüklerin üstesinden gelmekte sıkıntı yaşayabileceği için, çocuğun başarısızlığı aile ve okul içinde utanç verici bir durum değil, çaba gösterince aşılabilecek bir engel olarak kabul edilmeli ve bu çocuğa hissettirilmelidir.
*Olumlu davranışları teşvik edici ödüller verilmeli ancak yerine getirilemeyecek vaatlerde bulunulmamalıdır. Ödül verirken dikkatli olunmalı, her başarısından sonra ödül vererek çocuğu ödül için çalışır hale getirmekten kaçınılmalıdır.
*Başarıda önemli bir faktör etkili ve verimli çalışmaktır. Bu nedenle çocuğa zamanı iyi kullanma ve yönetebilme becerisi kazandırılmalıdır. Burada önemli olan çocuğun derse ve ders dışı faaliyetlere yeterince uygun bir şekilde zaman ayırabilmesidir.
*Anne, baba ve öğretmenler çocuklarının kaygılarını arttıracak yaklaşımlardan kaçınmalı, başarılı olmak için çok çalışmak yerine etkili çalışmanın gerektiğini kabul etmelidirler. Bunun için de özellikle çocuklara zamanını programlı olarak kullanma öğretilmelidir.
*Özgüven başarı karşısında duyulan güzel sözlerle yeşerir. Yapılacak övgülerin yerinde olmasına dikkat edilmeli ve her gün çocuklarda övgüye değer bir şey bulunmalı.
*Anne, baba ve öğretmenler çocuklarıyla iyi iletişim kurarak çocuklarını daha iyi tanımalı, uygun öğretme biçimlerini öğrenmeli, çocuğa sevgi ile yaklaşmalı, onları sık sık ödüllendirmeli, mümkün olduğunca dengeli, tutarlı ve kararlı olarak sağlıklı bir gelişim için uygun bir ev ortamı hazırlanmalıdır.
*Öğretmenler öğrencilerini ayrı ayrı tanımaya çalışmalıdır. Onları farklı sosyo-ekonomik ve kültürel dünyalardan gelen, farklı potansiyele sahip bağımsız bireyler olarak kabul etmek ve değerlendirmeleri bu ölçüye göre yapmak "kıyaslama" yanılgısına düşmeyi engelleyecektir. Öğrencilere yöneltilen "beklenti düzeylerinin" farklı olmamasına, çeşitli etkenlere bağlı olarak onlara farklı yaklaşımlarda bulunmamaya özen gösterilmelidir.
*Öğretmenin öğrencinin ders başarısına ilişkin olarak olumsuz beklenti içinde olmasının bile başarısızlığa yol açtığını göz önünde bulundurarak önyargısız olmalıdır.
*Öğrenmenin pek çok öğrenci için sıkıcı ve zor gelen bir aktivite olduğunu unutmayarak öğrenmeyi kolaylaştırmaya çalışmak temel bir ilkedir. Öğrencileri Kolejlere ya da Anadolu liselerine hazırlamak yerine, öncelikle onlara öğrenme sevdirilmelidir.
*Öncelikle davranış bozukluğu veya uyum sorunu gösteren öğrencilerin sorunlarıyla meşgul olunmalıdır. Ancak bu takdirde sınıfta öğrenme ortamı oluşabileceği unutulmamalıdır.
*Başarısız öğrencilerin başarabileceği bir "konu" ya da "etkinlik" mutlaka vardır. Önemli olan bu fırsatın çocuğa verilmesidir. Başarması ve arkadaşlarıyla paylaşması için tüm çocuklar desteklenmelidir.
*Başarısız öğrenciyi, görmezden gelmek başarısızlığını daha da arttırarak, "başarısızlık kaygısının" daha da pekişmesini sağlar.
*Öğrenciye verilen değer başarısına bağlı olarak koşullu bir biçimde verildiğinde öğrencinin başarısızlığı süreklilik kazanacağı için, kabul edici bir yaklaşım içinde bulunulmalıdır.
*Öğrencinin bilgilerin verilişi sırasında neler yaşadığı, hangi duyguların içinde bulunduğu, dışarıda olup bitene nasıl tepki verdiği, o bilgilerin yaşantısal ve gerçek anlamlarıdır. Öğretmenin öğrencinin ihtiyaçlarını fark edip onlara duyarlı olması ve bilgileri öğrencinin ihtiyaçlarına uyarlayabilmesi öğrenmeyi kolaylaştırır.
*Okulda duygusal nitelikli öğrenmelere önem verilmemektedir. Oysa en köklü davranış değişiklikleri bu tür öğrenmelerle sağlanır. İnsanlarla olumlu ilişkiler kurma, başkalarına karşı olumlu tutumlar geliştirme ancak gerçek yaşantılarla sağlanır. Okul duyguların konuşulacağı bir yer olmadıkça olumsuz duyguların öğrenme üzerindeki etkileri önlenemez. Çünkü olumsuz duygular öğrenmeyi zorlaştırır ve öğrenilenlerin unutulmasını kolaylaştırır.
*Çocukları öğrenmeden soğutmaya yarayan değil, öğrenmenin tadına varmayı kolaylaştıran ödevler verilmelidir. Dersle bazen de ders dışı bir konuyla ilgili küçük araştırmalar yaptırmak, hem birbirlerini motive etmeleri, hem de konunun daha eğlenceli hale gelmesinin sağlaması için grup çalışmaları yaptırmak etkili olabilir.
*Sınav kaygısının ana nedeni sınav öncesi yeterince hazırlanamama olduğu düşünüldüğünde verimli ders çalışma eğitiminden sınav kaygısının azaltılması ve akademik performansı yükseltmesi beklenir.
*Okul yöneticileri okulda başarısız olan öğrenci için çocuğun öğretmenleri, rehberlik servisi, öğrencinin velisi ve rehberlik araştırma merkezi gibi çeşitli kurum ve kuruluşların işbirliği içinde çalışılmasına gerekli desteği sağlamalıdır.
*Okul rehber öğretmenleri gerekli çalışmaları yaptıktan sonra anne babalara ve öğretmenlere rehberlik yaparak çocukta başarısızlığa yol açan nedenlerin saptanmasına yardımcı olabilirler.
*Öğretmenler başarısız çocukların başarılarını artırmak için sık sık öğrenci ve ailesiyle görüşerek bu çocukların zayıf taraflarını tespit edip öğrenme isteklerini arttırıcı çalışmalar yapabilirler. Çocuktaki gelişim ve gerilemeleri yakından takip edebilen, çocuk gelişimi hakkında çok deneyimli olan ve akranlarıyla karşılaştırma imkânı olan öğretmenlerin anne babalarla iletişim içinde olması önemlidir.

10-
Gündem maddesi gereği gelecek yıl için zümre olarak okul müdürlüğü, il milli eğitim müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığı’ndan beklentilerin neler olduğu tespit edildi.

OKUL MÜDÜRLÜĞÜNDEN:

*Sosyal Bilgiler derslerinde kullanılmak için Sosyal Bilgiler Laboratuarı’nın açılması
*Her sınıfın duvarına sabit kalacak şekilde (duvara monteli) büyük ölçekli bir tane Dünya Siyasi Haritası, bir tane Türkiye Fiziki Haritası asılması.
*Sınıflarımıza akıllı tahta takılması ya da her sınıfa bir projeksiyon cihazı ve perde takılması
*Okulumuzun internet altyapısının yeniden elden geçirilmesi ve her sınıfa kablolu ve kablosuz internet erişimi ulaştırılması
*Bu yıl okuttuğumuz özel yayınevlerinin kitaplarından hiç memnun değiliz. Gerekli girişimlerin yapılarak Milli Eğitim Bakanlığı’nın kendi bastırdığı yayınların kullanılmasının sağlanması
*Okulumuza diğer okullardan gelen öğrencilerin seviyeleri çok farklı ve seçme sınıflar oluşturulduğu için sınıfların okullarından geldiği gibi değil de harmanlanarak yeniden oluşturulması
*Sınıfların karma yapılıp her sınıfta çok başarılı, orta düzeyli ve zayıf öğrencinin olmasının sağlanması
*Sınıf mevcutlarının çok kalabalık olması sebebiyle sınıf mevcutlarının azaltılmasının sağlanması
*Okulda kurulan Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulu’nun öğrenci davranışlarında görülen bütün olumsuzlukları ufak büyük ayırt etmeksizin değerlendirmesini yapması ve yaptırımlarını uygulaması
*Rehberlik Servisi’nin okulun başlangıcından itibaren öğrencilere ve velilerine yönelik eğitim seminerleri düzenlemesi
*Yedinci ve sekizinci sınıf öğrencileri başta olmak üzere bütün öğrencilerimize Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri tarafından Değerler Eğitimi verilmesi
*Seçmeli Temel Dini Bilgiler dersinde öğrencilerimizin Değerler Eğitiminin tam olarak verilmesi

İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNDEN:

*Sınıflarımıza akıllı tahta takılması ya da her sınıfa bir projeksiyon cihazı ve perde takılması
*Bu yıl okuttuğumuz özel yayınevlerinin kitaplarından hiç memnun değiliz. Gerekli girişimlerin yapılarak Milli Eğitim Bakanlığı’nın kendi bastırdığı yayınların kullanılmasının sağlanması
*Okulumuzun kayıt alanı çok geniş olduğu için öğrenci sayısı ve sınıf mevcutlarımız çok fazladır. Gerekli çalışmalar ve yatırımlar yapılarak kayıt alanımızın daraltılması ve öğrenci sayımız azaltılması
*Öğrenci sayımız çok fazla olduğu için okulumuzda her yer sınıf olarak değerlendirilmiştir. Laboratuar ve atölye yapacak sınıf bulunamamaktadır. Okulumuzun fiziki olarak rahatlatılmasının sağlanması
*Çevremizde yeni okullar inşa edilerek mevcut okulların yükünün azaltılması
*Yeni okullar yapılarak okulumuzda ve diğer okullarda tekli eğitime geçilmesi. Öğrencilerin sıkıştırılmış bir programa mahkûm edilmemesi
*TEOG sınavında başarılı olan ve derece yapan öğrencilere İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından “Başarı Belgesi” ve küçük hediyelerle ödüllendirmeler yapılması ve öğrencilerin motive edilmesi
*İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde okullarımızda kitap okuma etkinlikleri düzenlenmesi ve bu etkinlikte aktif olan öğrencilerin “Başarı Belgesi” ve küçük hediyelerle ödüllendirilmesi
*Sportif müsabakalar, Resim, Müzik, Şiir, Kompozisyon, Teknoloji Tasarım gibi alanlarda yarışmalar açılmalı ve bu yarışmaların İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün koordinasyonunda yürütülmesi, Yarışmalarda dereceye giren öğrencilerin “Başarı Belgesi” ve küçük hediyelerle ödüllendirilmesi
*Okullarımızda büyük bir gayret göstererek çocuklarımızın yetişmesine katkı sağlayan öğretmenlerimiz Okul Müdürlüğü ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından tespit edilip “Teşekkür Belgesi”, “Başarı Belgesi” gibi belgelerle taltif edilmesi

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI’NDAN:

*Bu yıl okuttuğumuz özel yayınevlerinin kitaplarından hiç memnun değiliz. Milli Eğitim Bakanlığı’nın kendi yayınların kullanılmasının sağlanması
*İlimiz genelindeki okullarda akıllı tahta uygulamasının bir an önce tamamlanması ve 2015-2016 eğitim öğretim yılında akıllı tahtalarda eğitim verme imkânının sağlanması
*Öğretmenlere ders anlatırken kolaylıklar sağlayacak görsel ve işitsel kaynakların hazırlanıp öğretmenlerin kullanımına sunulması
*Özellikle TEOG sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik olarak öğretmenlere dijital ortamda hazırlanmış soru bankalarının hazırlanıp gönderilmesi
*İlimizde ve mahallemizde yeni okullar inşa edilerek mevcut okulların yükünün azaltılması
*Sosyal Bilgiler 5 dersinde Atatürk ilkeleri ve inkılâplarının eşleştirilmesi öğrencilerin seviyelerinin üstünde olduğu için müfredattan çıkartılması. (8. Sınıfta da zaten aynı konular tekrar işleniyor.)
*Sosyal Bilgiler 6 dersinde Demokrasinin Serüveni ünitesinde demokrasinin gelişim süreci öğrenci seviyesinin çok üzerinde olduğu için öğrenciler zorlanmaktadır. O yüzden sadeleştirilmesi
*Sosyal Bilgiler 7 dersinde Osmanlı Tarihi’nin padişahlar sırasına göre işlenmesi ve ders kitapları da buna göre yeniden düzenlenmesi
*Sekizinci sınıflarda okutulan Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinin konularının haftada iki saat içinde işlenmesinin çok zor olduğu ve ders süresinin en az üç saate çıkartılması
*Sekizinci sınıflarda konular TEOG sınavına göre yeniden düzenlenmesi. Özellikle birinci TEOG sınavı için çok fazla konunun işlenmesi gerektiği ve sürenin yetmediğinin unutulmaması
*Okullardaki kaynaştırma eğitimine tabi öğrenciler TEOG sınavına dâhil edilmemeli
*Rehberlik servislerinin daha etkin çalışabilmesi için okulların rehberlik öğretmeni sayılarının artırılması
*Ortaokullarda Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulu’nun yetkilerinin artırılması ve yaptırımları daha etkili hale getirilmesinin sağlanması.
*Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulu’nun verdiği kararların il milli eğitim müdürlükleri tarafından uygulanması, zorluk çıkartılmaması. (Mesela okul değişikliği cezası verilen bir öğrenci için bu ceza derhal uygulanması)
*Sorunlu öğrencilerin sorunlarına müdahalede okul rehberlik servisinin çaresiz kaldığı durumlarda devlet hastaneleri aracılığı ile ücretsiz psikolojik destek sağlanması. Hastanelerde çocuk psikologlarının sayılarının artırılması, hatta mevcudu kalabalık okullara tıpkı rehberlik öğretmeni atar gibi psikologlar atanması

11-
Gündem maddesi gereği derslerde uygulanan öğretim metot ve teknikleri değerlendirildi.

Söz alan Zümre Öğretmenler Kurulu Başkanı Mehmet CANBAKAN; ders ve konuların özelliğine göre anlatım tekniklerinin kullanılmasını istedi. Soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme, dramatizasyon, grup tartışması... Gibi tekniklerin konuların özelliğine göre seçilip kullanılmasına karar verildi. Derslerde öğrencilerin araştırma ve incelemeye yönlendirilmesi için gayret gösterilmesi kararlaştırıldı. Öğrencilerin ezbercilikten kurtarılması için bu yöntemlerin kullanılmasının çok önemli olduğu vurgulandı. Öğretmenin artık öğreten durumundan çıkıp öğrencinin bilgiyi bulmasında ona rehberlik eden konumuna gelmesi gerektiği belirtildi.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Neziha KELOĞLAN; son yıllarda yapılan değişikliklerin dikkatle incelendiği zaman bu isteklerinin rahatlıkla o değişiklikler içerisinde de görülebileceğini vurguladı. Yapılan değişiklikler ile öğrencilerin araştıran, sorgulayan, inceleyen, bulan bir modele yönlendirildiğini anlattı. Öğretmenin artık bilgi sunan konumundan çıkıp öğrenciye bilgiyi bulduran bir yapıya dönüştüğünü anlattı. Artık klasik dersini anlatıp çıkıp giden öğretmen modelinin tarihe karıştığını vurguladı. Bunun için de öğretmenlerinde kendilerini sürekli yenilemesini ve geliştirmesinin gerektiğini açıkladı. Kendisinin derslerde teknolojik imkânlardan da yararlanarak sunular kullandığını belirtti. Bu sunular sayesinde hem derslerin daha renkli geçtiğini hem de öğrencilerin sıkılmadığını anlattı. Derslerde öğrencilere ders notları hazırlayıp dağıttığını ve böylece kitapların karmaşık yapısından da öğrencilerin kurtulduğunu ifade etti.

Derslerin ve konuların özelliklerine göre ders işlenirken mümkün olduğunca öğrencilerin merkeze alınması kararlaştırıldı. Yöntem ve teknik olarak öğrencilerin derse hazır olarak girmeleri sağlandıktan sonra, öğrencilerle konu karşılıklı işlenmesinin ve konu sonlarında mümkün olduğunca tekrarların yapılmasının faydalı olacağı ve bu doğrultuda konuların işlenmesine karar verildi. Derslerde öğretmenin toparlayıcı, eksiklikleri giderici ve bilgi tamamlayıcı fonksiyonu olacağı kararlaştırıldı. Ders işlenirken; anlatım, soru-cevap, açıklama, tartışma, sunum yapma, ipucu verme, örnekleme, beyin fırtınası, karşılaştırma, harita kullanma, not alma, bireysel etkinlik, not tutturma, çözümleme, grup çalışması gibi metotların konuların özelliğine göre kullanılması karara bağlandı.

12-
Gündem maddesi gereği derslerle ilgili araç ve gereçlerin kullanımı, eksik olanların tespiti yapıldı.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Hikmet YÜKTAŞIR; derslerin özelliklerine göre harita, projeksiyon cihazı, bilgisayar, ...gibi görsel nitelikli araçların imkânlar ölçüsünde kullanılması gerektiğini belirtti. Okulumuzda derslerde kullanılmak üzere yeterli miktarda harita bulunduğunu belirtti. Harita ve model kürelerin derslerde aktif olarak kullanılmasının çok faydalı olacağını vurguladı. Haritaların ve model kürelerin Sosyal Bilgiler Zümresi derslerinin ayrılmaz bir parçası olduğunu ifade etti.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Üzeyir AVCI; ders sırasında görselliğin çok önemli olduğunu vurguladı. Özellikle de Sosyal Bilgiler derslerinin görsellik açısından çok önemli olduğu üzerinde durdu. Okulumuzun imkânları kullanılarak öğrencilere görsel ve işitsel araçlarla renklendirilmiş bir ders anlatılması gerektiği üzerinde durdu. Bu araçların her derste kullanılması gerektiğini belirtti. Sınıflara akıllı tahta takılması ya da eğer bu mümkün değilse sınıflara projeksiyon cihazı takılması gerektiğini anlattı.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Neziha KELOĞLAN; eğitim öğretim yılının başında harita odasındaki haritaların birçoğunun eski olduğu ve güncellenmemiş olduğunu hatırlattı. Okul müdürlüğü ile yapılan istişareler sonucunda harita odasının elden geçirildiğini ve haritaların yenilenip güncellendiğini ifade etti. Bu sebeple okul idaresine ve haritaların düzenlenmesinde emeği geçen öğretmen arkadaşlarına teşekkür etti.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Mustafa SARIOĞLU; ders sırasında Türkiye Siyasi Haritası’na ve Dünya Siyasi Haritası’na ihtiyaç duyduklarını fakat sınıflarda bulunmadığı için lazım olduğunda yararlanamadıklarını söyledi. Bu yüzden her sınıfa bir tane Türkiye Siyasi-Fiziki Haritası, bir tane de Dünya Siyasi Haritası asılmasını istedi. Bu haritaların sınıf duvarlarına sabit bir şekilde monte edilmesini istedi. Bu isteklerini eğitim öğretim yılının başında da okul idaresine bildirdiklerini hatırlattı. Okul idaresinin duyarlılığı ile sınıflarımıza Türkiye Siyasi Haritası asıldığını hatırlattı. Bu haritaların derslerde çok işe yaradığını belirtti. Aynı şekilde birer tane de Dünya Siyasi Haritası’nın sınıflara asılmasını istedi.

13-
Gündem maddesi gereği proje görevlerinin dağıtılması, toplanması ve değerlendirilmesi görüşüldü.

Proje görevi almak isteyen öğrencilere proje görevlerini hangi derslerden almak istediklerini öğrenmek amacıyla birinci dönemin başında sınıf rehber öğretmenleri tarafından dilekçelerin dağıtıldığı hatırlatıldı. Öğrencilerin isteklerine göre proje görevleri dağıtımının yapıldığı açıklandı. Proje görevlerinin Mayıs ayının son haftasında öğrencilerden toplanıp değerlendirildiği vurgulandı.

Performans ve proje görevlerinin değerlendirilmesinin nasıl yapıldığı görüşüldü. Değerlendirme yaparken değerlendirme ölçeklerinde belirtilen ölçütlere uygun hareket edildiği belirtildi. Öğrencilere dereceli puanlama anahtarı hazırlanarak, hangi davranışlarının hangi puana tekabül ettiğinin bildirilmesi sağlandı. Bu ölçekler sınıflara asıldı. Öğrenciler bu ölçeklere göre proje görevlerini hazırladılar. Çok güzel proje görevleri hazırlandığı gibi özensiz, düzensiz proje görevlerinin de hazırlandığı belirtildi. Öğrencilerin ders başarıları ile proje görevi hazırlamaları arasında bir paralellik olduğu vurgulandı. Başarılı öğrencilerin çok güzel hazırlandıkları, başarısız öğrencilerin ise önemsemedikleri vurgulandı.

Söz alan Zümre Öğretmenler Kurulu Başkanı Mehmet CANBAKAN; İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre, proje değerlendirme ölçeklerinin bir yıl boyunca saklanması zorunluluğu bulunduğunu hatırlattı. Ölçeklerin öğretmenler tarafından saklandığı vurgulandı.

14-
Gündem maddesi gereği ölçme ve değerlendirme çalışmaları değerlendirildi.

2014–2015 eğitim öğretim yılı birinci ve ikinci döneminde Sosyal Bilgiler zümresindeki derslerde öğrenci çalışmalarının nasıl değerlendirildiği konuşuldu. Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilere her dönem 2’er sınav yapıldığı belirtildi. Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinden her dönem 2’şer sınav yapıldığı belirtildi. Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi dersinden her dönem 2’şer sınav yapıldığı belirtildi. >Seçmeli Medya Okuryazarlığı dersinden her dönem 2’şer sınav yapıldığı belirtildi. Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinden her dönem birinci yazılıların TEOG kapsamında merkezi olarak yapıldığı hatırlatıldı. Sınavların tarihleri sınavdan en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulduğu belirtildi. Bir sınıfta bir günde ikiden fazla sınav yapılmadığı vurgulandı. Yazılı sınavların süresinin bir ders saatini aşmadığı belirtildi. Yazılı sınavların kısa cevaplı ve boşluk doldurmalı çok sorulu yâda klasik şekilde yapıldığı açıklandı.

Sınıf İçi Performans için başlı başına bir ders saati ayrılmadığı; öğrencilerin eğitim öğretim sürecinde etkinliklere katılımına ve başarılarına göre sınıf içi performans notu verildiği belirtildi. Zaten bu notun adının da İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nde yapılan en son değişiklikler ile “Ders ve Etkinliklere Katılım” olarak değiştirildiği hatırlatıldı. Derslerde her dönem Ders ve Etkinliklere Katılım notunun ders öğretmenlerinin inisiyatifinde bulunduğu hatırlatılarak bunun için bir alt ve üst sınır konulmadığı vurgulandı.

15-
Gündem maddesi gereği rehberlik faaliyetlerinin ve okul-veli-öğretmen işbirliğinin değerlendirilmesi yapıldı.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Fatma ÖZEN; okulumuzda rehberlik faaliyetleri kapsamında yapılan çalışmaları değerlendirdi. Okulumuzun kadrolu dört tane rehberlik öğretmeni bulunduğunu ve her birinin bir sınıfla ilgilendiğini hatırlattı. Hiç kuşkusuz en büyük sorunların sekizinci sınıflarda yaşandığını ve onlara rehberlik yapmanın oldukça zor olduğunu vurguladı. Rehberlik öğretmenlerinin sınıflar bazında gerekli çalışmaları, seminer ve bilgilendirmeleri yaptığını ifade etti. Öğretmenlerin sınıflarında yaptıkları rehberlik faaliyetlerini koordine ettiklerini, yapılan test ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirdiklerini anlattı. Bunlardan daha önemlisi de problem yaratan öğrencilerle görüşmeler yaparak çözüm ürettiklerini söyledi.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni İsmail ÇAL; sekizinci sınıflar için yapılan rehberlik çalışmalarının yetersiz kaldığını ifade etti. Okulumuzda 18 tane sekizinci sınıf şubesi bulunduğunu ve bu şubelerin tamamının bir tane rehberlik öğretmenine bağlı olduğunu hatırlattı. 18 sınıfın öğrencilerinin problemlerine sadece bir öğretmenin yetişmesinin imkânsız olduğunu söyledi. Okulumuzun rehberlik öğretmeni sayısının artırılması gerektiğini ifade etti. Bütün bu zorluklara rağmen sekizinci sınıflardan sorumlu olan Meryem MOL hanımın elinden geleni yaptığını ve bütün sorunlara yetişmeye çalıştığını ifade ederek kendisine gösterdiği özveriden dolayı teşekkür etti.

Söz alan Zümre Öğretmenler Kurulu Başkanı Mehmet CANBAKAN; sekizinci sınıflarda uygulanması için Rehberlik Araştırma Merkezi tarafından hazırlanan rehberlik etkinliklerinin güncellikten uzak olduğunu vurguladı. Rehberlik faaliyetleri kapsamında iki haftada bir etkinlikler yaptıklarını ve her etkinliğin ardından bir değerlendirme formu doldurduklarını anlattı. Bu raporlarda da güncellenmeyen yerler ile ilgili notlar düştüklerini anlattı. Örnek olarak çocuklara ortaokuldan sonra yapabileceği işleri anlatan “Yapabileceğim İşler” adlı bir etkinlik yaptırıldığını anlattı. Öğrencilerin yenilenen eğitim sistemi ile artık 12 yıl zorunlu eğitim gördüklerini ve ortaokuldan sonra okulu bırakıp çalışmalarının mümkün olmadığını anlattı. Etkinliklerin güncellenmesini istedi.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Tarık KÖŞÜŞ; öğrencilere rehberlik derslerinde yapılan etkinliklerin genellikle eğitsel başarı amaçlı etkinlikler olduğunu hatırlattı. Öğrencilere “değerler eğitimi” amaçlı etkinliklerin de yapılmasının çok faydalı olacağını ifade etti. Öğrencilerimizde çok fazla davranış problemi yaşandığını ve bu problemin çözümünde değerler eğitiminin çok önemli katkılar sağlayacağına inandığını söyledi.

Söz alan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Mustafa SARIOĞLU; okul-veli-öğretmen işbirliği kapsamında okulumuzda veli toplantılarının düzenli olarak yapıldığını ifade etti. Her dönem sınıf rehber öğretmenleri kendi sınıflarının velilerine ikişer tane veli toplantısı yaptığını söyledi. Ayrıca her dönem birer tane okul tarafından genel veli toplantısı yapıldığını belirtti. Böylece bu eğitim öğretim yılında toplan altı sefer veli toplantısı düzenlendiğini vurguladı. Bunun dışında bütün velilerimize okulumuzun sürekli açık olduğu, çocuklarının durumunu öğrenmek isteyen her velinin okula gelerek öğretmenleri ile görüşebildiklerini anlattı.

16-
Gündem maddesi gereğince diğer zümre öğretmenleriyle işbirliği hususları görüşüldü.

Söz alan Mehmet CANBAKAN; öğrencilerin eksik alanlarının giderilmesi için diğer zümre öğretmenleri ile yapılan işbirliklerine değindi. Okuma yazmalarındaki eksikliklerin giderilmesinde Türkçe öğretmenleriyle, harita, ölçek gibi konular işlenirken Fen Bilgisi ve Matematik öğretmenleriyle, laiklik, halifelik gibi konuların işlenişinde Din Kültürü öğretmeniyle, kültür ve sanat konularının işlenişinde Resim, Müzik ve Teknoloji Tasarım öğretmenleriyle, Ermeni Sorunu işlenirken Tarih öğretmenleriyle işbirliği yapılmasına birinci ve ikinci dönem başında yapılan zümre öğretmenler kurulunda karar alındığını hatırlattı. Bu karara imkânlar çerçevesinde uyulduğu vurgulandı. İhtiyaç duyulduğunda diğer zümre öğretmenlerinden faydalanıldığı belirtildi.

17-
Gündem maddesi gereği dilek ve temenniler bölümüne geçildi.

Toplantı sonunda dilek ve temenniler bölümüne gelindiği belirtildi. Söz almak isteyenin olup olmadığı soruldu. Toplantı sırasında her şeyin görüşüldüğü belirtilerek söz almak isteyen olmadı.

18-
Gündem maddesi gereği kapanış bölümüne geçildi.

Zümre Öğretmenler Kurulu Başkanı Mehmet CANBAKAN; söz isteyen olmayınca; Birinci ve İkinci dönemin başında yapılan Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantıları’nda alınan kararların ivedilikle uygulandığını belirterek bütün zümre öğretmenlerine teşekkür etti. İyi dilek ve temennilerle ve öğretmen arkadaşlarının iyi bir tatil dönemi geçirmelerini dileyerek toplantıya son verdi.






Bahar BOZKURT Zerrin ÖZÇELİK Fatma ÖZEN
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Sosyal Bilgiler Öğretmeni Sosyal Bilgiler Öğretmeni







Kenan ŞANLIER Mustafa SARIOĞLU Tarık KÖŞÜŞ
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Sosyal Bilgiler Öğretmeni Sosyal Bilgiler Öğretmeni









Hikmet YÜKTAŞIR Üzeyir AVCI İsmail ÇAL
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Sosyal Bilgiler Öğretmeni Sosyal Bilgiler Öğretmeni






Neziha KELOĞLAN Mehmet CANBAKAN
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Sosyal Bilgiler Öğretmeni
Zümre Ö. Kurulu Başkanı




UYGUNDUR
19.06.2015


Ramazan AKKAYA
Okul Müdürü
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst